Szuhoj Szu-27, -30, -33, -35 "Flanker"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
38 440
33 441
113

Ha jól értem ott zuhant le. 1000 km-re Tajvantól.
Milyen légtérsértés és lelvöés?
A Quora-án már ezen csámcsognak, bár ennyire egyszerű kérdést sem tudtak megválaszolni....
Írtam, hogy indiai dezinformáció,kamuhír. A napokban volt egy újabb incidens a kínai és indiai katonák között aHimalájában. Ennek tükrében az indiánok információs háború eszközéhez folyamodtak.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
28 606
23 870
113

Ha jól értem ott zuhant le. 1000 km-re Tajvantól.
Milyen légtérsértés és lelvöés?
A Quora-án már ezen csámcsognak, bár ennyire egyszerű kérdést sem tudtak megválaszolni....

Válaszolok helyettük!A kínai gép megsértette Tajvan légterét azok meg rálőttek THAAD-dal csak lepattant a rakéta a Szuhoj titán vízszintes vezérsíkjáról ami így haza tudott menni csak kifogyott belőle a kerozin ezért lezuhant.
 

Wilson

Well-Known Member
2017. szeptember 19.
7 449
13 949
113
Válaszolok helyettük!A kínai gép megsértette Tajvan légterét azok meg rálőttek THAAD-dal csak lepattant a rakéta a Szuhoj titán vízszintes vezérsíkjáról ami így haza tudott menni csak kifogyott belőle a kerozin ezért lezuhant.

De van olyan verzió is amely szerint a kínai csúcstechnológiával előállított pajzsgenerátor által biztosított energiamező semmisítette meg a rakétát és amikor a kínai pilóta egy időugrást akart végrehajtani akkor a Szu-35 kínaiak által beépített fluxuskondenzátor meghibásodásodott és emiatt a gép lezuhant:)
 

endre

Active Member
2016. december 7.
161
113
43
A SDF szerint J-10 zuhant le Kujlin tartományban, gyakorlórepülés közben. A pilóta jól van.
Szóval nincs itt kéremszépen semmi látnivaló..

Kujlin tartomány;) Gondolom Guilin (Hévíz testvérvárosa) környéke lesz az Guangxi tartományban. Off: az akadémiai átírást még látni is rossz:mad:
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
20 050
9 489
113
Kujlin tartomány;) Gondolom Guilin (Hévíz testvérvárosa) környéke lesz az Guangxi tartományban. Off: az akadémiai átírást még látni is rossz:mad:
A wiki magyarosított átírását vettem alapul. Ott Kujlin. Angolul meg G-vel van és asszem prefektúrát írtak, vagy valami ilyesmi. Ugyebár ispánok már nincsenek???
https://hu.wikipedia.org/wiki/Kujlin
 

endre

Active Member
2016. december 7.
161
113
43
A wiki magyarosított átírását vettem alapul. Ott Kujlin. Angolul meg G-vel van és asszem prefektúrát írtak, vagy valami ilyesmi. Ugyebár ispánok már nincsenek???
https://hu.wikipedia.org/wiki/Kujlin

Van, akinek a Kefír a vesszőparipája, az enyém meg az, hogy ne magyarosítsuk, amit nem kell:hadonaszos: Van rendes, hivatalos latinbetűs átírásuk, saját tapasztalatom, hogy sok félreértés megelőzhető, ha azt használjuk és nem a totál rossz magyart.

Előre is elnézést kérek, de valószínűleg a jövőben se fogom tudni megállni, hogy felhozzam. :oops:
 
  • Tetszik
Reactions: Mackensen

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
20 050
9 489
113
Van, akinek a Kefír a vesszőparipája, az enyém meg az, hogy ne magyarosítsuk, amit nem kell:hadonaszos: Van rendes, hivatalos latinbetűs átírásuk, saját tapasztalatom, hogy sok félreértés megelőzhető, ha azt használjuk és nem a totál rossz magyart.

Előre is elnézést kérek, de valószínűleg a jövőben se fogom tudni megállni, hogy felhozzam. :oops:
Nem tartsd magadban!!!
Aminek ki kell jönnie, az jőjjön ki!!!
:hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:
 

Redgreg

Well-Known Member
2019. december 30.
1 668
3 765
113
Van, akinek a Kefír a vesszőparipája, az enyém meg az, hogy ne magyarosítsuk, amit nem kell:hadonaszos: Van rendes, hivatalos latinbetűs átírásuk, saját tapasztalatom, hogy sok félreértés megelőzhető, ha azt használjuk és nem a totál rossz magyart.

Előre is elnézést kérek, de valószínűleg a jövőben se fogom tudni megállni, hogy felhozzam. :oops:
Nem, nincs hivatalos latin betüs átírásuk. Van angol, német, francia stb nyelvű átírásuk, de egyik se hivatalos. Mindenesetre így az angol nyelvű magyar szabványt olvasgatva, sokadszor belefutva abba, hogy elvben értelmes emberek szerint az angol a hivatalos azt hiszem kimondhatjuk, nem leszünk gyarmat. Mert már az vagyunk.
 

endre

Active Member
2016. december 7.
161
113
43
Nem, nincs hivatalos latin betüs átírásuk.

Van, és úgy hívják, hogy pinyin. Ezt tanulják a kínai diákok az iskolában, ezt használják az államigazgatásban és az üzletben... és ezt hívják HIVATALOS nemzetközi átirásnak.

Attól, hogy nemzetközi szabványokat használunk (lásd még m, kg, km) még nem leszünk gyarmat.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
28 606
23 870
113
Van, és úgy hívják, hogy pinyin. Ezt tanulják a kínai diákok az iskolában, ezt használják az államigazgatásban és az üzletben... és ezt hívják HIVATALOS nemzetközi átirásnak.

Attól, hogy nemzetközi szabványokat használunk (lásd még m, kg, km) még nem leszünk gyarmat.

Magyar égre magyar UFO-t!!!:hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
8 284
25 501
113
Az idei év vége előtt fel fog szállni az első átépített Szu-30SzM2-es. Az avionika is meg fog újulni, de ennek mértéke egyelőre ismeretlen, mivel az Irbisz radar installálása komolyabb kihívás, mint korábban jelezték.
Ami biztos, hogy ez a gép már az AL-41F-1Sz hajtóművekkel lesz szerelve.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
638
2 256
93
Érdekes hogy a su-37 is oldalkormányos volt o_O

Roni,a belinkelt videó zseniális. Öröm nézni,ahogy Frolov repüli a gépet, és sajnálom,hogy egyetlen egyszer sem láttam őt élőben repülni. Fantasztikusan érzi a gépet, vadászpilóta múlt nélkül is.
Viszont a kommentedre reagálva én igazából nem tudom mi az érdekes abban, hogy a Szu-37 oldalkormányos. Tudtommal az összes 4. és 4+ generációs gépen van oldalkormány. Mert valahogy el kell forgatni azt a repülőgépet a függőleges tengelye körül,és arra az oldalkormányt találták ki, amely a függőleges vezérsíkba, vagy vezérsíkokba épített kormányfelület és a pilóta a lábai alatt levő oldalkormány pedálokkal mozgatja őket. Sőt még az 5.generációs gépeken is van oldalkormány.Bár ott a függőleges vezérsík már nem függőlegesen van beépítve és a Szu-57-esen például az egész vezérsík kitér, nem csak egy része. Egyedül a rendszeresítésre végül nem került YF-23 a kivétel. Ott pillangóvezérsikkal oldották meg a dolgot és nem volt klasszikusan elkülönült oldalkormány és magassági kormány, amit ugye a szuperszonikus vadászgépeken általában vízsintes stabilizátornak szoktak hívni. Viszont hogy az orosz repülőgépeknél maradjunk pillangó vezérsíkkal készült például az Antonov A-15 együléses teljesítmény vitorlázórepülőgép.
Tehát alapvetően nem értem a nagy rácsodálkozás okát. A videóban egyébként 13:56-nál látni ahogyan az aerodinamikai kormányfelületek és a TVC rendszer értelemszerű kitérésének földi ellenőrzésekor az oldalkormányt is megmozgatják.Ha valaki esetleg tud mondani olyan 4. vagy 4+ generációs szuperszonikus vadász vagy vadászbombázó repülőgépet aminek nincs oldalkormánya, az ne tartsa magában!
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
12 034
6 454
113
Szerintem a jobb oldalra elhelyezett stickre gondolt :)
Így van, emiatt a gép irányítása is sokkal kényelmesebb a vallnak. F16, f22 f35, ezeken úgy van, sőt a múltkor hianyoltam hogy a szu57be is kényelmesebb volna, de még a j20son is oldalt van a botkormany