1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Szuhoj Szu-34 "Fullback"

Diskurzus a(z) '4/4+/4.5 generációs vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. emel

    emel Well-Known Member

    Lásd a Repülő-események topikot ... ;):)
     
    ghostface likes this.
  2. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Mennyi idő egy ilyen szárnyat kicserélni?
     
  3. emel

    emel Well-Known Member

    Pár ember egy műszak alatt megcsinálja, de van néhány "súlyosbító" tényező:
    - mint írtam, az új szárny felszerelése előtt repedésvizsgálni kell a szárny-bekötési csomópontokat (módszertől függően néhány óra)
    - szárnyat általában csak párban cserélnek hogy mindkettőnél azonos repórával tudjanak számolni
    - utána fel kell szerelni a fegyver-függesztőket, végre kell hajtani néhány beszabályzást (pl. fékszárny, kormányvezérlés) és rendszer-teszteket (csatlakozások hermetikussága, elektromos rendszerek működése stb. - kb. még egy-két műszakra való munka)
    - fődarab-csere után kötelező berepülés következik
     
  4. borisz

    borisz Well-Known Member

    Meg kell egy pár szárny.
    Nem biztos, hogy csak úgy előveszi a gyártó.
     
  5. emel

    emel Well-Known Member

    Nem is a gyártónak kell elővenni, ilyen gépszám mellett az üzemeltetőnél is kell lenni némi tartalék-alkatrésznek, még fő-résznek is. Anno a 90-es években a PG is úgy tudott egy sérült 21bisz-t kijavítani, hogy a tököli szovjet vadászezred a kivonuláskor ránk hagyott egy komplett törzs-hátsórészt, azt használta a cég a javításhoz (némi átalakítással).
     
  6. boki

    boki Well-Known Member

    Centr-2019

     
    fishbed likes this.
  7. dudi

    dudi Well-Known Member

    Mi az a két forró terület a gép közepén?Elvileg ott a légbeömlőnek kellene lennie de miért melegebb mint a hajtómű elülső része.

    [​IMG]
     
    fishbed, arbalest and gacsat like this.
  8. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Üzemanyag, hidraulika szivattyúk vannak ott talán? Szárny főtartók bekötése. Jó kérdés, miért olyan forró.
     
  9. hurci10

    hurci10 Well-Known Member



    Nem forróbb, mint a hajtómű, csak nem kapott hőárnyékolást. A szívócsatornából, közvetlenül a hajtómű előtt elvezetnek egy kevés levegőt, ami addigra felforrósodik. Ha jól rémlik talán 450-500 C körül lehet. Ezt átvezetik egy turbóhűtőn, majd igény szerint hűtetlen forró levegővel keverik. Ez a levegő megy aztán a fülke és a berendezésterek légkondicionálására. A felvételen a felforrósodott turbóhűtők környéke "világít".
     
  10. dudi

    dudi Well-Known Member

    Láthatóan ezt is szigetelni kéne...
     
  11. hurci10

    hurci10 Well-Known Member

    Pont azért működik, mert a leadott hő tud távozni.
     
    ghostrider, fip7, fishbed and 2 others like this.
  12. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Háp-háp, moth...r fuc...s :D

    [​IMG]
     
    ghostrider, Python, misinator and 9 others like this.
  13. hurci10

    hurci10 Well-Known Member

    Az oroszok úgy becézik: утёнок (kiskacsa). A képet látva azt hiszem nem kell magyarázni, hogy miért.
     
    ghostrider, Rotten878, emel and 4 others like this.
  14. papajoe

    papajoe Well-Known Member



    Te hol szereztél ilyen szerteágazó ismereteket az Orosz gépekről,talán pilóta voltál/szerelő voltál a békeidőben?
     
  15. hurci10

    hurci10 Well-Known Member

    Privátban válaszolok.
     
  16. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

  17. ghostface

    ghostface Well-Known Member

  18. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    zolkas and ghostface like this.
  19. notaricon

    notaricon Well-Known Member

    Bármekkora batár is, de gyönyörű....:)
     
    svajcibeka and arbalest like this.
  20. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Ez sosem volt kérdés :D
     

Ezen oldal megosztása