Szu-34 / Su-34 Fullback (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 726
80 534
113
Egyik kedvenc képem(a több ezerből), a színek nagyon ott vannak. :)

124089666_926644111075811_2847735819985011249_o.jpg
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 577
5 982
113
Kicsit küzdelmes volt a gépet egyenesben tartani a pályán:

.
A gép orrán a pilótfülke mellett és előtt a fekete sáv olyan, mintha utólag, festékszóróval kézzel húzták volna oda.....?? Miután több gépen is ott van, mintha utólagos átalakitás lenne. Az alap festés becsillogott a pilótafülkébe? Maszkolhatták volna kicsit a vonalakat a fekete festés előtt
 
  • Tetszik
Reactions: amos

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
.
A gép orrán a pilótfülke mellett és előtt a fekete sáv olyan, mintha utólag, festékszóróval kézzel húzták volna oda.....?? Miután több gépen is ott van, mintha utólagos átalakitás lenne. Az alap festés becsillogott a pilótafülkébe? Maszkolhatták volna kicsit a vonalakat a fekete festés előtt
Az már a kilencvenes évek óta úgy van. És nem fekete, hanem zöld.
A prototípusokon is volt:

274387.jpg


A szériagépeken is ez van, festési sémától függetlenül.

274741.jpg

276416.jpg

268937.jpg


Ezt a zöldet alkalmazták kísérletképp a 710-es Szu-27M-en és a három darab széria Szu-35-ösön, ami össz-vissz megépült:

058738.jpg


Itt ugyanaz a zöld, de világosabb árnyalatban:

Su-35.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
A matt felület a becsillanást hívatott meggátolni, a zöld színnel meg gondolom az volt a cél, hogy ne nagyon üssön el a horizont alatti össz-színvilágtól.
A Szu-35Sz és a Szu-30SzM óta látjuk, hogy ez az elgondolás nem lehet kellően bizonyított, hiszen ott valóban matt fekete a becsillanásgátló felület.
Azonban az elsősorban csapásmérő feladatkörű Szu-34-es gyártója (vagy az orosz légierő?) kitartott emellett.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Szu-34-es Szíriában:


Azon tűnődöm, hogy mivel nincs légiutántöltés a szíriai bevertéseken, így a gépek maguk viszik a teljes repüléshez szükséges kerozint. Namost ezen a gépen van 12 tonna kerozin betöltve, meg a has alatt egy 3000 literes tartály pluszban.
Ezzel a közel 15 tonna kerozinnal a gép elvisz négy darab 500kg-os bombát meg két R-73-ast és ketten ülnek benne.
Így nagy hirtelen most eszem be jut az izraeli F-16I Sufa. Az egy jóval kisebb, de szintén kétfős személyzetű csapásmérő gép.
Abba jóval kevesebb kerozin fér belülre, de elvisz két 2200 literes póttartályt és rajta van még a két illeszkedő tartály is. Ekkor is elvisz két egytonnás bombát, plusz két AMRAAM-ot és két Sidewinder kategóriájú légiharc rakétát. Lehet, hogy lomha így, mint az istennyila, de ez is egy gyakorlatban használt függesztési konfiguráció. Ezzel csak azt akartam mondani, hogy az oroszok Szíria felett igencsak szerényre méretezik a hatalmas Szu-34-es harci terhelését, még póttartály nélkül is, de pótossal meg pláne. De összevethetném a Rafale-al, vagy a méretben már valamivel hasonlóbb F-15E-velm vagy, hogy a Közel-Keleten maradjunk, akár az izraeli F-15I-vel is.

Azt megértem, hogy attól, hogy egy gép fizikailag nagy, még nem kell mindenféle fél dzsipre 1500kg-os bombákat hajigálni, csak mert a gép elbírja.
Azt is megértem, hogy csak mert bevetésre megy a gép, nem kell mindenáron, minden pilonjára valamit függeszteni, lehet a legtöbbet üresen is hagyni.
Azt is megértem, hogy kell gyűjteni a harci tapasztalatokat és a légteret is le kell fedni. Egyszerűen mennie kell a verklinek, kell, hogy legyen gép a hadszintér felett a levegőben, akár csak négy darab bombával is.
De valahogy nem költséghatékony ez így...
 
M

molnibalage

Guest
Szu-34-es Szíriában:


Azon tűnődöm, hogy mivel nincs légiutántöltés a szíriai bevertéseken, így a gépek maguk viszik a teljes repüléshez szükséges kerozint. Namost ezen a gépen van 12 tonna kerozin betöltve, meg a has alatt egy 3000 literes tartály pluszban.
Ezzel a közel 15 tonna kerozinnal a gép elvisz négy darab 500kg-os bombát meg két R-73-ast és ketten ülnek benne.
Így nagy hirtelen most eszem be jut az izraeli F-16I Sufa. Az egy jóval kisebb, de szintén kétfős személyzetű csapásmérő gép.
Abba jóval kevesebb kerozin fér belülre, de elvisz két 2200 literes póttartályt és rajta van még a két illeszkedő tartály is. Ekkor is elvisz két egytonnás bombát, plusz két AMRAAM-ot és két Sidewinder kategóriájú légiharc rakétát. Lehet, hogy lomha így, mint az istennyila, de ez is egy gyakorlatban használt függesztési konfiguráció. Ezzel csak azt akartam mondani, hogy az oroszok Szíria felett igencsak szerényre méretezik a hatalmas Szu-34-es harci terhelését, még póttartály nélkül is, de pótossal meg pláne. De összevethetném a Rafale-al, vagy a méretben már valamivel hasonlóbb F-15E-velm vagy, hogy a Közel-Keleten maradjunk, akár az izraeli F-15I-vel is.

Azt megértem, hogy attól, hogy egy gép fizikailag nagy, még nem kell mindenféle fél dzsipre 1500kg-os bombákat hajigálni, csak mert a gép elbírja.
Azt is megértem, hogy csak mert bevetésre megy a gép, nem kell mindenáron, minden pilonjára valamit függeszteni, lehet a legtöbbet üresen is hagyni.
Azt is megértem, hogy kell gyűjteni a harci tapasztalatokat és a légteret is le kell fedni. Egyszerűen mennie kell a verklinek, kell, hogy legyen gép a hadszintér felett a levegőben, akár csak négy darab bombával is.
De valahogy nem költséghatékony ez így...
Gondolom CAP-elnek. Egyébként a B-52H és B-1B-vel CAS adás az mennyire "költséghatékony"?
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 075
10 695
113
Szu-34-es Szíriában:


Azon tűnődöm, hogy mivel nincs légiutántöltés a szíriai bevertéseken, így a gépek maguk viszik a teljes repüléshez szükséges kerozint. Namost ezen a gépen van 12 tonna kerozin betöltve, meg a has alatt egy 3000 literes tartály pluszban.
Ezzel a közel 15 tonna kerozinnal a gép elvisz négy darab 500kg-os bombát meg két R-73-ast és ketten ülnek benne.
Így nagy hirtelen most eszem be jut az izraeli F-16I Sufa. Az egy jóval kisebb, de szintén kétfős személyzetű csapásmérő gép.
Abba jóval kevesebb kerozin fér belülre, de elvisz két 2200 literes póttartályt és rajta van még a két illeszkedő tartály is. Ekkor is elvisz két egytonnás bombát, plusz két AMRAAM-ot és két Sidewinder kategóriájú légiharc rakétát. Lehet, hogy lomha így, mint az istennyila, de ez is egy gyakorlatban használt függesztési konfiguráció. Ezzel csak azt akartam mondani, hogy az oroszok Szíria felett igencsak szerényre méretezik a hatalmas Szu-34-es harci terhelését, még póttartály nélkül is, de pótossal meg pláne. De összevethetném a Rafale-al, vagy a méretben már valamivel hasonlóbb F-15E-velm vagy, hogy a Közel-Keleten maradjunk, akár az izraeli F-15I-vel is.

Azt megértem, hogy attól, hogy egy gép fizikailag nagy, még nem kell mindenféle fél dzsipre 1500kg-os bombákat hajigálni, csak mert a gép elbírja.
Azt is megértem, hogy csak mert bevetésre megy a gép, nem kell mindenáron, minden pilonjára valamit függeszteni, lehet a legtöbbet üresen is hagyni.
Azt is megértem, hogy kell gyűjteni a harci tapasztalatokat és a légteret is le kell fedni. Egyszerűen mennie kell a verklinek, kell, hogy legyen gép a hadszintér felett a levegőben, akár csak négy darab bombával is.
De valahogy nem költséghatékony ez így...

Gondolom CAP-elnek. Egyébként a B-52H és B-1B-vel CAS adás az mennyire "költséghatékony"?


Ha meg CAP-elnek, akkor jobban kíméli a pilótákat ez a gép, mint egy 25-ös.
 
M

molnibalage

Guest
Ha meg CAP-elnek, akkor jobban kíméli a pilótákat ez a gép, mint egy 25-ös.
Ha nem CAP-elnek, akkor miért cipel pótost? Lusták leszedni?
Mert a gép belső kapacitása akkora, hogy kb. kétszer elrepült Szíria ÉK-i sarkába és vissza Damaszkuszba erőlködés nélkül. De inkább háromszor, ha végig gazdaságos sebességgel repül és nagy magasságban.