Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 086
24 972
113
205103.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and fishbed

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
968
3 388
93

Szép gép, szép felvétel! Az 1990-ben gyártott piros 10-es élete első negyed évszázadát Leningrádtól északra, különböző alakulatoknál töltötte, mint elfogó vadász. Az orosz légierő akkori állapotáról sokat elmond, hogy élete első 14 éve alatt (1990-2006), mindössze 581 órát sikerült vele repülni úgy, hogy az 1993-as, egy éves javításon töltött időt nem számítottam bele. (Évi 41 óra!)


Majd a kétezres évek végétől újra felpörgött a kiképzés légierőbben, 2006 és 2015 között, kilenc év alatt már további 417 órát tudtak belerepülni (Évi 46 óra!). Aztán megérkeztek előbb a Szu-27SM-ek, majd a Szu-35S-ek a térségbe, így a piros 10-esre nem volt szükség. Sajnos 2015-ben már így nézett ki:
224636.jpg


Viszont volt remény. Mivel az akkor 25 éves Szu-27P repülőgépsárkánya remek állapotban volt és csak 998 óra volt benne, ezért kiválasztásra került SM3 átalakításra. Ugyan több gép főbb alkatrészeiből összelegózva, de újra repül délen, a Kaukázustól északra, mint korszerűsített Szu-27SM3.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 530
44 938
113
Szép gép, szép felvétel! Az 1990-ben gyártott piros 10-es élete első negyed évszázadát Leningrádtól északra, különböző alakulatoknál töltötte, mint elfogó vadász. Az orosz légierő akkori állapotáról sokat elmond, hogy élete első 14 éve alatt (1990-2006), mindössze 581 órát sikerült vele repülni úgy, hogy az 1993-as, egy éves javításon töltött időt nem számítottam bele.


Majd a kétezres évek végétől újra felpörgött a kiképzés légierőbben, 2006 és 2015 között, kilenc év alatt már további 417 órát tudtak belerepülni. Aztán megérkeztek előbb a Szu-27SM-ek, majd a Szu-35S-ek a térségbe, így a piros 10-esre nem volt szükség. Sajnos 2015-ben már így nézett ki:
224636.jpg


Viszont volt remény. Mivel az akkor 25 éves Szu-27P repülőgépsárkánya remek állapotban volt és csak 998 óra volt benne, ezért kiválasztásra került SM3 átalakításra. Ugyan több gép főbb alkatrészeiből összelegózva, de újra repül délen, a Kaukázustól északra, mint korszerűsített Szu-27SM3.
Főnixmadár!
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell and gacsat
M

molnibalage

Guest
Szép gép, szép felvétel! Az 1990-ben gyártott piros 10-es élete első negyed évszázadát Leningrádtól északra, különböző alakulatoknál töltötte, mint elfogó vadász. Az orosz légierő akkori állapotáról sokat elmond, hogy élete első 14 éve alatt (1990-2006), mindössze 581 órát sikerült vele repülni úgy, hogy az 1993-as, egy éves javításon töltött időt nem számítottam bele. (Évi 41 óra!)
Pontosan ennyit repültek átlagosan a MiG-29-esek itthon szolgálatuk alatt.
No comment...
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
968
3 388
93
Igen. Annyi, hogy míg a magyar gépek átlagosan (beleszámítva a sok leállított gépet), itt ennek a gépnek ez a saját repült ideje (nem beleszámítva a sok leállított társát). Utóbbi esetben töredéke se lenne.
 
M

molnibalage

Guest
Igen. Annyi, hogy míg a magyar gépek átlagosan (beleszámítva a sok leállított gépet), itt ennek a gépnek ez a saját repült ideje (nem beleszámítva a sok leállított társát). Utóbbi esetben töredéke se lenne.
Nem.
Idézek HTÖ-ből.

A Magyar Légierő baleseti statisztikáinál látható adatsorok érdekessége, hogy azok segítségével jó becslést kaphatunk arra vonatkozólag, hogy a magyar pilóták mennyit repültek évente a hadrendből már kivont típusokkal. Részletesebb adatokkal, a lenti számítási módszerrel a következőket kapjuk:

  • Minden egyes repülőgép esetén meghatározásra került a gépek szolgálati éveinek száma.
  • A teljes flotta szolgálati évei kerültek összegzésre.
  • A flotta által repült teljes óraszámot osztottuk el az évek számával, ebből adódik ki az egy repülőgép által egy évben átlagosan repült óraszámok, amik a lenti táblázatban láthatóak:

@Hpasp csinálta a HTÖ számítást és a táblázatában azon gépek, amik nem repültek tovább, azokat nem osztotta vissza. Mert a gépek száma * szolgálati évük száma / repült óra = 1 gép átlagos repült óra. Majd ezeket a repült órákat átlagoltuk ki.
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
968
3 388
93
Aha, értem. Akkor ezek szerint egyezik, ez a hihetetlen alacsony óraszám. Egy elvesztett Hidegháború... (meg sok minden más)
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 165
60 917
113
Nem értem. Ezek az adatok az egyes gépek teljes repült óráiból lettek származtatva?
Vagy mit kellett megbecsülni?
Mert minden egyes példánynak megvan az össz repült ideje és a leállításának dátuma is.
 
M

molnibalage

Guest
Nem értem. Ezek az adatok az egyes gépek teljes repült óráiból lettek származtatva?
Vagy mit kellett megbecsülni?
Mert minden egyes példánynak megvan az össz repült ideje és a leállításának dátuma is.
Mindig egész évvel számol, fél vagy negyed évekkel nem. De ezek sem okoznak néhány óránál több eltérést az átlagban.
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Nem értem. Ezek az adatok az egyes gépek teljes repült óráiból lettek származtatva?
Vagy mit kellett megbecsülni?
Mert minden egyes példánynak megvan az össz repült ideje és a leállításának dátuma is.

Egen, végig lehet számolni azzal is, de nem hiszem hogy átlagosan nagyot változtatna az összképen.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 165
60 917
113
A 01-es nem 2010-ig, csak 1997-ig repült. A 03-as csak 2006-ig, a 04-es csak 2004-ig, a 05-ös csak 96-ig(!)... és így tovább. A 12-es is csak 1996-ig repült.
Összesen három harci és egy UB élte meg a 17 évet, a gépek fele 2003 előtt leállításra került.
Az egyes gépek leszállásait is bele kell venni, mert az mutatja jól, hogy milyen terhelést kapott az a gép.
Ekkor kiderül az is, hogy a táblázatban szereplő repidő a 28 gépre, vagy a 22 harci példányra vonatkozik csak?
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Galcom
T

Törölt tag 1945

Guest
Nem mondod, hogy te még nem találkoztál a Simon Robi gyüjtésével???

De, itt van előttem, csak az egész ennyit nem ért meg (számold végig nyugodtan, ha van időd rá), mivel csak egy trendre voltunk kíváncsiak, az egész MN összes gépével kapcsolatban 21/22/23-asokat is beleértve.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 165
60 917
113
A trend egy jó dolog, viszont nagyban árnyalja a képet, hogy az egyes gépekre milyen az eloszlás.
Egy részükből hamar, az erejük teljében, alig használt sárkányokból pár év után donnor lett, a másikból kiparádézták majdnem az összes szegecset, a harmadik meg zömmel útvonalazgatott.
A trend szerintem jobban felállítható egy kevésbé hektikus időszak típusára, mint például a MiG-21bisz, vagy mondjuk egy stabilabb bázison, nagyobb példányszámban, egyenletesebb feladatokkal repültetett típus, mint például a holland F-16A.

Trendet bármiből és bármire fel lehet állítani, csak a hazai 29-es flotta szerintem erre nem adna ki objektív képet.
Dinamikusan fogyatkoztak meg a repülőképes példányok és egyenetlenül oszlottak meg a gépek között a feladatok, kihasználtság egyaránt.