TAI T929 ATAK 2 (Törökország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
18 695
28 993
113


TAI begins development of ATAK 2 heavy attack helicopter


"Turkish Aerospace Industries (TAI) announced on 31 October that it has begun domestic development of the ATAK 2 attack helicopter.

TAI began the project to build the six-tonne ATAK 2 domestically without foreign help based on technical knowledge and operational experience gained with the T129 attack helicopter currently produced under licence from Leonardo, the company said on its website.

The ATAK 2 will be bigger and heavier than the T129."


Forrás: http://www.janes.com/article/75400/tai-begins-development-of-atak-2-heavy-attack-helicopter
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
12 846
20 543
113
Úgy látszik ők nem úgy gondolják hogy értelmetlenek és szuper sebezhetőek a harci helikopterek.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
31 666
29 058
113
Mi sem gondoljuk úgy ellenben a tökéletesen elavult többet árt mint használ.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
12 846
20 543
113
Mi sem gondoljuk úgy ellenben a tökéletesen elavult többet árt mint használ.
Haha, engem erről sosem fogsz meggyőzni, hogy a semmi helyett a valami az árt. Alapvetően azt nem látod át, hogy vagy mihu vagy semmi. Vagy azzal visznek vagy ész gyalog. Hogy vagy attól kapsz tűzfedezetet vagy semmitől. Ez a valőság.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
31 666
29 058
113
Haha, engem erről sosem fogsz meggyőzni, hogy a semmi helyett a valami az árt. Alapvetően azt nem látod át, hogy vagy mihu vagy semmi. Vagy azzal visznek vagy ész gyalog. Hogy vagy attól kapsz tűzfedezetet vagy semmitől. Ez a valőság.

Nézd meg a Clever Ferreten készült képeket.Ha a MI-24 re költött pénzből normális ruhát meg harcászari felszerelést vennének(és akkor ilyenbe,hogy éjjellátó meg a fegyverre élézercélzó bele sem megyek pedig alap lenne 2017-ben)akkor sokkal értelmesebben(nagyobb harcértéket adóan) költöttek volna.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 473
2 862
113
Haha, engem erről sosem fogsz meggyőzni, hogy a semmi helyett a valami az árt. Alapvetően azt nem látod át, hogy vagy mihu vagy semmi. Vagy azzal visznek vagy ész gyalog. Hogy vagy attól kapsz tűzfedezetet vagy semmitől. Ez a valőság.

Kis túlzással: a magyar huszonnégyes éles helyzetben csak úgy fog tűzfedezetet ha az első komolyabb találat után sikerül pont az ellenségre zuhanni.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas and rudi

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
1 497
2 585
113
Kis túlzással: a magyar huszonnégyes éles helyzetben csak úgy fog tűzfedezetet ha az első komolyabb találat után sikerül pont az ellenségre zuhanni.
Jó, de ha elég magasra száll és Patriottal lőnek rá, akkor már anyagilag megérte, nem?;)
 

Wilson

Well-Known Member
2017. szeptember 19.
11 734
25 744
113
A Motor Sich motorokat szállít a török ATAK-II harci helikopterekhez


A szerződés aláírásáról szóló információt Temel Kotil, a TAI (Turkish Aerospace Industries) vezérigazgatója megerősítette.

A török nehéz harci helikopter (Ağır Sınıf Taarruz Helikopter - ATAK 2) ukrán hajtóműveket kap. Ezt a TUSAŞ repülőgépgyártó vállalat vezérigazgatója, Tenil Kotil jelentette be - számol be a savunmasanayist.com török portál.


A főigazgató szerint az új török harci helikopter ukrán gyártmányú motorokat kap. Kotil azonban nem közölt más részleteket a meghajtási rendszerekkel kapcsolatban, csak erre a kijelentésre szorítkozott.

Az ATAK 2 "nehéz" csapásmérő helikoptert a török Aerospace Industries (TAI) a török fegyveres erők érdekében hozta létre. A fejlesztésről szóló szerződést a török védelmi minisztérium hivatalosan 2019-ben írta alá.

A rendelkezésre álló adatok szerint az új helikopter az amerikai AH-64 Apache és az orosz Mi-28NM Night Hunter típusokkal lesz azonos osztályba sorolható. Az állítólagos felszállótömeg 10 tonna, a hasznos teher pedig "több mint 1200 kg". A helikoptert 30 mm-es ágyúval, a T129-es legújabb változatának rakétafegyverzetével és modern avionikával szerelik fel. A török gyártású rendszerek és berendezések legszélesebb körű alkalmazását jelentették be.

A helikoptert a Szíriában szerzett harci tapasztalatok alapján fejlesztik ki. A jármű előnyei között a törökök a pilóta jobb védelmét, a jobb páncélzatot, a fejlettebb elektronikát és a külső fegyverzet széles választékát emelik ki. A helikopter végül a könnyebb T129 ATAK harci helikopter helyébe lép. A "nehéz"helikopter első repülése a tervek szerint 2024-2025-ben lesz.

Újságírói kérdésekre válaszolva a török vállalat vezetője "testvéri országnak" nevezte Ukrajnát, és megjegyezte, hogy az embargó és a szankciók miatt nem lesznek problémáik az ukrán vállalatokkal.
 

Wilson

Well-Known Member
2017. szeptember 19.
11 734
25 744
113
A Turksih Aerospace Industries és a Motor Sich szerződést kötött 14 hajtómű szállítására a T929 helikopterhez



A török Turksih Aerospace Industries (Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A.Ş.) ma szerződést írt alá az ukrán Motor Sich PJSC-vel a T929 ATAK-II többcélú "nehéz" harci helikopter 14 hajtóművének szállításáról.




Az első két hajtóművet 2022 szeptemberében szállítják le a TUSAS-nak. A szállítások 2025-ben fejeződnek be - áll a TUSAS közleményében.




"Ahogy ígértük, újabb fontos és kritikus mérföldkőhöz érkeztünk a harci helikopterünkkel kapcsolatban, amely 2023-ban fog repülni. Elindítottuk a projektet, amelyet a védelmi iparért felelős elnökünk vezetésével 2019-ben írtunk alá, és 2 évvel később újabb szerződést kötöttünk. Remélhetőleg ambiciózusan lépünk be 2023-ban, köztársaságunk 100. évfordulóján" - mondta Prof. Dr. Temel Kotil, a TUSAŞ vezérigazgatója.
A helikopter első repülését 2023-ra tervezik. Felszállósúlya körülbelül kétszerese lesz az ATAK helikopterének.
 

Vlad

Well-Known Member
2020. november 22.
297
827
93
Az ukrán eredetű motorok miatt tervváltozás történt.





Az utolsó üzenetben megosztott makett nem a T929-hez, hanem a 6 tonnás T629-hez tartozik, amelynek infrastruktúrája megegyezik a T625-ével. Ezek a hazai TS1400 Turboshaft motort fogják használni.