Szu-75 / Su-75 Checkmate - Új orosz könnyű vadászgép (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 314
13 357
113
A Szu-57 program is csak akadozik, ennek mi értelme van?

Mert jelenleg nem teljes az állami paletta harci gép fronton, ezt akarják kijavítani.

Az RuAF egyik fura problemája, hogy a Szu-27 lett a fő típus - egy nehézvadász, annak minden gondjával: kéthajtóműves és így drága repülni. Míg az USAFnak ott az F-16/F-15 kombó a könnyű-nehéz elosztásra, náluk a MiG-29 kihalásával egy típus marad - pont a nehéz gép, ami egy pénzszűke légierőnek azért nem a legoptimálisabb (de a képességek döntöttek).
A következő generációban ezt javítani akarják, hiszen a Szu-57 az F-22 megfelelője, és az F-22/F-35 mix ellen nekik megint csak a nehéz pólus maradt meg.

Az a gyanúm, az S-70 volt a terv erre, hogy kiváltja az emberes könnyű gépet, de ahogy az USAF is esélytelennek tartja a full autonómdrón vonalat még a 6.th genben is (köztes a Loyal Wingman, vagyis a légi emberfelügyelet), úgy kénytelenek ők is egy emberes gépet a könnyű vadászbombázó feladatra megalkotni.

Emellett a Szu-57 nehézvadász, drága lándzsahegy gép (minden ízében légifölény szerintem, ahogy az F-22 is), a többségnek meg erre nincs pénze/igénye, ergo ha csak azt gyártanák, kiesnének a következő 30 évre az exportpiacról.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Mert jelenleg nem teljes az állami paletta harci gép fronton, ezt akarják kijavítani.

Az RuAF egyik fura problemája, hogy a Szu-27 lett a fő típus - egy nehézvadász, annak minden gondjával: kéthajtóműves és így drága repülni. Míg az USAFnak ott az F-16/F-15 kombó a könnyű-nehéz elosztásra, náluk a MiG-29 kihalásával egy típus marad - pont a nehéz gép, ami egy pénzszűke légierőnek azért nem a legoptimálisabb (de a képességek döntöttek).
A következő generációban ezt javítani akarják, hiszen a Szu-57 az F-22 megfelelője, és az F-22/F-35 mix ellen nekik megint csak a nehéz pólus maradt meg.

Az a gyanúm, az S-70 volt a terv erre, hogy kiváltja az emberes könnyű gépet, de ahogy az USAF is esélytelennek tartja a full autonómdrón vonalat még a 6.th genben is (köztes a Loyal Wingman, vagyis a légi emberfelügyelet), úgy kénytelenek ők is egy emberes gépet a könnyű vadászbombázó feladatra megalkotni.

Emellett a Szu-57 nehézvadász, drága lándzsahegy gép (minden ízében légifölény szerintem, ahogy az F-22 is), a többségnek meg erre nincs pénze/igénye, ergo ha csak azt gyártanák, kiesnének a következő 30 évre az exportpiacról.
Namost a MiG-29-es fokozatos kihalása pont, hogy amiatt eshetett meg, hogy a nagy országban a kis hatótávú gépre nem volt már igény, mióta a szovjetek kivonultak a kis légterű ex-VSz államokból.

Ugyanakkor azt viszont ne feledjük, hogy az orosz légierőnek továbbra is szüksége van az olcsóbb üzemű típusra.
Vagyis, a 29-esekkel nem az volt a baj, hogy olcsóbb volt, mint a Szu-27-es család gépei, hanem, hogy túl rövid a lábuk.
Értsd jól: a szintén nagy légterekben operáló USAF azért tartja fenn az F-16-ost az F-15-ös mellett, mert jóval olcsóbb, de kb ugyanaz a harci hatósugara, illetve hatótávja. Ebben természetesen a légi utántölthetőség is nagyban szerepet játszik.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 314
13 357
113
Namost a MiG-29-es fokozatos kihalása pont, hogy amiatt eshetett meg, hogy a nagy országban a kis hatótávú gépre nem volt már igény, mióta a szovjetek kivonultak a kis légterű ex-VSz államokból.

Ugyanakkor azt viszont ne feledjük, hogy az orosz légierőnek továbbra is szüksége van az olcsóbb üzemű típusra.
Vagyis, a 29-esekkel nem az volt a baj, hogy olcsóbb volt, mint a Szu-27-es család gépei, hanem, hogy túl rövid a lábuk.
Értsd jól: a szintén nagy légterekben operáló USAF azért tartja fenn az F-16-ost az F-15-ös mellett, mert jóval olcsóbb, de kb ugyanaz a harci hatósugara, illetve hatótávja. Ebben természetesen a légi utántölthetőség is nagyban szerepet játszik.

Igen, a 29-es ellen a kis hatótávolság volt a lefőbb érv, a frontvadász alapelv ezt magában hordozta - meg a csodás gondolat, hogy csak két hajtóműves lehet egy harci gép (kis hatótávolságú kéthajtóműves - epic fail). Vagyis fokozatosan rájöttek, hogy nekik is kellett volna egy F-16 kategória, de a fejlesztési irány nem ezt szolgálta. Ezért írtam, hogy kihalt, mert nem maradt értelme szolgálatban tartani azt a típust - csak aztán nem volt pénz váltótítpusra, a légierő meg letette a voksát a nagyvas mellett.

Most pótolnak, ezzel a géppel. Kíváncsi vagyok, ez a Monica design valahol az X-32 (csak megálmodott) szériaverziójára emlékeztet.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 229
17 085
113
E6X0cUcUYAA02cz
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 075
10 695
113
Végre!
Legfőbb ideje volt, hogy lépjenek valamit. Szerintem nagy hiányossága az orosz harci repülőgép iparnak, hogy nincsenek egyhajtóműves típusaik.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 726
80 536
113
Akkor ez most MiG lesz, MiG tervezés?
Nem hivatalos infók szerint korábbi MiG fejlesztés upgrade-olva. Először az RSzK MiG kezdte fejlesztenei a gépet, majd miután a Rostec átvette az UAC-t a két tervezőiroda "egyesült" és a Szuhoj is csatlakozott a gép fejlesztéséhez. Kedden kiderül milyen projekt vagy márka néven fut a program. MiG vagy Szuhoj. :)
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Azt is sejteni vélem, hogy ez is balansz vezérsíkos lesz, mint a Szu-57-es (YF-23-as), azaz az egész pillangó vezérsík mozog, mivel külön vízszintes vezérsíkja nincs a gépnek.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 033
24 590
113
A MiG-29 bukásához nem inkább annak volt leginkább köze, hogy az árulás következtében szinte mindent tudtak róla és fel is készültek teljes váll szélességgel ellene? Különben én inkább arra lennék kíváncsi, ami belül van, pl. hajtómű, lokátor, a szenzor fúzió elemei?