1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Tengerészeti atomreaktorok

Diskurzus a(z) 'Meghajtó és kiszolgáló rendszerek' témában - Tcat által indítva @ 2013. január 5..

  1. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    A beloruszok csináltak ilyeneket a szovjet időkben. Konténer méretűre nem sikerült zsugorítani. A Pamír volt a legkisebb, két MAZ vontatta cucc volt, úgy 60 t tömeggel, és 32 fő kezelő személyzettel.
    https://www.google.com/search?q=Pam...hXl0qYKHZgDBUAQ_AUoAXoECAsQAw&biw=979&bih=550
     
    ravenlord likes this.
  2. Negan

    Negan Well-Known Member

    Argentinok is nekiugrottak az atommeghajtású tengóépitésnek.A német TR1700 dizel-elektromos tengó egy továbbfejlesztett,növelt méretű változata lett volna,de a hagyományos változat épitése is félbemaradt többször is,a reaktoros sose készült el.
     
    Rotten878 and gacsat like this.
  3. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    Az ünnepek alatt volt lehetőségem érdekes Britt és Argentin anyagokat olvasgatni, tengeralattjáró harc és elhárítás témában.
    Az eddigi tengeralattjárós sorozat zárásaként így következhet majd valamikor egy a valós harci körülmények közötti eseményeket bemutató sorozat, a 1982-es Falklandi konfliktusból.

    Kevéssé ismert, de mindkét fél (sőt...) tengeralattjárói alaposan kivették részüket a harci cselekményekből, túl az egyetlen nagyközönség által is ismertté vállt ARA General Belgrano elsüllyesztésen.

    A sorozat megértéséhez szükséges a már korábban ismertetett szonárok AN/SQS-4 (QHB), AN/SQS-23 "tízezer yard hatótávolságú szonár", AN/SSQ-41B LOFAR szonárbóják, különféle tegeralattjáró fedélzeti (Mk.8mod4, Mk.24mod.1, Mk.37mod3, SST-4Mod.0) és légi indítású (Mk 44 Mod.1, Mk.46) torpedók, vizibombák (Mk.11, Mk54), AN/ASQ-10A MAD, és a korábban bemutatott szonár technikák ismerete.

    Ki kellene találni, hogy ezt a sorozatot a "haditengerészet - tengeralattjáró vadászat", vagy a "hadtörténelem - Falklands" topicba írjam.
     
  4. dudi

    dudi Well-Known Member

    Falkland.
     
    molnibalage likes this.
  5. rudi

    rudi Well-Known Member

    A San Luis-ról már van a "tengeralattjáró vadászat" topicban egy szösszenet...
     
    fishbed likes this.
  6. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A Falklandba szerintem, mert eszköz, hely és időspecifikus a dolog.
     
    fishbed and dudi like this.
  7. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    Brit periszkópok:
    [​IMG]

    Amúgy az argi bombázók csak nappal jó időben repültek, mivel vizuális célzással dobálták a bombáikat...
    ... kivéve az Etendard+Exocet párosokat, de azok meg általában be is találtak.
     
  8. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    RUSSIA TO LEASE ANOTHER PROJECT 971 NUCLEAR SUBMARINE TO INDIA
    Persze hogy a valódi aláírás meddig húzódik, és a felek meddig alkudoznak (lásd Sz-400E beszerzést) azt csak valamelyik Indiai isten tudhatja a sokezerből.
     
    Rotten878, fishbed and gacsat like this.
  9. boki

    boki Well-Known Member

    Kettő közül választhattak Bratszk/Szamara. Nyilvánvaló volt, hogy a z újabb Szamarát választják az indiaiak. 1993. nov. 7-én kezdték építeni és 1994. augusztus 15-én már vízre is bocsátották. 1995. júlis15-én állt harci szolgálatba. Tehát 1 év alatt megépítettek egy atomtengeralattjárót. Ma 5-6 év az építés ideje.

    https://topwar.ru/150843-kontrakt-n...ing-apl-proekta-971-blizok-k-podpisaniju.html

    Az áláírásról is megjelentek infók mindig indiai forrásokra hivatkozva.

    https://www.vestifinance.ru/articles/115913

    Viszont hiányolom a hivatalos orosz megerősítést, ami ez idáig nem volt. Roszoboronexport hatásköre.
     
  10. Cifu

    Cifu Well-Known Member

    Napi HiSutton érdekesség: 1961-ben az US NAVY és a General Electric egy külső nukleáris meghajtó-modult vázolt fel a jövő tengeralattjárói és hajói számára. A konténerszerű kiképzésének hála egyszer használatos a kiképzése (ha a nukleáris üzemanyag lemerült, lecserélik a modult), effektíve egy forralóvízes reaktor, ami rögtön egybe is van építve a gőzturbinával, a hűtésről és a gőzkondenzációról pedig a tengervíz gondoskodik. A sugárvédelem viszonylagos fogalom volt, némi sugárvédelmet biztosítottak, és úgy vélték, hogy mindössze másfél méternyi biztonsági távolságot tartani elégséges lesz ahhoz, hogy maradandó károsodás ne legyen. A legkisebb megoldás mindössze 12 tonna volt, és 3700 lóerőt adhatott le 6 hónapig. A nagyobb, 15 000 lóerős változat tömege is mindössze 215 tonna volt a tervek szerint, a 30 000 lóerős változat pedig alig több: 245 tonna. A modul használható tengeralattjáróknál, hadihajóknál és szárnyashajóknál is, utóbbiaknál egészen félelmetes hatótávolságot biztosítva nagy utazósebesség mellett.

    [​IMG]

    A GE számításai szerint az amúgy 3075 tonnás Skipjack-osztály alapján két ilyen külső modullal mindössze 2000 tonnásra csökkenthető, miközben az elérhető sebesség elérné vagy akár meg is haladhatná a 38 csomót. A program végül elsikkadt, a tengeralattjáróknál a nagy sebesség helyett a csendesebb haladás lett a fontosabb, így többek között a gépészet elszeparálása a tengertől. A 601B erre nem nyújtott megoldást...

    [​IMG]
    Egy korvett vagy fregatt méretű hajó 4db külső 601b hajtóművel

    [​IMG]
    Egy Skipjack-szerű tengeralattjáró két külső modullal
     
    fip7, svajcibeka, misinator and 7 others like this.
  11. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    Urak,

    Az elmúlt két évben írogattam a fórumba pár sorozatot, a tengeralattjáró illetve hajófedélzeti szonárok, szonárbóják, torpedók, reaktorok, illetve ezek háborús körülmények közötti alkalmazásáról 1982-ben a Falkland szigeteki konfliktusban.
    Mindez magyarul eddig még tán nem jelent meg, így összedobáltam ezeket a hozzászólásokat egy PDF-be, 250Mb, és valami 550 oldal lett.

    http://www.mediafire.com/file/r4ibkwffm1y97vb/SUBs.pdf

    Jó olvasgatást!
    Hpasp
     

Ezen oldal megosztása