Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 084
60 165
113
Az első fotó a teljesen új építésű(?) Szu-30SzM2-esről, ami az Irkut gyár repülőterén készült, a legelső felszállás során.
Ebből a szögből csak annyit lehet megerősíteni, hogy a szárny belépőélén ugyanonyan szenzorok lehetnek, mint a Szu-35Sz gépeken is vannak.
Érdekes a háromjegyű oldalszám is. Sajnos az első kabin karnisa is megmaradt. Pedig erről már tényleg le kéne szokni.

292494.jpg


Az SzM2-es program elviekben más fontos komponenseket is átvesz a Szu-35Sz-től, így a hajtóművek, kabinkialakítás, a MAWS, mi több, az Irbisz radar is ezek közé sorolandó, valószínűleg.
Ebből a szögből ezek egyike sem megállapítható, az orron megmaradt Pitot-cső pedig önmagában nem kizáró ok egy újabb PESA antennánál (mi több, ma már egy AESA-nal sem, lásd: Gripen E, vagy épp a legújabb F-16V), hovatovább, az eddigi Barsz-ról Irbisz-re átállás technikailag még az orrkúp kontúrját se kellene, hogy érintse.
De a helyzetet tovább bonyolítja, hogy idén nyár elején már arról volt szó, hogy lehet, nem is mindegyik Szu-35Sz-specifikus képesség kerül adoptálásra a Szu-30SzM2 programban, főképp financiális okok miatt. (Ezzel persze az értelme kérdőjeleződne meg az egész modernizációs csomagnak - szerintem).

Az új gép tehát a Szu-30SzM2-es, míg a korábbi gépek átépítésével létrejött példányokat a Szu-30SzMD típusjellel kívánják jelölni, hiszen, míg a 2-es utótag a második iterációt jelenti az új építésű gépeknél, addig a D a Dorabotanníj-t azaz Átdolgozottat jelöli.
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
8 678
34 568
113
4 plusz: a Su-35 nagy hatótávolságú hiperszonikus rakétával lesz felszerelve.
R-37M levegő-levegő 300 km-es hatótáv
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
M

molnibalage

Guest
4 plusz: a Su-35 nagy hatótávolságú hiperszonikus rakétával lesz felszerelve.
R-37M levegő-levegő 300 km-es hatótáv
Persze, 18 km magasan M1.5 mellett indítíva kb. M2 sebességű közeledő cél ellen.
Közepes magasságon esélye, hogy még az AIM-120C-7-et sem éri el vagy marginális as difi.
 

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
380
1 289
93
Persze, 18 km magasan M1.5 mellett indítíva kb. M2 sebességű közeledő cél ellen.
Közepes magasságon esélye, hogy még az AIM-120C-7-et sem éri el vagy marginális as difi.
Azon kívül, hogy nyelvtanilag sem tudom értelmezni a második mondatot, a hozzászólásod "almát a körtével" kategória.
Az R-37M-el lőttek le légi célt 300 km-ről, lövészeten. Ez tény, nem az oroszok állítják, hanem az USAF egy CIA jelentésre hivatkozva. Az Aim-120C-7 jó eséllyel el sem repül ilyen messzire, de biztos nem lőttek le vele semmit 300 km-ről.
Ezt a rakétát a MiG-31-es számára találták ki, hogy nagy távolságról lelője az AWACS, és tankergépeket. Magasról és nagy sebességű megközelítésből. Miért indítanák közepes magasságból?
Szóval a hozzászólásod nem csak nyelvtanilag, de tartalmilag is értelmetlen.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Nemerson
M

molnibalage

Guest
Azon kívül, hogy nyelvtanilag sem tudom értelmezni a második mondatot, a hozzászólásod "almát a körtével" kategória.
A nagy átmérőjű nem kis L/D arányú rakéták kinematikája kis magasságon borzalmas orbitális légellenállásuk miatt.
Ezek csak loftolva, nagy magasságban kvázi ballsztikus rakétaként tudják azt a fantasztikus indítási távolságot, amit egy számmal jellemeznek sokan.
Az R-37M-el lőttek le légi célt 300 km-ről, lövészeten. Ez tény, nem az oroszok állítják, hanem az USAF egy CIA jelentésre hivatkozva.
És én ezt nem is tagadtam.
Az Aim-120C-7 jó eséllyel el sem repül ilyen messzire, de biztos nem lőttek le vele semmit 300 km-ről.
A rakéta áramellátása régen megszűnne eddigre.
De az, hogy fizikailag meddig repül el egy rakéta, azért az egészen más részta. Nézd meg a szubszonikus sebességgel Szófia külvárosában földet érő AGM-88-at, 100 km felett repült. Persze az nem légiharc rakéta és nem is talált el volna semmit annak sebessége miatt, de jól mutatja azt, hogy a ballisztikus pálya mire képes.
Szóval a hozzászólásod nem csak nyelvtanilag, de tartalmilag is értelmetlen.
Nem, csak úgy tűnik neked nem sikerült levonni a margóra tett kommentem lényegét.
Az ekkora rakéta vadászok jellemző magasságán legfeljebb annyit tudhat, mint az AIM-120, mert a sűrű légkör és hatalmas tolóerő miatt a rakéta nem tud nagy sebességre gyorsulni majd nagy magasságban messzire repülni.

De úgy látom nagyon mélyen érintett téged ez és valami orosz fikázsának fogtad fel ezt is.
De hogy megnyugatassam forrongó lelkedet, ez az arány igaz az AIM-54 vs AIM-7F és AIM-120C-re is.
 

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
380
1 289
93
A nagy átmérőjű nem kis L/D arányú rakéták kinematikája kis magasságon borzalmas orbitális légellenállásuk miatt.
Ezek csak loftolva, nagy magasságban kvázi ballsztikus rakétaként tudják azt a fantasztikus indítási távolságot, amit egy számmal jellemeznek sokan.

És én ezt nem is tagadtam.

A rakéta áramellátása régen megszűnne eddigre.
De az, hogy fizikailag meddig repül el egy rakéta, azért az egészen más részta. Nézd meg a szubszonikus sebességgel Szófia külvárosában földet érő AGM-88-at, 100 km felett repült. Persze az nem légiharc rakéta és nem is talált el volna semmit annak sebessége miatt, de jól mutatja azt, hogy a ballisztikus pálya mire képes.

Nem, csak úgy tűnik neked nem sikerült levonni a margóra tett kommentem lényegét.
Az ekkora rakéta vadászok jellemző magasságán legfeljebb annyit tudhat, mint az AIM-120, mert a sűrű légkör és hatalmas tolóerő miatt a rakéta nem tud nagy sebességre gyorsulni majd nagy magasságban messzire repülni.

De úgy látom nagyon mélyen érintett téged ez és valami orosz fikázsának fogtad fel ezt is.
De hogy megnyugatassam forrongó lelkedet, ez az arány igaz az AIM-54 vs AIM-7F és AIM-120C-re is.
Korrekt, csak a lényeget nem érted, vagy nem akarod megérteni. Az R-37M-et nem fogják közepes magasságban indítani. Nagy magasságban, nagy sebességnél indítják, távoli, nem manőverező, de fontos célok ellen. Erre találták ki, nem vadászgépek közti légi harcra. Ezért értelmetlen szerintem az összehasonlításod.
De azért a "forrongó lelkem" megnyugodott!:)
 
M

molnibalage

Guest
Korrekt, csak a lényeget nem érted, vagy nem akarod megérteni. Az R-37M-et nem fogják közepes magasságban indítani. Nagy magasságban, nagy sebességnél indítják, távoli, nem manőverező, de fontos célok ellen. Erre találták ki, nem vadászgépek közti légi harcra. Ezért értelmetlen szerintem az összehasonlításod.
De azért a "forrongó lelkem" megnyugodott!:)
Te sem akarod kommentem lényegét megérteni. :)
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán