Szu-7 / Su-7 Fitter (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 033
24 590
113
a5359ab1219c80748bb86d7d5bf0bbc5.png
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 033
24 590
113
Indiai Szu-7BMK
24-6.jpg

00025144.jpg

1390736494_su-7-egipta.jpg

Taganrod 1981 nyara - irány Afganisztán
43133_original.jpg

42920_original.jpg

43825_original.jpg

43411_original.jpg

Su-7BKL
3.jpg

Su-7БКЛ:

1 – rudder; 2 – hinge of the rudder; 3 – operational access doors; 4 – brake; 5 – the movable part of the lamp; 6 – canopy canopy; 7 – antisurge fold; 8 – reinforcing panel; 9 – fuselage pylon; 10-UPK-23-250; 11 – unit of fastening of the stabilizer; 12 – periscope; 13 – reinforcing pad of increased size; 14 – connection of the aerodrome power supply; 15-seat COP-4; 16-LDPE-5; 17-DUAS-133-8; 18 – sliding part of the lamp in open position; 19 engine; 20 – end aerodynamic ridge; 21 – wheel main landing gear; 22 – nose gear wheel; 23 – the nose landing gear; 24 – fold the nose landing gear; 25 – drag chute container; 26 – fold container; 27 – fairing electricity and radioprofi; 28 – the tail section of the fuselage; 29 – resistant pad; 30 – shield niche of the main stand; 31 – ladder; the 32 – gun; 33 – air intake; 34 – plate trimmer of the Elevator; 35 – static electricity discharger; 36 – anti-flatter load; 37 – air intake; 38 – louvered air vent with tape bypass; 39 – plate trimmer of the flap; 40 – flaps; 41 – Aileron; 42 – wing static electricity discharger; 43 – ANO; 44 – wing emergency PVD; 45 maintenance hatches; 46 – Luke equipment ammunition; 47 – Luke electrical equipment; 48 – port radio equipment; 49 – periscope; 50 – handlebar height; 51 maintenance hatches; 52 – external wing pylons; 53, the inner wing pylon; 54 – fold niche of cleaning the main chassis; 55 – Luke the gun compartment; 56 antenna SOD-57; 57 – air line system for the protection of intake; 58 – fold niche cleaning the nose landing gear, the 59 – shutter; 60 – off and landing (taxiing) headlight; 61 – the attachment of boosters; 62 – the brake pads; 63 – braking parachute; 64 – flaps in the landing position; 65 – ski
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and enzo

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
A Szu-7-es típus egyik utolsó bemutatórepülése, talán az egész világon. Ez az öreg Szu-7U egy speciális katapult-tesztelő példány, ami az 1992-es Mosaeroshow-n szerepelt, ahol is a hátul helyet foglaló bábut kellett volna kikatapultálni a program részeként. Azonban alig tíz perccel a felszállás után, egy műszaki hiba miatt az elöl ülő pilóta is kénytelen volt elhagyni a gépet, ami így sajnos lezuhant. A bábu nem élte túl a balesetet.

TvS0083_zpshn3zfjxb.jpg
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
967
3 370
93
Vajon mitől függött, hogy festetlen "aluminium", vagy "kamuflázs" színük volt?

Ez a videó, sok filmből lett összevágva, több korszakot átívelve. A szovjet Frontlégierő vadászbombázó alakulatainál a repülőgépek átfestését 1979 körül kezdték meg. De korábban estek át egy nagy átfegyverzésen, a MiG-23B, MiG-27, Szu-17M3 (kivéve a kora szériák) már terepszínben érkeztek a gyárból. Így nem kellet annyi gépet átfesteni terepszínre, mint a vadászrepülő alakulatoknál, amik nagyrészt légifölényszürkék voltak ekkor még.

1979-re már alig öt Szu-7-essel felszerelt ezred volt csak hadrendben, amelyeket rohamtempóban fegyvereztek át. Így csak kis mennyiségű együléses Szu-7-esre kerül terepszín.

0000073899.jpg


A kétüléses Szu-7U-kból jóval több volt terepszínre lefestve. De ez az alváltozat volt a Szu-17, Szu-17M egységek gyakorló gépe is, valamint a kiképző alakulatok is a nyolcvanas évek második feléig alkalmazták azokat.

Illetve amik a videóban is feltűnnek, azok gyakran a nem exportált Szu-7BMK-k. Tervgazdaság folyt, nem konkrét megrendelésekre dolgoztak. Így ha „rajtuk maradt az árú”, akkor az export változatú Szu-7BMK-kat megkapta a szovjet frontlégierő. Ezek között már a hetvenes évek elején is sok volt terepszínű, vöröscsillaggal.

su-7-color.jpg