Tu-126 Moss (Tupoljev)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 598
7 911
113
A Tu–114 utasszállítóból a Szovjetunióban kifejlesztett korai előrejelző és légtérellenőrző repülőgép, melyet az 1960-as években állítottak hadrendbe.
 

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 598
7 911
113
Tu-126_Moss_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 826
29 602
113
A Szovjetunió első AEW&C repülőgépe, 1965-1984 között üzemeltették. 2+12 fős személyzete volt és egy Liana "Flat Jack" rádiólokátorral volt felszerelve. 9 db épült belőle 1961-1968 között. "L" gyártmány volt a jelölése a Liana radar miatt.
Felderítési távolságok 8 000- 12 000 m-en repülve: Nehéz bombázó: 300 km, könnyű bombázó 200 km, vadászrepülőgép 100 km.
Repülési hatótávolsága 7 000 km. Őrjáratozási ideje maximum 18 óra. 4 db NK-12VM turbó légcsavaros hajtóműve 4x15 000 LE teljesítményű volt.

QpLL8.jpg

A-4 Skyhawk-al való találkozás
1490613785_9.tu-126-i-a-4.jpg

A lokátor "rotodom"
aviatsiya_drlo_chast_8_5.jpg

dviee.jpg
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 826
29 602
113
Tupolev_Tu-126,_Zokniai,_iauliai,_Lithuanian_SSR.jpg

A Tu-126 prototípusának első tesztrepülésére 1962. január 23-án került sor. A tesztelés két évig, 1964 novemberéig folytatódott. Akkor még a lokátor állomás felhasználásával létrehozott levegőben szállított rádióelektronikai komplexumnak nem volt analógja a Szovjetunióban a bonyolultsági fokát tekintve. A Tu-126-os repülése sokkal nehezebbnek bizonyult, mint a Tu-114-es repülése. A gomba alakú radarburkolat a tömegközéppont eltolódását okozta a repülőgép hátulja felé és rossz hatással volt a fel- és leszállási teljesítményre. A lokátor antenna dóm ellenállása 800 km/órára csökkentette a maximális sebességet. 1965 áprilisában állították hadrendbe. A legénység 18 főből állt: 6 repülő személyzet (parancsnok, másodpilóta, két navigátor, fedélzeti mérnök és rádiós) és két műszakban a rádiótechnikai tisztek. A Tu-126-os repülési ideje körülbelül 11 óra volt, hatótávolsága közel 7000 km, a repülés időtartama miatt a fáradt legénység időszakos cseréjére volt szükség (a repülőgép nagyon rossz hő- és zajszigeteléssel rendelkezett) ami gyorsan kimerítette az embereket. A gépet pihenőhelyekkel látták el a személyzet számára. Összesen nyolc Tu-126-os repülőgép állt szolgálatba a Szovjetunióban, de a titoktartás miatt a számát nem tüntették fel a törzsön, így a potenciális ellenség még csak megközelítőleg sem tudta megsaccolni, hány ilyen repülőgép áll szolgálatban. Csak a prototípusnak volt sorozatszáma. A Tu-126 a 80-as évek közepéig üzemelt. Fokozatosan felváltották őket A-50-es repülőgépekkel és 1984-ben teljesen kivonták őket a szolgálatból. Sajnos egyetlen Tu-126-os sem maradt fenn.