Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 179
61 057
113
Tisztességesen meg van pakolva a Szuhoj rakétákkal.
Azért ez az össz-vissz hat darabos javadalmazás még távol van a tisztességestől, ez csak a típus minimum keszi fegyverzete.
Jelenleg az orosz légierőben is ez a keszi Szu-35Sz gépek töltése, de ez a minimum.
Mivel feleslegesen nem akarják a rakétákba beletolni a repidőt, így csak szárnyanként egy-egy R-73-ast, R-27T-t és R-77-1-est visznek és ez még a szír légtérben sincs másként.

A Szu-35Sz-re ha nem megy fel a konténer, akkor 12 darab rakétát lehet normál csapatkörülmények közt feltenni. Zavarókonténerekkel ez 10 darab, ugyanannyi rakéta, mint a Szu-27P-nél, de lényegében az összes R-27R és ER helyére R-77-1 megy, csak az R-27T és R-73 marad.

Ugyanakkor van egy egyelőre még nem elterjedt függesztési mód, ahol a törzs alá dupla R-77-1 indító mehet. Ekkor a gépre akár 14 darab rakéta is felkerülhet.
Na az már tisztességes töltés lenne!
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 179
61 057
113
A KNAAZ gyár nemrég repülőbalaesetben elhunyt fiatal berepülőpilótájának Gyenyisz Jarovojnak az emlékére készült videó, látványos repülések és jelenetek a gyári összeszerelésről:


 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 616
8 890
113
A KNAAZ gyár nemrég repülőbalaesetben elhunyt fiatal berepülőpilótájának Gyenyisz Jarovojnak az emlékére készült videó, látványos repülések és jelenetek a gyári összeszerelésről:



Mikor,milyen géppel esett le szegény? A videót nézve eszembe jutott,hogy még tavaly beszéltünk a G-ruha viselésről.Arról,hogy van aki a hajózóruha fölé, van aki alá veszi fel a G-ruhát. Denisz Jarovoj a videók alapján az utóbbiak táborát erősítette. 0:34-nél és 0:46-nál is látszik,hogy a hajózóruha bal oldalán, a derékzsebnél ott lóg ki a G-ruha sötét színű 'slagja".
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 821
81 161
113
Mikor,milyen géppel esett le szegény? A videót nézve eszembe jutott,hogy még tavaly beszéltünk a G-ruha viselésről.Arról,hogy van aki a hajózóruha fölé, van aki alá veszi fel a G-ruhát. Denisz Jarovoj a videók alapján az utóbbiak táborát erősítette. 0:34-nél és 0:46-nál is látszik,hogy a hajózóruha bal oldalán, a derékzsebnél ott lóg ki a G-ruha sötét színű 'slagja".
Április 19-én Lesznoje település közelében, 35 km-re Habarovszktól egy L-142 könnyü géppel lezuhantak. A gép kigyulladt nem volt esély a túlélésre. 4 ember volt a gépen , mindegyik életét vesztette.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 616
8 890
113
Április 19-én Lesznoje település közelében, 35 km-re Habarovszktól egy L-142 könnyü géppel lezuhantak. A gép kigyulladt nem volt esély a túlélésre. 4 ember volt a gépen , mindegyik életét vesztette.

Értem. Nagyon szomorú dolog ez. Közben utánanéztem. A Vesztyi oldalán csak L-4-nek emlegetik a gépet, de ami a többi hírforrás (pl. Izvesztyija) esetében is egyezik, hogy egyértelműen egy könnyű repülőgépről volt szó, talán Ultra Light kategória is bejátszik, de nem nagyon jártam utána a típusnak. A gép egy helyi vállalkozó, Ilja Karabut tulajdona volt. A vállalkozó is a repülőkatasztrófa áldozatai között van. Ha a gép UL kategória akkor nekem furcsa,hogy repült vele. Az UL-ek legalább is amikkel én repültem párszor,azok nem épp a szilárdságukról híresek.Ezt nem csak azokról az UL-ekről hanem a többi típusról is hallottam. Nem véletlenül tilos velük minden is.(dugóhúzó,műrepülés) Sajnálom, hogy egy profi fiatal egy ilyen "nyekedli" gép áldozata. A saját UL-es tapasztalataim (2 felszállás,abból 1 műrepülés, utóbbi olyan géppel amiben nem láttam tiltó feliratot,és a tulaj műrepült vele, én csak útvonalaztam vele egy minimálisat) azt mondatják velem,hogy ha úgy lenne pénzem,ahogy nincs, akkor inkább valami rendes motorosgépben( ami nem UL) érdemes gondolkodni, ha az ember merevszárnyú gépet akar magának.Például Cessna vagy Jak.
https://www.vesti.ru/doc.html?id=3258100
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Értem. Nagyon szomorú dolog ez. Közben utánanéztem. A Vesztyi oldalán csak L-4-nek emlegetik a gépet, de ami a többi hírforrás (pl. Izvesztyija) esetében is egyezik, hogy egyértelműen egy könnyű repülőgépről volt szó, talán Ultra Light kategória is bejátszik, de nem nagyon jártam utána a típusnak. A gép egy helyi vállalkozó, Ilja Karabut tulajdona volt. A vállalkozó is a repülőkatasztrófa áldozatai között van. Ha a gép UL kategória akkor nekem furcsa,hogy repült vele. Az UL-ek legalább is amikkel én repültem párszor,azok nem épp a szilárdságukról híresek.Ezt nem csak azokról az UL-ekről hanem a többi típusról is hallottam. Nem véletlenül tilos velük minden is.(dugóhúzó,műrepülés) Sajnálom, hogy egy profi fiatal egy ilyen "nyekedli" gép áldozata. A saját UL-es tapasztalataim (2 felszállás,abból 1 műrepülés, utóbbi olyan géppel amiben nem láttam tiltó feliratot,és a tulaj műrepült vele, én csak útvonalaztam vele egy minimálisat) azt mondatják velem,hogy ha úgy lenne pénzem,ahogy nincs, akkor inkább valami rendes motorosgépben( ami nem UL) érdemes gondolkodni, ha az ember merevszárnyú gépet akar magának.Például Cessna vagy Jak.
https://www.vesti.ru/doc.html?id=3258100
Nem lehetett UL-gép, egy négyszemélyeg masina szerintem nem fér bele az UL-súlykategóriába. Még egy kétszemélyes is éppenhogy, azért olyan könnyűek és gyöngék az UL-ek mert minden lehetőt le kell róluk spórolni, hogy beleférjenek a súlykategóriába.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 616
8 890
113
Nem lehetett UL-gép, egy négyszemélyeg masina szerintem nem fér bele az UL-súlykategóriába. Még egy kétszemélyes is éppenhogy, azért olyan könnyűek és gyöngék az UL-ek mert minden lehetőt le kell róluk spórolni, hogy beleférjenek a súlykategóriába.

Egyértelműen igazad lehet.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 821
81 161
113
L-142
gidroaviasalon-2018-0478.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 179
61 057
113
Na ilyet se hiszem, hogy nagyon láttatok mostanában, pláne HD videón, színesben. IAB-500-as imitációs atombombát (RN-24-es atombomba-imitátort) dob egy Szu-30SzM!


Berekfürdőn közelebbről is megnézhető egy ilyen bombatest (illetve, ami maradt belőle).