Tu-160 Blackjack (Tupoljev, Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113

Abnormális ez a videó, úgy ahogy van.
Azzal kezdünk, hogy hajtóművezik az állóhelyen a 160-ast, Vologya meg közben egykedvűen őgyeleg a fúvócsövek kilépő keresztmetszetének síkjában, unottan kavicsokat dobálgatva a gázáramba.
Ezután kigurulunk a pályára, de közben az utolsó ellenőrzéseket elvégzők odasétálgatnak a gurulón az amúgy még alapjáraton is fertelmesen zajos bombázóhoz, a füle már egyiknek se lehet valami jó.
Kigurulunk a pályára, a távolban, a horizonton az orosz táj elmaradhatatlan kelléke, az erdőtűz füstje látható, melyet az időjárási inverzió szépen lenyom a talajra.
(Amúgy az orosz videókon tényleg nagyon sok az erdőtűz, vagy bármilyen tűz a háttérben. Sőt nem csak ott, mikor feléjük jártam, nem volt olyan nap, hogy valahol, valami ne égett volna).
Ezután áthúzunk Moszkva belvárosa felett, végig az IL-78-ast követve, majd felesünk jó magasra, ott egy kicsit útvonalazunk és végül hazaérve, leszállunk.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
276542.jpg


Tu-160M, kissé viseltes borítással.Bizonyára a fény is teszi, de ekkora felületeken nem csoda, hogy így gyűrődik a késő-szovjet lemezelés.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 726
80 532
113
Alekszej Krivorucsko VM-helyettes a Kazanyi repülőgépgyárban végzett ellenőrzést, ahol a Tu-160 ésTu-22M3 modernizálása folyik.

 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
12 818
31 805
113
Alekszej Krivorucsko VM-helyettes a Kazanyi repülőgépgyárban végzett ellenőrzést, ahol a Tu-160 ésTu-22M3 modernizálása folyik.


Ilyen aranysújtásos silddel felszerelt szőrmesapkát sem láttam korábban, mint ami ezen a kíséretében lévő főtiszteken volt. :)
Meglepően keskeny a Tu-160 orra, bár logikus, csak valahogy nem vártam, hogy ilyen nagy hozzá képest az ember.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Ha igaz a példány neve, akkor ez már egy olyan Tu-160M (vagy M2? - összekuszálódtak a megnevezések), amiben már a most átadott, új NK-32-02-es hajtóművek vannak. Csodák nincsenek, ezek is sűrű, sárga nitrogén-dioxidos füstöt eregetnek minimál forszázs üzemmódon:

277286.jpg


Ami feltűnő még, az a szárny nyilazási szöge. Az eredeti Tu-160-asokon még ezzel a szöggel szálltak fel és le a gépek, de később valamiért (nem tudom miért) a legkisebb nyilazási szög nagyobb lett.

228324.jpg

262529.jpg


Majd néhány frissebb fotón ismét a jobban "terpesztett" szárnyállással látjuk a gépet le- és felszállni.

243464.jpg


Nem igazán jöttem még rá a dolog miértjére, sanszos, hogy a mindenkori súlyponthoz lehet köze, ami esetleg a flotta bizonyos példányainál más, mint a többinél.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Ha igaz a példány neve, akkor ez már egy olyan Tu-160M (vagy M2? - összekuszálódtak a megnevezések), amiben már a most átadott, új NK-32-02-es hajtóművek vannak. Csodák nincsenek, ezek is sűrű, sárga nitrogén-dioxidos füstöt eregetnek minimál forszázs üzemmódon:

277286.jpg


Ami feltűnő még, az a szárny nyilazási szöge. Az eredeti Tu-160-asokon még ezzel a szöggel szálltak fel és le a gépek, de később valamiért (nem tudom miért) a legkisebb nyilazási szög nagyobb lett.

228324.jpg

262529.jpg


Majd néhány frissebb fotón ismét a jobban "terpesztett" szárnyállással látjuk a gépet le- és felszállni.

243464.jpg


Nem igazán jöttem még rá a dolog miértjére, sanszos, hogy a mindenkori súlyponthoz lehet köze, ami esetleg a flotta bizonyos példányainál más, mint a többinél.
Eddig is ilyen réselt volt a szárny? Vajon meddig tudja ez tartani a 2M sebességet?