1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Tupoljev Tu-160 "Blackjack"

Diskurzus a(z) 'Stratégiai/taktikai bombázó repülőgépek, csatarepü' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ennyi erővel a Tu-95/142 gyártását is újra lehetne indítani korszerűbb formában vagy a Tu-16-ost. Ok, ezek gyártása a Tu-160-nál is régebben befejeződött, de mivel szubszonikus típusok mai korszerűbb hajtóművekkel röhögve meglenne a reginoális csapásmérésnél is bőven nagyobb hatótáv és fillérekért. A Tu-160 szuperszonikus képessége iszonyatosan sokban kerül úgy, hogy kb. soha nem használják ki.

    A Navy is visszasírta az 2001-201x közötti iraki és afganisztáni jelenlét alatt az A-6 és A-7 gépek iszonyatos hatótávolságát és kedvező őrjárai idejét, de lefőgképpen röhejesen olcsó repülési költségüket a szuperszonikus Hornethez képest.
     
    endre likes this.
  2. emel

    emel Well-Known Member

    A Tu-95-ök esete szerintem tükörképe a B-52-ek újra-hajtóművezésének/sorsának, a régi szovjet sárkányok élettartamuk vége felé járnak (az LGT-hajtóművektől sokkal magasabb vibrációs igénybevételt kaptak, mint a BUFF-ok a gázturbinás hajtóművektől). Új és megfelelő LGT-hajtómű nincs hozzájuk, ventilátoros kétáramú hajtóműhöz (ami ugye nem éppen Szergejék erőssége!) meg annyira át kellene tervezni, hogy ez gyakorlatilag új gépet jelentene. Vajon mikorra lenne az bevethető állapotban?!! Ezt dobta nekik a Szu. gazdasági összeomlása és legalább 15 éves ipari vegetálása.
    Nekem úgy tűnik, minden sírás ellenére a US NAVY se választhatta a korábbi A-6 és A-7 típusok újra gyártását (vagy pláne egy új A-akárhányast!), csak a Hornet-modernizációt, ami ráadásul még a "felhízlalt" gép ellenére is hatótávban alig pár % pluszt adott a fegyverfüggesztők "speciális" felszerelése miatt.
     
    endre likes this.
  3. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    A Tu-160-asnak a komolyabb modernizációja kisebb technikai ugrással valósítható meg, mint a Tu-95-ös újragondolása. Gondolom én.
     
    fip7 and fishbed like this.
  4. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A Tu-95/142 résszel egyetértek. Radikálisan jobb hasonló teljesíményű légcsavaros GT nem lenne.

    A Tu-16 lenne a realisabb a turbofan fejlődés miatt, de ott meg jönne a fanyalgás, hogy újabb hajtóművel sem repülne sansosan 10 ezer km+-t utántöltés nélkül Szerintem totál felesleges ez a hatótáv, de nem én vagyok orosz védelmi politikában a mérvadó.

    Az A-6 és A-7-nél nem gyártásról lenne szó. Ha a vadászgépek reptethetőek 30+ évesen, amik 9G-ket kapnak és szuperszonikusan, akkor a bombázó terherautó jelleg csapásmérőnél ez szeritnem nem mission impossible a deck üzem ellenére sem. Az A-6F/G projekt erről szólt, még AIM-120 integráción is elgondolkoztak az új kompozit szárnyak mellett. A hh utáni rózsaszín ködös "történelem vége" és költség megvágások korában esélytelen volt szegény A-6F. Az USAF az alig 15 éves csúcs SOJ gépére sem talált forrást, egyfeladatos A-6 és A-7 továbbéltetése senki ingerküszöbét nem érte el.

    http://aviationintel.com/it-could-have-been-the-a-6f-intruder-ii/
     
    fishbed likes this.
  5. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Én is erre gondolok, csak mag a történet hosszútávon kerül emiatt igen sokba majd. De ez nem az én gondom lesz. :)
     
  6. boki

    boki Well-Known Member

  7. boki

    boki Well-Known Member

     
    therob, fishbed and ghostface like this.
  8. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Jól látom, hogy az eredeti bombacélzó házát ezen is meghagyták, pedig ez relatíve új sárkány? Minek, ha egyszerűen le is vehették volna róla? Mert a többi gépen be lett "falazva", ami érthető, ha egyszer inaktív. De itt minek hagyták meg az üres szekciót?
     
  9. dudi

    dudi Well-Known Member

    Egyszerűség?Idő/pénz megtakarítás?
     
  10. boki

    boki Well-Known Member

    Még a szovjet időkből megmaradt 804-es gyári számút fejezték be.
     
    Nagy Csaba likes this.
  11. boki

    boki Well-Known Member

  12. rudi

    rudi Well-Known Member

    Videón is...
     
    fishbed and ghostface like this.
  13. boki

    boki Well-Known Member

    Már csak 2 maradt a 3-ból.
    [​IMG]
     
    Python, fishbed and ghostface like this.
  14. Python

    Python Well-Known Member

  15. Python

    Python Well-Known Member

  16. boki

    boki Well-Known Member

  17. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Legalább ezt a projektet is egy gyárfelújítással kezdték, amire már nagy szükség volt a kazanyi Tupoljevnél.
     
    nyugger, fishbed, therob and 3 others like this.
  18. comandante

    comandante Active Member

    0,35 nél a háttérben milyen repülők parkolnak?
     
  19. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Tu-214R rádióelektronikai felderítők.
     
    Python likes this.
  20. Capslock27

    Capslock27 New Member

    Jol sejtem, hogy ez a most kigörditett gep semmi ujdonsagot nem tartalmaz? Szerintem ez igy itt most annyi, hogy egy, a szovjet idökböl maradt felig kesz gepet befejeztek, es majd mostantol fogjak beepitgetni lassan az ujdonsagot jelentö dolgokat?

    A hajtomu mar az uj verzio a szarnyak alatt, vagy az is meg a jövö zeneje?
     

Ezen oldal megosztása