1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Tupoljev Tu-160 "Blackjack"

Diskurzus a(z) 'Stratégiai/taktikai bombázó repülőgépek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Meddig tud egy ilyen vas teljes sebességgel száguldani?
     
  2. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ritka látvány, maximális utánégetéssel felszálló Tu-160-as.
     
    gacsat, Littlejohn and jani22 like this.
  3. varga dima

    varga dima Well-Known Member

    Két Tu-160, RF-94100 és RF-94108 jelenleg úton a Venezuela fele..... Ott van már orosz védelmi minisztérium egy Ruszlánja és Il-62-ese. Információ egyelőre csak az amerikaiktól származik.
     
    fishbed likes this.
  4. boki

    boki Well-Known Member

    [​IMG]
    Kubát is említik Venezuela mellett mint látogatási célt.
     
    fishbed, varga dima and gacsat like this.
  5. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Meddig bírja egy Hattyú teljes gázzal?
     
  6. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A kérdés ebben a formában értelmezhetetlen...
    • Teljes gáz = teljes utánégetés?
    • Mekkora harcászati hatósugár mellett? Egy F-15 is képes teljes utánégető elfogásra felszállástól az elfogás végéig majd csontszáraz tankkal határon hazarepülni, de ez kb. értelmezhetetlen hatósugár mellett van...
    Ha csak faék egyszerűségű becslést akarsz, akkor megnézed a publikusan elérhető fajlagos fogyasztási adatait az összes hasonló kategóriás hajtóműnek, megnézed azt, hogy a sebességgel hogyan változik a tolóerő az AL-31 és F100 vagy más hajtómű esetén, belősz egy középértéket úgy, hogy tolóerő nő sebességgel, fajlagos fogyasztás meg konstans érték.

    Aztán ezekből számolhatsz idő * tolóerő * fajlagos fogyasztással fuel flow-ot és aztán már te döntöd el, hogy a teljes belső kapacitás hány %-a mehet utánégetésre.
    Publikus adatot erre szerintem nem találsz, ehhez a gép FM-je kéne...

    B-1A-ra van néhány adat itt találsz M2.1-es sebességgel számoló profilt légi utántöltéssel.
    http://www.alternatewars.com/SAC/

    Kétféle diagramot látsz. Az egyiknél útközben van tankolás és finoman szólva vicces, mert kb. európai leszállás van benne. Célpont elérése után 170 tmf-fel már lassít és 500 tmf-re leszáll. Ez kb. skandináviai leszállás vagy NSZK-Dánia, ha Moszkva vagy Leningrád a cél.

    [​IMG]

    Ez low level. Nézd meg mekkora difi van hatótávolságban az oldás után és előtte is. Kb. semmi értelme a szuperszonikus száguldozgatásnak, a Vega esetén rohadtul mindegy volt, hogy M2-vel rohangál a gép. A SRAM esetén közel kellett menni, de hát kit érdekel az is, ha van AGM-86. Lehet, hogy lassú, de 2000 km-ről indul. Gravitációs nukival meg szórakozzon az akinek elment az esze... (Vagy egyáltalán nukival....)
    [​IMG]

    Ez meg azt mutatja, hogy ha közvetlenül tankolás után gyorsít és behatol, akkor mekkora hatótávolság lehetséges mekkora behatolási táv esetén. Még fél terheléssel is 600 mérföldes behatolás esetén a hatótáv 3000-3300 tfm tája. Ha megelégedsz kisebb szuperszonikus behatolással, mondjuk 300 tfm-fel, akkor kijön 6000 tfm hatótáv is.

    Nagyságrendileg ezt tudhatja a Tu-160 is. Tehát, ha egy töltéssel repül kevés fegyverzettel szubszonikusan mondjuk 7000 tfm-et, akkor kb. 45 perc száguldás kb. a hatótáv felét megeszi. Durva becslés, de azért aki ennél többet bemond, arra én picit ferde szemmel kezdek nézni, mert csodák nincsenek.

    A gyorsítást is figyelembe véve, ha 2000 km/h az átlagsebesség, akkor is 1000 csomó/óra-nál 40 perc alatt lesz 660 tfm a távolság.
    [​IMG]


    u.i. Érdemes nézegetni a forrásaiban feltüntetett linkeket. Ez is onnan van, amit még az F-15 könyv írása idején találtam. A fizikai törvények miatt a titkosítás alól feloldott doksikban mint látjuk igen érdekes dolgok vannak.
     
  7. varga dima

    varga dima Well-Known Member

  8. nyugger

    nyugger Well-Known Member

  9. boki

    boki Well-Known Member

  10. papajoe

    papajoe Well-Known Member

    Ennek geopolitikai,vagy milyen célja,oka van,hogy odarepültek?
    Vagy fegyver business készül?
    Vagy csak távot repültek?
     
    Roni likes this.
  11. zolkas

    zolkas Well-Known Member

    mivel 5 évente repültek ide 2008-2013-2018 szerintem távrepülés gyakorlat.
    Boki biztosan jobban tudja:)
    Meg csak hogy tudják nemcsak papíron képesek rá:)
     
  12. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Papíron nem is, hiszen levegő közegben repül a repcsi. :D:cool::p
     
    szuvorov, nyugger, gergo55 and 5 others like this.
  13. arcas

    arcas Well-Known Member

    Ezt a poént látom nem hagyhattad ki :D
     
  14. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

     
    fishbed and arcas like this.
  15. boki

    boki Well-Known Member

  16. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Ez ugyanott készült...

     
    fip7 and fishbed like this.
  17. papajoe

    papajoe Well-Known Member


    Lenyűgöző ez masina,nálunk le tudna szállni valahol?
     
  18. Roni

    Roni Well-Known Member

  19. boki

    boki Well-Known Member

    Pénteken már indulnak is vissza Oo-ba a Fehér Hattyúk . Jenkiföldön közben ment a hisztéria, hazudozás, dezinfó, hogy állandó jelleggel települtek Venezuelába meg 5500 km hatótávú szárazföldi indítású roboterpülőgékezt telepítettek Venezuelába...stb
     
  20. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ez nem touchdown, ez leszállás, nyílik a három fékernyő. Ettől még elég önveszélyes ott állldogálni.
     
    fishbed and gacsat like this.

Ezen oldal megosztása