1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Szuhoj Szu-27, -30, -33, -35 "Flanker"

Diskurzus a(z) '4/4+/4.5 generációs vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    A rakétákat már a nyolcvanas években is kiállították a gépek mellé:

    [​IMG]
     
    endre and fishbed like this.
  2. boki

    boki Well-Known Member

  3. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Még mindig aktív készültségi öreg, de nagyjavított Szu-27P gépek:

     
    endre, bartinieffektus, fip7 and 4 others like this.
  4. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    A H-29L volt az MN tán egyetlen fegyvere, amivel védett repülőgép fedezékeket is ki lehett lőni.
    Ilyen védett fedezék volt pár Pápán, illetve az összes DHDSCS reptéren...
    ... 56 meg nem volt annyira régen.*

    *Ez csak egy tipp, de tény hogy a harckocsikba való komolyabb páncéltörő gránátokat sem tárolták az MN csapatoknál békeidőben.
     
    endre, Capslock27, fip7 and 6 others like this.
  5. Masztiff

    Masztiff Well-Known Member

    42 db, te, antiszociális!:D:hadonaszos:
     
  6. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Antiszociális...
     
  7. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Nézd a fentebb csatolt fotóm 1991 előttről.
    A H-29L ugyanúgy normál fegyverzete volt a magyar Szuhojoknak, csak függeszteni nem tudták.
    Nem volt egyátalán spec besorolású.
     
  8. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    ???
    Nem írtam sehol sem hogy spec. lett volna a H-29L, csak a hozzá tartozó pilonoikat központilag tárolták nem az alakulatnál.
    (azokat balhé esetén könnyebb is eljuttatni Taszárra mint a jó nehéz rakétákat)

    A H-29L manuálja kiemeli hogy megerősített repülőfedezékek pusztítása az egyik feladata, sokminden mást a könnyebb H-25L is meg tud oldani.
     
    endre likes this.
  9. boki

    boki Well-Known Member

    Új típus :)
     
    endre, fishbed and dudi like this.
  10. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

  11. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Jó, így okés, igazad van.
     
  12. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Gyakorol a Vityazi egyik Szu-35Sz gépe:

    [​IMG]
     
  13. boki

    boki Well-Known Member

    Egyiptomi gépek

     
    endre, therob and fishbed like this.
  14. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Elsőre azt hittem le vannak festve a vezérsíkok titán elemei (az első kb 2/3-nyi felület), de nem. Az első képen jól látszik a sáv a vízszintes vezérsíkokon.
     
    emel likes this.
  15. boki

    boki Well-Known Member

    Idén 4 gép átadása volt beütemezve. 10-et még a VKSZ-nek kéne átadniuk.
    A kamuflázs ugyanolyan egyébként mint a MiG-29M/M2 gépeké.
     
  16. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Kíváncsi vagyok, lesz-e olyan az elkövetkezőkben, hogy a Szu-35Sz flotta a 117Sz gyártmányjelzésű AL-41F-1Sz helyett a Szu-57-esekben jelenleg használt 117A (vagy másképp is megtalálható 117F) verziót kapja meg? Ezek valamivel erősebb alváltozatok.
    Nem, mintha szükség volna rá, de ez a potenciál létezik és elég könnyen realizálható is.
     
  17. dudi

    dudi Well-Known Member

    NO OFFENS!
    Neked valamifele perverziód az,hogy feleslegesen erős hajtómű kerüljön egy repülőbe csak azért mert ez műszakilag realis opció!Nem mintha ez baj lenne csak ezt vettem észre.
     
  18. boki

    boki Well-Known Member

    Az még a jövő zenéje szerintem. Először is el kéne kezdeni a 30-as hajtómü szériagyártását, hogy Szu-57 -be csak az új hajtómüvek kerüljenek. Ha lesz Szu-35SzM azok lehet, hogy megkapják. De ez csak 2025 után derül ki.
     
  19. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Ha megelőzöl autópályán egy másik járművet, mivel gyorsabb és biztonságosabb végrehajtani a menővert - egy gyengusz Marutival vagy egy erőteljes sportgéppel?
    Itt ugyanerről van szól. Ismered a mondást, a WC ajtó is repül elég erős hajtóművel. Vagyis van benne erő emelni.

    Egy példa: jösz be leszállni, mondjuk olyan 500 feet/min varióval. Beüt valami (madárnak mész, TCAS RA, tökmindegy), és oda kell verned a gázt. Földközelben vagy, lefelé mész - a géped meg egy nagy vasdarab, tehetetlensége van. Na most nagyobb tolóerővel kisebb a merülés, előbb elindulsz pozitív climb állapotba, mint egy gyenge motorral. Vagyis a biztonsági margin növekszik. De több más helyzetet is mondhatnék.
    Reptechnikailag szinte csak előnye van, sokkal könyebb rengeteg helyzetből visszajönni, amiből egy gyengébb gép leesik, irányíthatatlan lesz. Persze ésszel kell használni, nem vágjuk előre a gázkart - de ilyet képzett pilóta úgysem tesz, belédverik az üzemi értékeket (milyen sebességhez milyen N1/EGT/stb...).

    Katonai szempontból meg baró, hogy nagyobb sebességed van utánégető nélkül, nagyobb hasznos teher, stb... lehet sorolni. Nem véletlen igen háklisak az új motorokra minden új gépnél. Általában ez egyetlen ok a gyengébb motorra a költségvetés...
     
    endre, nyugger, fishbed and 2 others like this.
  20. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    A Szu-35Sz jelenlegi hajtóművének teljesítménye azért akkora, amekkora, mert ez is csak egy komplex mátrix szerint alakult ki.

    Fejlesztési költség - bekerülési költség - várható darabszám - harcászati érték - nettó teljesítmény - élettartam

    A Szu-35Sz normál felszállótömege kb 2 tonnával nagyobb, mint a Szu-27-esé volt, miközben a repülési jellemzők terén rontani azt semmiképp sem akartak.
    Ugyanakkor a nagyobb tolóerő az a teljes repülési időtartam során a nagyobb üzemanyagfelhasználás irányába viszi el a fogyasztást, hacsak az utánégetős rezsim műveleti idejét nem tudják redukálni.
    Erre, csak hogy egy kiragadott példát hozzak, ott van a MiG-23M (nálunk MiG-23MF) kontra MiG-23ML esete. Még egy komplett (4-es) tüzelőanyag tartályt is kivettek, hogy azzal is csökkentsék a szerkezeti tömeget, amivel a tüzelőanyag mennyisége is csökkent, a hatótáv mégis nőtt. Egyszerűen megemelték a forszázs nélküli tolóerőt, a gép normál felszállótömegét pedig csökkentették, a kettő relációjából meg az jött ki, hogy a fel és leszállás között eltelt időben a hajtóművet kevesebbszer kellett a legnagyobb fogyasztási rezsimen járatni.

    A Szu-35Sz jelenlegi, szériában gyártott hajtóműve pont elég erős, de erősebb is lehetne, ha a turbina előtti gázhőt még tovább emelnék. Akkor még kevesebbszer kellene az utánégetőt járatni.
    Emelték azt már így is eleget, ezért is drágább a AL-41F-1Sz, mint az AL-31F, de ugyanakkor az élettartama is nagyobb. További tolóerő már csak úgy emelhető, ha a hajtómű élettartamát csökkentik. Ami drága hajtóműnél nem szerencsés állapot.
    Nyilván, ha elég tapasztalat és legyártott példány összegyűlik, akkor megint lehet tornászni a tolóerőn és az élettartamon is egyszerre, de ahhoz megint kell pénz és megrendelés.
     
    endre, laiki, nyugger and 4 others like this.

Ezen oldal megosztása