Tu-160 Blackjack (Tupoljev, Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 153
60 802
113
Teljesen igazad van, csak azért tettem fel a kérdést, mert ha utasszállítóval kapcsolatban kérdezi valaki, hogy veszélyes-e, akkor az chemtrailes.
Ugyanis a "chemtrail"-esek nem arra gondolnak, hogy permetező-gépekkel fújják a mérget a repülőgépről, hanem arra, hogy a hajtómű üzemanyagába kevernek olyan adalékokat (pl. alumíniumot), amely súlyosan egészségkárosító. Persze ezt nem azért teszik, hogy öljenek vele, hanem azért, mert az utasszállító így üzemeltethető gazdaságosabban, így tudnak megfelelni az üzemanyag-takarékossági előírásoknak.
Nem, ez így egy kavarodás.

A chemtrail konteó az onnan ered, hogy a szabadkőműves-zsidó-gyíkember háttérhatalom, mint gonoszok gyülekezete immárom hetven éve, speciális, általában utasszállítóknak álcázott gépekről szórja szakadatlanul az atmoszférába a születésszabályzó, emberírtó mérgeket, hogy 500 milliósra degradálja az emberiség létszámát.
Ezek figyelhetőek meg egyre nagyobb arányban, az elszaporodó kondenzcsíkok képében, ami a No.1 “bizonyítéka” a chemtrail összeesküvésnek.

Az más kérdés, hogy hetven év alatt az alig két milliárdból mára már nyolc milliárdan lettünk, tehát ez a nap mint nap űzött elég drága ármány finoman szólva se tűnik túl hatásosnak.

Az aluminium, mint “szuperveszélyes méreg” (?!) csak a közelmúltban jelent meg a chemtrail hívek mantráiban, de ehhez képest igen gyorsan elterjedt, mint a legfőbb titkos adaléka a nagy népirtó kibocsátásnak.

Elárulom: semmiféle alumíniumot nem kevernek az üzemanyaghoz. Se népirtási, se gazdaságossági, sem semmilyen más megfontolásból. Egyszerűen maga az alapvetés fals.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 207
76 681
113
Nem, ez így egy kavarodás.

A chemtrail konteó az onnan ered, hogy a szabadkőműves-zsidó-gyíkember háttérhatalom, mint gonoszok gyülekezete immárom hetven éve, speciális, általában utasszállítóknak álcázott gépekről szórja szakadatlanul az atmoszférába a születésszabályzó, emberírtó mérgeket, hogy 500 milliósra degradálja az emberiség létszámát.
Ezek figyelhetőek meg egyre nagyobb arányban, az elszaporodó kondenzcsíkok képében, ami a No.1 “bizonyítéka” a chemtrail összeesküvésnek.

Az más kérdés, hogy hetven év alatt az alig két milliárdból mára már nyolc milliárdan lettünk, tehát ez a nap mint nap űzött elég drága ármány finoman szólva se tűnik túl hatásosnak.

Az aluminium, mint “szuperveszélyes méreg” (?!) csak a közelmúltban jelent meg a chemtrail hívek mantráiban, de ehhez képest igen gyorsan elterjedt, mint a legfőbb titkos adaléka a nagy népirtó kibocsátásnak.

Elárulom: semmiféle alumíniumot nem kevernek az üzemanyaghoz. Se népirtási, se gazdaságossági, sem semmilyen más megfontolásból. Egyszerűen maga az alapvetés fals.
Ezután ne csodálkozz, ha elkapnak a gyíkemberek! Aul csákót se ártana szerezned...
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 076
24 927
113
289939.jpg
Vajon formosa fórumtársnak ezen a képen mi vicces?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 153
60 802
113
Ezt belélegezni mennyire veszélyes amúgy?
Provokatív kérdés és nem csak neked:
Ha jönne mondjuk Ferihegyre egy Tu-160-as és sanszos, hogy a távozásakor ilyen okádék nagy sárga füstöt fog majd eregetni, de amúgy van idő és lehetőség meglesni, megfotózni, ki vállalná be a kockázatot?
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
12 946
32 188
113
Elárulom: semmiféle alumíniumot nem kevernek az üzemanyaghoz. Se népirtási, se gazdaságossági, sem semmilyen más megfontolásból. Egyszerűen maga az alapvetés fals.

Volt olyan elmélet is, hogy a globális felmelegedést akarják csökkenteni a napsugárzás árnyékolásával, arra mondjuk édeskevés. Ahhoz kellene egy mesterséges Krakatau- vagy Tambora-kitörésnek megfelelő nagyságrend, egy jó kis termonukleáris globális háború mondjuk.
 
M

molnibalage

Guest
Provokatív kérdés és nem csak neked:
Ha jönne mondjuk Ferihegyre egy Tu-160-as és sanszos, hogy a távozásakor ilyen okádék nagy sárga füstöt fog majd eregetni, de amúgy van idő és lehetőség meglesni, megfotózni, ki vállalná be a kockázatot?
Én nem. Minek fotózzam? Van belőle tengernyi kép. Legfeljebb a hangja miatt mennék ki, de az is úgy, hogy ne fújjra rám a mocskot.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 153
60 802
113
Én nem. Minek fotózzam? Van belőle tengernyi kép. Legfeljebb a hangja miatt mennék ki, de az is úgy, hogy ne fújjra rám a mocskot.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 153
60 802
113
Ha jól tudom a videón az első repülését látható a zsír új NK-32-es hajtóművekkel...

f_c2RlbGFub3VuYXMucnUvdXBsb2Fkcy85LzUvOTU4MTYzMTg5NTU3NV9vcmlnLmpwZWc_X19pZD0xNDMzOTg=.jpeg

de2b7c7e2b6b436d892373a0be495782.jpg
Ez az alsó egy NK-56-os hajtómű, amit a Kuznyecov iroda saját költségére fejlesztett ki a konkurens Szolovjov PSz-90-es ellenében, még vagy harminc éve. Ezt szánták volna mindenhova, ahová végül PSz-90-es került, így a Tu-204-esbe és az Il-96-osba is.
Ironikus, de a Kuznyecov soha nem volt felkérve az alternatív erőforrás kifejlesztésére, ez csak amolyan beragadt projekt volt náluk, mert anno nem volt idejük tisztességes hajtóművet dizájnolni az Il-86-os számára. Gondolták, hogy az NK-8-as család egyszerű továbbfejlesztéseként létrejött NK-86-os után a leendő Il-96-oshoz egy valódi (akkoriban) modern hajtóművel kapnak majd állami megrendelést. De ez kb senkit se érdekelt.
A fent említett késő-szovjet utasgép típusok hajtóműveinek ugyanis a kezdetektől a PSz-90-est szánták.

Pár éve elővették és újra megmutatták, mint a “PAK-DA leendő hajtóművét”, de ez csak egy kétségbeesett vetítés volt részükről.
Attól még, hogy a Kuznyecov gyártja/nagyjavítja a Tupoljev bombázók hajtóműveit, senki egy szóval se mondta, hogy ők fogják majd szállítani a PAK-DA hajtóműveit is, hiába propagálják a három évtizeddel ezelőtti és levegőben azóta se kipróbált, el is feledett egykori civil prototípusaikat.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 153
60 802
113
Nincs utánégetés, még minimális se. Így nincs tökéletlen égés a fúvócsőben, a turbina után, ami azt a sárgás-vöröses füstöt okozza.
Kevéssé ismert (mert ritkán látni), de az NK-32-es azon kevés szovjet-orosz hajtóművek egyike, amelyik szinte nulla sötét füstöt generál, a maximál rezsimig.
Ez amúgy eleve tervezési szempont is volt.
De úgy néz ki, ha azon túltolva a gázkart az utánégetést bekapcsolják, a hajtómű bepótolja ezt a kis “hiányosságát”, mégpedig kamatostul.
Alapjárattól maximálig és kizárólag csak a maximális forszázson nem füstöl a Tu-160-as.
Ez utóbbi viszont nagyon ritka, mert komoly hőterhelés a fúvócsőnek és extra mechanikai igénybevétel a kompresszornak, mivel ilyenkor 100% fölé szalajtják a fordulatszámot.

Ezért a normál kiképzési repülésekhez a minimál, vagy a köztes forszázst használják a felszállásokhoz.
Itt azonban egy új példány legelső startját látjuk, ahol - a nemzetközileg is teljesen átlagos módon - nincs még igénybevéve az utánégetés.
A legelső startoknál máshol, más géppel se szokás.

A maximális utánégetéses start általában akkor látható, ha a gép a maximális felszállótömegével indul feladatra.
Mozdokból Szíriába (rohadt nagy észak-európai kerülővel), Engelszről Kamcsatkára, vagy a venezuelai, dél-afrikai látogatások utáni hazamenetelek felszállásai… ilyenkor.