1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Szuhoj Szu-34 "Fullback"

Diskurzus a(z) '4/4+/4.5 generációs vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. Capslock27

    Capslock27 Active Member

    .
    Amúgy is mintha a számoktól félnének.... Miért kell a Kh-38-hoz igy ragaszkodni, és nem lehet pl a műholdas új verziókat mondjuk Kh-48-nak nevezni?
     
  2. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Bele is tört a sok ángílus okosember bicskája.
    Pedig egy szavuk se lehet, hiszen tengerentúli barátaik se különbek.
    Az YF-17 Cobra eredetileg P530 volt.
    Miért? Mert Project 530, azaz 5 óra 30, ennyit mutatott az óra a falon, mikor nevet adtak neki.

    Az orosz kódrendszerben csak esetleges logika van, azaz némi alap intelligenciával belátható, hogy kb mindig ugyanazzal a szertelenséggel pakolgatják a különféle utótagokat. Kb itt meg is állnak a következetesség dolgában, a többit meg elintézik azzal, hogy "az ellenség megtévesztése".

    Tehát borisznak is igaza van, a kavarásnak van egy szándékos vetülete is.

    Ugyanakkor fejben magunk is össze tudunk rakni a szokásos betű és számkódjaikból alap képességeket.
     
  3. Capslock27

    Capslock27 Active Member

    .
    .
    A Mig-21-ben is használt "Bis" verziójelölés mit jelent....?
     
  4. emel

    emel Well-Known Member

    A "bis" latinul másodszort, ismétlést, újrázást jelent, tehát átvitt értelemben valaminek a második változatát. Szergejnél ez általában egy repülőgép jóval erősebb hajtóművel felszerelt újabb változatát jelentette, volt ilyen dugattyús vadászuk is, meg a MiG-15 RD-45, a -15bis VK-1 hajtóművel, és a 21bis-ben is az R-25 hajtómű jóval nagyobb tolóerőt adott mint a korábbi tipusváltozatok R-11 és R-13 hajtóművei.
     
    ghostrider, Capslock27 and fishbed like this.
  5. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    És tegyük hozzá, hogy a bis, mint "második" vagy "továbbgondolt", repüléssel kapcsolatos alkalmazása a francia aviatikából ered, amelynek szaknyelvéből is sokat átvett az orosz.
    Lásd: Santos-Dumont 14-bis, 1906-ból, ami azért lett 14-bis, mert a teszteléséhez először a "14" jelölésű léghajóra erősítették, kezdetben azzal reptették meg.
    Meg kell említeni még, hogy Alberto Santos-Dumont személy szerint brazil volt, csak a franciáknál alapozta meg a repülőkultúrát.
     
    Python, borisz, fishbed and 5 others like this.
  6. hurci10

    hurci10 Well-Known Member

  7. Capslock27

    Capslock27 Active Member

    .
    .
    Tenyleg.... Es az olasz Caproni gepeknek is rendszeresen volt BIS valtozata. A szovjet nevezektanban viszont sose jutott eszembe erre gondolni, valami veletlen egybeesest tippeltem, de logikus valasz, neked es Emelnek is köszönöm!
     
  8. rejsz felügyelő

    rejsz felügyelő Well-Known Member

    A B1 nehézharckocsinak is a fejlesztett verzióját jelölték bis-el. Ezek szerint a "ter" terciert vagy hasonlót jelentett?
     
  9. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

  10. boki

    boki Well-Known Member

    KAB-1500PR indítása

     
    fishbed and fip7 like this.
  11. dudi

    dudi Well-Known Member

    Oldás.Indítani a rakétát szokták.
     
  12. borisz

    borisz Well-Known Member

    Azt hittem robban is, vagy valami.
     
  13. Python

    Python Well-Known Member

  14. boki

    boki Well-Known Member

     
    fishbed and fip7 like this.
  15. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Egy kérdés.


    Az mitől függ, hogy a törővéghez közel van áramlás terelő lap, vagy nincs? Korai, késői gyártású a gép?
     
  16. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Az elsö, 2009-es, pár darabos sorozaton még nem volt, utána, ahogy megjelent az APU a fullánkban, azzal egy időben jött az áramlásterelő a szárnyakon.

    Itt vannak a legelső szériából gépek, APU és lap nélkül:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG] [​IMG] [​IMG]

    [​IMG]

    Az első "padlizsán" sorozaton jelent meg az APU és a terelőlap:

    [​IMG] [​IMG]
     
    Rotten878, fip7, zotyek78 and 5 others like this.
  17. boki

    boki Well-Known Member

    1 év késés után aláírták a szerződést.

     
    gacsat, fishbed, Python and 4 others like this.
  18. Kulso_54

    Kulso_54 Well-Known Member

    mire is?
     
  19. gacsat

    gacsat Well-Known Member

  20. ghostface

    ghostface Well-Known Member

    A múlt héten összeütközött két Szu-34-es egyikének jobb szárnya elég rendesen megsérült:
    [​IMG]
     

Ezen oldal megosztása