Tu-160 Blackjack (Tupoljev, Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 565
113
"Kissé " drága mulatság lenne új TU-160, modernizált TU-160M, meg a PAK-DA egyszerre....
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 565
113
Állítolag a TU-k megsértették Kolumbia légterét. Elfogásukra a Kfir vadászgépeket kuldtek.....
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 291
10 341
113
Itt azt írják, hogy:
http://www.jetfly.hu/rovatok/repules/katonai/hirek/orosz-strategiai-bombazok-megsertettek-kolumbia-legteret/

Nem lévén járatos ebben - sem, a következő kósza gondolatok jutottak eszembe:
- Elképzelhetőnek tartom a térképet nézegetve, hogy a légtérsértés a "határeset" kategóriába tartozott.
Azért persze a korszerű, mondhatni méteres pontosságú navigációs és légtérfigyelő rendszerek korában szerintem vicc az is, ha az oroszok "kaptak le véletlenül az árokba", meg az is, ha nem tudják vitán felül megállapítani a kolumbiaiak, hogy az eset határsértés e vagy nem.
- Azt is elképzelhetőnek tartom, hogy birodalmi tudatból fakadó pimaszsággal egyszerűen levágták a kanyart az oroszok.
S itt jött a - nyilvánvalóan - gyerekes gondolat:
S akkor mi lett volna, ha a Kfireket "oroszosan" a Tupoljeveknek hátulról nekivezetve /taran/ leverték volna azokat az égről, mint vak a poharat. /Időben katapultálva persze/.
S persze az orosz bombázók egyértelműen Kolumbiai területén zuhantak volna le.
Videó nuku, a többi bizonyíték meg olyan, mint a többi ilyen feketén-fehéren megállapíthatatlan légi incidens; soha nem zárják le az ügyet kétséget kizáróan.
Megtámadnák Kolumbiát?
Vagy lenyelnék a békát, hogy ugrott két vasmadaruk?
/Most abba ne menjünk bele, hogy momentán Kolumbiának nincs "nem számít a két gép" légiereje.../
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 291
10 341
113
Apropó!
Voltak a hírhedt szovjet esetekhez hasonló incidensek máshol "békeidőben"? /Dél-koreai utasszállító lelövése, Canadair CL-44-es leverése az égről/
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 565
113
Ment a hiszti ezerrel a kolumbiaiak részérol. Kuldték a diplomáciai nótát Moszkvának. Egyik parlamenti képviselo túl buzgo volt, azt kovetelve , ha még egyszer orosz gépek megsértik az ország légterét le kell loni oket.
De szerintem ezen túlreagálás mogott az USA-t kell eképzelni. Kolumbia az USA "legjobb" szovetségese (báb állama) Dél-Amerikában.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 291
10 341
113
Köszi a válaszodat!

Egyik parlamenti képviselo túl buzgo volt, azt kovetelve , ha még egyszer orosz gépek megsértik az ország légterét le kell loni oket.

Parlamenti képviselőnek már jó lennék:)

Na az lett volna a túlreagálás, ha túlteljesítették volna a gazdi kívánságát...
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 565
113
Problémák a TU-160 modernizácioja korul, ezért elhalasztják 2019 -re.....
http://izvestia.ru/news/560374
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Nos pár száz méteres eltérésre van egyszerűbb magyarázat is. Az oroszok Kaszjanov térképeket használnak, a kolumbik meg WGS 84est.
Ugyanazon földrajzi kordináták a térképeken a valóságban 420 méterre is lehetnek egymástól.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 791
75 841
113
Szóval azt Isteni kinyilatkoztatásnak vesszük, miszerint Kolumbia elnöke a nagy büdös semmivel bizonyítva azt állítja,hogy a bombázók megsértették az országa légterét miközben azt nem hisszük el amit az oroszok állítanak: "mi aztán nem sértettünk meg semmilyen kolumbiai légteret",mindezt annak fényében,hogy az esetek 99%-ban nem azért emelnek orosz bombázókra gépeket mert megsértik az ország légterét(Japán,Norvégia stb)hanem azért mert közel mennek hozzá.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 565
113
Lényeg roviden az, hogy problémák vannak az NK 32 hajtomu gyártásának ujraíndításával. A gyártó OAO Kuznyecov, nem tud megegyezni a beszállíto OAO Metalist Szamara céggel(magán cég a tobbségi tulaj)) . Ez a cég gyártotta (gyártaná)a hajtomuhoz szukséges alkatrészek - berendezések 30% - át(pl. égéskamrát). Az állam megvenné-megszerezné új részvények kibocsátásával a céget , de a tulajok ezt nem engedik.(minnél nagyobb pénzt csomagot akarnak kicsikarni a gyártás újraindításáért). Megya szokásos huzavona.....
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 512
72 513
113
http://www.janes.com/article/29846/further-delays-for-modernisation-of-russian-air-force-tu-160-bombers
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 565
113
Egy jó kép a géprol.
126875.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 171
113
Kiváncsi vagyok, ennél csináltak-e bármit a hajtóművekkel. A leggyakoribb két felszállási mód az utánégető nélküli és a minimál forszázsos módozat, de itt a képen a maximál fáklya megy. Ez persze egy berepülésnél normális, de kiváncsi vagyok, hogy fog-e gyakrabban történni a normál kiképzési repülések során, illetve, hogy erre lesz-e szükség.
A Tu-160-asok igen ritkán repülnek bemutatót, a maximális utánégetést is hanyagolják, ami - szerintem - összefüggésben van azzal, hogy bár a hajtóművek kimondottan korszerűek voltak a maguk idejében, erősen alacsony élettartammal bírtak. 750 órás üzemidő egy vadászgépnél is kevés, azonban egy hosszútávú repülésekre tervezett négyhajtóműves gépnél drámaian alacsony. Mivel korábban sosem hallottam arról, hogy bárminemű modernizációs programot indítottak volna az NK-32-esek terén, így nagy meglepetés lenne számomra, ha ezek a hajtóművek már "bátrabban" üzemelnének max forszázson.

Itt van egy ilyen felszállás videón:


De inkább ez a gyakori: