Tengerészgyalogságok

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
40 743
57 470
113
Pedig leírtam, mit nem értesz?
Per pillanat az sem biztos, hogy megmaradnak a 10 CVN-es rendszernél. Ha nem tudnak faragni a Ford osztály árából, akkor szerintem nem fognak.
A NAVY nem erőlteti a C-t,ők ráérnek.Amúgy egy CVN-nél 4 századdal számolhatsz nyugodtan...A NAVY 600-700db valamilyen F-18-ast tart rendszerben,ezt mindet tervezik lecserélni F-35C-re talán csak a Growlereket nem.
 
S

speziale

Guest
Továbbra sem érted meg!
A NAVY azon a terven dolgozik per pillanat, ami a light carrier-ek flottába való visszaintegrálásáról szól.
Az ötlet lényege, hogy 1 super carrier-re jutna 2-3 light carrier. Ami azt jelentené, hogy B-ből sokkal több gépet fog a flotta alkalmazni, mint a C-ből valaha is.

Bocs de szerintem meg te nem tudsz különbséget tenni ok és okozat között...
eleve az F35 B és C variánsból kb. ugyanannyit rendelt az USA, a B variánst pedig csak az USMC rendelte...

Az F35 program kiírása idején még szó sem volt semmiféle lightcarrier koncepcióról...a B variáns egyértelműen az USMC unszolására születetett meg, hogy legyen mivel leváltani a Harrier-eket

a mostani hülyeség, hogy akkor LHD hajókból csináljunk light carrier-r az meg már egyértelműen a gombhoz a kabátot esete...

ha light carrier-t akarnak, akkor sokkal ésszerrűbb lett volna megvenni a CdG terveit, és nem elb*szni egy csomó erőforrást a B fejlesztésére...

Per pillanat a helyzet az, hogy 2030-ig az a cél, hogy legalább mind a 10 CVN kapjon legalább 16db
Tehát jelenleg az a helyzet, hogy 2030-ig nagyjából 160db F-35C gép lenne aktív használatban.
A tervekből az jön le, hogy minimum 15-20 dedikált LHA /LHD hajóra lenne szükségük minimum 10, maximum 20 F-35B-vel.
ÉS EZT NEM A MARINES AKARJA ÍGY. Már a Marines régen a NAVY parancsnoksága alá tartozik!

jelenleg 8 Wasp osztályú lhd hajójuk van+2 America osztály...most épül egy 3.
ez összesen 11 (lesz majd 2024 környékén)...nagyon megnézném, mikorra fog több B üzemelni ilyen hajókról, mint C a CVN-en
arra meg mérget vehetsz, hogy ezekről az LHD-kről normál esetben nem fog 10-nél több gép üzemelni...egyszerűen hosszabb üzemeltetéshez nincs elég kapacitás ezeken a hajókon
és azt is megjegyzem, hogy az America osztály legújabb hajóján elvégzett módosításokkal pont a desszant és nem a repülőkapacitásokat növelik


Az az igazság, hogy a USMC idestova 220 éve csinálják azt, amit. Szerintem jobban meg tudják ítélni, hogy mire van szükségük... :)

a múltból való táplálkozás általában rossz tanácsadó az előremutató fejlesztéseknél....a 2 brit QE a legjobb példa arra, hogy milyen baromsághoz tud vezetni

De különben mi az amibe nem kellene belepofázniuk? Egyszerűen a hajófedélzeti és partraszálló üzemeléshez olyan eszközök
kellenek, ami nekik van! Ez olyan, mint amikor a megrendelő hülye, amiért neki tetsző, és az ő felhasználási formájának megfelelő dolgot rendel

megint nem érted a problémát...azt senki nem kéri rajtuk számon, hogy miért fejlesztenek ilyen vagy olyan partraszálló járművet...mert az egy specializált eszköz egy speciális célra....
légifedezetet viszont az USN is tud adni a saját gépeivel...amik sokkal jobban el tudják látni ezt a feladatot, mint az F35B
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
18 681
33 135
113
A NAVY nem erőlteti a C-t,ők ráérnek.Amúgy egy CVN-nél 4 századdal számolhatsz nyugodtan...A NAVY 600-700db valamilyen F-18-ast tart rendszerben,ezt mindet tervezik lecserélni F-35C-re talán csak a Growlereket nem.
És szerinted mekkora lesz egy század?
Ha jelenleg a 2030-as cél 16 F-35C / CVN
Miközben a dedikált LHA hajók 20-at fognak vinni?
Miközben a 2 század 24db Super Hornettje helyett csak 16 gép kerül az új Air Wingbe. Ha valamikor (2030-ig biztos nem! ) mégis cserélve lesz mind a 4 század, akkor várhatóan csak 32 C lesz a fedélzeten - mostani számokból kiindulva.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
40 743
57 470
113
És szerinted mekkora lesz egy század?
Ha jelenleg a 2030-as cél 16 F-35C / CVN
Miközben a dedikált LHA hajók 20-at fognak vinni?
Miközben a 2 század 24db Super Hornettje helyett csak 16 gép kerül az új Air Wingbe. Ha valamikor (2030-ig biztos nem! ) mégis cserélve lesz mind a 4 század, akkor várhatóan csak 32 C lesz a fedélzeten - mostani számokból kiindulva.
Marad ugyan az a repülőszám,miért változna?
Nem a CVN-ek fognak igazodni a kisebb hajókhoz ne őrülj már meg!Tényleg gombhoz veszel kabátot.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
18 681
33 135
113
Bocs de szerintem meg te nem tudsz különbséget tenni ok és okozat között...
eleve az F35 B és C variánsból kb. ugyanannyit rendelt az USA, a B variánst pedig csak az USMC rendelte...
Akkor szerinted az angolok mit rendeltek volna?
Mégegyszer felsorolom neked, hogy ki mindenki rendelte a B-t:
USMC, UK, Olaszország, Szingapúr, Dél-Korea, Japán.
A C-t ki is?
Ugye azzal is tisztában vagy, hogy a csendes-óceáni szigetek védelmét is a USMC-nek kell ellátni. Ami ugyan azokat a problémákat hozza elő, amikkel a briteknek kell megküzdeni Falklanddal kapcsolatban. Egy szétbombazott kifutóról nem tudsz sem A-t , sem C üzemeltetni, miközben az Osprey-k az F-35B-vel közösen tök jól elvannak addig is, amíg rendberakják a betont.
 
  • Tetszik
Reactions: enzo

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
18 681
33 135
113
Marad ugyan az a repülőszám,miért változna?
Nem a CVN-ek fognak igazodni a kisebb hajókhoz ne őrülj már meg!Tényleg gombhoz veszel kabátot.
Dehogy marad. 2 napja linkeltem be a 2030-ig érvényes/tervezett új CVN Air Wing sémáját az F-35 topicba! o_O
De a lustábbak kedvéért még egyszer:
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
40 743
57 470
113
Akkor szerinted az angolok mit rendeltek volna?
Mégegyszer felsorolom neked, hogy ki mindenki rendelte a B-t:
USMC, UK, Olaszország, Szingapúr, Dél-Korea, Japán.
A C-t ki is?
Ugye azzal is tisztában vagy, hogy a csendes-óceáni szigetek védelmét is a USMC-nek kell ellátni. Ami ugyan azokat a problémákat hozza elő, amikkel a briteknek kell megküzdeni Falklanddal kapcsolatban. Egy szétbombazott kifutóról nem tudsz sem A-t , sem C üzemeltetni, miközben az Osprey-k az F-35B-vel közösen tök jól elvannak addig is, amíg rendberakják a betont.
Nem csak a kifutót kell bombázni. ;)
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
40 743
57 470
113
Dehogy marad. 2 napja linkeltem be a 2030-ig érvényes/tervezett új CVN Air Wing sémáját az F-35 topicba! o_O
De a lustábbak kedvéért még egyszer:
Ha elhiszed,hogy ilyen sikeresek lesznek az póta nelküli gépek akkor igen.Na szerintem semmi ilyesmi nem lesz.Nézd meg hol tart a jelenlegi pilótanelküli programja a NAVY-nak.Elarulom mindenes csapasmérő EW felderítő akarmiből lett tanker...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
M

molnibalage

Guest
Továbbra sem érted meg!
A NAVY azon a terven dolgozik per pillanat, ami a light carrier-ek flottába való visszaintegrálásáról szól.
Az ötlet lényege, hogy 1 super carrier-re jutna 2-3 light carrier. Ami azt jelentené, hogy B-ből sokkal több gépet fog a flotta alkalmazni, mint a C-ből valaha is.
Per pillanat a helyzet az, hogy 2030-ig az a cél, hogy legalább mind a 10 CVN kapjon legalább 16db
Tehát jelenleg az a helyzet, hogy 2030-ig nagyjából 160db F-35C gép lenne aktív használatban.
A tervekből az jön le, hogy minimum 15-20 dedikált LHA /LHD hajóra lenne szükségük minimum 10, maximum 20 F-35B-vel.
ÉS EZT NEM A MARINES AKARJA ÍGY. Már a Marines régen a NAVY parancsnoksága alá tartozik!
A B-t megveszik mások is (olaszok, korea, japán, szingapúr, UK, meg úgy mindenki, aki össze bír lapátolni egy helikopter hordozót a közeljövőben). A C-t senki nem fogja!
Nem a TGY sírta ki a B-t. A világpiacon is az az eladható altípus, és nem a C!

De különben mi az amibe nem kellene belepofázniuk? Egyszerűen a hajófedélzeti és partraszálló üzemeléshez olyan eszközök kellenek, ami nekik van!
Ez olyan, mint amikor a megrendelő hülye, amiért neki tetsző, és az ő felhasználási formájának megfelelő dolgot rendel. Az az igazság, hogy a USMC idestova 220 éve csinálják azt, amit. Szerintem jobban meg tudják ítélni, hogy mire van szükségük... :)
Ki mondta, hogy a light carrier az nem katapultos lesz..??????
Ha lesz.
Nem katapult nélküli, hanem kisebb egységeket akarnak építeni. Pontosabban ezt dobta fel valaki, aztán majd kiderül lesz-e értelme.
Vannak kétségeim.
 
  • Vicces
Reactions: pöcshuszár

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
18 681
33 135
113
Ki mondta, hogy a light carrier az nem katapultos lesz..??????
Ha lesz.
Nem katapult nélküli, hanem kisebb egységeket akarnak építeni. Pontosabban ezt dobta fel valaki, aztán majd kiderül lesz-e értelme.
Vannak kétségeim.
Jelenleg rendelkezésükre áll egy rendszerben lévő light carrier? Van hozzá való teljes fegyverrendszerük az F-35B képében. Szerinted mennyi esélye van, hogy egy újat fejlesszenek? :rolleyes:
A FFG(X) program esetén az LCS hajók kal kapcsolatos komplikációk miatt kellett gyorsmegoldásként egy már működöő platform.
De ez nem jelenti azt, hogy emiatt mástól vegyenek design-t. Kitől is vennének? Csak a franciák üzemeltetnek CATOBAR hajót. Ráadasul ök maguk is már az utódot tervezik.
 
S

speziale

Guest
Akkor szerinted az angolok mit rendeltek volna?
Mégegyszer felsorolom neked, hogy ki mindenki rendelte a B-t:
USMC, UK, Olaszország, Szingapúr, Dél-Korea, Japán.
A C-t ki is?
Ugye azzal is tisztában vagy, hogy a csendes-óceáni szigetek védelmét is a USMC-nek kell ellátni. Ami ugyan azokat a problémákat hozza elő, amikkel a briteknek kell megküzdeni Falklanddal kapcsolatban. Egy szétbombazott kifutóról nem tudsz sem A-t , sem C üzemeltetni, miközben az Osprey-k az F-35B-vel közösen tök jól elvannak addig is, amíg rendberakják a betont.

Ugye nem az angol rendeléssel akarod az F35B létjogosultságát alátámasztani?
Az amit a QE kapcsán összehoztak az olyan mintha egy Monthy Python filmből szedték volna
És továbbra is kevered az ok-okozati kapcsolatot

A britek a birodalmi múlton való merengés kapcsán akartak maguknak megint komoly hordozót. De (valszeg a CdG kapcsán) azt meg tudták, hogy 1 hordozó nem hordozó...nosza akkor legyen 2....ja de hogy az rohadt drága lesz...nembaj, akkor Catobar helyett legyen Stobar a hajó, mert így olcsóbb...úgyis pont lesz itt egy B variáns az F35-ből
abba meg már bele sem megyek, hogy vajon az Atlantió-Óceánra hova is kell egy ekkora méretű hordozó

megjegyzem én az Izumo esetében sem nagyon értem, minek neki F35...2 Izumo el tud vinni kb. 35-40 gépet (mármint a 2 együtt)....egy kínai supercarrier mennyit is tud majd?
szerinted egy valódi dél-kelet-ázsiai konfliktus esetén az Izumók bármit csinálnának egyedül? mármint bármi olyat amihez f35-re van szükség....
szerintem rohadtul nem, hanem betagozódnának valamelyik CSG-be
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
40 743
57 470
113
Ugye nem az angol rendeléssel akarod az F35B létjogosultságát alátámasztani?
Az amit a QE kapcsán összehoztak az olyan mintha egy Monthy Python filmből szedték volna
És továbbra is kevered az ok-okozati kapcsolatot

A britek a birodalmi múlton való merengés kapcsán akartak maguknak megint komoly hordozót. De (valszeg a CdG kapcsán) azt meg tudták, hogy 1 hordozó nem hordozó...nosza akkor legyen 2....ja de hogy az rohadt drága lesz...nembaj, akkor Catobar helyett legyen Stobar a hajó, mert így olcsóbb...úgyis pont lesz itt egy B variáns az F35-ből
abba meg már bele sem megyek, hogy vajon az Atlantió-Óceánra hova is kell egy ekkora méretű hordozó

megjegyzem én az Izumo esetében sem nagyon értem, minek neki F35...2 Izumo el tud vinni kb. 35-40 gépet (mármint a 2 együtt)....egy kínai supercarrier mennyit is tud majd?
szerinted egy valódi dél-kelet-ázsiai konfliktus esetén az Izumók bármit csinálnának egyedül? mármint bármi olyat amihez f35-re van szükség....
szerintem rohadtul nem, hanem betagozódnának valamelyik CSG-be
Azért kell a japánoknak az Izumo mert egy haderőnek legyen része bármilyen szövetségi rendszer része képesnek kell lennie önállóan is harcolni.
 
S

speziale

Guest
Azért kell a japánoknak az Izumo mert egy haderőnek legyen része bármilyen szövetségi rendszer része képesnek kell lennie önállóan is harcolni.

És az Izumo tervezésekor erre vajon még nem gondoltak? Csak mert amikor azokat tervezték/építették már régen lehetett tudni, hogy lesz F35B, eredetileg mégsem úgy tervezték, hogy azok üzemeljenek róla...
ez nekem sokkal inkább ilyen polcorrect szükségmegoldásnak tűnik: "ugyan látjuk, hogy Kína masszívan fejleszti a flottáját és a haditengerészeti légierejét, amire nekünk is lépni kéne valamit, de továbbra sem merünk egy carriert éptíeni...szóval inkább tegyünk F35B-t az Izumora, mert az nem az"
 
M

molnibalage

Guest
Ugye nem az angol rendeléssel akarod az F35B létjogosultságát alátámasztani?
Az amit a QE kapcsán összehoztak az olyan mintha egy Monthy Python filmből szedték volna
És továbbra is kevered az ok-okozati kapcsolatot

A britek a birodalmi múlton való merengés kapcsán akartak maguknak megint komoly hordozót. De (valszeg a CdG kapcsán) azt meg tudták, hogy 1 hordozó nem hordozó...nosza akkor legyen 2....ja de hogy az rohadt drága lesz...nembaj, akkor Catobar helyett legyen Stobar a hajó, mert így olcsóbb...úgyis pont lesz itt egy B variáns az F35-ből
abba meg már bele sem megyek, hogy vajon az Atlantió-Óceánra hova is kell egy ekkora méretű hordozó

megjegyzem én az Izumo esetében sem nagyon értem, minek neki F35...2 Izumo el tud vinni kb. 35-40 gépet (mármint a 2 együtt)....egy kínai supercarrier mennyit is tud majd?
szerinted egy valódi dél-kelet-ázsiai konfliktus esetén az Izumók bármit csinálnának egyedül? mármint bármi olyat amihez f35-re van szükség....
szerintem rohadtul nem, hanem betagozódnának valamelyik CSG-be
A vicc az, hogy olcsóbb sem lett. Az angolok a drágább ÉS szarabb megoldásra szavaztak valamiféle balfasz Harrier nosztalgia által. Ennél még a F-35C és sáncos és fékhorgos megoldás is jobb lett volna. Az F-35B belső keró kapacitása gyalázat.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
40 743
57 470
113
És az Izumo tervezésekor erre vajon még nem gondoltak? Csak mert amikor azokat tervezték/építették már régen lehetett tudni, hogy lesz F35B, eredetileg mégsem úgy tervezték, hogy azok üzemeljenek róla...
ez nekem sokkal inkább ilyen polcorrect szükségmegoldásnak tűnik: "ugyan látjuk, hogy Kína masszívan fejleszti a flottáját és a haditengerészeti légierejét, amire nekünk is lépni kéne valamit, de továbbra sem merünk egy carriert éptíeni...szóval inkább tegyünk F35B-t az Izumora, mert az nem az"
Szerintem gondoltk.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
40 743
57 470
113
Hát szerintem ha már eleve gondoltak volna erre, akkor nem kellett volna utólag átépíteni a hajókat, hogy alkamlasak legyenk az F35 üzemeltetésére
Amennyire en tudom a fedelzetet kell meerősíteni de pl a hangarokhoz nem kell nyúlni, mer az kompatibilisre lett tervezve a liftekkel együtt.