Szuhoj Szu-75 Checkmate / Új orosz könnyű vadászgép

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
7 401
13 783
113
Az F-18 már második nekifutás, az F-17 (F-16 vs. F-17 versenyben vesztes) modernizált változata. Ezért is volt már jobb. Nem a MiG-29 alapváltozatai lettek volna a mérvadóak, de rossz időben születtek. Viszont én ezzel a checkmate géppel kapcsolatosan elég szkeptikus vagyok.
 

ogretankHU

Well-Known Member
2019. december 21.
5 225
12 660
113
.
.
Nem vitatom, amit irsz, csak azt nem ertem, hogy közben valahogy a kinaiak ledolgoztak 2 generacionyi lemaradast, kb 15 evente ugrottak meg egy generaciot, ugy, hogy az oroszoknak kiindulaskor (Hideghaboru vege, Szovjetunio szetesesekor) voltak sorozatgyartott 4. gen tipusaik, es prototipus szinten sajat 4+ gen gepuk is, pl a MiG-29M. Mernökeik is voltak mindehhez. Nem tudom, a kinai gyartasi es szellemi kapacitas hol tartott a 89-90 körul, de az oroszok indultak jobb alapokkal, plusz 90 körul a tienamen teri zavargasok utan Kina eleg komoly szankciokat is kapott.
Javaslom tudásod frissítését Kína és a nyugati nyitás politikája témában ! Miképpen kapta be a horgot a kapzsi nyugat az occókínai gyártással elérhető profit emelkedés által , amikor a kicikínai szorgalmaszan lopta a technológiákat a gyárakból/üzemekből később fejlesztési központokból amivel brutális pénzt/energiát és főleg időt spórolt kutatás/fejlesztés területén ! Na így tudodt generációs ugrásokat meglépni !
 

ogretankHU

Well-Known Member
2019. december 21.
5 225
12 660
113
A link businessinsider.com nevü, hiteles hirforrásból van, de sok-sok más helyről is látja az ember ugyanazt. Egy FBI nevü kormányszervezet a hir eredete.
Ettől kompaktabb és tömörebb hülyeséget már régen olvastam ! Hiteles forrás az interneten ? Az FBI mint hiteles forrás eredete ? Fubazzeg most sokkot kaptam !
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
12 357
22 281
113
Nem, az AL-41 Szu-35-en levő változata.
Amikor a PAKFA program elindult az bizony nem létezett.
Az eredeti , nagyobb méretű AL41 meg nem volt gyártásban....

Az F-16-on nem azért nem volt AIM-7, mert nem lehetett volna...
Ellenben, ha odaképzeled azt,

Magyarán igazam van és az F-16 nem volt BVR képes, a MIG-29 meg igen. Ez a történelmi tény.

Az R-73 és sisakcélzót nézve a 29 9.12 semmiben nem volt jobb, az F-16A Block 1-nél sem.
1. Az R-73 és a sisakcélzó már önmagában jobbá teszi a MIG-29-et.
2. Az R-27 vs. semmi miatt komoly előnye van a MIG-29-nek.
3. Erős EW környezetben az F-16-os 0 helyzettudatossággal bírt, a MIG-29 van IR szenszor+ lézertávmérő. A semminél meg az is több.

A MIG-29 sok szempontból sokkal jobb gép volt, mint az F-16A. Ez szerintem tény.
Az F-18-as sokoldalúbb, mint a MIG-29-es. Szerintem jobb BVR harcos is, nagyobb hatótávval.
Az F-15C vagy a Szu-27 meg minden szinten magasabb rendű repölőgép, mint a MIG-29 vagy az F-16-os. Én így látom.
Ami érdekes az a Mirage 2000. Az a HH alatt még nem volt top, viszont a 90's évek közepén az egyik legerősebb vadászgép volt.

Amúgy valahol egészen mókás, hogy az F-16-ra is felmehetett volna a tesztek szerint 4+4 AIM-9+AIM-7...
Felmehetett volna de mégsem ment fel.
Ahogyan az SZU szétesése miatt nem került fel az R-77-es a MIG-29-re és a Szu-27-re. Miközben az AIM-120 fölkerült az F-15/16/18 gépekre.
A nagy difi pont e miatt állt elő a 90's években.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
39 155
55 451
113
Amikor a PAKFA program elindult az bizony nem létezett.
Az eredeti , nagyobb méretű AL41 meg nem volt gyártásban....
Soha nem volt AL-31 PAK-FA-ban.
Akkor a te szaviddal élve, történelmi tény.
1. Az R-73 és a sisakcélzó már önmagában jobbá teszi a MIG-29-et.
Nem. Mert pl. semmit nem ér a TVC rakéta, ha mondjuk pocsék a zavarvédelme.
2. Az R-27 vs. semmi miatt komoly előnye van a MIG-29-nek.
Nem sikerült megérteni mit írtam.
Ha elfogadjuk, hogy mehetett volna technikailag AIM-7 az F-16-ra, akkor az R-27-es rész nem igaz.

3. Erős EW környezetben az F-16-os 0 helyzettudatossággal bírt, a MIG-29 van IR szenszor+ lézertávmérő. A semminél meg az is több.
Ez a rész, ahol tényleg elfogott a röhögés.

A KOLSZ egy célra tud tiszta időben 4-6 km távolságig céltávot mérni. Mármint ideális esetben.
A többnél meg, ha észleli őket semmiféle távolság adat nincs. A névleges érzékelés itávolság szemből 10 km, ha volt egy max MIL-lel repülő szubszonikus cél ellen 15 km talán félig oldalról, égháttérben, tiszta időben.

A KOLSZ IRST semmiféle helyzettudatosságot nem ad.

Még egyetlen cél épkézláb track képzésre is kétpelen WVR határán sem.
Ezt mítoszt el kéne felejteni. A KOLSZ semmi másnak nem volt az eszköze, mintha a célra rávezeztés után annak leküzdése lehessen passzív.
Ha az időjárás engedi. Ennyit tudott.

MIG-29 sok szempontból sokkal jobb gép volt, mint az F-16A. Ez szerintem tény.
Mik azok?
Mert a szempontoknak súlya is van, nem darabra mérik.
Mert a probléma az, hogy lehet rajta sisakcélzó és R-73, ha üzemanyaghiány miatt mindig hamarabb megy haza és akkor meg jól seggbelövik.

Tehát én megtervezem papíron azt a szuperszonikus sprotrepülőt, amiből jobban kilátni, 20%-al jönn a Ps-e, van rajta IRST, de ha modjuk 100 km a hatósugara, akkor verheted arra, hogy listán több a pipa. Az egyik kritikus elem pocsék értéke hazavágja az egészet.

A 9.12 MiG-21BiSz-szel kvázi azonos hatósugara elég durva hátrány.
Ahogyan az SZU szétesése miatt nem került fel az R-77-es a MIG-29-re és a Szu-27-re.
A Szu összeomlása előtt nem készült el.
Az F-16-ra mehetett volna a megfelelő rendszer, csak nem fizették ki a jelek szerint.
Nem poénból indítgattak róla AIM-7-et és tettek fel még plusz függesztőt is.
Orbitális difi ez.
Miközben az AIM-120 fölkerült az F-15/16/18 gépekre.
A nagy difi pont e miatt állt elő a 90's években.
Ez már egy másik periódus.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
12 357
22 281
113
Soha nem volt AL-31 PAK-FA-ban.
Akkor a te szaviddal élve, történelmi tény.
Ahogyan az is, hogy a 2000's években kezdett formálódni a PAKFA.
Amivel akkor biztosan számolni tudtak az az AL-31F-volt.
Ennek az evolúciós lépése volt az AL41F1, ami 2010-ben jelent meg. Ez egy áttervezett AL-31F, nem egy csont új hajtómű. Kifejezetten cél volt, hogy beférjen az AL-31F-et használó gépekbe minimális módosítással.
Az eredeti AL41-es egy jóval nagyobb hajtómű a 80's évek végéről. Azzal lehetett volna egy hajtóműves gépet csinálni, olyat, mint az F-35.
De azért nem ezt az utatt választották, mert az új 5. gen orosz gép tervezése idején az AL-31F volt a biztos pont.
Ez meg ugye megköveteli a két hajtóműves kialakítást.
AL-31F: 125 KN; AL-41F1 145 KN ; a sokkal nagyobb AL-41: 180 KN

Nem. Mert pl. semmit nem ér a TVC rakéta, ha mondjuk pocsék a zavarvédelme.

Megint kezdődik a maszatolás. Az R-73-asnak nincs semmi baja zavarvédelmi szempontból.
Az AIM-9L a mérce akkoriban....
Más szempontókból pedig felülmúlja az AIM-9-est.

Nem sikerült megérteni mit írtam.
Ha elfogadjuk, hogy mehetett volna technikailag AIM-7 az F-16-ra, akkor az R-27-es rész nem igaz.

De nem ment. Pont.

Ez a rész, ahol tényleg elfogott a röhögés.

Legalább te boldog vagy....

A KOLSZ IRST semmiféle helyzettudatosságot nem ad.
Igen, mennyivel jobb az F-16 EW-s helyzetben ahol csak a két szép szemed van.... LOL.

Mert a szempontoknak súlya is van, nem darabra mérik.

Pontosan.
Egy 10 vs. 10 helyzet esetén az F-16-osok fele el sem jut manőverező harcig, mert a MIG-29-es lecsapja őket R-27-el....
A maradék F-16 meg hátrányos helyzetből indul, egy sisakcélzós+létszámfölényes MIG-29 csapat ellen. Sok sikert...

A 9.12 MiG-21BiSz-szel kvázi azonos hatósugara elég durva hátrány.

Amennyiben egy teljes körű többcélú vadászgépről beszélünk, mint amilyen az F-18-as akkor igen. Akkor röhelyes a MIG-29 hatótávolsága.
Ha egy frontvadászgépről beszélünk ami fölszáll, összecsap majd hazatér, mind ezt a fronttól kb. 100-150 km-re akkor meg elegendő a hatótáv.
Én is a gép gyöngéjének érzem, a mai világban az is. Akkoriban ezt máshogy látták.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
39 155
55 451
113
Megint kezdődik a maszatolás. Az R-73-asnak nincs semmi baja zavarvédelmi szempontból.
És ezt mire alapozva jelented ki?
Legalább te boldog vagy....
Láthatólag lövésed nincs az KOLSZ korlátairól.
Igen, mennyivel jobb az F-16 EW-s helyzetben ahol csak a két szép szemed van.... LOL.
És te miből álmondtál ilyen helyzetet?
Ahol ilyen EW helyzet van, ott a KOLSZ sem ér szart sem, mert ráadiókapcsolat kell hozzá az AVR-hez.
Anélkül semmit sem ér az a cucc.
Semmit. Nyista, 0.
Pontosan.
Egy 10 vs. 10 helyzet esetén az F-16-osok fele el sem jut manőverező harcig, mert a MIG-29-es lecsapja őket R-27-el....
Neked ez jött le abból, hogy még a SV is hányszor kerültek WVR-ba a F-15-ösök AWACS támogatással MiG-25, MiG-29 gépekkel?
A maradék F-16 meg hátrányos helyzetből indul, egy sisakcélzós+létszámfölényes MIG-29 csapat ellen. Sok sikert...
Mondjuk úgy, hogy sok fogalmad nincs a merge előtti problémákról és a légi helyzetkép összerakásához inkább ad több alapot még az AN/APG-66 is, mint a a KOLSZ.
Amennyiben egy teljes körű többcélú vadászgépről beszélünk, mint amilyen az F-18-as akkor igen. Akkor röhelyes a MIG-29 hatótávolsága.
Ha egy frontvadászgépről beszélünk ami fölszáll, összecsap majd hazatér, mind ezt a fronttól kb. 100-150 km-re akkor meg elegendő a hatótáv.
Ez a feltételezés annak fényében mulatságos, hogy a Pó völgye volt a cél.
A legközelebbi MiG-29-es szovjet alakulat hol is volt?
Honnan jön ez a 100-150 km-es téveszme?
A II. vh alatt sokszor messzebbről repültek, ahol a "puszta közepén" is pikk pakk csináltak egy repteret.

A legközelebbi első lépcsős VSz reptér a határhoz Pápa és Taszár.
De ezek magyar repterek voltak. MiG-21-gyel.

A szovjet repterek meg Kiskunlacháza és Tököl volt 29-essel, mert Sármelléken 23-as volt.
 

Hpasp

Well-Known Member
2018. január 28.
4 635
21 761
113
Ugyan itt már régen offtopic, de úgy is megfogalmazhatjuk, hogy a hidegháború végéig, a MiG-29 hatótávot, és a Maverick rakétát kivéve mindenben jobb volt mint az F-16. (MiG-29+R27R1+R73+sisakcélzó vs F-16+AIM-9M)
:hadonaszos:
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
39 155
55 451
113
Ugyan itt már régen offtopic, de úgy is megfogalmazhatjuk, hogy a hidegháború végéig, a MiG-29 hatótávot, és a Maverick rakétát kivéve mindenben jobb volt mint az F-16. (MiG-29+R27R1+R73+sisakcélzó vs F-16+AIM-9M)
:hadonaszos:
Nagyhirtelen nem számít?
  • A navigációs rendszer? Hogy egyáltalán tudja merre jár...? Főleg éjszaka? A MiG-29 összesen pár navpontot kezelt és pár rádió iránymérőt és csá.
  • A Block 25 raid cluster resolution módja?
    Mert amikor tömeges gyártása volt a 29-esenek, akkor már gyártották a Block 25-öt is. 1984 végén kapta az elsőt a USAF.
  • Az éjszakai csapásmérő képessége a DBS radar móddal? Az is Block 25.
  • A Block 25 alapvetően jobb ember-gép kapcsolata a 2xMFD + ICP és normális RWR-ral?
  • Hát az RWR kijelzés használhatatlansága? Tök jó az R-27 mantrázása, de ez a "helyzettudatosságnál" ez valahogy kimaradt. Jó kis BVR képesség, ahol megítélni sem tudja a gép kb. azt sem, hogy a fő fenyegetés iránya hol van.
  • AGM-45 is alkalmazható volt már a Block 25-ről.
Ez a mindenben jó volt egy ilyen szűk spektrumban értelmezhető a hatótáv és a többi miatt.
Ha ez, és ha az összejön. Amihez nem ártana a fenti több.
Mert ott meg sem tudja villantania a képességeit, ahova el sem jut sokszor a fentiek miatt.

Oszirakot lerombolták volta MiG-29-cel? Oh, nem...
Persze lehet jönni azzal, hogy nem az volt a cél, de ugyebár a "mindenben" szó hangozott el, ami a Block 1-el szemben sem áll meg.
Nemhogy a Block 25-tel.

Igenis elismerem R-73 és sisakcélzót, de ha el sem jut szegény a Pó völgyéig HI-HI profillal kb., akkor miről beszélünk?
Az F-16 meg LO-LO-HI profillal Tökölig röhögve elrepült Avianoból úgy, hogy még 1 perc utánégetős légi harc is belefér.
 

Hpasp

Well-Known Member
2018. január 28.
4 635
21 761
113
Nagyhirtelen nem számít?
  • A navigációs rendszer? Hogy egyáltalán tudja merre jár...? Főleg éjszaka? A MiG-29 összesen pár navpontot kezelt és pár rádió iránymérőt és csá.

Ebben te biztos vagy?
Mennyit kezel a MiG-29, és mennyit is az F-16?

  • A Block 25 raid cluster resolution módja?
    Mert amikor tömeges gyártása volt a 29-esenek, akkor már gyártották a Block 25-öt is. 1984 végén kapta az elsőt a USAF.
  • Az éjszakai csapásmérő képessége a DBS radar móddal? Az is Block 25.

Gondolom effektív találathoz vagy atombomba, vagy egy atomreaktor méretű cél kellett...

  • A Block 25 alapvetően jobb ember-gép kapcsolata a 2xMFD + ICP és normális RWR-ral?
  • Hát az RWR kijelzés használhatatlansága? Tök jó az R-27 mantrázása, de ez a "helyzettudatosságnál" ez valahogy kimaradt. Jó kis BVR képesség, ahol megítélni sem tudja a gép kb. azt sem, hogy a fő fenyegetés iránya hol van.

Miért lenne a szovjet RWR használhatatlan?
Attól hogy nem ismered a működését, és idegenül hat, még aki ismeri annak a számára bőven lehet jó.

  • AGM-45 is alkalmazható volt már a Block 25-ről.
Ez a mindenben jó volt egy ilyen szűk spektrumban értelmezhető a hatótáv és a többi miatt.
Ha ez, és ha az összejön. Amihez nem ártana a fenti több.
Mert ott meg sem tudja villantania a képességeit, ahova el sem jut sokszor a fentiek miatt.

Oszirakot lerombolták volta MiG-29-cel? Oh, nem...

Hogy jön ide Oszirak? :eek:
Egy működő légvédelemmel gyakorlatilag nem rendelkező atomerőmű méretű épületet eltaláltak nappal jó időben? :rolleyes:
Hát erre még a MiG-21 is képes lett volna, nemhogy a 29-es.:oops:
Arra amúgy keleten ott volt a Szu-24. :hadonaszos:

Persze lehet jönni azzal, hogy nem az volt a cél, de ugyebár a "mindenben" szó hangozott el, ami a Block 1-el szemben sem áll meg.
Nemhogy a Block 25-tel.

Igenis elismerem R-73 és sisakcélzót, de ha el sem jut szegény a Pó völgyéig HI-HI profillal kb., akkor miről beszélünk?
Az F-16 meg LO-LO-HI profillal Tökölig röhögve elrepült Avianoból úgy, hogy még 1 perc utánégetős légi harc is belefér.

Ezt el is ismertem, mi vele a gondod?
Az F-16A nevetséges vadászrepülőként. Az A-10-est ugyan leválthatja, de messze nem egy légifölényt kivívni képes frontvadászgép volt, mint egy MiG-29.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
10 124
14 275
113
Éppenséggel került Sarrow az F16ra,csak szolgálatba nem állt
aag.jpg

Az az érdekes törzs alsó-oldalsó rakétaelhelyezés a Vought V1600hoz,az F16 Navynak szánt változatához lett volna rendszeresitve.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
12 357
22 281
113
Nagyhirtelen nem számít?
Eléggé fölment a vérnyomásod, de totál fölöslegesen.
A MIG-29 jobb volt frontvadásznak, mint az F-16. Ennyi.
A hatótávról úgy beszélsz, mintha a szomszéd utca sarkig nem jutott volna el, de ez nem igaz....
Értetlenkedsz a repülőtereken miközben tele van velük Európa. Jah, és a MIG-29-es füves repülőtérről is alkalmazható.....

Az meg, hogy nem csapásmérő a gép az kit érdekel egy frontvadásznál?
Csapást mérni ott volt a Szu-17/24/25, Tu-16 stb.... Ez egy front vadász! Csak azt tudja de arra jó!
Az meg, hogy milyen RWR volt benne.... A későbbi (HH-s) verziókban még beépített EW is volt!

Nem tudom miért fájnak neked ezek a dolgok....
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
39 155
55 451
113
Eléggé fölment a vérnyomásod, de totál fölöslegesen.
Látom nem egy át a csípős irónia.
A MIG-29 jobb volt frontvadásznak, mint az F-16. Ennyi.
Csak mivel az F-16 multirole fighternek készült, és elhangoztt a "mindenben" szó bátorkodtam rávilágítani, hogy "sztoj, nem úgy van az ám.
A hatótávról úgy beszélsz, mintha a szomszéd utca sarkig nem jutott volna el, de ez nem igaz....
De, kb. erről van szó. Egy 11 tonnás repülőgép egy 20+ évvel korábbi gép hatósugarát karcolgatta felülről. Ami 7 tonnás sem volt.
Jah, és a MIG-29-es füves repülőtérről is alkalmazható.....
Egy frászt. Ez a téveszme honnan származik?
Az meg, hogy nem csapásmérő a gép az kit érdekel egy frontvadásznál?
Azt bakker, hogy a F-16 nem frontvadász.

Nem tudom miért fájnak neked ezek a dolgok....
Én azt nem értem, hogy a kvázi félkész 29-es minden határon túl istenítése a 20+ szempont alapján, amiből csak a piramis szerűen felépülő képességláncolat legvégén van realizálható előny, akkor miről beszéljünk?
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
39 155
55 451
113
Ebben te biztos vagy?
Mennyit kezel a MiG-29, és mennyit is az F-16?
A német 29-es manualban ott van az adat, amit a Gripen videó is használt.
Hát pislogtam nagyokat. A Block 25 esetén is százas nagyságrendű NAV és EGYÉB pont volt már lehethető.

Gondolom effektív találathoz vagy atombomba, vagy egy atomreaktor méretű cél kellett...
Erről szólt a történet. Egy reptér éjszakai támadásához bőven elég volt vagy egy hídhoz is.

Miért lenne a szovjet RWR használhatatlan?
Attól hogy nem ismered a működését, és idegenül hat, még aki ismeri annak a számára bőven lehet jó.
A kijelzésével nem lehetséges kb. kettőnél több forrást megjeleníteni értelmesen.
Értem én a priorizálási lehetőség, ami automata is lehet, de az alapvetően képernyős kijelézés, ahol irányban és távolságban villan fel akár 16 db jel is, ahhoz mérni, hogy összevissza villognak lámpán ezen, olyan szinten mulatságos, amiről beszélni is felesleges.

Ez az orosz.
92-ee3804117ad99faf468543a7463fc24c.jpg


Ezek még a primitívebb displayes kijelzők voltka, de a kijelzés módján látszik, hogy kényelmesen jelentít meg akár több célt is.

Ilyen jelleggű képességghez mérni. Most komolyan?

Hogy jön ide Oszirak? :eek:
Egy működő légvédelemmel gyakorlatilag nem rendelkező atomerőmű méretű épületet eltaláltak nappal jó időben? :rolleyes:
Úgy, hogy elrepült odáig a gép. A MiG-29 meg kísérő vadászként sem lett volna képes rá.
Tehát csudaszép az R-27R és az R-73 sisakcélzó és TVC, de akkor mire megy vele, ahol jelen sincs?
Okkal mondtam a piramist. És okkal ráncolom a homlokom, a "mindenben jobb" részen.
Mert nem tud érdekelni az a mantra sem ebből a szemponból, hogy "de hát frontvadász".
Nem ez volt kérdés. :)

(Meg akkor minek van bombafegyverzete az atomon túk meg a többi. Amikor tudható volt, hogy pont úgy jelképes. Akkor megint ott vagyunk, hogy a mindenben szót még mérnök szemmel sem tudom bevenni, nemhogy mérnök + harcászatilag. Ha leve egy "csak frontvadászt" mér egy valódi többfeladatos géphez a tömeges PGM korzak előtt.)

Hát erre még a MiG-21 is képes lett volna, nemhogy a 29-es.:oops:


1000 km repülés után, 0 külső segítséggel LO-LO repüléssel?

Az F-16A nevetséges vadászrepülőként.
Itt most kb. 2 pilóta generáció csuklott.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
12 357
22 281
113
Csak mivel az F-16 multirole fighternek készült,

Én eddig könnyű vadászgépről tudok...

Azt bakker, hogy a F-16 nem frontvadász.
Könnyű vadásznak szánták... Front vadász nem lehet mivel nem orosz gyártmány. A két szerepkör erősen hasonló.

Én azt nem értem, hogy a kvázi félkész 29-es minden határon túl istenítése
Az mióta minden határon túli Istenítés, hogy leírják többen is a tényeket? o_O
BVR képes, sisakcélzós frontvadász vs. csak IR rakétás könnyűvadász. Előbbi a jobb.
Az is le lett írva, hogy az F-18 szerintem jobb nála, akárcsak az F-15 vagy a Szu-27-es.
Az F-16A-nál viszont jobb a MIG-29A.
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
2 234
8 217
113
A tipikus svájci bicska szindróma ! Mindenre is jó de igazából semmire se túl jó !
A katonai repülés tele van ilyen szerepzavaros történetekkel. Ha megvan a pénz és a szándék (arra is, hogy doktrínát változtassanak), meglepően működőképes "nemváltoztató műtétek" tudnak létrejönni. F-15E, F-16I, EA-18G, stb.

És a témához: arról van infó, hogy mikor tervezik az első reptetését a gépnek? Illetve az először kiszivárgott képek valóban egy protóról készültek, vagy az is a sajtónak mutatott mockup volt, csak letakarva?