Tatra katonai szállító járművek

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
tatra-trucks-vector-logo-small.png
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Szerintem 815st vagy húsz éve nem gyártanak. Azóta vagy 5x cserélt gazdát, senki se tudott mit kezdeni vele.

Ma is gyártják 815-7 néven. Civil piacra Terrno1 néven kettőtől nyolc tengelyes változatokig.
A Tatra legnagyobb gondja az, hogy nem klasszikus értelemben vett teherautó gyártó. A piac egy kicsi és folyamatosan zsugorodó szeletére specializálta magát. Nehéz körülmények közé tervezett terepjáró teherautókra nincs túl nagy szükség manapság. Jól kiépültek az utak, főleg itt Európában, ott pedig az állandó összkerék meghajtás a plusz súlyok amiket cipel a teherautó, nem gazdaságosak. Ami marad az erdészet, bánya, bizonyos építkezések és speciális feladatok.
A 815-7 alvázat egyébként szívesen használják MRAP alapnak is. Pl.: Nexter Titus vagy az izraeli Wildcat. Jordánia idén megint rendelt ~350 alvázat. Gondolom az Al-Wahshok alá.
Ezek mellett van még durván 100 megrendelés Brazíliából, Törökországból, Izraelből, Csehországból 30 teherautóra meg 62 Titusra.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Én úgy tudom hogy már csak nyugati vízhűtéses euro-5, 6-os motorokat építenek be. A léghűtéses motorrol már rég kukázták.
Fejlesztenek ők csak mivel kisebb cég így jóval kevesebb tőke is juthat fejlesztésre.

Választható opció még a léghűtéses V8 és V12 is, de azt hiszem Euro III besorolás, szóval civil piacon nem nagyon játszik, katonai területen meg egzotikumnak számít. Ezért kínálják a gépeket Renault meg Paccar motorokkal is.
https://www.czdjournal.com/defence/...nswering-the-euro-6-emission-standard-11.html
 
  • Tetszik
Reactions: enzo and tonyo

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 498
72 470
113
Tatra trucks for the Belgian army...

The Belgian Ministry of Defense ordered CF Military trucks on Tatra 4 × 4 and 8 × 8 chassis. At the same time, the armored cabins for 40% of the fleet will be supplied by the Czech Tatra Defense Vehicles (TDV). However, the main supply contractor is the Dutch DAF Trucks NV.