T-80

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
5 599
18 791
113
A mostani indiai - pakisztáni csörte kapcsán ismét aktuálissá vált a T-80U, legalábbis múltidéző szinten

A 90-es években Oroszország és Ukrajna durva államcsődöt éltek át, sokmindent, még a saját maguknak tartogatott, és exporttilalmas cuccokat is megpróbálták kiárúsítani, ennek jegyében Indiának is felajánlották a T-80U-t.

JJscrql.jpeg


Ugyan Indiának mégsem kellett a T-80U, azonban a szomszéd, és ősellenségnek számító Pakisztán figyelmét is felkeltette a fegyóüzlet, az is bejelentkezett a T-80U-kért, jóváhagyta a paki vezetés az üzletet, és lett 320 példányuk is.

jV8wyOx.jpeg


Pakisztán harckocsi beszerzése nyomán India arra jutott, hogy durva hátrányba került, és amint lehetett, válaszul beszerezték a T-90-est, nagy mennyiségben.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
20 703
67 404
113
A mostani indiai - pakisztáni csörte kapcsán ismét aktuálissá vált a T-80U, legalábbis múltidéző szinten

A 90-es években Oroszország és Ukrajna durva államcsődöt éltek át, sokmindent, még a saját maguknak tartogatott, és exporttilalmas cuccokat is megpróbálták kiárúsítani, ennek jegyében Indiának is felajánlották a T-80U-t.

JJscrql.jpeg


Ugyan Indiának mégsem kellett a T-80U, azonban a szomszéd, és ősellenségnek számító Pakisztán figyelmét is felkeltette a fegyóüzlet, az is bejelentkezett a T-80U-kért, jóváhagyta a paki vezetés az üzletet, és lett 320 példányuk is.

jV8wyOx.jpeg


Pakisztán harckocsi beszerzése nyomán India arra jutott, hogy durva hátrányba került, és amint lehetett, válaszul beszerezték a T-90-est, nagy mennyiségben.

Úgy emlékszem pakisztánnak ukrán T-80UD-i vannak. Ezek a T-80U harkovban gyártott dízel változatai.
 

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
5 599
18 791
113
Úgy emlékszem pakisztánnak ukrán T-80UD-i vannak. Ezek a T-80U harkovban gyártott dízel változatai.

"Hibáztam", egész pontosan T-80UD-ket szereztek be, nem T-80U-kat, azonban a T-80UD is ugyanolyan értékű vas, mint a T-80U, és pont ezért próbálta meg az akkori orosz kormány számonkérni a tranzakciót az ukrikon, hogy hogy merészeltek önhatalmúlag csak úgy ilyen komoly harckocsit, ráadásként nagy mennyiségben elpasszolni.

A paki T-80UD flotta köszöni szépen mind a mai napig megvan, és a komplett harckocsizó flottájukból az bír a legnagyobb harcértékkel.
 

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
6 293
16 095
113
Az ukrán T-80BV új ágyúcsövet kapott, miután az eredeti harci küldetés során sérülést szenvedett.
A javítási munkákat az 50. Javító és Felújító Ezred végzi, 2025. július.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Egészen pontosan szlovákiai gyártású ágyúcsövet.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 669
35 729
113
Egészen pontosan szlovákiai gyártású ágyúcsövet.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Van Twitteren egy bosnyák kolléga Vladimir Ivanovic néven, aki még a jugoszláv időkben az M-84-ek gyártásában és fejlesztésében vett részt, Andrej Taraszenko (btvt) is sokat szokott tőle idézni. Az a lényeg, hogy munkájánál fogva bejárta a fél világot Irántól Pakisztánon é Kínán át Kuvaitig technikai tanácsadást biztosítva.

Na és ő mondta azt, hogy az ukrán gyártású ágyúcsövek amúgy kurva szarok, mert sajtként hajlanak. Elvileg az ágyúcső-gyártást nem sikerült az ukránoknak megoldaniuk - ne feledjük, az a szovjet időktől kezdve Jekatyerinburgban zajlott -, szóval logikus, hogy inkább tót ágyút vesznek.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 669
35 729
113
Van Twitteren egy bosnyák kolléga Vladimir Ivanovic néven, aki még a jugoszláv időkben az M-84-ek gyártásában és fejlesztésében vett részt, Andrej Taraszenko (btvt) is sokat szokott tőle idézni. Az a lényeg, hogy munkájánál fogva bejárta a fél világot Irántól Pakisztánon é Kínán át Kuvaitig technikai tanácsadást biztosítva.

Na és ő mondta azt, hogy az ukrán gyártású ágyúcsövek amúgy kurva szarok, mert sajtként hajlanak. Elvileg az ágyúcső-gyártást nem sikerült az ukránoknak megoldaniuk - ne feledjük, az a szovjet időktől kezdve Jekatyerinburgban zajlott -, szóval logikus, hogy inkább tót ágyút vesznek.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
54 180
91 753
113
Ez nyílt beismerése annak, hogy a jelenlegi Diesel motor és a hozzá tartozó váltó alkalmatlan egy modern harckocsi meghajtására (ezen ne is csodálkozzunk, az a motor ami a T-90M-ben van egy elavult motor végletesen kifacsart változata).
 
  • Vicces
Reactions: LMzek 2.0 and fip7

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
54 180
91 753
113
Ár-érték arányban kíváncsi vagyok rá mennyire lesajnálandó ez a T80/90 hibrid mondjuk a nyugati vasakhoz képest?
Nincs reális képünk az orosz harckocsik áráról, mert mesterségesen alacsonyan van tartva az áruk a háború kezdete óta.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 669
35 729
113
T-90M tornyos T-80? :D
99%, igaz nem tudom a két rész harmonizációja mennyire fog problémásnak mutatkozni. Mondjuk attól nem kell tartani, hogy ne passzolnának egymásba, mert mindkettőnél a toronygyűrű külső átmérője 2162 mm.
T-80
The internal diameter of the turret crew cabin is less than the width of the hull and much less than the tank's turret ring which is 2,162mm in diameter.

T-90 az a T-72-től örökölte és aligha változtattak ezen a T-90M esetében
The diameter of the turret ring hole cut into the hull roof is 2,162mm. The external diameter of the turret ring is 2,275mm, the bearing pitch diameter is 2,116mm, and the internal diameter of the turret ring is 1,934mm. All numbers given are from technical drawings.

A probléma az a 2A82 löveg integrálásánál jött elő, mert az már új, nagyobb autoloadert igényelt volna, mivel a korábbi verziók maximum 740 milliméteres malacok befogadására alkalmasak, a Vakuumhoz meg 900 milliméter kellene
OKR%2BProriv-2_UBM%2BProriv-2_2A82%2B%25281%2529.jpg

Aztán ezt a 160 millimétert a teknő oldalpáncéljából vették volna el, de végül letettek az ötletről és 2A82 helyett maradt a 2A46M-5

Annyiban szerencsés ez a T-90M-T-80 házasítás, hogy miután az autoloaderen kívüli lőszert a T-90M-nél torony végébe száműzték, így nincs az a probléma, hogy a teknőn belül hova helyezzék a 40 darabos javadalmazás extra részét. Illetve a rendkívül gyúlékony hajítótöltetek sem állítva vannak benne, mint ahogyan az a T-80-nál van - T-64-től örökölve -, ami növeli a túlélési esélyeket
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Új T-80 variáns fejlesztés
Ez nyílt beismerése annak, hogy a jelenlegi Diesel motor és a hozzá tartozó váltó alkalmatlan egy modern harckocsi meghajtására (ezen ne is csodálkozzunk, az a motor ami a T-90M-ben van egy elavult motor végletesen kifacsart változata).
Én inkább úgy látom, hogy az orosz vezetés belátta, hogy nem elég egy gyártósor a teljesen új harckocsiknak, így fű alatt szépen reaktiválják a szebb napokat is látott Omszktranszmast egy második üzem képében. Egyszerűbb, olcsóbb, de legfőképp gyorsabb az Omszktranszmast visszahozni, mintsem egy full új gyártósort felhúzni Nyizsnyij Tagilban. Illetve ha nézitek, akkor fokozatosan egyre nagyobb szabadságot kapnak az omszki mérnökök, lásd az UVZ-hez képest más kialakítású tyúkketrecek, T-80 alapú TOSz és most a T-80 gyártás újraindítása.
Nincs reális képünk az orosz harckocsik áráról, mert mesterségesen alacsonyan van tartva az áruk a háború kezdete óta.
Háború előtt is megvolt ez a probléma a belpiacos árakkal, nem véletlenül kacsingatott mindenki kifele az exportmegrendelések irányába
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
20 703
67 404
113
99%, igaz nem tudom a két rész harmonizációja mennyire fog problémásnak mutatkozni. Mondjuk attól nem kell tartani, hogy ne passzolnának egymásba, mert mindkettőnél a toronygyűrű külső átmérője 2162 mm.
T-80

Az új gyártású T-90M-ek tornya már eleve univerzális toronynak készült. Így nem meglepő, hogy a T-80-ason is megjelenik.
Lehet most ért el a gyártás ehhez a lehetőséghez is.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
54 180
91 753
113
99%, igaz nem tudom a két rész harmonizációja mennyire fog problémásnak mutatkozni. Mondjuk attól nem kell tartani, hogy ne passzolnának egymásba, mert mindkettőnél a toronygyűrű külső átmérője 2162 mm.
T-80


T-90 az a T-72-től örökölte és aligha változtattak ezen a T-90M esetében


A probléma az a 2A82 löveg integrálásánál jött elő, mert az már új, nagyobb autoloadert igényelt volna, mivel a korábbi verziók maximum 740 milliméteres malacok befogadására alkalmasak, a Vakuumhoz meg 900 milliméter kellene
OKR%2BProriv-2_UBM%2BProriv-2_2A82%2B%25281%2529.jpg

Aztán ezt a 160 millimétert a teknő oldalpáncéljából vették volna el, de végül letettek az ötletről és 2A82 helyett maradt a 2A46M-5

Annyiban szerencsés ez a T-90M-T-80 házasítás, hogy miután az autoloaderen kívüli lőszert a T-90M-nél torony végébe száműzték, így nincs az a probléma, hogy a teknőn belül hova helyezzék a 40 darabos javadalmazás extra részét. Illetve a rendkívül gyúlékony hajítótöltetek sem állítva vannak benne, mint ahogyan az a T-80-nál van - T-64-től örökölve -, ami növeli a túlélési esélyeket


Én inkább úgy látom, hogy az orosz vezetés belátta, hogy nem elég egy gyártósor a teljesen új harckocsiknak, így fű alatt szépen reaktiválják a szebb napokat is látott Omszktranszmast egy második üzem képében. Egyszerűbb, olcsóbb, de legfőképp gyorsabb az Omszktranszmast visszahozni, mintsem egy full új gyártósort felhúzni Nyizsnyij Tagilban. Illetve ha nézitek, akkor fokozatosan egyre nagyobb szabadságot kapnak az omszki mérnökök, lásd az UVZ-hez képest más kialakítású tyúkketrecek, T-80 alapú TOSz és most a T-80 gyártás újraindítása.

Háború előtt is megvolt ez a probléma a belpiacos árakkal, nem véletlenül kacsingatott mindenki kifele az exportmegrendelések irányába
Ha az ipari hatékonyság a cél, akkor biztos, hogy hatékonyabb a T-90M motorját belerakni a T-80 teknőbe, mint a gázturbinával bíbelődni.

A hajítótöltetek térbeli helyzete nem oszt nem szoroz. Azért kisebb az esély a T-90M-nél a berobbanásra, mert kevesebb a hajítótöltet a küzdőtérben, de számos példa mutatja, hogy ez sem jó megoldás, hisz az autoloader tele van hajítótöltetekkel. Nem a + lőszer hajítótöltetei okozzák a problémát, azok csak tetézik. A probléma az a gyakorlatilag teljesen védtelen autoloader és az a nagyjából 500 liter gázolaj ami a küzdőtérben van. Nem tudod úgy eltalálni a küzdőteret, hogy ne lőszert vagy üzemanyagot találj el. Amíg ezt meg nem szüntetik (új harckocsi), addig az lesz ami most is van, tömegesen megsemmisült harckocsik amik kb nulla százalékos túlélési eséllyt adnak a kezelőknek átütő találat esetén.

Azt viszont nem tudtam, hogy a háború előtt isi veszteségesen kellett a gyártónak adni a harckocsikat, mert ma ez a helyzet.
 
  • Vicces
  • Hűha
Reactions: LMzek 2.0 and fip7