1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Szuhoj Szu-27, -30, -33, -35 "Flanker"

Diskurzus a(z) '4/4+/4.5 generációs vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ezt ismerem, de ez kevés, mert a tolóerő mellé nem tartozik elérhető sebesség.
    Egy adott hajtómű teljesítménnyel a gép eltérő hatótávot ér el eltérő konfiggal.
     
  2. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Dehogynem. A vízszintes tengelyen van a Mach-szám.
     
  3. Kulso_54

    Kulso_54 Well-Known Member

    Ezek a műrepülő 35-k teljes értékű harci gépek, vagy átalakítottak, Mert mondjuk gépágyú radar csak súly.
     
  4. boki

    boki Well-Known Member

    Irán felett, 2012, Orosz Vitézek -4 Szu-27 egy Il-76 kíséretében

    [​IMG]
    [​IMG]

    További képek:
    https://sergeydolya.livejournal.com/423952.html

    Az Orosz Vitézek semmilyen incidensről nem írtak , sőt a kíséret során az iráni pilóták integettek is nekik.
     
    Python and fishbed like this.
  5. boki

    boki Well-Known Member

    Szu-35Sz, tehát ugyanaz a konfiguráció, legalább is azt állítják.
     
    sidewinder12 likes this.
  6. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ha kivennék a radart, ami csak plusz tömeg, akkor a súlypont megtartása végett a helyére ballasztot kellene rakni. Továbbá ezeket a gépeket nem lehetne hadrafoghatónak nyílvánítani, csak hosszas visszaalakítás után. Ha kivennék a radart, akkor az orrkúpnak nem kéne műanyagból lennie, ami csak addig jó, amíg nincs bennük radar.
    Nyolc gépről beszélünk, amelyeket kizárólag műrepülés miatt harcképtelenként legyártani óriási pazarlás lenne.
    Bennük van a gépágyú és a radar is.

    Ahogy korábban a Szu-27P-vel, úgy majd ezekkel a gépekkel is el fognak járni rakéta éleslövészetekre, a GS-301-es gépágyúkat meg a tachnológia szerint rendszeresen be kell majd lőni.
     
    Tcat, KoviUbi, laiki and 3 others like this.
  7. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    De ez így nem stimmel.
    Hogyan magyarázod akkor ezzel a diagramot, ha ráteszel egy Szu-27-re 4 db AAM-et vagy 20 db FAB-250-et, akkor 600-as sebességnél nem azonos fogyasztása lesz...
    Ha pusztán a hajtómű tolóerő görebje elég lenne, akkor egyetlen FM se vacakolna az n+1 táblázattal és diagrammal a fogyasztás számításához.

    Mit nem értek?
     
  8. fonak9

    fonak9 Well-Known Member

    Csal 2 db Szu-27 van a képeken, meg 2 Phantom, illetve Tomcat :)
     
    borisz likes this.
  9. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Mit nem értesz?
    Azt nem érted, hogy ezekre a komplex mód változó hullámellenállásokra, alaktényezőkre, repülési tömegekre (ilyen-olyan fegyverzeti konfigurációk, sebességek, magasságok, tüzelőanyag és függesztmény tömegek) nem fogsz találni semmiféle egzakt táblázatot.
    Legalábbis publikusat biztos nem.

    Felteszünk egy tádzsik bázisról operáló Szu-27-esre tíz darab légiharc rakétát, beletankolunk 9.6 tonna kerót, amivel felszáll +40 fokban, híg levegőben és felküzdi magát szubszonikus rezsimen 8000 méterre, szembeszélben. Közben elégeti a kerója kb negyedét, vagy akár mégtöbbet.

    Vagy, felrakunk egy Szeveromorszk-3-ról operáló Szu-27-esre tíz darab légiharc rakétát, beletankolunk csak 7 tonna kerót, amivel felszáll -25 fokban, felemelkedik kelet felé 8000 méterre, végig szubszonikus rezsimen, erős, északatlanti hátszélben.

    Ez utóbbi esetben valószínű még messzebbre is fog jutni.

    Szerintem, az általad vizsgált esetekre a gép légiüzemeltetési utasításaiban lehet találni gyakorlati útmutatásokat a különféle, ismert, vagy gyakran használt fegyverzeti kombinációkra. Ez utóbbi lehet az oka annak is, hogy bár nagyon sokféleképpen lehetne variálni a 10 felfüggesztési pontra rakható sokféle fegyverzetet (különösen a töbzáras tartókét), mégis szinte mindig ugyanazt a pár kombinációt látjuk a gyakorlatban.
     
    vilmoci likes this.
  10. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Nézd meg az oldalszámokat. 04, 08, 10, 16.
     
    laiki, fishbed and fonak9 like this.
  11. boki

    boki Well-Known Member

    A Szu gépekhez (Szu-27, Szu-30, Szu-35) univerzális hajtómü kialakítására kapott megrendelést az orosz VM-től az ODK-jelentette ki az UMPO vezérigazgatója.

    https://iz.ru/1037869/2020-07-21/v-rossii-sozdadut-universalnyi-dvigatel-dlia-samoletov-marki-su

    Megjegyzés:
    Valószinü az AL-41-F1Sz hajtómüveket fogják átalakítani, hogy mindegyik gép hajtómü-gondolájába beférjen. Ezáltal a Szu-30SzM megkaphatja a Szu-35Sz NO35 (Irbisz) radarját. Létrejönne egy "kétüléses Szu-35Sz".
     
    therob, fip7, fishbed and 3 others like this.
  12. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Kiváló ötlet, de szerintem a gépeket fogják átalakítani.
    Ha a hajtómű integrációját nézzük, a nem vektoráló Szu-27-esekenél valószínű marad a fix fúvócső, ezt fogja megkapni az AL-41F-1Sz, valószínű AL-41F-1Sz-27 utótaggal.
    Azonban a szívócsatornánál az összekötő elemet beépíteni lehet, hogy mégis egyszerűbb.
    Az AL-31FM-1-es és az AL-31FP ugyanis még az AL-31F-től örökölt 905mm-es belépő keresztmetszettel rendelkezik, ezzel szemben az AL-41F-1Sz a nagyobb, 932mm-essel, de ez utóbbinak átszabása felesleges hajtómű fejlesztési munka.
    Ugyanis a Szu-35Sz-ek szívócsatornája szinte azonos a Szu-27-esek és Szu-30SzM-ekével, csak az átmeneti idom tér el, illetve kompletten hiányzik az alulról felnyíló szűrőrácsozat.
     
    fip7, misinator, fishbed and 4 others like this.
  13. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    [​IMG]
     
    misinator and molnibalage like this.
  14. Roni

    Roni Well-Known Member

    Mar 2016ban ezzel kellet volna kezdeni. A terv szerint 2021-ben száll del az al-41szu30as majd megint eves teszt követi majd gyártanak olyan gépet amit ami màr olyan kis országoksem vennének meg mint mi. Remélem meg életem során proxi ként szembe kerül az orosz 4 gen gép orosz pilótával az f35-os ellen. :hadonaszos:
     
  15. Capslock27

    Capslock27 Well-Known Member

    .
    .
    Sima átrepüléshez miért visznek a gép szivócsatornája alatt felszerelve AKU470 pilont, üresen? Ha már vinni akarták a pilont, vihették volna az Il-76 gépben.
     
  16. emel

    emel Well-Known Member

    Nagy előnye van annak, kiválóan és minimális sérülésekkel lehet vele hasraszállni, ha a pilóta elfelejt futót nyitni!! :eek::D
     
    laiki, fip7, borisz and 9 others like this.
  17. emel

    emel Well-Known Member

    Bocs, 2.15-től a tüzijátékos látványosság ...
     
  18. Capslock27

    Capslock27 Well-Known Member

    .
    .
    Ahogy mondod! :) Nekem is pont ez a sztori ugrott be! Nade lehetséges lenne, hogy azért mert anno egy pilóta elszúrta, és nem nyitott futót, ezért azóta állandóan ezzel repülnek valami babonából, vállalva a felesleges plusz súlyt, légellenállást, fogyasztást? Mert mi van ha megint futó nélkül szállnak le?

    Ez igy még sima újoncokat oktató alakulatnál elmenne, nade itt Oroszország legjobb pilótáiról beszélünk!
     
  19. emel

    emel Well-Known Member

    Nem tudni miért így repülnek, de ez semmilyen szempontból nem tétel. Ha spórolni akarnának akkor sehogy se repülnének a Lovagok, annál nagyobb spórolás nincs. Lásd, a Thunderbirds F-16-ok szárnyvégein is ott a rakétasín, ráadásul azok néha össze is akadnak és letörik belőlük itt-ott!
     
    laiki likes this.
  20. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    Szu-27SzK-t az F-15C-vel összevetve, a Szu-27-esbe 65%-al több üzemanyag fér, mint az F-15C-be (CFT nélkül), viszont a hajtóművek fogyasztása átlagosan 64% magasabb mint a Sason (a fenti 4 pontot figyelembe véve)...
     
    molnibalage likes this.

Ezen oldal megosztása