1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Szuhoj Szu-27, -30, -33, -35 "Flanker"

Diskurzus a(z) '4/4+/4.5 generációs vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. boki

    boki Well-Known Member

    Írtam, hogy indiai dezinformáció,kamuhír. A napokban volt egy újabb incidens a kínai és indiai katonák között aHimalájában. Ennek tükrében az indiánok információs háború eszközéhez folyamodtak.
     
    endre likes this.
  2. dudi

    dudi Well-Known Member

    Válaszolok helyettük!A kínai gép megsértette Tajvan légterét azok meg rálőttek THAAD-dal csak lepattant a rakéta a Szuhoj titán vízszintes vezérsíkjáról ami így haza tudott menni csak kifogyott belőle a kerozin ezért lezuhant.
     
    Wilson, fishbed, zolkas and 2 others like this.
  3. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    De van olyan verzió is amely szerint a kínai csúcstechnológiával előállított pajzsgenerátor által biztosított energiamező semmisítette meg a rakétát és amikor a kínai pilóta egy időugrást akart végrehajtani akkor a Szu-35 kínaiak által beépített fluxuskondenzátor meghibásodásodott és emiatt a gép lezuhant:)
     
  4. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Én ezt mind elhiszem.
    :)
     
  5. endre

    endre Active Member

    Kujlin tartomány;) Gondolom Guilin (Hévíz testvérvárosa) környéke lesz az Guangxi tartományban. Off: az akadémiai átírást még látni is rossz:mad:
     
  6. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    A wiki magyarosított átírását vettem alapul. Ott Kujlin. Angolul meg G-vel van és asszem prefektúrát írtak, vagy valami ilyesmi. Ugyebár ispánok már nincsenek???
    https://hu.wikipedia.org/wiki/Kujlin
     
  7. Roni

    Roni Well-Known Member

    Érdekes hogy a su-37 is oldalkormányos volt o_O
     
  8. endre

    endre Active Member

    Van, akinek a Kefír a vesszőparipája, az enyém meg az, hogy ne magyarosítsuk, amit nem kell:hadonaszos: Van rendes, hivatalos latinbetűs átírásuk, saját tapasztalatom, hogy sok félreértés megelőzhető, ha azt használjuk és nem a totál rossz magyart.

    Előre is elnézést kérek, de valószínűleg a jövőben se fogom tudni megállni, hogy felhozzam. :oops:
     
    Mackensen likes this.
  9. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Nem tartsd magadban!!!
    Aminek ki kell jönnie, az jőjjön ki!!!
    :hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:
     
  10. Redgreg

    Redgreg Well-Known Member

    Nem, nincs hivatalos latin betüs átírásuk. Van angol, német, francia stb nyelvű átírásuk, de egyik se hivatalos. Mindenesetre így az angol nyelvű magyar szabványt olvasgatva, sokadszor belefutva abba, hogy elvben értelmes emberek szerint az angol a hivatalos azt hiszem kimondhatjuk, nem leszünk gyarmat. Mert már az vagyunk.
     
    ghostrider and borisz like this.
  11. endre

    endre Active Member

    Van, és úgy hívják, hogy pinyin. Ezt tanulják a kínai diákok az iskolában, ezt használják az államigazgatásban és az üzletben... és ezt hívják HIVATALOS nemzetközi átirásnak.

    Attól, hogy nemzetközi szabványokat használunk (lásd még m, kg, km) még nem leszünk gyarmat.
     
    aquarell likes this.
  12. dudi

    dudi Well-Known Member

    Magyar égre magyar UFO-t!!!:hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:
     
  13. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

  14. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Az idei év vége előtt fel fog szállni az első átépített Szu-30SzM2-es. Az avionika is meg fog újulni, de ennek mértéke egyelőre ismeretlen, mivel az Irbisz radar installálása komolyabb kihívás, mint korábban jelezték.
    Ami biztos, hogy ez a gép már az AL-41F-1Sz hajtóművekkel lesz szerelve.
     
    Python, sidewinder12, fip7 and 4 others like this.
  15. ghostface

    ghostface Well-Known Member

  16. sidewinder12

    sidewinder12 Well-Known Member

    Roni,a belinkelt videó zseniális. Öröm nézni,ahogy Frolov repüli a gépet, és sajnálom,hogy egyetlen egyszer sem láttam őt élőben repülni. Fantasztikusan érzi a gépet, vadászpilóta múlt nélkül is.
    Viszont a kommentedre reagálva én igazából nem tudom mi az érdekes abban, hogy a Szu-37 oldalkormányos. Tudtommal az összes 4. és 4+ generációs gépen van oldalkormány. Mert valahogy el kell forgatni azt a repülőgépet a függőleges tengelye körül,és arra az oldalkormányt találták ki, amely a függőleges vezérsíkba, vagy vezérsíkokba épített kormányfelület és a pilóta a lábai alatt levő oldalkormány pedálokkal mozgatja őket. Sőt még az 5.generációs gépeken is van oldalkormány.Bár ott a függőleges vezérsík már nem függőlegesen van beépítve és a Szu-57-esen például az egész vezérsík kitér, nem csak egy része. Egyedül a rendszeresítésre végül nem került YF-23 a kivétel. Ott pillangóvezérsikkal oldották meg a dolgot és nem volt klasszikusan elkülönült oldalkormány és magassági kormány, amit ugye a szuperszonikus vadászgépeken általában vízsintes stabilizátornak szoktak hívni. Viszont hogy az orosz repülőgépeknél maradjunk pillangó vezérsíkkal készült például az Antonov A-15 együléses teljesítmény vitorlázórepülőgép.
    Tehát alapvetően nem értem a nagy rácsodálkozás okát. A videóban egyébként 13:56-nál látni ahogyan az aerodinamikai kormányfelületek és a TVC rendszer értelemszerű kitérésének földi ellenőrzésekor az oldalkormányt is megmozgatják.Ha valaki esetleg tud mondani olyan 4. vagy 4+ generációs szuperszonikus vadász vagy vadászbombázó repülőgépet aminek nincs oldalkormánya, az ne tartsa magában!
     
  17. T.Tom

    T.Tom Well-Known Member

    Szerintem a jobb oldalra elhelyezett stickre gondolt :)
     
    Pocok75 and Roni like this.
  18. Roni

    Roni Well-Known Member

    Így van, emiatt a gép irányítása is sokkal kényelmesebb a vallnak. F16, f22 f35, ezeken úgy van, sőt a múltkor hianyoltam hogy a szu57be is kényelmesebb volna, de még a j20son is oldalt van a botkormany
     
  19. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ezt már sokszor beszéltük. Nem kényelmesebb, csak más. F/A-18-as család, F-15-ös, EF Typhoon, Gripen az nem oldalt elhelyezett joystick-os. A Rafale meg side stick-os.
     
    fip7 and fishbed like this.
  20. Roni

    Roni Well-Known Member

    Ezt sokszor írták ! de pl egy fotelban karosszékbe ülve két irányítót a fogva oldalt nekem kényelmesebb vagy csak azért mert 160 kg nyomok fekve és a vállam is túl széles? 48 cm karral . Lehet csak én érzem annak szóval igazad lehet :)
     

Ezen oldal megosztása