1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Szuhoj Szu-27, -30, -33, -35 "Flanker"

Diskurzus a(z) '4/4+/4.5 generációs vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. boki

    boki Well-Known Member

    A kolléga arra utalt, hogy az amerikai gépek az orosz határok mentén gyakorolnak (Kalinyingrád,Krím, Barentsz-tenger, Kamcsatka) addig az orosz gépek 1x 1 évben ellátogatnak 1-1 baráti országba, hogy a katonai együttmőködést erősítsék.
     
    fip7 and vilmoci like this.
  2. aamen

    aamen Active Member

    a hidegháborúban mi itt varsói szerződés voltunk
    aztán jött hogy mi semlegesek vagyunk a ruszkik kimentek
    aztán jött hogy mi nato tag vagyunk az usákok bejöttek
    aztán jött hogy az ukránok ha nem is nato tag de usák katonai szövetségesek és konkrétan öt éve eljárnak donyeckbe oroszt lőni
    ha a ruszki nato fenyegetést mond akkor lássuk be nem teljesen légből kapott propagandaszólamról van szó
     
    ghostrider and vilmoci like this.
  3. Berzin

    Berzin Member

    Tekjesrn igazad van. Nem orosz tamaszpont létesult mexicoban, hanem usa orosz hatarnál. Ha jol emlékszem megigertek, anno , hogy nem lesznek plusz nato tagok és tamaszpontok. De erre ki emlékszik. Ezt ki szegte meg?
     
    ghostrider and fip7 like this.
  4. boki

    boki Well-Known Member

    Megérkezett ma Belorussziába az első két Szu-30SzM

     
    fishbed likes this.
  5. zolkas

    zolkas Well-Known Member

    Az azért megvan hogy az Orosz gépek évente egyszer járnak arra a NATO járőrök meg mindennap,pl Global Hawk Krim félsziget körül
    És haza terelik az elfogott Orosz járőröket. Pl Kalinyingrád és környéke, vagy inkább az Oroszok terelik ki a NATO gépeket a nyílt víz irányába
    Kérlek emlékeztess: mikor volt a keleti parton Boston-New York-Norfolk vonalon Orosz gép befogás Vagy kiterelés a légtérből?
     
    ghostrider and hurci10 like this.
  6. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Most megint a pénz és képesség szerint moralizálunk? Nemzetközi légtérben mindenki a szabályok szerint tevékenykedik. Pont. Minden mást leszarok.
    Engem speciel nem zavar, hogy merre repked a Tu-160. Felőlem repkedjen Boston előtt.
     
    migfun and zolkas like this.
  7. koppany

    koppany Well-Known Member

    Nem mindenki gondolkodik így, van akinek kell az állandó feszültség.
     
    ghostrider and borisz like this.
  8. boki

    boki Well-Known Member

    Érdekes módon a belorusz SzM-ekben francia Thales HUD 3022 van, pedig korábban az oroszok leakarták cserélni saját gyártású IKS-1M-re.
    [​IMG]
     
  9. Kulso_54

    Kulso_54 Well-Known Member

    Gondolom, hogy a belorusz döntéshozóknak nem kellett a szar.
     
    gacsat likes this.
  10. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Öreg Szu-27-es pilóták nézegetik a Szu-35Sz beömlőjét. Mintha arról beszélnének, hogy a szűrő már nincs benne?
    Végül is logikus, ha valahogy az AL-41F-1Sz magasabb levegőátfutását biztosítani akarták anélkül, hogy nagyobb keresztmetszetet készítenek. Az komoly áttervezést igénylet volna.

     
    Rotten878, fishbed and emel like this.
  11. Capslock27

    Capslock27 Active Member

    .
    .
    Az a szurö nem fel-le nyithato volt, es csak a gurulaskor-nekifutaskor volt leengedve, hogy a beszivott kavicsoktol vedje a hajtomuvet? Tehat repules közben nem befolyasolta a teljesitmenyt?
     
  12. dudi

    dudi Well-Known Member

    Nehéz volt.
     
  13. boki

    boki Well-Known Member

    A belorusz döntéshozóknak nincs beleszólásuk a gép kialakításához. Ugyanaz a gép mint az orosz légierőben. Úgy néz ki sikerült megoldaniuk az embargó kérdését. Ugyanaz a HUD van az indiai Rafale gépeken is.
     
  14. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    De, fel-le nyitható és már leszálláskor is ki lehetet iktatni (ha jól tudom), hogy a hajtómű felgyorsulása és tolóereje nagyobb legyen. Viszont ezt saját felelősségre, megfelelő állapotú felszállópályánál.
    Ha jól értem, akkor itt meg ez eleve hiányzik, viszont elgondolkodtató, hogy leszámítva az idei MAKSz-on azt az egyetlen alkalmat, a Szu-35-ös elég óvatosan indul neki a startnak.
    Lehet. hogy ez nem is pompázs miatt, hanem az idegen anyag beszívás elkerülése miatt teszik?
    Talán, ha nem behúzott fékkel toporog a gép a start előtt, akkor nem adja le úgy az orrát és kisebb az esély, hogy összeporszívózzon valami nem megfelelőt a betonról.
    Lehet, hogy egy bizonyos gurulási sebesség felett már nem annyira lentről, hanem főképp szemből áramlik be a levegő a szívócsatornába?
    Mondjuk azt sose értettem, hogy az F-16-osnál ez miért nem volt sose gond? A mai modern orosz reptereknek már egész jó állapotú pályái vannak, melyeket a bázis állománya is rendre átnéz és takarítják is.
     
    Rotten878, borisz and fishbed like this.
  15. Capslock27

    Capslock27 Active Member

    .
    .
    Szerintem erre egyszeru a valasz: az F-16 elsö futomuve a szivocsatona alatt van, a Mig-29, Szu-27stb gepeknel meg böven elötte. Valojaban a futomu veri fel es bele a szivocsatornaba a koszt, nem feltetlenul csak a szivocso valami szivohatasa a ludas.
     
    fip7, arbalest and emel like this.
  16. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Azon van sárvédő és a két szívócsatorna között van.
     
  17. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A bringámon is van sárvédő, túlnyúlik a keréken, de azért mégis felverődik a sár egy picit néha a nadrágomra. Ez a nadrágomnál nem vészes, megszárad. A gázturbinát viszont nem érdekli ez, a berepül a kő, akkor reccs.

    Persze én is tévedhetek, de a sárvédő hatásfoka messze nem 100%.
     
    Capslock27 and emel like this.
  18. emel

    emel Well-Known Member

    Azon a teherautón is volt, mikor az M-0 felüljárón szembetelálkozva a kereke alól előre!! kirepülve csattant a szélvédőm közepén egy cseresznye-méretű kődarab!! Még a kocsiban ülő két kolléga is meglepődött, egyik megdöbbenve kérdezte is: "Hát ezt meg hogy a fenébe csinálta?!!" Szóval a sárvédő valamennyit biztos segít a sérülések ellen, de sose tudni minden kődarabról hogy merre fog kirepülni a kerék alól és onnan hova fog pattanni. Kis sebességnél meg ha nagy teljesítményen jár a hajtómű, akkor a szívás is besegít hogy könnyebben bekajáljon minden csúnyaságot!!
     
    molnibalage likes this.
  19. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    A futóművekről a felverődés nem a kis sebességű futásnál jelentkezik, nagy sebességnél meg már a két szívócsatorna között hátravágódik. Ráadásul a Szu-35-ösnél sárvédője nem a bringákhoz hasonló módon, felül van, mint akár az egész orrfutót beburkoló megoldás a Szu-27-eseken:

    [​IMG]

    hanem csak a felverődésgátó rács maradt meg:

    [​IMG]

    Amúgy a szűrőrácsozat hiánya lehet magyarázat egyfelől a Szu-27-esek, Szu-30-asok jellegzetes interferáló sivító hangjára, illetve ennek hiányára a Szu-35-ösnél:



    A Szu-30-asnál ez igy szól (odatekerve):

     
    misinator, fip7 and fishbed like this.
  20. torsen

    torsen Well-Known Member

    Mintha némi üzemanyag került volna a helyére... de lehet, hogy rosszul emlékszem.
     

Ezen oldal megosztása