1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Tengeralattjáró vadászat

Diskurzus a(z) 'Egyéb haditengerészettel kapcsolatos témák' témában - Tcat által indítva @ 2014. december 10..

  1. rudi

    rudi Well-Known Member

    Szerintem itt nem egy csobbanásról van szó...
    Ha elkezdenek egy mezőt telepíteni az több csobbanás lesz.
    Ha felküldi az EW bóját az jó eséllyel valamennyi bója kommunikációját zavarni fogja.
    Az EW bója felküldését valószínűleg egy kitérő manőver fogja követni, ergó, az EW bója helyére küldött torpedó jó eséllyel semmit nem fog már ott találni.
     
    fip7, fishbed, svajcibeka and 2 others like this.
  2. rudi

    rudi Well-Known Member

  3. emel

    emel Well-Known Member

    A tengó-vadászok (pl. egy Orion) az akusztikus bójákat nem egyesével szórják hanem 6-8-at, csinálnak két derékszögű bójasort, hogyha célt fognak akkor rögtön tudjanak háromszögelési adatokat, cél-pozíciót is adni. Ezek a bóják kis célpontok, és nincs mivel szétlőni őket. Ha viszont zavarják az adásukat, akkor nem lesz a gépnek pontos cél-adata. A tengó meg nem húzza maga után a zavaró-bóját, hanem otthagyja egyrészt csalinak is (akár zajkeltővel is felszerelhető programozott működéssel és zavarással), másrészt amíg az zavarni tudja a rá vadászó gépet, addig remélhetőleg el tud onnan settenkedni, az Orion meg cél-adat nélkül nehezen küldhet rá torpedót. Szerintem elég ha a zavaró-bója csak néhány óráig kiüti a vadász vételi lehetőségét, a tengó azalatt már bármerre lehet pár-10 km-en túl. És egy tengóba sokkal több zavaró-bója belefér (amit elég egyesével használni!), mint egy Orionba sorozatban használt szonárbója.
     
  4. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Lehet, hogy szemét vagyok, de ennek a counterelése gyerekjáték. A P-8 magasan repül, az Orion kifutó dolog. Lazán visz magával néhány filléres drónt, ami siklórepülésben is elcsapja a zavaró bóját. Csá. Még hajtómű sem kell rá...
    Sőt, még harci rész sem. Az orrába néhány kilós kemény acél és darabokra töri a zavaró bóját.

    Ez a másik fele. Passzív bójákat szinte kizárt, hogy meghalljon a teng főleg réteghatár alatt.
     
  5. dudi

    dudi Well-Known Member

    Nem tudom hová való így ezt a topikot néztem ki.
    Beszéltünk arról,hogy a felszíni egységeknél nem prioritás a csendesség és ott inkább azt próbálják elkerülni,hogy felsimerhető legyen a hajó a hajócsavarok alapján. Ezt lárjuk a képen a romboló esetében vagy csak simán odaléptek a gázra?
    [​IMG]
     
  6. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Szerintem csak odaléptek a gázra. Felszíni egységeknél is törekszenek a csendességre, legalábbis kisebb, közepes sebességeknél, már csak a saját szonár rendszereik miatt.
     
  7. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Más kapcsán egy ex. P-3 crew kommentjébe botlottam bele.

    In a P-3 squadron a crew consists of …
    • Patrol Plane Commander (PPC, basically the “Captain” of the airplane and crew). There will be 2 other pilots assigned to almost all missions and qualification flights, so 3 pilots total)
    • Flight Engineer (this is a now dated position, new airplanes have automated the fuel management and environmental system). Most P-3 crews have 2 Flight Engineers. The same pilots and Flight Engineers periodically fly together.
    • The senior NFO is typically the Tactical Coordinator (TACCO). They sit behind a big computer scope that all of the aircraft tactical sensors feed into. Those sensors don’t always agree and it’s his job to sort out which information in the most reliable. Usually either the PPC or the TACCO will be designated as MISSION COMMANDER.
    • The junior NFO is usually the Navigator. Most TACCO’s were previously Navigators.
    • 2 Acoustic Equipment Operators. A submarine is a huge mechanical machine. All that machinery make noise. A P-3 drops hydrophones (basically a microphone that’s made to work underwater) that “listen” for submarines. Lots of the mechanical noises are distinctive enough to be able to identify what model sunmarine it is, sometimes what hull number.
    • 1 Non-Acoustic Equipment Operator. They monitor the radar (the only radar in a P-3) looking for surface ships, oil wells, and maybe submarine snorkels? That operator is also responsible for weather avoidance. At the same station is a Magnetic Anomaly Detector (MAD). A metal submarine actually disrupts the magnetic field of the earth. The MAD system can detect that disturbance. Many weapons releases are based on MAD detections.
    • 1 Aviation Ordnanceman. All P-3 Anti-Submarine tracking scenarios involve dropping dozens of sonobuoys to listen for submarine “noises.” The ordnanceman loads the buoys and an assortment of destructive weapons.
    • 1 Inflight Technician (IFT). With all the electronics onboard something is bound to not work correctly after takeoff. There’s a computer that takes the multiple sensors and sends that info to the Tactical Coordinator. Sometimes that computer needs to be rebooted mid exercise.
    A P-3 crew typically includes 3 pilots and 2 Flight Engineers so that they can rotate between positions, stretch and sometimes eat. It’s pretty busy maneuvering at 200′ tracking a submarine.
     
  8. dudi

    dudi Well-Known Member

    Lenne egy kérdésem.A Type 212 azzal a pöttöm szonárral még is mi a búbánatot "hall meg"?
     
  9. dudi

    dudi Well-Known Member

    A kép lemaradt(tudom,hogy nema torpedóvető csövek feletti tumor a szonár,nem is arra gondoltam hanem a vetőcsövek alattira).
    [​IMG]
     
  10. arbalest

    arbalest Well-Known Member

  11. rudi

    rudi Well-Known Member

    Orosz tengeralatjáró taktikák a hh.alatt.
    Érdekes...
     
  12. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  13. rudi

    rudi Well-Known Member

    Distant Thunder - NETSAT
    USA sekély vizi gyorsan telepíthetô tengeralattjáró vadász hálózat, nem mellesleg alkalmas a tengeri aknamezők felderítésére is.

    ...és ez.már egy 20 éves technológia
     
  14. Szittya

    Szittya Well-Known Member

    Csak reszben tartozik ide.
    De miert volt az hogy a 2. Vhs nemet tengeralattjarok amikor konvojokra vadasztak mierrt nem a kisero rombolok megtorpedozasaval kezdtek? Ugyanis ha azokat kiiktattak teljes konvojokat felszamolhattak volna...
     
  15. blogen

    blogen Well-Known Member

    Mert átlagosan négy-öt kisérőhajó jutott egy konvojra és a támadók nem tudták olyan precízen összehangolni a megtámadásukat, hogy sikert érjenek el. Ennek ellenére folyamatosan próbálkoztak és majdnem kétszáz kisérőhajó is odaveszett. Csakhogy:

    1. a kisérőhajónak több esélye volt sikerrel harcolni a tengeralattjáró ellen, mint viszont. Az utóbbinak ha nem sikerült a meglepetés, akkor maradt a menekülés és onnantól kezdve a jó lapok a kisérőhajón voltak.
    2. a meglepetés lehetőségét extra mértékben csökkentette a kisérőhordozók és különféle járőrgépek tömeges elterjedése, ezzel párhuzamosan a tengeralattjáróvadászat területe igen nagy mértékben kiterjedt, bizonyos körzetekben a felszínre emelkedés se volt többé biztonságos.

    Szóval már az sem volt jó ötlet, ha megpróbátlak meglepni egy kisérőhajót, a legjobb stratégia az volt, hogy kerülni őket és ott támadni a konvojt, ahol éppen a legtávolabb van a kíséret.
     
    Szittya likes this.
  16. ZsoltHun

    ZsoltHun Member

    Kevés volt a torpedó javadalmazás egy-egy tipuson. Pl egy Type VIIc volt összesen 14 torpedó, plusz a 88-as fedélzeti löveg, de az nem játszot szerepen csak ha magányos kereskedelmi hajót találtak. De arról is gyorsan leszoktak ahogy a z Angolok bevetették a csali kereskedelmi hajókat állig felfegyverezve.
    A Type VIIF vitt magával 39 torpedót, ebből csak négy épült összesen.

    A másik, a teherhajók lassúak, lomhák. A kisérő rombolok pedig gyorsak, mozgékonyak. Jobb a találati arány ezek miatt a teherhajóknál, mintha neki álltak volna kergetni a rombolókat.
    A harmadik, maga a torpedó. Nem mozgékony, gyorsan némelyik gyors, de nem mozgékony.

    Kapásból ennyi, de aki jobban ért hozzá jobban elmagyarázza majd :)
     
    Szittya and dudi like this.
  17. Littlejohn

    Littlejohn Well-Known Member

    Zsolthun jól leírta, de kiegészíteném..... Eleinte nem volt rá szükség. A nem konvojban haladó hajókat simán kilőtték. Az angolok rombolótaktikája később sem tette vonzóvá a rombolók levadászását. Látótávon belül volt 2-3 romboló, ha az egyiket támadás érte, akkor a másikak 99%-osan elintézték a tengót. Ezen kívül féltek (joggal) a szonártól és a vízibombáktól. Később, 42 után pedig a rombolókon radar is volt már... Továbbá a parancs az parancs. a konvojt kellett támadni először egyesével, majd farkasfalkában. Kevéssé ismert, de a jenkik, miután a régi rombolóikat átadták az angoloknak, az angoloktól vették át a rombolótaktikát....
     
    Szittya likes this.
  18. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Azokat közel lehetetlen volt megtorpedózni...
     
    Szittya likes this.
  19. aquarell

    aquarell Well-Known Member

    Ahogy emlékszem, azt olvastam, hogy egy romboló elsüllyesztése sokkal szexibb volt, mint a kereskedelmi hajóké. Hazatéréskor külön kiemelték, ha sikerûlt valamilyen hadihajót a mélybe küldeni.
     
    Szittya likes this.

Ezen oldal megosztása