1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Tengeri incidensek és balesetek

Diskurzus a(z) 'Egyéb haditengerészettel kapcsolatos témák' témában - Tcat által indítva @ 2014. március 3..

  1. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Az ütközés pillanatában balról-előlről jött >> a tankernek volt elsőbbsége. De ez már csak az ütközés pillanata.
     
    antigonosz likes this.
  2. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Ja. A Kamaznak balról is elsőbbsége van.
     
    szuvorov and dudi like this.
  3. boki

    boki Well-Known Member

    Hogyan került a partra a fregatt...
    <iframe src="" width="640" height="360" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
     
    gacsat likes this.
  4. beta

    beta Well-Known Member

    Azért egy fregatt jobban manőverez és részben arra lett építve, hogy mindent lásson maga körül. Szóval a fregatt nehezen hozhat fel érveket.
     
  5. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Én csak a repülésben ismerem a szabályokat, de mivel azokat eredendően a hajózásból vették át, gondolom nem lehet nagy eltérés.
    Vontatás esetében (itt egy járműként kezeljük a vontatót és vontatmányt) a vontatásnak elsőbbsége van bármely irányból is érkezzen (repülésben jobbkéz szabály van) - ez vonatkozik a mind a földi járművekre, mind a repülőgépekre, földön és a levegőben egyaránt. Kivételt csak a vészhelyzetben lévő repülőgép élvez vele szemben (hogy minden mással szemben is).
     
    Tcat likes this.
  6. varga dima

    varga dima Well-Known Member

    Mai hírek szerint az oroszok is lehetnek az egész mögött... Finn és norvég oldal ma jelezte, hogy a had gyakorlat idejében erős GPS jel problémák voltak a térségben.... Egyenesen az oroszokra mutatják....Aztán kiderül, hogy valamelyik teherhajón egy bekapcsolt Kraszuha utazott...... és az összes “közlekedési lámpa” a térségben csődöt mondott...:D:D:D
     
    nyugger, fishbed and antigonosz like this.
  7. varga dima

    varga dima Well-Known Member

    https://thebarentsobserver.com/en/security/2018/11/pilots-warned-jamming-finnmark
     
  8. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Az első számú műszer az őrség szeme. Amúgy a rajz szerint nagyjából szembe haladtak. mindkét hajónak jobbra kellett volna térnie.
     
    Tcat likes this.
  9. varga dima

    varga dima Well-Known Member

    Azért ez az orosz vonalzó nem mindig rossz dolog ...;)
     
  10. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Meg a logarléc a Tu-95ös navigátorának a kezében.
    Két hajó találkozásánál a GPSnek semmi szerepe sincs.
     
  11. Tcat

    Tcat Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Hogy a tankerről is legyen kép:
    [​IMG]

    Eléggé kicsi itt a merülése, vajon kiszivattyúzták belőle az olajat, vagy legalábbis egy részét az ütközés óta? Vagy esetleg nem töltötték tele indulás előtt, de azt furcsállanám.

    A bulba orron felül a horgonyláncot átvezető elem dolgozhatta meg a fregattot. (Röstellem, de annak mi a neve magyarul? :) ) Meg egy kis része be van szakadva a hajótest ugye.
     
  12. notaricon

    notaricon Well-Known Member

    Azt tippelem, hogy kettős sérülés lehet a fregatton. Egyrészt ütközéskor a bulba alányúlt és valamilyen mértékben meglékelte a vízvonal alatti részt. Miközben alulról emelte a tanker bulba orra a fregatt testét, az befordulva a tanker mellé nem sokkal a vízvonal felett megkapta a jelenleg is látható díszcsíkot a horgonylánc kivelető nyúlványtól. A tanker orrának a pereme már csak bónuszként csiklandozta meg a fregatt felépítményénét egy kicsit magasabban.
    Így ez a két sérülés együtttesen okozhatta azt, hogy nem tudják felszínen tartani szivattyúkkal. Az also lék annyi vizet engedhetett be, hogy a felső sérülés vízvonal alá került és ez a felső sérülés mattolta be végül a fregattot.

    A tanker oldalán látható kis sérülést a saját horgonya okozhatta, miközben erősen radírozta a fregatt oldalát.

    Hangsúlyozom, hogy ez csak az én elképzelésem.
     
    antigonosz, arbalest and Tcat like this.
  13. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Európában kifele rakodják az olajat.
     
  14. dudi

    dudi Well-Known Member

    Nincs mese tankerből kell hadidajót építeni.:D:hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:
     
    szuvorov, fishbed, fip7 and 6 others like this.
  15. Tcat

    Tcat Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Na ja, mennyi Tomahawk beleférne... :D
     
    szuvorov, svajcibeka and varga dima like this.
  16. Matróz Kommandó

    Matróz Kommandó Well-Known Member

    Amit eddig írtatok, az alapján a hadihajó hibázott. AIS-t tilos navigációra használni ugyanis késik, nem is kicsit. Ha nem volt köd, akkor szabad szemmel kiválóan lehet látni a tengeren ekkora távolságokat. A vontatásra van valahol infó, nekem nem tűnik logikusnak. A tanker saját géppel ment.
     
    Tcat and gacsat like this.
  17. notaricon

    notaricon Well-Known Member

    A norvegok? Azok exportalnak.
     
    antigonosz and gacsat like this.
  18. beta

    beta Well-Known Member

    A tanker oldalára most már felfesthetnek egy kisméretű fehér fregatt jelet...
     
    szuvorov, vpet, Tcat and 7 others like this.
  19. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Leszakadt róla a horgony, a lánc a kötéllel van visszahúzva, horgony nélkül. Meglepően magas a fregatt ezekhez a sérülésekhez a tankeron, pláne hogy a fregatt sérülései inkább lent voltak. Lehet hogy a bulba felnyomta a fregattot?
     
  20. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Röhögsz de ezt írtam a Kuznyecov topicba pár napja. :)
     
    gacsat likes this.

Ezen oldal megosztása