Tu-22M Backfire (Tupoljev, Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 579
8 594
113
A PG/DRG-ről láttam fotókat. Az ehhez képest egy olyan hely volt, ahol minden élére volt állítva és ehettem volna a földről is....
Amíg ez az üzem működött nyilván nagyobb rend volt ebben is. A képaláírásokból kiderül,hogy ez az üzemrész már évek óta nem dolgozik. Persze azt is megértem,hogy van olyan aki azt hiszi,hogy olyan helyen javítanak napjainkban Tupoljev bombázókat, ahol szanaszéjjel hányva a földön tárolnak dokumentációkat, mindent lep a por, a nyílászárók folytonossági hiánya miatt pedig beesik a hó az ablakon.
 
M

molnibalage

Guest
Amíg ez az üzem működött nyilván nagyobb rend volt ebben is. A képaláírásokból kiderül,hogy ez az üzemrész már évek óta nem dolgozik. Persze azt is megértem,hogy van olyan aki azt hiszi,hogy olyan helyen javítanak napjainkban Tupoljev bombázókat, ahol szanaszéjjel hányva a földön tárolnak dokumentációkat, mindent lep a por, a nyílászárók folytonossági hiánya miatt pedig beesik a hó az ablakon.
Akkor elnézést, de ezt nem kommentelték mellé...
Bár halkan jegyzem meg, hogy kulturáltabban is hátra lehet hagyni egy üzemrészt...
 
  • Tetszik
Reactions: endre

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 680
80 146
113
Tu-22M3-at már csak a kazanyi repülőgépgyárban javítanak és modernizálnak.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 056
59 837
113
Akkor elnézést, de ezt nem kommentelték mellé...
Bár halkan jegyzem meg, hogy kulturáltabban is hátra lehet hagyni egy üzemrészt...
Abban van itt igazság, hogy tényleg érthetetlen, hogy egy komplatt javítóüzemet csak úgy hátrahagynak a javítandó gépekkel egyetemben. Úgy, ahogy az utolsó pillanatig a munka folyt. Gyakorlatilag felszámolatlanul bezártak(?) egy gyárat...
 
M

molnibalage

Guest
Abban van itt igazság, hogy tényleg érthetetlen, hogy egy komplatt javítóüzemet csak úgy hátrahagynak a javítandó gépekkel egyetemben. Úgy, ahogy az utolsó pillanatig a munka folyt. Gyakorlatilag felszámolatlanul bezártak(?) egy gyárat...
Ehhez hasonlót láttam itthon, bár legalább a berendezések egy részét elvitték. Az Inotai erőművet állították le 2001-ben, azóta ott áll. 2010-ben jártam ott és fotóztam.
http://www.mediafire.com/folder/lf3rsvka6uitj/Elhagyott

Nagyon durva élmény volt. Az erőmű csarnokának egyes részei azzal a sárga színű metlaki (?) kővel volt borítva, mint ami Bp-n egyes kis utcákban még megvan. (Pl. a Móricz Zsiga tér mellett.)

9 év alatt 1-2 centis finom porrétteg lepte be, nagyon fura élmény volt sétálni rajta.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 680
80 146
113
Tudtommal a helikopterek javításával még foglalkoznak, csak a Tu-22M3 javítására szakosodott mühely lett elhagyva.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 056
59 837
113
Tudtommal a helikopterek javításával még foglalkoznak, csak a Tu-22M3 javítására szakosodott mühely lett elhagyva.
Igazából a helyzet megitélésén eznem sokat változtat. Ha jobban belegondolok, azokra a gép nagyjavításokra volt élő rendelés, ami így végül nem teljesült. Nyílván a a megrendelő kérésére, de ez felveti a jókora pazarlás képét.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 842
9 605
113
Abban van itt igazság, hogy tényleg érthetetlen, hogy egy komplatt javítóüzemet csak úgy hátrahagynak a javítandó gépekkel egyetemben. Úgy, ahogy az utolsó pillanatig a munka folyt. Gyakorlatilag felszámolatlanul bezártak(?) egy gyárat...

Szerintem nem zárták be.
Valószínüleg a javítási megrendelések csúszása majd teljes elmaradása miatt a munkaerőt "ideiglenesen" átirányították a helikopteres részlegekre. A tupojlev javító üzem meg azóta is várja a soha el nem érkező újraindítását. Az üzem lebontása túl sokba kerülne. Újrindítása még több lenne.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 579
8 594
113
Kettő helyen találtam információt a 12-es repülőgépjavító üzemről.
Az egyik az Oroszország Helikopterei.ennek a cégnek a struktúrájában úgy szerepel,mint Mi-2,Mi-8/17, Mi-24 helikopterek és hajtóműveik nagyjavítására szakosodott üzem: http://www.russianhelicopters.aero/ru/arp12/

A másik pedig az "Oroszországi Iparosok és Vállalkozók Szövetsége",azon belül is a "Távol Keleti Koordinációs Tanács" honlapján.
Itt is kb ugyanezt írják, egy két egyéb képességgel kiegészítve, de Tupoljev bombázók(és utasszállító gépek) nagyjavítása itt sincs a felsorolt képességek között.
http://rsppdfo.ru/org/oao-12-aviacionnyj-remontnyj-zavod/

Az üzemnek nem találtam a saját honlapját, valószínűleg már nincs is. Ami nem meglepő, hanem inkább trendnek mondható az Oroszország Helikopterei cég alá tartozó javítóüzemek esetén.
Sőt van olyan gyár is amire jellemző. Például a Kamov Ka-52-eseket gyártó, arszenyevi Progressz cégnek korábban gyakran ránéztem a honlapjára, mert ott gyártották a kétüléses Jak-54-es műrepülőgépeket is. Aztán egyszer,ahogy szoktam beírtam a honlapcímet, és ahelyett,hogy betöltött volna, átirányított az Oroszország Helikopterei cég honlapjára.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 852
4 132
113
Abban van itt igazság, hogy tényleg érthetetlen, hogy egy komplatt javítóüzemet csak úgy hátrahagynak a javítandó gépekkel egyetemben. Úgy, ahogy az utolsó pillanatig a munka folyt. Gyakorlatilag felszámolatlanul bezártak(?) egy gyárat...


Hát az még talán elmegy, pláne errefelé a vadkeleten, hogy kibelezett sárkányokkal, meg lepusztult javítóüzemmel nem törődnek, de az mennyire lehet normális, hogy legalább 7 darab kiszerelt, egyenként többmillió dollárt érő NK-25-öst is csak úgy otthagynak?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 670
75 499
113
Hát az még talán elmegy, pláne errefelé a vadkeleten, hogy kibelezett sárkányokkal, meg lepusztult javítóüzemmel nem törődnek, de az mennyire lehet normális, hogy legalább 7 darab kiszerelt, egyenként többmillió dollárt érő NK-25-öst is csak úgy otthagynak?

A sárkány többet ér.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 852
4 132
113
A sárkány többet ér.

Az (amúgy is már valószínűleg rég "elöregedett") elektronika nélküli két darab, lehet, hogy teljesen szétrepült csupasz sárkány? Hát, nem tudom... Persze lehet, hogy a hajtóműveknek is lejárt már az üzemidejük, azért vannak kiszerelve, de szerintem még így is többet érnek.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 670
75 499
113
Az (amúgy is már valószínűleg rég "elöregedett") elektronika nélküli két darab, lehet, hogy teljesen szétrepült csupasz sárkány? Hát, nem tudom... Persze lehet, hogy a hajtóműveknek is lejárt már az üzemidejük, azért vannak kiszerelve, de szerintem még így is többet érnek.

Azt nyilván nem látjuk,hogy milyen állapotban hagyták ott ezeket a gépeket/hajtóműveket/részegységeket.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 852
4 132
113
Azt nyilván nem látjuk,hogy milyen állapotban hagyták ott ezeket a gépeket/hajtóműveket/részegységeket.

Hát ez is igaz, de feltételezem, hogy nem azért vannak úgy szétkapva, mert annyira jó állapotban lehettek azok a sárkányok. Mindenesetre szerintem, ha akár az ebay-en meghirdetnék azokat a hajtóműveket, simán elvinnék darabját párszázezer dodóért, de még akár millán felül is. Még annak is több értelme lenne, mint hagyni, hogy a madarak, egerek, stb. fészket rakjanak bennük ott és szép csendesen pusztuljanak...
 
  • Tetszik
Reactions: endre and dudi