Tu-160 Blackjack (Tupoljev, Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 797
80 999
113
Ha igaz a példány neve, akkor ez már egy olyan Tu-160M (vagy M2? - összekuszálódtak a megnevezések), amiben már a most átadott, új NK-32-02-es hajtóművek vannak. Csodák nincsenek, ezek is sűrű, sárga nitrogén-dioxidos füstöt eregetnek minimál forszázs üzemmódon:

277286.jpg

RF-94103 alapján ez a 14-es oldalszámú Igor Szikorszkij, amely jelenleg modernizáción van a Gorbunov gyárban. Ez az első repülés az augusztusban átadott új(második szériás) NK-32-02 hajtómüvel. Ezek lesznek a Tu-160M gépek. A 0-ról épülő gépek lesznek a Tu-160M2 jelzésüek. Már elkészült az újabb adag NK-32-02 és ahogy a Kuznyecovban nyilatkozták január végéig leszállítják Kazanyba.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7
M

molnibalage

Guest
Eddig is ilyen réselt volt a szárny? Vajon meddig tudja ez tartani a 2M sebességet?
Dehogy tudja sokáig. Alig egy éve volt róla szól pont itt és sikerült akkor is marhaságokat összehozni részedről.
Ez előtt és után.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 164
60 913
113
Dehogy tudja sokáig. Alig egy éve volt róla szól pont itt és sikerült akkor is marhaságokat összehozni részedről.
Ez előtt és után.
Viszont önmagában a réselt, komplexen mechanizált belépőél nem akadálya a Mach 2-vel való tartós repülésnek egy változtatható szárnyállású repülőgépen. A Tu-160-as más okokból nem képes tartósan ilyen sebességgel repülni.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 271
76 840
113
Dehogy tudja sokáig. Alig egy éve volt róla szól pont itt és sikerült akkor is marhaságokat összehozni részedről.
Ez előtt és után.

Ha csak 1 órát tud az már bőven a sok kategória.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 271
76 840
113
Az SR-71-et a MIG-25-öt és MIG-31-et leszámítva percekben merhető a katonai repülők M2 sebességgel megtehető ideje és kérdese az hogy egyáltalan képes-e erre értelmezhető mennyiségű fegyverzettel.
 
M

molnibalage

Guest
Ha csak 1 órát tud az már bőven a sok kategória.
Az SR-71-et a MIG-25-öt és MIG-31-et leszámítva percekben merhető a katonai repülők M2 sebességgel megtehető ideje és kérdese az hogy egyáltalan képes-e erre értelmezhető mennyiségű fegyverzettel.
Azt nem értem, ha a HTÖ és évekig tartó oktatás után is ilyen marhaságokat tudsz csak leírni, akkor minek erőlködöm én vagy bárki...
  1. A vadászgépek még ASF konfigban sem képesek az M2 elérésére sem az F-22-őt és a két szovjet típus leszámítva.
  2. Senkit nem érdekel az 1 óra, ha gép teljes hatósugarát olyan szinten levágja, amit bemutattunk. Nem időben, távolságban kell gondolkodni.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 271
76 840
113
Azt nem értem, ha a HTÖ és évekig tartó oktatás után is ilyen marhaságokat tudsz csak leírni, akkor minek erőlködöm én vagy bárki...
  1. A vadászgépek még ASF konfigban sem képesek az M2 elérésére sem az F-22-őt és a két szovjet típus leszámítva.
  2. Senkit nem érdekel az 1 óra, ha gép teljes hatósugarát olyan szinten levágja, amit bemutattunk. Nem időben, távolságban kell gondolkodni.

Valamilyen módon össze kell hasonlítanik és az időtartam erre megfelelő.Lehet távolságban is,de akkor is az jön ki hogy sok,mert értelmes fegyverzettel más nem is nagyon képes rá.Tudod a majdnem nullával összehasonlítva még a 100km is sok...
 
M

molnibalage

Guest
2 órát nyilatkozott az ODK PAO Kuznyecov igazgatója .
Ok, és mekkora hatósugárral...? Oda-vissza utántöltés, stb.
Ezen felül ez az M2.0 vagy simán hangsebesség felett?

Mert amúgy a nagyobb szuperszonikus vadászok is meglepően sokáig képesek az szuperszonikus elfogásra idealizált esetben. Ha egy F-15-öst pl. éppen légitankolás után 10 km magasan BARCAP-el, eldobja a pótost, akkor M1.5 sebességel képes vagy akár 20 percet is vígan ellenni és még bőven sok keróval hazarepülni. Csak ez "enyhén" idealizált állapot... Ez a CFT nélküli F-15C. Egy CFT-a F-15E 8 db AIM-120-szal erre vagy akár 35-40 percet is képes lehet.

Ha már ennyire száguldozási mániája van valakinek, akkor inkább a reálisabb sebességtartományokat nézzük...
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 308
54 750
113
Én úgy tudom, hogy Mach 1.5-el szokott száguldozni. Gondolom ezt tudja 10 percekig tartani.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 797
80 999
113
Ok, és mekkora hatósugárral...? Oda-vissza utántöltés, stb.
Ezen felül ez az M2.0 vagy simán hangsebesség felett?
Jó kérdés. Augusztusban az első NK-32-02 hajtómüvek átadása után nyilatkozott az igazgató, hogy kisebb a fogyasztása za új hajtómünek és ezáltal a gép hatótávja 1000 km-el nőtt. Ha jól emlékszem M2 -re értette , konkrét részletek nélkül.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
2 órát nyilatkozott az ODK PAO Kuznyecov igazgatója .
Jól nyilatkozott, mert igazat úgysem fogja nyilvánosságra hozni.
Az minden esetre beszédes, hogy az amik dobták a gyors B-1A-t, és csak a lassabb B-1B került sorozatgyártásra...

Elvégre ez nem a 70-es évek autóskártya. Abban - apám szerint - a "Mák Leren" mindent vitt...
:):):)
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Jól nyilatkozott, mert igazat úgysem fogja nyilvánosságra hozni.
Az minden esetre beszédes, hogy az amik dobták a gyors B-1A-t, és csak a lassabb B-1B került sorozatgyártásra...

Elvégre ez nem a 70-es évek autóskártya. Abban - apám szerint - a "Mák Leren" mindent vitt...
:):):)
Pedig az a Lola T volt.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Jól nyilatkozott, mert igazat úgysem fogja nyilvánosságra hozni.
Az minden esetre beszédes, hogy az amik dobták a gyors B-1A-t, és csak a lassabb B-1B került sorozatgyártásra...

Elvégre ez nem a 70-es évek autóskártya. Abban - apám szerint - a "Mák Leren" mindent vitt...
:):):)
Az én fejemben mindig a szuperszónikus utasszállító jár.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 596
6 014
113
A Tu-160M2-t, nem lehetett volna átépiteni fix szárnyúvá a változtatható nyilazású helyett? Ez a variaszárny mindenhonnan kikopott, fix szárnnyal gondolom nagyon sok súly is spórolnának, egyszerűbb lenne a gép, és a szárnyak alá is szerelhetnének felfüggesztőket, szárnyba egyszerűbben üzemanyagot, stb
Kérdés, lehetne-e egy optimális szárnyállást találni, ami felszálláskor, leszálláskor, repüléskor ad egy optimális egyensúlyt. Mondjuk a csúcssebességből lehetne valamennyit feláldozni.
 
  • Vicces
Reactions: formosa1

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 596
6 014
113