1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Tupoljev Tu-22M "Backfire"

Diskurzus a(z) 'Stratégiai/taktikai bombázó repülőgépek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. boki

    boki Well-Known Member

    Tudtommal a helikopterek javításával még foglalkoznak, csak a Tu-22M3 javítására szakosodott mühely lett elhagyva.
     
  2. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Igazából a helyzet megitélésén eznem sokat változtat. Ha jobban belegondolok, azokra a gép nagyjavításokra volt élő rendelés, ami így végül nem teljesült. Nyílván a a megrendelő kérésére, de ez felveti a jókora pazarlás képét.
     
    endre likes this.
  3. ghostface

    ghostface Well-Known Member

    Szerintem nem zárták be.
    Valószínüleg a javítási megrendelések csúszása majd teljes elmaradása miatt a munkaerőt "ideiglenesen" átirányították a helikopteres részlegekre. A tupojlev javító üzem meg azóta is várja a soha el nem érkező újraindítását. Az üzem lebontása túl sokba kerülne. Újrindítása még több lenne.
     
  4. sidewinder12

    sidewinder12 Well-Known Member

    Kettő helyen találtam információt a 12-es repülőgépjavító üzemről.
    Az egyik az Oroszország Helikopterei.ennek a cégnek a struktúrájában úgy szerepel,mint Mi-2,Mi-8/17, Mi-24 helikopterek és hajtóműveik nagyjavítására szakosodott üzem: http://www.russianhelicopters.aero/ru/arp12/

    A másik pedig az "Oroszországi Iparosok és Vállalkozók Szövetsége",azon belül is a "Távol Keleti Koordinációs Tanács" honlapján.
    Itt is kb ugyanezt írják, egy két egyéb képességgel kiegészítve, de Tupoljev bombázók(és utasszállító gépek) nagyjavítása itt sincs a felsorolt képességek között.
    http://rsppdfo.ru/org/oao-12-aviacionnyj-remontnyj-zavod/

    Az üzemnek nem találtam a saját honlapját, valószínűleg már nincs is. Ami nem meglepő, hanem inkább trendnek mondható az Oroszország Helikopterei cég alá tartozó javítóüzemek esetén.
    Sőt van olyan gyár is amire jellemző. Például a Kamov Ka-52-eseket gyártó, arszenyevi Progressz cégnek korábban gyakran ránéztem a honlapjára, mert ott gyártották a kétüléses Jak-54-es műrepülőgépeket is. Aztán egyszer,ahogy szoktam beírtam a honlapcímet, és ahelyett,hogy betöltött volna, átirányított az Oroszország Helikopterei cég honlapjára.
     
  5. wolfram

    wolfram Well-Known Member


    Hát az még talán elmegy, pláne errefelé a vadkeleten, hogy kibelezett sárkányokkal, meg lepusztult javítóüzemmel nem törődnek, de az mennyire lehet normális, hogy legalább 7 darab kiszerelt, egyenként többmillió dollárt érő NK-25-öst is csak úgy otthagynak?
     
  6. dudi

    dudi Well-Known Member

    A sárkány többet ér.
     
  7. wolfram

    wolfram Well-Known Member

    Az (amúgy is már valószínűleg rég "elöregedett") elektronika nélküli két darab, lehet, hogy teljesen szétrepült csupasz sárkány? Hát, nem tudom... Persze lehet, hogy a hajtóműveknek is lejárt már az üzemidejük, azért vannak kiszerelve, de szerintem még így is többet érnek.
     
  8. dudi

    dudi Well-Known Member

    Azt nyilván nem látjuk,hogy milyen állapotban hagyták ott ezeket a gépeket/hajtóműveket/részegységeket.
     
  9. wolfram

    wolfram Well-Known Member

    Hát ez is igaz, de feltételezem, hogy nem azért vannak úgy szétkapva, mert annyira jó állapotban lehettek azok a sárkányok. Mindenesetre szerintem, ha akár az ebay-en meghirdetnék azokat a hajtóműveket, simán elvinnék darabját párszázezer dodóért, de még akár millán felül is. Még annak is több értelme lenne, mint hagyni, hogy a madarak, egerek, stb. fészket rakjanak bennük ott és szép csendesen pusztuljanak...
     
    endre and dudi like this.
  10. boki

    boki Well-Known Member

    Valőszinü pótalkatrészekre használták a gépeket.
     
  11. emel

    emel Well-Known Member

    A sárkány csak addig ér többet amíg fizet érte egy megrendelő, vagyis itt kizárólagosan a légierő, azon kívül csak mint nyersanyag hasznosítható. Egy gázturbinás hajtómű viszont nemcsak repülőgépben használható, szóval a sárkányhoz képest jóval nagyobb piaca lehet akár a polgári, pl. az energia-szektorban is.
     
    endre likes this.
  12. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Mennyit megy a Tu-22es anyahajó támadó konfigurációban?
     
  13. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ezt a gép manualjaból tudnád meg. Ebben a formában a kérdés értelmezhetetlen egyébként...
     
  14. boki

    boki Well-Known Member

    PAK-DA helyett jön a Tu-22M3 új változata.

    A lopakodó építése helyett a jelenleg rendszerben álló Tu-22M3 Backfire továbbfejlesztett változatának létrehozása, illetve sorozatgyártásának beindítása kapott prioritást a nemrég elfogadott, a 2018-2027 közötti időszakot átfogó fegyverfejlesztési programcsomagban.
    Az egyelőre csak 345-ös gyártmányként (Izgyelie 345)emlegetett új Backfire megkapná a Tu-160M2 Blackjack számára létrehozott NK-32-02 jelzésű sugárhajtóművet, mely hasonló tolóerejű a típuson jelenleg alkalmazott NK-25-höz, viszont annál jóval gazdaságosabb.

    A ráncfelvarrott, hidegháborús eredetű bombázó személyzetét a jelenlegi négy főről kettőre csökkentenék, lehetővé tennék a légi tankolását, és ráadásként még illeszkedő pót-üzemanyagtartályokkal is felszerelnék.

    Így - légi utántöltés nélkül - az oroszok szerint simán hozná a 9-10 ezer kilométeres hatósugarat, szemben a jelenleg alkalmazott Tu-22M3 változat 6800 kilométerével.
    A 345-ös gyártmány új fedélzeti elektronikájának létrehozása nem igényelne többletforrásokat, hiszen megkaphatná a Tu-160M2 számára jelenleg fejlesztés alatt álló rendszereket.

    A fegyverzetét is részben a nagytestvér jelenlegi arzenáljából meríthetné (Kh-55 / Kh-555, Kh-101 / Kh-102), de nyilvánvalóan integrálnák hozzá a Tu-22M3 típuson nemrég rendszerbe állt, Kh-32 jelzésű repülőgép-hordozók elleni szárnyas rakétát, hogy a jelenleg fejlesztés alatt álló új precíziós eszközöket már ne is említsük.( Kinzsal hordozására is alkalmas lesz).

    AET
     
    endre, therob, fishbed and 3 others like this.
  15. fip7

    fip7 Well-Known Member

    Hoppácska :oops:
     
  16. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    the modernization of the Tu-22M3M 36 combat vehicles is envisaged).

    The 345 aircraft should basically save the Tu-22M3 bomber glider, but instead of the NK-25 engines it will be equipped with two NK-32 02 series engines. Production of these engines is now being restored at the Kuznetsov PJSC in Samara for the remotorization of the current Tu-160 bombers and equipment of Tu-160M2 bombers of new construction.

    It is known that the plane "345" will have a crew of two people and will be equipped with a retractable barbell for refueling in the air.

    Presumably, the "345" will receive on-board radio electronic equipment, similar to the upgraded Tu-160M2.

    At present, the Kazan Aviation Plant has at least four unfinished suspended airplanes Tu-22M3, which will be used to build prototypes and pre-production models of the restored bomber. The first prototype of the "345" can thus be raised in the air already in 2021. Serial production can be organized in Kazan from 2026-2027 at a rate of up to three or four aircraft per year.
     
  17. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Mert talán rájöttek, hogy a nuki elrettentésük így is overkill (nem, nem a csodafegyverek, hanem ami van, a földi/vízi ICBM flotta), így a repülőgép csak hagyományos hborúra kell, ott is csak CM hordozársa - bombázásra ott kacsacsőrű Szu.

    Az USA számára kell a B-21, mert ők az egész bolygón kavarják a moslékot, szerintem az oroszok nem gondolkoznak ennyire globálisan, a PAK-DA egyszerűen túlzás az igényeikhez. Amerikai kontinens nekik tabu, Afrika sem nagyon igényel nagy katonai erőt, Európa az eléggé statikus, így marad a Közel-kelet meg Ázsia - mind olyan távolságon belül, ahová elér a jelenlegi flotta. CBG ellen meg a tengók optimálisabbak.
    Szóval nekik a Tu-22 bőven elég.
     
    superjet100 likes this.
  18. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Allesmor nagyjából ilyesmit képzelt el, hogy ezzel a világból kirepülne a Tu-22M. Én még extrémebb irányvonalat vetettem fel, hogy a Tu-16-tal is el lehetne játszani ezt.
     
  19. Roni

    Roni Well-Known Member

    Jaaj jaaaj jaaaj!! Megint megy a kavarodás .

    Remélem azért a gyors harci heli program nem jut iylen sorsra nem jut erre sorsa.:hadonaszos:
     
  20. laca

    laca Active Member

    Csak pusztán műszaki érdeklődésképp kérdezem, ha terveznének rá egy új fix szárnyat, át kéne tervezni a törzset is (pl. területszabály alapján, ilyesmi)?
    Ilyen esetben - gyártás újraindítás a zéróról - kapitális hülyeség lenne ilyen kérdéssel foglalkozni? Gondolom nem kevés súlyt és költséget lehetne spórolni egy fix szárnnyal. Egyébként milyen kialakítású szárny illene egy ilyen gépre - vadászgép szerű (Szu-25, F-16) vagy nyilazott, esetleg valami delta pl. megtört belépőéllel?
     

Ezen oldal megosztása