Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
Elfogadom, hogy nem igaz.
De én a metszeten is úgy látom, hogy két külön álló gépészet van.
Vagyis az állításom lényege, hogy 2 db reaktor, 2 db turbina és 2 db hajócsavar van.
Amúgy az is érdekelne, hogy a Typhoon-nál a hajó csavarokat közvetlenül a gőzturbinák hajtják vagy elektromos motorok?
ha jol emlékszem a francia Rubis osztály turbó-elektromos rendszert kapott.Érdekes,hogy a legkissebb atomtengó kaptaHa jól értelmezem HPASP most részben a nukleáris meghajtás elemeit is talán átveszi egyszer, de addig is az alapok:
Legalábbis nagy általánosságban így néz ki egy nyomotvizes reaktorral megvalósított nukleáris meghajtás:
A Reaktor az első körben (Primary Circuit) gőzfejlesztő segedelmével állít elő gőzt a második körnek (Secondary Circuit), ez egyben sugárvédelem is, az elsődleges körön belül marad az erősebben sugárzó anyag, míg a második kör csak enyhe sugárterhelést jelent. A másodlagos körben két független turbina van, az első egy turbogenerátor, amely kb. folyamatosan dolgozik, és árammal látja el a hajóegységet, a második, nagyobb turbina mozgatja a hajócsavart. A másodlagos körben a turbinákból kilépő gőzt tengervízzel lehűtik (Condenser) és aztán megy vissza a gőzgenerátorba.
A részletekben lehetnek eltérések (például külön előremeneti és külön hátrameneti turbina, a másodlagos körben magas- és alancsony nyomású turbinák, egy turbina által meghajtott 2 hajócsavar, stb.), de tudomásom szerint a bevett eljárás az, hogy alsó hangon két turbina van - az egyik az elektromos energiát termeli, a másik a hajócsavart forgatja.
Ami miatt a felhozott példád nagyon nem stimmel, az az, hogy a teljes Delta-család is 2 hajócsavar, 2(+2) turbina és 2 reaktor felállással bír - ugyan úgy, mint a Typhoon, csak éppen itt egy nyomásálló testen belül volt minden...
Itt egy Delta IV farokrésze - két hajócsavarral:
Szerk: Sorry, akkor ezt a posztot át kellene helyezni valami tengós topicba...
"A másodlagos körben a turbinákból kilépő gőzt tengervízzel lehűtik (Condenser) és aztán megy vissza a gőzgenerátorba."Ha jól értelmezem HPASP most részben a nukleáris meghajtás elemeit is talán átveszi egyszer, de addig is az alapok:
Legalábbis nagy általánosságban így néz ki egy nyomotvizes reaktorral megvalósított nukleáris meghajtás:
A Reaktor az első körben (Primary Circuit) gőzfejlesztő segedelmével állít elő gőzt a második körnek (Secondary Circuit), ez egyben sugárvédelem is, az elsődleges körön belül marad az erősebben sugárzó anyag, míg a második kör csak enyhe sugárterhelést jelent. A másodlagos körben két független turbina van, az első egy turbogenerátor, amely kb. folyamatosan dolgozik, és árammal látja el a hajóegységet, a második, nagyobb turbina mozgatja a hajócsavart. A másodlagos körben a turbinákból kilépő gőzt tengervízzel lehűtik (Condenser) és aztán megy vissza a gőzgenerátorba.
A részletekben lehetnek eltérések (például külön előremeneti és külön hátrameneti turbina, a másodlagos körben magas- és alancsony nyomású turbinák, egy turbina által meghajtott 2 hajócsavar, stb.), de tudomásom szerint a bevett eljárás az, hogy alsó hangon két turbina van - az egyik az elektromos energiát termeli, a másik a hajócsavart forgatja.
Ami miatt a felhozott példád nagyon nem stimmel, az az, hogy a teljes Delta-család is 2 hajócsavar, 2(+2) turbina és 2 reaktor felállással bír - ugyan úgy, mint a Typhoon, csak éppen itt egy nyomásálló testen belül volt minden...
Itt egy Delta IV farokrésze - két hajócsavarral:
Szerk: Sorry, akkor ezt a posztot át kellene helyezni valami tengós topicba...
Nem értem kérdésedet. A gőzciklus így működik. Mindegyik."A másodlagos körben a turbinákból kilépő gőzt tengervízzel lehűtik (Condenser) és aztán megy vissza a gőzgenerátorba."
Ennek meg mi értelme van?
Ha jól tudom, itt is édesvíz használnak, mert a sós tengervízből kicsapódna a só, ami gyorsan eltömítené a csöveket. Ezért fontosak a kondenzátorok, korlátozott az édesvíz készlet."A másodlagos körben a turbinákból kilépő gőzt tengervízzel lehűtik (Condenser) és aztán megy vissza a gőzgenerátorba."
Ennek meg mi értelme van?
Miért kell lehűteni? Tiszta veszteség.Ha jól tudom, itt is édesvíz használnak, mert a sós tengervízből kicsapódna a só, ami gyorsan eltömítené a csöveket. Ezért fontosak a kondenzátorok, korlátozott az édesvíz készlet.
Juj... Nem érted ezek szerint a gőzciklust.Miért kell lehűteni? Tiszta veszteség.
Miért kell lehűteni? Tiszta veszteség.
Különben egy óra alatt elfogy a víz készleted, és pisloghatsz, mint hal a szatyorban.Miért kell lehűteni? Tiszta veszteség.
Nem azt mondtam, hogy el kell engedni. Azt kérdeztem, minek lehűteni?Különben egy óra alatt elfogy a víz készleted, és pisloghatsz, mint hal a szatyorban.
Nade ezt olyan nehéz megoldani, hogy egy csomó energiát a tenger fűtésére fordítanak, a hajó hajtása helyett?Vízszivattyú van nem gőzszivattyú.
Nem azt mondtam, hogy el kell engedni. Azt kérdeztem, minek lehűteni?
Nade ezt olyan nehéz megoldani, hogy egy csomó energiát a tenger fűtésére fordítanak, a hajó hajtása helyett?
A hűtés során lesz újra víz a gőzből.Nem azt mondtam, hogy el kell engedni. Azt kérdeztem, minek lehűteni?
De minek? Ez itt a kérdés. A fáradt gőzt egyből a túlhevítőbe kellene küldeni.A hűtés során lesz újra víz a gőzből.
Nem nehéz, hanem kvázi műszaki értelmetlenség és képtelenség.Nade ezt olyan nehéz megoldani, hogy egy csomó energiát a tenger fűtésére fordítanak, a hajó hajtása helyett?
Oszt vákuumból hogyan lesz 100 bar nyomás...? Miért érzem azt, hogy okosabbnak érzed magad 250+ év műszaki haladásánál? A gőzciklus meg termodinamika I. félév közepe.De minek? Ez itt a kérdés. A fáradt gőzt egyből a túlhevítőbe kellene küldeni.
Nem értesz te ehhez. A fáradt gőzt hellyel kell kínálni...De minek? Ez itt a kérdés. A fáradt gőzt egyből a túlhevítőbe kellene küldeni.
És sokszor oda is küldik... (egy részét a gőznek)De minek? Ez itt a kérdés. A fáradt gőzt egyből a túlhevítőbe kellene küldeni.