Szu-34 / Su-34 Fullback (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 577
5 985
113
Ez nagyban függ a tüzelőanyag és az olajrendszertől.
Nem mindegy, hogy a tartályoknak hol vannak elhelyezve a kifogyasztó szivattyúi, és milyenek azok. ha megszűnik az olaj, vagy a kerozin ellátás, akkor ugye nagy gond van.
.
.
Szerintem az is egy gond, hogy amikor a gép elkezd 90fok körüli bedöntés felé haladni, akkor lényegében nincs szárnya felhajtóerőt termelni! Ekkor az óriási tömeghez képest szerintem a hajtómű tolóereje nem elég, és a nagy súly miatt azonnal átesik, zuhanásba kezd, amire szépen dokumentált szomorú példa:


Vagy ha ezt a mókát nagy magasságban adják elő, akkor van ideje zuhanni, de közben túlgyorsul, leszakadhat-e a szárny vagy a hajtóművek, vezérsikok rögzitésének a méretezése elég erős-e, hogy egyben kihozzák a zuhanásból?

Vagy ha teljes orsóról van szó, kérdés a szárny profilja is, hogy fejjel lefelé repülési szakaszban hogy reagál a normális állásban felhajtóerőt termelő profil.
 

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
380
1 289
93
Mint már ezen a fórumon is írták 2019-ben 20 db új Sz-34-est rendeltek a NAPO-tól. Ez a 20 gép a Szíriai tapasztalatok alapján továbbfejlesztett Szu-34NVO lett volna, amolyan átmenet az igazi továbbfejlesztést jelentő SzU-34M előtt. Nyílt titok, hogy a megrendelésnek az volt az egyik célja, hogy mentőkötelet dobjanak az éppen megrendeléshiánnyal küzdő NAPO-nak.
A SzU-34NVO abban tér el az alapváltozattól, hogy az avionikai rendszereit közelebbről meg nem határozott módon fejlesztik, az önvédelemi képességeit olyan módon növelik, hogy egy egész köteléket képes lessz zavarással oltalmazni, valamint a függeszthető fegyverzetet is bővítik. Mint kiderült, ez utóbbi a gyakorlatban azt (is) jelenti, hogy 3 felderítőkonténer rendszeresítenek hozzá.
Az UKR-RT konténel elektronikai felderítésre szolgál, és egy M410 jelű felderítő és bemérő komplexumot tartalmaz.
Az UKR-RL konténer a 350 kg tömegű, M402 Pika oldalra néző radart tartalmazza, mely 7,7 GHz-en sugároz, és felderítési távolsága vízfelszíni cél esetén 120 km, felbontása 2-5 m. Ugyan ezek a paraméterek földfelszíni cél esetében 60 km és 6-20 m.
Az UKR-OT konténer elektroopotikai felderítésre alkalmas. ANTRAK TV kamerát és M433 Raduga VM lináris IR szkennert tartalmaz. Mindhárom konténer alkalmas valós idejű adattovábbításra. A konténerek csapatpróbája idén befejeződött.
A SzU-34NVO-ról még annyi került nyilvánosságra, hogy a 20 gépből pár példány Lipeckbe kerül tesztelésre, míg a többivel a Sagolban állomásozó 2. gárda bombázórepülő ezred 3. századánál fogják leváltani a már eléggé elavult SzU-24MR felderítőket.
Az első SzU-34NVO-ról 2020 első félében készült kép, amin még festetlenül szál fel berepülésre a NAPO gyári repülőteréről. A kép alapján külső különbséget nem nagyon lehetett felfedezni az alapváltozatú képekhez képest.
Az óta új információt nem találtam a típusról. Van esetleg valakinek ennél frissebb infoja?
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 564
113
Mint már ezen a fórumon is írták 2019-ben 20 db új Sz-34-est rendeltek a NAPO-tól. Ez a 20 gép a Szíriai tapasztalatok alapján továbbfejlesztett Szu-34NVO lett volna, amolyan átmenet az igazi továbbfejlesztést jelentő SzU-34M előtt. Nyílt titok, hogy a megrendelésnek az volt az egyik célja, hogy mentőkötelet dobjanak az éppen megrendeléshiánnyal küzdő NAPO-nak.
A SzU-34NVO abban tér el az alapváltozattól, hogy az avionikai rendszereit közelebbről meg nem határozott módon fejlesztik, az önvédelemi képességeit olyan módon növelik, hogy egy egész köteléket képes lessz zavarással oltalmazni, valamint a függeszthető fegyverzetet is bővítik. Mint kiderült, ez utóbbi a gyakorlatban azt (is) jelenti, hogy 3 felderítőkonténer rendszeresítenek hozzá.
Az UKR-RT konténel elektronikai felderítésre szolgál, és egy M410 jelű felderítő és bemérő komplexumot tartalmaz.
Az UKR-RL konténer a 350 kg tömegű, M402 Pika oldalra néző radart tartalmazza, mely 7,7 GHz-en sugároz, és felderítési távolsága vízfelszíni cél esetén 120 km, felbontása 2-5 m. Ugyan ezek a paraméterek földfelszíni cél esetében 60 km és 6-20 m.
Az UKR-OT konténer elektroopotikai felderítésre alkalmas. ANTRAK TV kamerát és M433 Raduga VM lináris IR szkennert tartalmaz. Mindhárom konténer alkalmas valós idejű adattovábbításra. A konténerek csapatpróbája idén befejeződött.
A SzU-34NVO-ról még annyi került nyilvánosságra, hogy a 20 gépből pár példány Lipeckbe kerül tesztelésre, míg a többivel a Sagolban állomásozó 2. gárda bombázórepülő ezred 3. századánál fogják leváltani a már eléggé elavult SzU-24MR felderítőket.
Az első SzU-34NVO-ról 2020 első félében készült kép, amin még festetlenül szál fel berepülésre a NAPO gyári repülőteréről. A kép alapján külső különbséget nem nagyon lehetett felfedezni az alapváltozatú képekhez képest.
Az óta új információt nem találtam a típusról. Van esetleg valakinek ennél frissebb infoja?
2021 márciusban találkoztam legutoljára vele...

 
  • Tetszik
Reactions: hurci10

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
380
1 289
93
2021 márciusban találkoztam legutoljára vele...

Köszönöm, ez nekem új volt. Nem tudom a képek mennyire csak illusztrációk? Mindenesetre azt a szép nagy jelvényt, amit az ezred többi gépének bal oldalára felfestettek, nem látom rajta. Külső eltérést sem nagyon látok. De azért jó hír, hogy nem merült feledésbe a projekt!
 

wankel

Well-Known Member
2016. december 23.
1 040
4 967
113
FBqieVOVkAsFuva
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 171
113
8 év után visszatértek Baltimorba a Szu-34 bombázók


A videónak több érdekes eleme is van.
Az első, hogy szép az új beton, de az új beton az oroszoknál is mindig szép volt.
A második, hogy a központi zónában a gépek állóhelyeinél ugyanolyan könnyűszerkezetes lefedést fognak kiépíteni, mint ami a szíriai orosz bázison, vagy az egyik orosz helikopteres bázison is látható.
Ez kb ugyanaz a technológia, mint amit az amerikaiak is használnak pl az arizoniai Luke légitámaszponton, vagy láthatunk még ilyet számos kínai videóban is.
A leendő födémet tartó oszlopok horgonycsavarjai már kiállnak a földből a gépek között.

Nade ez mind nem is annyira érdekes, mint maga a lényeg: Szu-34-es három(!) PTB-3000-es tartállyal!
Anno, a Szu-34-es prototípusainak promóciós videóiban a teszteléseket mutató felvételek közt lehetett látni egy villanásnyi ideig egy oldási tesztet, ahol a gép szárnyairól oldottak ilyen tartályokat, de a 2009 óta tartó sorozatgyártás és nagy távolságú áttepülések megkezdése óta még egyszer se láthattunk ilyen konfigurációt.
Mi több, idáig még az se volt világos, hogy a szériagépeken a szárnyon a belső egy-egy nagypilon az úgynevezett “nedves”, tehát ki van építve a tüzelőanyag csatlakozás is.
Most meg itt vannak a felvételek, melyek szerint a Szu-34-es csak külsőleg elvisz vagy 9000 liternyi kerozint, ami a belső 12 tonna mellé már nagyon nem kis mennyiség!
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 577
5 985
113
Ez a foto kedves gyerekkori emlekeket idez fel. Azota is nagyon szeretek makettezni es modellezni, de gyerekkent egy ideig csak egyre javulo technikaval összeragasztottam a makett alkatreszeit, nem festettem. Azutan egy nap valhogy összeallt a szandek egy szintugrasra, es mar festeni is szerettem volna a makettet. Mivel igazi festekek, ecset, plane festöpisztolyom meg nem volt, igy filctollakkal alltam neki, es több proba utan adodott valami alkoholos tipus, ami rajta is maradt a muanyagon (meg egy idöre a kezemen is :) ). Na ez a filctollal festett "remekmuvem" nezett ki pont igy, mint ez a szerencsetlen Szu-34 ezen a kepen. :) Ha ez a kinezet a kepen nem a foto sajatossaga, es valami muveszi filter, hanem a gep tenyleg igy nez ki, akkor sokadjara erzem, hogy az orosz legierönek surgösen uj festekbeszallito utan kell nezni, mert föleg az a sötetszurkejuk borzaszto gyorsan tönkremegy.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Nem értem ezt a Hibini ügyet. A tegnapi fényképeken bombázó feladaton nem volt rajta. Itt meg átrepülésen rajta van.
Gondolná az ember, hogy nincs elég, vagy leszedik, hogy ne fogyjon az élettartama. Itt meg rajta hagyják.
A múltkor a bombák mellett még súlymakett se volt rajta. Hát hogy gyakorolnak így? Vagy komolyan gondolják, hogy elektronikus védelem nélkül küldik a gépeket bevetésre? Hát ezek semmit se tanulnak?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 171
113
mert föleg az a sötetszurkejuk borzaszto gyorsan tönkremegy.
Ez a “Szergyukov-szürke” kb egy időben (2012-2013) került fel az összes új (vagy akkoriban nagyjavított) gépükre (Szu-34, Szu-35Sz, Szu-30SzM, MiG-29KR/KUBR, Mi-8AMTS, Mi-28N, Mi-24P, Mi-35M, Ka-52, Mi-26) és valószínű, hogy nem bírja se az időjárást, se a kerozinos mosást.
Egyedül a tengerész 29-esek állnak még jól vele, gyanítom, hogy az extra korrózióvédelem miatt.
Se a Szuhojok és a helikopterek mind kifakultak.
Nem volt egy jó minőségű festék.
Már jóideje leálltak vele és szerintem ami ilyen szürke volt új korában, a soron következő nagyjavításkor az se fogja már ezt visszakapni.