Az első fotó a teljesen új építésű(?) Szu-30SzM2-esről, ami az Irkut gyár repülőterén készült, a legelső felszállás során.
Ebből a szögből csak annyit lehet megerősíteni, hogy a szárny belépőélén ugyanonyan szenzorok lehetnek, mint a Szu-35Sz gépeken is vannak.
Érdekes a háromjegyű oldalszám is. Sajnos az első kabin karnisa is megmaradt. Pedig erről már tényleg le kéne szokni.
Az SzM2-es program elviekben más fontos komponenseket is átvesz a Szu-35Sz-től, így a hajtóművek, kabinkialakítás, a MAWS, mi több, az Irbisz radar is ezek közé sorolandó, valószínűleg.
Ebből a szögből ezek egyike sem megállapítható, az orron megmaradt Pitot-cső pedig önmagában nem kizáró ok egy újabb PESA antennánál (mi több, ma már egy AESA-nal sem, lásd: Gripen E, vagy épp a legújabb F-16V), hovatovább, az eddigi Barsz-ról Irbisz-re átállás technikailag még az orrkúp kontúrját se kellene, hogy érintse.
De a helyzetet tovább bonyolítja, hogy idén nyár elején már arról volt szó, hogy lehet, nem is mindegyik Szu-35Sz-specifikus képesség kerül adoptálásra a Szu-30SzM2 programban, főképp financiális okok miatt. (Ezzel persze az értelme kérdőjeleződne meg az egész modernizációs csomagnak - szerintem).
Az új gép tehát a Szu-30SzM2-es, míg a korábbi gépek átépítésével létrejött példányokat a Szu-30SzMD típusjellel kívánják jelölni, hiszen, míg a 2-es utótag a második iterációt jelenti az új építésű gépeknél, addig a D a Dorabotanníj-t azaz Átdolgozottat jelöli.
Ebből a szögből csak annyit lehet megerősíteni, hogy a szárny belépőélén ugyanonyan szenzorok lehetnek, mint a Szu-35Sz gépeken is vannak.
Érdekes a háromjegyű oldalszám is. Sajnos az első kabin karnisa is megmaradt. Pedig erről már tényleg le kéne szokni.
Az SzM2-es program elviekben más fontos komponenseket is átvesz a Szu-35Sz-től, így a hajtóművek, kabinkialakítás, a MAWS, mi több, az Irbisz radar is ezek közé sorolandó, valószínűleg.
Ebből a szögből ezek egyike sem megállapítható, az orron megmaradt Pitot-cső pedig önmagában nem kizáró ok egy újabb PESA antennánál (mi több, ma már egy AESA-nal sem, lásd: Gripen E, vagy épp a legújabb F-16V), hovatovább, az eddigi Barsz-ról Irbisz-re átállás technikailag még az orrkúp kontúrját se kellene, hogy érintse.
De a helyzetet tovább bonyolítja, hogy idén nyár elején már arról volt szó, hogy lehet, nem is mindegyik Szu-35Sz-specifikus képesség kerül adoptálásra a Szu-30SzM2 programban, főképp financiális okok miatt. (Ezzel persze az értelme kérdőjeleződne meg az egész modernizációs csomagnak - szerintem).
Az új gép tehát a Szu-30SzM2-es, míg a korábbi gépek átépítésével létrejött példányokat a Szu-30SzMD típusjellel kívánják jelölni, hiszen, míg a 2-es utótag a második iterációt jelenti az új építésű gépeknél, addig a D a Dorabotanníj-t azaz Átdolgozottat jelöli.