1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Tengerészeti atomreaktorok

Diskurzus a(z) 'Meghajtó és kiszolgáló rendszerek' témában - Tcat által indítva @ 2013. január 5..

  1. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ez valami tengó osztály?
    Folyamatosan periszkópozni nem a hosszú élet záloga.
     
  2. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    A Perisher Course az egy elég gyilkos Brit tengeralattjáró parancsnok kiválasztási vizsga, és van arról is négy részes filmsorozat.









    Tessék megnézni, amíg le nem szedik...
     
    fip7, fishbed, Bleroka and 3 others like this.
  3. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    Jellemző periszkóp kép a perisherről:

    [​IMG]
     
    fip7, fishbed, Bleroka and 1 other person like this.
  4. DINAMO

    DINAMO Well-Known Member

    HMS TIRELESS en volt szerencsem eltolteni par napot. Alapvetoen a periszkop kezeles ugyanaz mint nallunk. A periszkop tetejen van az ESM egyseg. Miutan a passziv szonarral felderitettek a kornyeket eloszor toljak ki a periszkopot. Ha radarbesugarzast kap az EW a felszin attorese utan akkor az OOD vagy a CO bele se nez hanem engedi le azonnal. Igy a periszkop csak 1-2 masodpercet tolt a felszinen es ez az ido nem eleg hogy barmely radar is tracket kepezzen. Sot meg a normalis detektalashoz sem mert ilyen kis szarokkal ami hasonloan veri vissza a radarsugarakat tele van a tenger.
    Ha viszont nincs EW akkor periszkop szep folyamatosan emelkedik. Az OOD vagy a CO elobb gugolva ( rossz tengeresz nyelvek hivjak ugy a szitut hogy szaro pozicio ) nez bele es azzal egyutt all fel. Ezzel a modival meg megfigyelt vizeken sem olyan veszelyes feltolni a periszkopot. Raadasul nem is hagyod fent percekig. Manapsag mar az divik hogy nagy felbontasu kamera van parhuzamositva vele es egy korbenezes alatt felvetelt keszit amit a periszkop bevonasa utan melett kielemeznek hatha valamit nem latott meg vagy jol a fonok.

    Ezt a kidugom a periszkopot es rogton meglatnak csak a regenyekben letezik. Ezert szar melo a tengo vadasze mert tobb szaz vagy ezer celt kell ellenoriznie meg egy olyan gyakorlaton is ahol tudja hogy ott van a tengo valahol ,mire tenylegesen megtalalja, ha megtalalja.

    Ugyanez a valo eletben meg kurva fri=usztralo es konyen mondja mondhatja a szemelyzet " a ez is csak szemet vagy hullam "
     
  5. DINAMO

    DINAMO Well-Known Member


    Szemelyes velemenyem hogy mind felszini mind tengo viszonylatban a Britek a legjobbak kikepzettseg professzionalizmus tekinteteben.
     
    fishbed, BiancoGasto and Bleroka like this.
  6. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Nem jött át. Hogyan figyelsz "0-24" órában, hogy mikor jön támadó gép, ha csak randomra dugod fel a periszkópot...?
     
  7. emel

    emel Well-Known Member

    Azt azért ne felejtsük el, hogy a szovjet flotta ellen felkészült és hatalmas tengerészeti tapasztalatokkal rendelkező brit flotta állt szemben egy hozzá képest gyenge argentín flottával. Az argik amíg harcra készültek, addig inkább a Falklandok környékén bóklásztak, mikor visszavonták a flottát akkor meg a kikötőik védelmére készülhettek. A Rio Gallegos támaszpont, ahonnan a légierejük a Falklandokhoz járt bevetésre az ország déli csücskében van, nem nagyon gondolhatták hogy a britek ha támadnak is a kontinentális területük ellen, pont délen harcászkodnának. A RG polgári reptér, nem egy jól felszerelt légibázis tengó-vadászokkal és "minden jóval", csak a szigetekhez közelebbi pozíció miatt indultak onnan. A reptér egyébként alig 15-20km-re van a tengertől, így az onnan bombateherrel felszálló argentín gépeket jó esély lehetett a part közeléből egy tengóról figyelni. Nem valószínű hogy az argiknak eszükbe jutott, mitől lehetnek olyan jól értesültek az angolok a várható légicsapásaikról.
     
    gacsat and Rotten878 like this.
  8. Rotten878

    Rotten878 Active Member

    Ugyanez szúrt szemet nekem is, illetve hasonló térképeket találtam.
    Max léghőmérséklet lehet a 42 fok.
     
    Bleroka and molnibalage like this.
  9. DINAMO

    DINAMO Well-Known Member


    Meghallod. Az elso napok alatt megfigyeled a fo leszallasi es felszallasi iranyokat valamint az iskolakor helyet. Ezutan ugy helyezkedsz hogy se ne tul kozel se ne tul tavol legyel tole. Amikor a gep felszall akkor azt meghallod a szonaron keresztul es a mar meglevo infoid alapjan tudod hol keresd a periszkopon keresztul. Megvan hogy hany gep es az is valszeg milyen tipusuak mennek.


    A bombavetesnel meg amikor majdnem eltalaltak a tengot nem egy visszatero gep dobta oket hanem szinte majdnem biztos hogy egy a felszallasat valami okbol megszakito gep volt. Ez is mutatja hogy a repter kozel volt az oceanhoz es a tengo pontosan a fo megkozelitesi vonalaknal helyezkedett el.
     
    fishbed, gacsat and molnibalage like this.
  10. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    Egen, hibás fordítás, a felszínen volt 42°C fok, a hajóban 60°C.
     
  11. Negan

    Negan Well-Known Member

    Tudtommal a tengokon van radar"periszkóp" is.Éppenséggel használhatta azt is.Esetleg kombinálva a sonárral.Ha a fülelők sugárhajtóműzajt hallanak,kidugják a radart,2x körbeforgatják,majd fél perc múlva újra.
     
  12. Rotten878

    Rotten878 Active Member

    Amúgy nagyon nagy köszi a posztokért, mindig vigyorgok örömömben milyen érdekességeket fogok olvasni! :)
     
    Hpasp likes this.
  13. DINAMO

    DINAMO Well-Known Member

    Van rajtuk radar de azt csak kikotobe es kikotobol hasznaljak. Ha bekapcsolnak az olyan lenne mintha beleorditanak a nagy csendbe hogy ITT VAGYUNK!!!
     
    BiancoGasto likes this.
  14. DINAMO

    DINAMO Well-Known Member

    Aktiv szonar meg ugyanez.
     
  15. Negan

    Negan Well-Known Member

    Erről az a vagy 30éves irás jut az eszembe,ami az ADATS komplexumot ismertette.És abban az iró azon megjegyzése,hogy a rendszer frekrencia sávugratásos olasz lokátorát még érzékelni se nagyon tudná a magyar EW,bemérni mégkevésbbé,zavarni meg csak dipolfüggönnyel-elektronikus úton sehogy.Az angoloknak 82ben a rádióik már sávugratásossak voltak,és gondolom,hogy a tengók radarjai sem a legócskábbak.Az argentinok technikai szinvonala átlagosan jócskán alatta maradt az angolnak.Korántsem biztos,hogy az argi REH ki tudott szurni egy 1-2 legyezést végző radart
     
  16. DINAMO

    DINAMO Well-Known Member

    Ezek a tengoradarak NAVIGACIOS radarok. Abban a frekisavban es nem EW harcra tervezve mukodnek. Ez ervenyes az osszes ilyen radarra legyen az orosz amerikai brit akarmi. Nem felderito plane nem tuzvezeto radarok. Egyszeru NAV RADAR hogy kodben esoben vagy zsufolt kornyezetben biztonsaggal tudjon ki be navigalni a kikotobol szorosokban. Kint a tengeren elvetve kapcsoljak be harchelyzetben meg soha.
     
    fishbed, BiancoGasto and Bleroka like this.
  17. Negan

    Negan Well-Known Member

    Hát egy 99es kiadású könyvem szerint a Valianton egy Type 1006 tipusú felderitő radar van.Hogy ez mire képes,nem részletezi.És külön ir egy navigációs radart.A német Type 209 hajók radarjára viszont azt irja,hogy 20km hatósugárban felderiti az alacsonyan repülő légi célokat.Mindenesetre elég valószinűtlen,hogy az alapvetően nem légi figyelésre tervezett periszkóppal kiszurjon a térség jellemzően rossz látási viszonyai között egy mondjuk 5kiló magasan repülő apró Dagger vagy A4 gépet.
     
  18. DINAMO

    DINAMO Well-Known Member


    "
    Type 1006 Weapon Systems // Sensors/Electronics // Naval Radars

    Country of Origin: Britain

    The British Type 1006 navigation radar is a navalized version of the Kelvin Hughes 19/9A commercial radar."
     
  19. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    A Swiftsure osztály a Type 1006 radart hordozza, ami egy sima kereskedelmi forgalomban lévő navigációs radar (Kelvin Hughes 19/9A) haditengerészet által behúzhatóvá alakított változata.
     
    Bleroka likes this.
  20. DINAMO

    DINAMO Well-Known Member

    A nav radarok is kepesek legicelokat felderiteni ha azok a nyalabjukba tevednek. De ezek a radarok a felszin folott pasztaznak es nem a legteret. Tehat alacsonyan repulo heli gep rajta lesz a kepernyon de ha mar kicsit is magasabban repul vagy nem tul messze akkor vigan repkedhet anelkul hogy a navradar eszlelne. Nem az a dolga nem arra van tervezve.
    Regebben voltak olyan radarok amelyek egyszerre voltak felszini es legter ellenorzo sot tuzvezeto radarok. De ezeknel is volt 2-3 felszini paszta majd 2-3 legterpaszta.
    Nem igazan valtak be es plane manapsag meg mar a fazisvezerelt radarokkal oldjak meg a kettos mukodest. Ettol fugetlenul a Navradarok ma is gyakorlatilag militarizalt civil radarok.
     
    jOkA likes this.

Ezen oldal megosztása