Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
Nem lehetséges letiltani légiharc gyakorlat alatt valahogyan. Hiszen azért ott is van stressz.
A nyugati gépeken ezt hívják Master ARM-nak és három állása van jellemzően.

Közép - OFF
Fent - ON
Alsó - SIM

Lásd itt, mert témába vág.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 178
61 040
113
Ebből a videóból azt hiszem, végre kiderült az igazság. Amióta ezek az új orosz sugárhajtóművek meg repülők vannak (Szu-30SzM/AL-31FP, illetve Szu-35Sz-Szu-57/ AL-41F-1Sz), azt látom, hogy a felszálláshoz a megindulás valamiért nagyon óvatos az elején. Lassú gurulás kb 100 méteren át, majd csak utána gyorsul fel a gép. Azt hittem, ez valami FADEC-program szerinit automatika, kíméli a kompresszort, nehogy a hirtelen gázadásra, illetve álló helyzeti gyors forszázs kapcsolásra bepompázsoljon az egész.
De nem.
Ezt maguk a pilóták kell, hogy manuálisan intézzék, ahogy itt is látszik 12:00-nál:

 
  • Tetszik
Reactions: bel and fishbed

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 091
25 048
113
Ahogyan először elképzelték a Szu-27 repülőgépet
Su-27_JANES-1984-85-04.png

Su-27_JANES-1984-85-01-1536x759.png
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 178
61 040
113
Itt is lecsökkent a kiállított gépek száma, de legalább a "hazai" gépekből raktak ki egyet-egyet. Korábban legalább a statikus soron képviseltette magát a belső konkurencia is, úgy mint az Irkut gyártotta Szu-30SzM Domnából, vagy a NAPO gyártotta Szu-34-es Khurba repteréről a 277-ik bombázóezredtől (Komszomolszk városától délre levő légibázis).
És voltak MiG-31-esek is Petropavlovszk-ból is.

Ami nekünk még érdekes lehet, az a gyár Szu-17UM gépe, amit - amennyire én tudom - még mindig repülőképesen tartanak:

1631409_28697fc5cbce861493a60bf3a059d428.jpg

1631420_e6ce88866e34fb3eea897e731f5ee38e.jpg


Még egy kis egyiptomi Szu-35-ös:

1632568_2de45929623eeb8872ec8bb3dd105eea.jpg


Az alább linkelt fórum 243-ik oldala főleg a Khurba-i bázisnapon készült fotókat mutatja, itt láthatunk Szu-34-eseket betonfedezékekben, ami a Szu-27-es gépcsaládot illetően elég ritka látvány.


A 244-245-ik oldalak meg már zömmel a Dzemgi nyílt nap fotóit mutatják.