Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

W

Wilson

Guest
Mondják ezt azok, akik minden egyes harci típusukat úgy verik a földhöz, hogy öröm nézni a legutóbbi pár hónapos Apache-al bezárólag. Ha meg tényleg bajuk lenne az oroszoknak az Al-31-el akkor VK-n, Fighterbomberen, fórumokon lehetne róla bőven olvasni ugyanis ez már nem a szovjet módszer szerinti mindent titkolunk, de valahogy csak nem akaródzik. Mondjuk a legutóbbi 5. genes vadásztervük után valszeg tényleg az indusok a helikopterek

Az indiaiak problémáiból tényleg nem lehet semmilyen következtetést levonni,hogy finoman fogalmazzak elég sajátságosan állnak a dolgokhoz.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and nyugger

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 084
60 163
113
Azt nem értem, hogy miért maradnak ki a szórásból a Szu-34-esek hajtóművei.
A Szu-34-esnek ugyanúgy AL-31FM-1-es hajtóművei vannak, mint a Szu-27SzM3-asoknak és a Szu-30M2-eseknek, de ezekkel ellentétben a 34-esek áthatóművezése valahogy nem opció.
Emellett engem az is foglalkoztat, hogyha kiütik a képből az AL-31FM-1-est gyártó moszkvai egykori MMPP Szaljut-ot (akik mára már amúgy egy organizációban vannak az AL-31F-et, az AL-31F-3Sz-t, az AL-31FP-t és az AL-41F-1Sz-t, továbbá a 30-as gyártmányt is fejlesztő, de örök konkurens Ufa-i UMPO-val), akkor ők mit fpgnak csinálni?
Semmit?
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 554
113
A hír jó, csak egy repüléssel foglalkozó, magára valamit adó portál hogy a búbánatba süllyed odáig, hogy "motor" szót használjon a hajtómű helyett...?

Anno 4. -ként regisztráltam az Aerotech-re egy írás miatt, amiben pontatlanul hoztak orosz gépekkel kapcsolatos hírt. Majd mikor megcáfoltam és linkeltem hozzá a forrást, azóta abból(általam linkelt) irkálnak néha össze-vissza logikátlanul.
Itt ez az új hajtómüves hír, amiről már én 1 hete írtam szintén ebből a forrásból, De a fontosabb dolgok fordítása helyett eltávolodik az india Szu-30MKI vonalon és feltételezi, hogy az oroszoknak problémáik vannak a saját hajtómüveikkel. Szóval sokszor átmennek amatőr szintbe...

Innen vették:
https://bmpd.livejournal.com/4092455.html
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 554
113
Azt nem értem, hogy miért maradnak ki a szórásból a Szu-34-esek hajtóművei.
A Szu-34-esnek ugyanúgy AL-31FM-1-es hajtóművei vannak, mint a Szu-27SzM3-asoknak és a Szu-30M2-eseknek, de ezekkel ellentétben a 34-esek áthatóművezése valahogy nem opció.
Emellett engem az is foglalkoztat, hogyha kiütik a képből az AL-31FM-1-est gyártó moszkvai egykori MMPP Szaljut-ot (akik mára már amúgy egy organizációban vannak az AL-31F-et, az AL-31F-3Sz-t, az AL-31FP-t és az AL-41F-1Sz-t, továbbá a 30-as gyártmányt is fejlesztő, de örök konkurens Ufa-i UMPO-val), akkor ők mit fpgnak csinálni?
Semmit?

2015-től
АО „ОДК“ Производственный Комплекс „Салют“»
 

Flexus

Well-Known Member
2018. március 16.
1 374
4 902
113
A hír jó, csak egy repüléssel foglalkozó, magára valamit adó portál hogy a búbánatba süllyed odáig, hogy "motor" szót használjon a hajtómű helyett...?
Kedvenc vesszőparipám. Többször kaptam már tőle gutaütést, de ez csak terjed mióta fogalmatlan amatőrök fordítanak filmeket/könyveket/cikkeket angolból. Egyszer poénból kigyűjtöttem egy a saját szakmámhoz kapcsolódó ismeretterjesztő filmből a hibás fordításokat, és elküldtem a csatornának. A válasz- mondjuk legalább válaszoltak - az volt, hogy sajnálják, de nem szakmabeliek fordítják. Ok, én megértem, hogy nem ül minden bokorban egy szakfordító, de legalább kapitális baromságokat ne adjanak az eredeti narrátor szájába. Na ilyen a hajtómű vs. motor is. És hiaba magyarázod nekik a különbséget, néz rád a nagy kék bölcsész szemével és semmi.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 084
60 163
113
Ez csak egy jó kép.
115747856_3662317123796022_7583450288646550419_o.jpg
 

Flexus

Well-Known Member
2018. március 16.
1 374
4 902
113
Hogy a cikkhez is írjak valamit: egyrészt mi az, hogy gyakran
2015-től
АО „ОДК“ Производственный Комплекс „Салют“»
Na, most volt kicsi időm és elolvastam az eredeti hivatkozott cikket, és az abban hivatkozott cikket... Szóval nekem ebből kicsit zavaros kép alakult ki. Valóban a Szu-27, 30, 35 van felsorolva, de, van ott egy bekezdés ami számomra elég zavaros, és ami alapján nem teljesen egyértelmű, hogy mire is gondolt Makienko? OK, kellene erősebb hajtómű és egységesítünk, de ez úgy is értelmezhető, hogy az ebben a bekezdésben fesoroltak kivételek, meg úgy is, hogy nem, meg úgy is, hogy csak az 57, 35Sz esik ki a többi nem. Az utolsó mondattal meg mégjobban megkeveri az egészet a 35Sz új verzióival...

"Замдиректора Центра анализа стратегий и технологий Константин Макиенко называет идею унификации двигателя плодотворной. Проект позволит постепенно унифицировать двигатели тяжелых истребителей «Су» на основе использования технологии «изделия 117» (используется в Су-57 и Су-35С) и уйти от устаревающих АЛ-31Ф и АЛ-31ФП, говорит он. Кроме того, отмечает господин Макиенко, фронтовые бомбардировщики Су-34 и многоцелевые истребители Су-30СМ явно «недомоторизованы» и нуждаются в более мощных двигателях, особенно это относится к более тяжелому Су-34. «Новые модернизированные модификации истребителя Су-35С будут тяжелеть и также потребуют дополнительной тяги»,— говорит он."

De majd Boki lehet, hogy többet tud erről.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 554
113
Hogy a cikkhez is írjak valamit: egyrészt mi az, hogy gyakran

Na, most volt kicsi időm és elolvastam az eredeti hivatkozott cikket, és az abban hivatkozott cikket... Szóval nekem ebből kicsit zavaros kép alakult ki. Valóban a Szu-27, 30, 35 van felsorolva, de, van ott egy bekezdés ami számomra elég zavaros, és ami alapján nem teljesen egyértelmű, hogy mire is gondolt Makienko? OK, kellene erősebb hajtómű és egységesítünk, de ez úgy is értelmezhető, hogy az ebben a bekezdésben fesoroltak kivételek, meg úgy is, hogy nem, meg úgy is, hogy csak az 57, 35Sz esik ki a többi nem. Az utolsó mondattal meg mégjobban megkeveri az egészet a 35Sz új verzióival...

"Замдиректора Центра анализа стратегий и технологий Константин Макиенко называет идею унификации двигателя плодотворной. Проект позволит постепенно унифицировать двигатели тяжелых истребителей «Су» на основе использования технологии «изделия 117» (используется в Су-57 и Су-35С) и уйти от устаревающих АЛ-31Ф и АЛ-31ФП, говорит он. Кроме того, отмечает господин Макиенко, фронтовые бомбардировщики Су-34 и многоцелевые истребители Су-30СМ явно «недомоторизованы» и нуждаются в более мощных двигателях, особенно это относится к более тяжелому Су-34. «Новые модернизированные модификации истребителя Су-35С будут тяжелеть и также потребуют дополнительной тяги»,— говорит он."

De majd Boki lehet, hogy többet tud erről.

A Stratégiai és technológiai elemző központ igazgató-helyettese Konsztantyin Makijenko nyilatkozata. Szerinte el kell hagyni a kiöregedett Al-31F és Al-31FP hajtómüveket.
Ideálisnak tartja az univerzális hajtómü fejlesztésének ötletét, mivel a Szu-34 és Szu-30SzM igen "alulmotorizált" , de ez főleg a Szu-34-re vonatkozik. Ugyanúgy kell egy erősebb hajtómü a Szu-35Sz modernizált változatának is majd.

Mi a nyilatkozat mondanivalója? Jó lenne egy új univerzális hajtómü -a 117 alapján kifejlesztve-, amely bekerülne a Szu-30SzM-be, Szu-34-be(modernizált változatba főleg) és a későbbiek folyamán modernizált Szu-35Sz-be is.
 

Flexus

Well-Known Member
2018. március 16.
1 374
4 902
113
A Stratégiai és technológiai elemző központ igazgató-helyettese Konsztantyin Makijenko nyilatkozata. Szerinte el kell hagyni a kiöregedett Al-31F és Al-31FP hajtómüveket.
Ideálisnak tartja az univerzális hajtómü fejlesztésének ötletét, mivel a Szu-34 és Szu-30SzM igen "alulmotorizált" , de ez főleg a Szu-34-re vonatkozik. Ugyanúgy kell egy erősebb hajtómü a Szu-35Sz modernizált változatának is majd.

Mi a nyilatkozat mondanivalója? Jó lenne egy új univerzális hajtómü -a 117 alapján kifejlesztve-, amely bekerülne a Szu-30SzM-be, Szu-34-be(modernizált változatba főleg) és a későbbiek folyamán modernizált Szu-35Sz-be is.
Igen, eddig én is eljutottam. A mi nálam kicsit zavart okozott, hogy ez az "új univerzális hajtómű" az azonos lenne e a Szu-27-30-35 leendő közös hajtóművével?
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 554
113
Igen, eddig én is eljutottam. A mi nálam kicsit zavart okozott, hogy ez az "új univerzális hajtómű" az azonos lenne e a Szu-27-30-35 leendő közös hajtóművével?
Nyilván.

Nálam az a kérdés melyik Szu-27 változatokat akarják új hajtómüvel felszerelni.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 084
60 163
113
Amit ez ügyben látni kell:
A 117Sz gyártmányjelzéssel ismert AL-41F-1Sz hajtómű csak egy állomás az AL-31F hajtóművek 70-es évek vége óta tartó fejlesztésében. Már tizenöt évvel ezelőtt is ismert volt egy útiterv a tolóerő-hatásfok-élettartam triumvirátus fejlesztésének tekintetében. Megnövekedett levegőátfutás, sűrítési viszony, gázhő, de ugyanakkor élettartam is egyben.
Ez a folyamat nem állt le, senkit se tévesszen meg, hogy 2012 óta sorozatban gyártják a 117-es 117Sz jelű változatát, egyelőre csak a Szu-35Sz-ek számára. A dolog annak ellenére sem állt meg itt, hogy párhuzamosan folyik a 30-as hajtómű igen lassú fejlesztése is.
Ugyanis a projektet erősen húzza a Szu-57-esek számára készült kis szériás átmeneti megoldás, a 117-es egy módosulata, a 117A vagy helyenként 117F néven ismert verzió.
Kívülről nem különböztethető meg a Szu-35Sz AL-41F-1Sz hajtóművétől, de már most is erősebb mind maximál, mind forszázs rezsimen a Szu-57-esek hajtóműve, mint a nagy szériájú Szu-35-ösöké. A fejlesztési cél a 117A nyomdokán kifejlesztett modernizált AL-41F-1Sz, ami valószínű majd az AL-41F-2Sz jelülést fogja kapni. A 30-as hajtómű pedig logikusan majd AL-51F néven kezdi meg pályafutását az orosz légierőben. De addig is az oda kifejlesztett technológiák átemelődnek a tovább fejlesztett AL-41F-1-esekbe, F-2-esekbe.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 554
113
Annyival kiegészéteném, hogy voltak hangok, amik a 30-as hajtómü fejlesztésének leállítását akarták, így csak az uj hajtómü fejlesztésére fókuszálnának, de természetesen elvetették. Tehát a 30-as hajtómü továbbra is fejlesztés alatt és kizárólag a Szu-57 -es számára.
 
  • Tetszik
Reactions: sidewinder12

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 077
10 698
113
  • A Nyugati Stratégiai Főparancsnokságot lengyelországi központtal, ami alá a keletnémet, lengyel, csehszlovák, belorusz, balti és kárpáti (Ukrajna) körzeteket tartoztak
  • Valamint a Nyugati Stratégiai Főparancsnokságot, kijevi központtal, ami alá magyar, román, bolgár, kijevi és a odessza-i körzetek tartoztak.

Két Nyugati S. Főpk.? Nem sok az?
Egyik déli, nem?

, hogy a hiperkönnyű Szu-27 fajlagos fogyasztásával számoltunk az egész út alatt

Ezt kérdeztem ma az F-15 topikban :)

Mert akkor manual nem jó vagy mi...

Esetleg butítottak rajta, hogy ne számolgasson itt boldog boldogtalan?
 
M

molnibalage

Guest
Esetleg butítottak rajta, hogy ne számolgasson itt boldog boldogtalan?
Pont, hogy nem. Kihozza az Oszriak repülgetést tök reálisan, hogy mire és hogyan volt jó az F-15. Az F-16CJ manual is visszaigazolja az F-16CJ-t.
Magy ugyanazon diagrammal tök más átrepülési távolság jön ki a részletes manuallal, mint a rövidebb másik forrással? Ami amúgy szintén nem volt publikus?

Most akkor ezt hogy...?
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 589
8 699
113
Anno 4. -ként regisztráltam az Aerotech-re egy írás miatt, amiben pontatlanul hoztak orosz gépekkel kapcsolatos hírt. Majd mikor megcáfoltam és linkeltem hozzá a forrást, azóta abból(általam linkelt) irkálnak néha össze-vissza logikátlanul.
Itt ez az új hajtómüves hír, amiről már én 1 hete írtam szintén ebből a forrásból, De a fontosabb dolgok fordítása helyett eltávolodik az india Szu-30MKI vonalon és feltételezi, hogy az oroszoknak problémáik vannak a saját hajtómüveikkel. Szóval sokszor átmennek amatőr szintbe...

Innen vették:
https://bmpd.livejournal.com/4092455.html

De legalább az USA-fan olvasók imádják. Az még külön bónusz a történetben, hogy az orosz helikopterek és repülőgépek folyamatos fikázásán túl, egy olyan press kitet, honlap designt használnak, hogy amikor először megláttam az oldalt, akkor azt hittem,hogy a TASZSZ hírügynökséghez tartozik a portál :D :D
 
  • Tetszik
Reactions: cinikus