1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Szuhoj Szu-27, -30, -33, -35 "Flanker"

Diskurzus a(z) '4/4+/4.5 generációs vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. boki

    boki Well-Known Member

    2015-től
    АО „ОДК“ Производственный Комплекс „Салют“»
     
  2. Flexus

    Flexus Well-Known Member

    Kedvenc vesszőparipám. Többször kaptam már tőle gutaütést, de ez csak terjed mióta fogalmatlan amatőrök fordítanak filmeket/könyveket/cikkeket angolból. Egyszer poénból kigyűjtöttem egy a saját szakmámhoz kapcsolódó ismeretterjesztő filmből a hibás fordításokat, és elküldtem a csatornának. A válasz- mondjuk legalább válaszoltak - az volt, hogy sajnálják, de nem szakmabeliek fordítják. Ok, én megértem, hogy nem ül minden bokorban egy szakfordító, de legalább kapitális baromságokat ne adjanak az eredeti narrátor szájába. Na ilyen a hajtómű vs. motor is. És hiaba magyarázod nekik a különbséget, néz rád a nagy kék bölcsész szemével és semmi.
     
    ghostrider, nyugger, fip7 and 2 others like this.
  3. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ez csak egy jó kép.
    [​IMG]
     
  4. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    El kell ismerni szép gépek alkotják a Szu-27 típuscsaládot:)
     
  5. Flexus

    Flexus Well-Known Member

    Hogy a cikkhez is írjak valamit: egyrészt mi az, hogy gyakran
    Na, most volt kicsi időm és elolvastam az eredeti hivatkozott cikket, és az abban hivatkozott cikket... Szóval nekem ebből kicsit zavaros kép alakult ki. Valóban a Szu-27, 30, 35 van felsorolva, de, van ott egy bekezdés ami számomra elég zavaros, és ami alapján nem teljesen egyértelmű, hogy mire is gondolt Makienko? OK, kellene erősebb hajtómű és egységesítünk, de ez úgy is értelmezhető, hogy az ebben a bekezdésben fesoroltak kivételek, meg úgy is, hogy nem, meg úgy is, hogy csak az 57, 35Sz esik ki a többi nem. Az utolsó mondattal meg mégjobban megkeveri az egészet a 35Sz új verzióival...

    "Замдиректора Центра анализа стратегий и технологий Константин Макиенко называет идею унификации двигателя плодотворной. Проект позволит постепенно унифицировать двигатели тяжелых истребителей «Су» на основе использования технологии «изделия 117» (используется в Су-57 и Су-35С) и уйти от устаревающих АЛ-31Ф и АЛ-31ФП, говорит он. Кроме того, отмечает господин Макиенко, фронтовые бомбардировщики Су-34 и многоцелевые истребители Су-30СМ явно «недомоторизованы» и нуждаются в более мощных двигателях, особенно это относится к более тяжелому Су-34. «Новые модернизированные модификации истребителя Су-35С будут тяжелеть и также потребуют дополнительной тяги»,— говорит он."

    De majd Boki lehet, hogy többet tud erről.
     
  6. boki

    boki Well-Known Member

    A Stratégiai és technológiai elemző központ igazgató-helyettese Konsztantyin Makijenko nyilatkozata. Szerinte el kell hagyni a kiöregedett Al-31F és Al-31FP hajtómüveket.
    Ideálisnak tartja az univerzális hajtómü fejlesztésének ötletét, mivel a Szu-34 és Szu-30SzM igen "alulmotorizált" , de ez főleg a Szu-34-re vonatkozik. Ugyanúgy kell egy erősebb hajtómü a Szu-35Sz modernizált változatának is majd.

    Mi a nyilatkozat mondanivalója? Jó lenne egy új univerzális hajtómü -a 117 alapján kifejlesztve-, amely bekerülne a Szu-30SzM-be, Szu-34-be(modernizált változatba főleg) és a későbbiek folyamán modernizált Szu-35Sz-be is.
     
    sidewinder12 and fishbed like this.
  7. Flexus

    Flexus Well-Known Member

    Igen, eddig én is eljutottam. A mi nálam kicsit zavart okozott, hogy ez az "új univerzális hajtómű" az azonos lenne e a Szu-27-30-35 leendő közös hajtóművével?
     
  8. boki

    boki Well-Known Member

    Nyilván.

    Nálam az a kérdés melyik Szu-27 változatokat akarják új hajtómüvel felszerelni.
     
  9. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Amit ez ügyben látni kell:
    A 117Sz gyártmányjelzéssel ismert AL-41F-1Sz hajtómű csak egy állomás az AL-31F hajtóművek 70-es évek vége óta tartó fejlesztésében. Már tizenöt évvel ezelőtt is ismert volt egy útiterv a tolóerő-hatásfok-élettartam triumvirátus fejlesztésének tekintetében. Megnövekedett levegőátfutás, sűrítési viszony, gázhő, de ugyanakkor élettartam is egyben.
    Ez a folyamat nem állt le, senkit se tévesszen meg, hogy 2012 óta sorozatban gyártják a 117-es 117Sz jelű változatát, egyelőre csak a Szu-35Sz-ek számára. A dolog annak ellenére sem állt meg itt, hogy párhuzamosan folyik a 30-as hajtómű igen lassú fejlesztése is.
    Ugyanis a projektet erősen húzza a Szu-57-esek számára készült kis szériás átmeneti megoldás, a 117-es egy módosulata, a 117A vagy helyenként 117F néven ismert verzió.
    Kívülről nem különböztethető meg a Szu-35Sz AL-41F-1Sz hajtóművétől, de már most is erősebb mind maximál, mind forszázs rezsimen a Szu-57-esek hajtóműve, mint a nagy szériájú Szu-35-ösöké. A fejlesztési cél a 117A nyomdokán kifejlesztett modernizált AL-41F-1Sz, ami valószínű majd az AL-41F-2Sz jelülést fogja kapni. A 30-as hajtómű pedig logikusan majd AL-51F néven kezdi meg pályafutását az orosz légierőben. De addig is az oda kifejlesztett technológiák átemelődnek a tovább fejlesztett AL-41F-1-esekbe, F-2-esekbe.
     
    endre, sidewinder12, Horizon and 7 others like this.
  10. boki

    boki Well-Known Member

    Annyival kiegészéteném, hogy voltak hangok, amik a 30-as hajtómü fejlesztésének leállítását akarták, így csak az uj hajtómü fejlesztésére fókuszálnának, de természetesen elvetették. Tehát a 30-as hajtómü továbbra is fejlesztés alatt és kizárólag a Szu-57 -es számára.
     
    sidewinder12 likes this.
  11. borisz

    borisz Well-Known Member

    Két Nyugati S. Főpk.? Nem sok az?
    Egyik déli, nem?

    Ezt kérdeztem ma az F-15 topikban :)

    Esetleg butítottak rajta, hogy ne számolgasson itt boldog boldogtalan?
     
  12. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Pont, hogy nem. Kihozza az Oszriak repülgetést tök reálisan, hogy mire és hogyan volt jó az F-15. Az F-16CJ manual is visszaigazolja az F-16CJ-t.
    Magy ugyanazon diagrammal tök más átrepülési távolság jön ki a részletes manuallal, mint a rövidebb másik forrással? Ami amúgy szintén nem volt publikus?

    Most akkor ezt hogy...?
     
  13. T.Tom

    T.Tom Well-Known Member

    Gyorsan fakulnak a szegény Szuhojok:
    [​IMG]
     
    endre, fishbed, svajcibeka and 6 others like this.
  14. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Van egy erős tippem, hogy az első nagyjavítást követően a Szergyukov-szürke gépek már nem fogják visszakapni ezt a festést. Szu-34-es, Szu-35Sz, Mi-24P, Mi-35M és Mi-28N is van ilyen. Mára már mind kifakult. Talán még a MiG-29KR és KUBR gépek tartják magukat.
     
    fishbed and T.Tom like this.
  15. sidewinder12

    sidewinder12 Well-Known Member

    De legalább az USA-fan olvasók imádják. Az még külön bónusz a történetben, hogy az orosz helikopterek és repülőgépek folyamatos fikázásán túl, egy olyan press kitet, honlap designt használnak, hogy amikor először megláttam az oldalt, akkor azt hittem,hogy a TASZSZ hírügynökséghez tartozik a portál :D :D
     
    cinikus likes this.
  16. therob

    therob Active Member

    A tengerészti Szu-30SzM-k is szürkén jöttek nagyon sokáig annyi különbséggel, hogy azok alul kék és szürke foltosak. Sőt szürkében adták át az új Be-200-at is.
     
  17. borisz

    borisz Well-Known Member

    Ez volt az?
    [​IMG]
     
    endre likes this.
  18. boki

    boki Well-Known Member

    A "Szergyukov szürke" festés, amit minden gépen alkalmaztak

    [​IMG]
     
    endre likes this.
  19. T.Tom

    T.Tom Well-Known Member

    A 33-as is kezd már viseltes lenni, a két kép elkészülte között 7 év telt el:
    [​IMG]
     
    endre and fishbed like this.
  20. boki

    boki Well-Known Member

    3-4 évet számoltak akkor a festéssel. hogy kibír. Egy festés 300-400 000 Rubel.
     
    endre, fishbed and Rotten878 like this.

Ezen oldal megosztása