Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 416
44 029
113
Annyira nem tűnik ez megvalósíthatatlannak szerintem, hogy hazudni kelljen róla. Valószínűleg csak szoftveres fejlesztést igényel, de ha netán hardveres változtatás is szükséges volt, az sem lehetett megoldhatatlan feladat.
Tényleg nem értem hogy miről beszélgetünk, mert 30 éve VAN ez a képesség náluk.
 
  • Tetszik
Reactions: ghostface

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 416
44 029
113
Ha igazak az itt leírtak - ami felől azért vannak fenntartásaim- akkor úgy tűnik, hogy a flaker család az R-27-eket szinte ugyanazzal a szabadsággal tudja használni, mint a nyugati gépek az Amraam-et. Indítást követően, egy bő 90 fokos forduló még belefér a nagy látószögű radar miatt. Mintha az orosz megoldás nem annyira a rakétát fejlesztette volna hanem a hordozó gépet. Végülis így volt ez a pheonix vs R-33 esetén is.
Egyébként ugyan ezt az elvet használják sok föld-levegő rakétánál is, így a legolcsóbb, nyilván sokkal költséghatékonyabb ez a módszer mint az, hogy minden egyes kilőtt rakétában ott van a drága elektronika, radar, egyéb szenzor. Ennek a legjobb példája a mai napig a pantsir, gyakorlatilag filléres kő buta "nyíllövedéket" raknak rá egy üvegszálas rakéta testre, és azt lövöldözik kvázi "parancsközlő" módon. Minden ami érték, a hordozó járművön van, nem is kerül egy rakétaindítás 2 millió dollárba...
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 121
53 697
113

zsolti


Próbáltam utána járni. Arra jutottam, hogy a Szu-30-asok BARS radarja egyszerre 4 célt tud követésbe venni. Hogy ebből hányat képes egyszerre félaktív rakétákkal támadni és, hogy milyen szögeltéréssel azt nem tudom.

Amúgy voltak próbálkozásaik aktív radaros R-27-re is, de ezt elvetették és inkább újra tervezték az R-77-et.
Akkor nem értettem miért, de a Szu-57 kapcsán leesett a dolog. Az R-77 behajtható szárnyakkal elég kicsi, simán elfér a belső fegyvertérben, az R-27 pedig nem. Az R-33/37 integrációval pedig fölöslegesé vált egy aktív radaros R-27-es.
Innen nézve az R-27R1 az MCG képességével gyakorlatilag egy olcsó és biztos áthidaló megoldás lehetett a modernebb ARH-k megérkezéséig. Szerintem.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 416
44 029
113

zsolti


Próbáltam utána járni. Arra jutottam, hogy a Szu-30-asok BARS radarja egyszerre 4 célt tud követésbe venni. Hogy ebből hányat képes egyszerre félaktív rakétákkal támadni és, hogy milyen szögeltéréssel azt nem tudom.

Amúgy voltak próbálkozásaik aktív radaros R-27-re is, de ezt elvetették és inkább újra tervezték az R-77-et.
Akkor nem értettem miért, de a Szu-57 kapcsán leesett a dolog. Az R-77 behajtható szárnyakkal elég kicsi, simán elfér a belső fegyvertérben, az R-27 pedig nem. Az R-33/37 integrációval pedig fölöslegesé vált egy aktív radaros R-27-es.
Innen nézve az R-27R1 az MCG képességével gyakorlatilag egy olcsó és biztos áthidaló megoldás lehetett a modernebb ARH-k megérkezéséig. Szerintem.
Mai napig vegyesen függesztik!

Pont azért mert a legtöbb gépük NEM belső fegyverteres, és tényszerűen az R-27 ER egy jó nagy hatótávolságú az ARH rakétákhoz képest filléres cucc, amiből általában 2 van fent. Az R-27 ET meg legjobb tudomásom szerint a legnagyobb hatótávolságú IR rakéta rendszerben. Ezek mellé szokták nem ritkán bekeverni az R-77-et, és rövid hatótávolságú nagy manőverező képességű R-73/74 variánsokat.

Nekem meggyőződésem hogy nem csinálják bután.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 787
75 825
113
Helyette csinálja Pápai Joci, aki egyszer már egyik pillanatról a másikra abbahagyta. :D
Amúgy nagyon kellenének az ilyen videók, dokumentumfilmek.
Én repülő technikára gondoltam.Nem hiszem,hogy a repülés szerelmeseinek egy éjjellátós katona nagyobb élmény mint valami ami repül(és lehe,hogy csak képen látta eddig).
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 726
80 537
113
Most esett csak le. Te meg se nézted az általam linkelt videót! Ugyanis ebben se beszélnek! Te meg azt hitted, hogy igen, mert összekeverted egy másikkal. Hahaha! Lebuktál.
Igen, nem néztem meg, azt hittem , hogy az általam reggel látott VM-es verzió-amit mint kiderült módosítottak. :)
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
282775.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Ebben a gépben már a Szu-35Sz hajtóművei vannak. A kép most készült Zsukovszkijban, ahol a repülési tesztek zajlanak vele.
282730.jpg

Csakhogy, ma felkerült egy újabb fotó a vörös 54-esról is, amivel szintén most repülnek Zsukovszkijban:

282769.jpg


Hogy már ebben is az AL-41F-1Sz hajtóművek lennének, azt még nem tudni, de elviekben logikus lenne egy második géppel felgyorsítani a teszteket, ha már egyszer eldőlt, hogy a teljes orosz Szu-30SzM flottát átépítik az erősebb hajtóművekkel.

Viszont azt a hülye függönyt igazán leszedhetnék már.
A precíziós csapásmérés és a korszerű szimulátorok korában az UB-blokkok és műszerrepülő függöny az a két masszív anakronizmus, amitől már ideje lenne az orosz légierőnek megszabadulnia.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 077
10 697
113
Ebben a gépben már a Szu-35Sz hajtóművei vannak. A kép most készült Zsukovszkijban, ahol a repülési tesztek zajlanak vele.
282730.jpg

Csakhogy, ma felkerült egy újabb fotó a vörös 54-esról is, amivel szintén most repülnek Zsukovszkijban:

282769.jpg


Hogy már ebben is az AL-41F-1Sz hajtóművek lennének, azt még nem tudni, de elviekben logikus lenne egy második géppel felgyorsítani a teszteket, ha már egyszer eldőlt, hogy a teljes orosz Szu-30SzM flottát átépítik az erősebb hajtóművekkel.

Viszont azt a hülye függönyt igazán leszedhetnék már.
A precíziós csapásmérés és a korszerű szimulátorok korában az UB-blokkok és műszerrepülő függöny az a két masszív anakronizmus, amitől már ideje lenne az orosz légierőnek megszabadulnia.

Lehet, hogy arra számítanak, hogy mi lesz, ha majd a '92 környékén leállított kacatokat kell kirángatni a parajosból, és kell vagy két bevetést repülni az újabb naaaagy honvédő háborúban.

.
Az antik ACS-1 mutatos oratol is megszabadulhatnanak vegre a Szu-30-nal.

Időóra kérlek, Időóra!