1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Szuhoj Szu-27, -30, -33, -35 "Flanker"

Diskurzus a(z) '4/4+/4.5 generációs vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. amos

    amos Member

    A kínai 35-ösökön milyen AA eszköz van? Alap export R-77? Lehet ezt próbálták PL-15-el szemben, akkor nem csoda a végeredmény:)
     
  2. boki

    boki Well-Known Member

    Mennyit fizetsz egy oldalért? :)
     
    nyugger likes this.
  3. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

  4. Schurrer

    Schurrer Well-Known Member

    SU-27 pilóta B-52:
     
  5. boki

    boki Well-Known Member

    Volt már...
     
  6. Schurrer

    Schurrer Well-Known Member

    Oké. Azt hittem más nézetből van ez.
     
  7. Capslock27

    Capslock27 Well-Known Member

    .
    .
    http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=597Image312.jpg
    .
    A cockpitban ez a furcsán oda nem illő, nyilakkal megjelölt valami, az mi lehet? Eléggé barkácsmegoldásnak tűnik.
     
  8. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ha megnézed jobban, az egy vezeték.
     
  9. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Ugyanarról beszélünk.
    X költségvetésbe ennyi hajtóműerő fér be anélkül, hogy a többi kárára menne. Ha több pénz lenne, abból is több lenne, meg más aspektusból is. Az össz balance ennyit enged.

    (Az már más kérdés pilótaszemmel nyílván sportgépként imádnád a legjobban - 1:1+ tolóerő tömeg arány tengerszinten és 16km-en egyaránt :D )
     
    Bleroka likes this.
  10. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ezt fogja tudni elviekben a Szu-57-es.
     
    Bleroka likes this.
  11. ghostface

    ghostface Well-Known Member

  12. Roni

    Roni Well-Known Member

  13. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Azért azt szögezzük le, hogy nem az AESA radar lövi le az ellenséges gépet és nem is az zavarja a másik radarját.
    Az igazi potenciál a fegyverzetben, a megfelelő besugárzás- és rakétaindítás jelzőkben és a zavarórendszerekben van.
    Amíg ezek nincsenek meg a Szu-30-asokon, addig bátran repkedhet a PESA radarral is, mert a nem alacsony észlelhetőségű típusokat az is látja. Csak hatékonyan megtámadni, vagy védekezni ellenük nem fog tudni.
     
    fip7, Python, fishbed and 2 others like this.
  14. Roni

    Roni Well-Known Member

    Ez így van mester !

    Ezért is van ott pl-15 meg kitudja lehet felbukkanna a PL-21 is

    A kínaik jól rá látnak a indiai gépekre majdnem egy időben kapták a szu-30 gépeket :)
     
  15. Roni

    Roni Well-Known Member

  16. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Akkor másképpen fogalmazok. AWACS és CGI nélküli környezetben a mechanikus pásztázás csigalassúsága miatt a légtér szemmel tartása kvái lehetetlen. Az AESA radar ezen a téren egyszerűen brutálisan megnöveli a valóban pásztázott légteret, mert gyorsan teszi és pilóta nem elavult infók alapján dönt, mint az F-16 + AN/APG-68, 4 bar és 60 fokos scan esetén.

    Első körben a fontos az, hogy szerintem a vadászgép előrefelé ne legyen vak... A többi erre rakódik rá. Lehet egy F-15 vagy EF gépen csúcs RWR és DAS, de egy szutyok radarral és rövid karrdal semmire sem képes a gép.
     
    fishbed likes this.
  17. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ez igaz, csak a nevezett kontextusban nem releváns.
    Az indiai Szu-30-asokban PESA radar van, elektronikus pásztázással. A maga módján jó, bár maguk az oroszok szíriai tapasztalatai szerint is érdemes cserélni.
    Lényegében a jó öreg RP-31 Zaszlon radarnak a Szu-27-es család számára méret és tömegcsökkentett továbbgondolása, amellyel a munkálatok még 1983-ban kezdődtek és kb 1996-97-ben érett csak meg a sorozatgyártásra.
    Akárhogy is nézzük, nem mai darab, de elektronikus pásztázású.
    Az Irbisz is PESA, lényegében a Barszon alapuló konstrukció, növelt képességekkel, plusz extra mechanikai kitérítéssel. Kitérítéssel, nem pásztázással, ami nagy különbség.

    Nade vissza az indiai Szu-30-asokhoz. Tehát a kínai J-16-osok AESA radarjával szemben a fix antennás PESA Barsz nem annyival marad el harcértékben, mint a rendelkezésre álló légiharcfegyverzet minősége, vagy a megfelelő EW/MAWS/DAS miegyéb hiánya.

    Szóval ebben a relációban a képzeletbeli heat map-en ábrázolva a fenti tényezőket látszik, hogy nem az AESA hiánya a legfájóbb különbség.
     
    fip7, endre and fishbed like this.
  18. boki

    boki Well-Known Member

  19. comandante

    comandante Well-Known Member

    A PESA radar brutális teljesítménye nem jelent előnyt?
     
  20. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Érdekes trió. Egy trojkában a Vityazi Szu-27P, Szu-30SzM és Szu-35Sz gépe:

     
    fishbed likes this.

Ezen oldal megosztása