1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Tupoljev Tu-160 "Blackjack"

Diskurzus a(z) 'Stratégiai/taktikai bombázó repülőgépek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Egy kis látványosság:



    Ráadásnak meg itt van ez is:

     
    fip7, ogretankHU, torsen and 7 others like this.
  2. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Milyen kamerákat tesznek fel és ezeket hogyan rögzítik? Ez a kérdés általánosan érdekelne. Mert előre ilyen pontokat nem terveznek be a gépbe. Vagy igen?
     
  3. BJani

    BJani Member

    Ha tippelnem kéne, akkor kicsi GoProkat tesznek fel high speed tape-el...
     
    LMzek 2.0 likes this.
  4. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    A MiG-31-esen ott külön házat dizájnoltak a GoPro kameráknak, amit az egyik panelra szereltek fel, végül ezt használták a Szu-57-eseknél is.
     
  5. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ezen a csatornán érdemes nézelődni:

     
    fishbed, emel and migfun like this.
  6. misinator

    misinator Well-Known Member

    A Tu-160-as kb. 6 másodperccel (34 másodperc) érte el hamarabb a felfestett kört elindulástól, mint a 95-ös.
    Még jobban gyorsulónak gondoltam (az adatok megnézése nélkül), még úgy is, hogy nem(?) használ utánégetést.
    Az üzemanyaggal feltöltöttséget meg nem tudjuk.
     
  7. dudi

    dudi Well-Known Member

    Meg azt sem,hogy mennyire sietett.
     
  8. laiki

    laiki Well-Known Member

    Nagyjából azért tudjuk. Utánégetőt nem kapcsolt. A gázsebesség fokozó utánégetés nélküli maximális tolóerőnek megfelelő állásban volt, ami 4x14 tonna fékpadi tolóerőt jelent, mínusz némi szívócsatorna veszteség. Látszik, hogy Engelszről szálltak fel. A google térképen lemérhető, hogy az oldalt látható vastag csíkok azonos pontjai közti távolság 150 méter. Az első 150 métert 10 másodperc alatt teszi meg, azaz 15 m/s az átlagsebesség és kb. 30 m/s a sebesség 150 méter és 10 másodperc után. Ez 0,3 g gyorsulást jelent. A tolóerő ellen dolgozik a gördülési és légellenállás, de ez az első 10 másodpercben, 15 m/s átlagsebességnél nem túl nagy, talán ha 1-2%-kal csökkenti a gyorsulást. Ekkora tolóerő mellett a gép felszállótömege 170-175 tonna volt. Azaz kb a teljes üzemanyag mennyiség 1/3-át tankolták bele.
    A Tu-95 hasonló tömeggel indulhatott. Neki 11,5 másodpercre volt szüksége a 150 méter megtételéhez, ami 13 m/s átlagsebességet és 26 m/s 150 méternél elért sebességet jelent. A gyorsulás tehát 0,23 g. Az NK-12-es hajtóművek 10,2 tonnát tolnak és náluk nincs szívócsatorna áramlási veszteség, csak a gördülési és légellenállás van. A Tu-95MSZ esetében ez közel maximális felszállótömeget jelent és még azzal is elég fürge. 2,25 km-nél elemelte a főfutót.
    Gondolom szándékos volt, hogy a két gépnél kb. azonos felszállótömeggel mutatták meg, hogy mennyi a felszállás úthossza és időigénye.
     
    fip7, svajcibeka, gacsat and 5 others like this.
  9. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Szerintem csak simán felszálltak. Nem volt egyátalán cél a starthossz demonstrációja.
     
  10. torsen

    torsen Well-Known Member

    A medvés videoról kérdeznélek. Én eddig azt gondoltam, hogy a nyomatékok miatt az ellenforgó légcsavarok fordulatszáma egyenlő, amit egy irányváltó fogaskerekes hajtóművel hoznak létre. A videon viszont mintha látszana (különösen a bal belső hajtóműnél) némi eltérés a légcsavar fordulatok között. Tehát a kérdés: 1. rosszul láttam és valóban merev a kapcsolat a légcsavarok között? 2. Jól láttam és valamilyen bolygóműves kihajtást kapnak a légcsavarok, ami megengedi a fordulatszám különbséget (mondjuk amikor kissé eltérő az egy koax tengelyen lévő légcsavarok állásszöge, és így kapnak egyenlő hajtónyomatékot)?
     
  11. misinator

    misinator Well-Known Member

    Emelem (virtuális) kalapom előtted.
    Komolyan.
     
  12. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Nem egyenlő. Bolygóművel fordítják meg az egyforgórészes gázturbina tengelyének forgásirányát és még fordulatszám áttétel is van. Az első légcsavar által felgyorsított levegőáram miatt a hátsó, ellentétesen forgó légcsavar más fordulatszámon forog.
     
    misinator, fishbed, fip7 and 2 others like this.
  13. Roni

    Roni Well-Known Member

  14. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

Ezen oldal megosztása