1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

TAI Hürkus

Diskurzus a(z) 'Kiképző repülőgépek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. szeptember 2..

  1. GrGLy

    GrGLy Active Member Szerkesztőségi tag Moderátor

  2. borisz

    borisz Well-Known Member

    Ahogy olvastam, azt gondoltam, milyen szép lenne, ha török hajtóművel repülne, akkor nem szólhatna bele más az exportba.
     
  3. alfa74

    alfa74 Active Member

    Eljön az az idő is hamarosan, amilyen rohamosan fejlődnek!
    Mi is szorosabbra fűzhetnénk velük a védelmi ipari együttműködésünket!
     
  4. Foxxika

    Foxxika New Member

    Ez egy nagyon jó koncepciónak tűnik. Tetszetős!
     
  5. doberamann

    doberamann Member

    Vegyünk már 200 db-t a D verzióból :)
     
  6. Roni

    Roni Well-Known Member

    http://worlddefencenews.blogspot.hu/2014/01/turkey-to-start-delivery-of-t-155.html
    Még egy török hír

    "Eljön az az idő is hamarosan, amilyen rohamosan fejlődnek! "

    Mondhatnám szép jövő! Törökország! India! MI EURÓPAIAK MEG LEHÚZASSUK MAGUNKAT A VÉCÉN!!
     
  7. voltagemultiplier

    voltagemultiplier New Member

    Mire kellenek a légcsavaros kiképzőgépek? Ez nem vitaindító, csak kérdés. Alapkiképzésre (megtanulni repülőgépet vezetni) még ok a légcsavaros madár az alacsony fel és leszállási sebesség miatt, de ahhoz nem kell 1600 lóerő és 600 km/h. és szuper elektronika. Ha pedig már a csúcsvadászra készítík fel a pilótát akkor mégiscsak egy 900km/h-s sugárhajtású gép illik erre a feladatra (nem beszélve arról a másodlagos lehetőségről, hogy egy ilyen kiképzőgépet ráadásul csapásmérésre is lehet, korlátozásokkal ugyan, alkalmazni)
    Nekem ez a Pilatus, Hürkus, Tucano kategória sosem tűnt értelmes dolognak. Ezek helyett inkább a Hawk, vagy ha már egyes országok előtörni igyekvéséről beszélünk G-4 Super Galeb, IAR-99, Iryda jellegű nagyon könnyű sugárhajtású gépek tűnnek okosabb döntésnek.
     
  8. blogen

    blogen Well-Known Member

    Harcra sokkal alkalmasabbak a légcsavaros gépek. A következő okoknál fogva:

    - üzemeltetése olcsóbb
    - kisebb méret, kisebb célpont
    - a fegyverterhelhetősége hasonló
    - sérülésállósága hasonló
    - elvesztése esetén nagyságrendekkel olcsóbb technika vész oda

    Kiképzésnél azért előnyösek, mert köztes használatukkal nincs ordító szakadék a könnyű kiképzőgépek és a sugárhajtású gépek között. Egy ideális lánc valahogy így néz ki, találomra kiválasztott jellemző típusokkal:

    Grob120 - hadsereg vagy prekatonai szervezet repülőiskolájában, az alap repülőképzés
    Pilatus PC7 - hadsereg alapképzése, lényegében itt dől el, hogy alkalmas e valaki komolyabb gépre továbbmenni. Magyarországon ez a lépcső hiányzik, ennek komoly következménye, hogy a drága pénzen Kanadába kiküldöttek közül sokan ott buknak ki, mert nálunk nem volt lehetőség hogy kiderüljön az alkalmatlanságuk az alap repülőképzésen.
    Bae Hawk - hadsereg képzése a sugárhajtásúakra kerülőknek az alap harceljárásokkal bezárólag. Minél modernebb ez a típus, annál többet lehet itt átvenni a közvetkező típusképzésbe is tartozó harceljárásokból. A legújabb generáció mint az olasz Master már a légiharcképzésre is magas szinten alkalmas.
    Gripen - típusképzés a századnál az adott típus fegyverzetére és az alkalmazható harceljárásokra.
     
  9. voltagemultiplier

    voltagemultiplier New Member

    De ha sok a köztes kiképzőtípus akkor az drága mulatság. Két kiképzőtípus az ami jellemző szokott lenni, még gazdag országoknál is. Totál kezdőknek egy lassú légcsavaros, utána egy már komoly kiképzőgép és ezzel vége is, mehet a vadászgépes képzésre.
     
  10. HindTheBest

    HindTheBest Member

    Nálunk a Jak-52 az mi? Karácsonyfadísz? Alap repülőképzésre teljesen jó, az egyszerűbb avionikájával együtt is..
    Nálunk pont, hogy a sugárhajtású kiképzőgép kategória hiányzik, hogy a pilótáink ne csak kanadában nyomathassák, ha arról van szó...Az pedig, hogy az új Master alkalmas már légiharcképzésre..A Mig-29-es pilóták akkor a Mig-29-en tanultak meg légiharcolni?
     
  11. blogen

    blogen Well-Known Member

    Hát nem. Nézzük a gazdag országokat:
    Németország:
    level 1: Grob G 120
    level 2: Beechcraft T-6
    level 3: Northrop T-38

    Nagy Britannia:
    level 1: Grob Tutor
    level 2: Short Tucano
    level 3: BAE Hawk

    Franciaország:
    level 1: féltucat típus
    level 2: EMB-312 Tucano
    level 3: Alpha Jet

    Spanyolország:
    level 1: Beechcraft Bonanza
    level 2: ENAER T-35 Pillán
    level 3: CASA C-101 és Northrop T-38

    Lengyelország:
    level 1: Diamond DA20
    level 2: PZL-130 Orlik
    level 3: PZL TS-11

    stb.

    Van néhány kivétel, ahol hiányzik a level 2, mint például Olaszország. Ugyanakkor ilyenből nincs túl sok, mivel a három típusra épülő kiképzési modell az általános. Nem véletlenül. Mi több, vannak országok, ahol a modell négyszintű, ilyen volt Németország az Alpha Jetek kivonása előtt, de ilyen ma Spanyolország is. Ezt a négyszintűséget kiküszöbölendő fejlesztették ki az olyan modern kiképzőgépeket mint a Master, amelyek egyszer alkalmasak jet képzésre és harci képzésre (Talon például). Kisebb légierőknél szükségből igyekeztek két típussal, egy level 1 és egy level 3 típussal megoldani a kiképzést, ám ez már egyre kevésbé jellemző. A legtöbb légierő amely rendelkezik korszerű harci gépekkel szembetalálja magát a kiképzés összetettségének problémájával és igyekszik beszerezni level 2 kiképzőgépeket.
     
  12. blogen

    blogen Well-Known Member

    Igen, egy régi level 1 kiképzőgép. A fölötte lévő két szint teljesen hiányzik. Ugyanakkor a légierő mérete miatt ez nem is gond, pontosabban a kettes szint hiánya igen, mivel pénz pazarlunk a Kanadában alkalmatlanság miatt a képzésről kibukókkal, amit megspórolhatnánk ha lenne kettes szint még nálunk.

    Igen. Az Abák erre alkalmatlanok voltak, alap műrepülő tudományt és sugárhajtású géppel repülést lehetett megtanulni rajtuk. A szovjet rendszerben az UTI gépek voltak a level 3.
     
  13. HindTheBest

    HindTheBest Member

    Régen Jak-52, L-39, MiG-29 volt a fáma...Az UTI-s dolog az más, mivel az egy típusvaria és itt most a típus számok a lényegesek...Gripennél ez egyébként is megoldott..
    Egyébként hányan buknak ki?Mennyire jelentős ez a probléma?

    Szóval visszatérve ez a 3 lépcsős rendszer működött..A repült órák száma volt az állandó probléma. Szerintem mi nem engedhetjük meg hogy a pilótáink...az a maréknyi kapjon itthon még egy típust hogy aztán kint nem bukjon meg x egyén...Mert ha vennénk egy ilyen köztes típust akkor is ki kellene menniük...
     
  14. blogen

    blogen Well-Known Member

    Az UTI-k (UB a 29-esnél) voltak a szovjet típusoknál a kétüléses kiképzőgépek. És igen, a régi magyar rendszerből hiányzott a level kettő, viszont level négy az UTI/UB-k révén.

    Jelentős probléma, a baj hogy nem találom a cikket amiben írtak róla hogy milyen jelentős probléma az alkalmatlanság, de van más probléma is:
    http://mno.hu/migr_1834/pilotakepzes-milliardos-veszteseggel-516287

    Nem feltétlenül kell újakat vásárolni, számos légierő selejtez régieket is. Ha csak két-három van, akkor már tudjuk biztosítani a megfelelő minőségű alapképzést.
     
  15. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Hát nem. Nézzük a gazdag országokat:
    Lengyelország:
    level 1: Diamond DA20
    level 2: PZL-130 Orlik
    level 3: PZL TS-11

    stb.

    Van néhány kivétel, ahol hiányzik a level 2, mint például Olaszország. Ugyanakkor ilyenből nincs túl sok, mivel a három típusra épülő kiképzési modell az általános. Nem véletlenül. Mi több, vannak országok, ahol a modell négyszintű, ilyen volt Németország az Alpha Jetek kivonása előtt, de ilyen ma Spanyolország is. Ezt a négyszintűséget kiküszöbölendő fejlesztették ki az olyan modern kiképzőgépeket mint a Master, amelyek egyszer alkalmasak jet képzésre és harci képzésre (Talon például). Kisebb légierőknél szükségből igyekeztek két típussal, egy level 1 és egy level 3 típussal megoldani a kiképzést, ám ez már egyre kevésbé jellemző. A legtöbb légierő amely rendelkezik korszerű harci gépekkel szembetalálja magát a kiképzés összetettségének problémájával és igyekszik beszerezni level 2 kiképzőgépeket.</blockquote>

    Mi a helyzet Dánia, Hollandia, Norvégia esetében?
     
  16. blogen

    blogen Well-Known Member

    Euro-NATO Joint Jet Pilot Training Program (ENJJPT)
    Sheppard AFB - Texas

    level 1: saját országban
    level 2: Beechcraft T-6
    level 3: Northrop T-38

    résztvevők: Belgium, Dánia, Németország, Olaszország, Hollandia, Norvégia, Spanyolország, Törökország, Kanada, Görögország, Portugália és Nagy Britannia
     
  17. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  18. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    One-pager with technical specifications of the Turkish Advanced Jet Trainer and Light Attack Aircraft. This single engine, tandem seat aircraft is named Hürjet and will fulfill an important role in combat aircraft training.

    Turkish Aerospace Industries (TAI) showed a full-size mock-up at last year's Farnborough Airshow. The Türk Hava Kuvvetleri (THK, Turkish Air Force) intends to buy 70 Hürjets to succeed their ageing fleet of Northrop T-38A Talons. The intended in service date for the Hurjet is 2023.



    [​IMG]
     
    fip7 likes this.

Ezen oldal megosztása