1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Tupoljev Tu-22M "Backfire"

Diskurzus a(z) 'Stratégiai/taktikai bombázó repülőgépek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. Python

    Python Well-Known Member

    Tu-22M3 géppár:
    [​IMG]
     
  2. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    [​IMG]
    Kibővített FullHD
     
  3. arbalest

    arbalest Well-Known Member

  4. nyugger

    nyugger Well-Known Member

  5. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    [​IMG]
    Tovább bővített FullHD
     
  6. nyugger

    nyugger Well-Known Member

  7. nyugger

    nyugger Well-Known Member

    Áldás osztása folyamatban:
    [​IMG]
     
  8. borisz

    borisz Well-Known Member

    Még 2-3 év a rendszeresítésig.</blockquote>

    És most? :)
     
  9. boki

    boki Well-Known Member

    Tu-22M3
    [​IMG]
     
  10. Python

    Python Well-Known Member

  11. arbalest

    arbalest Well-Known Member

  12. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    1992-es kép :)

    [​IMG]
     
  13. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

  14. szuvorov

    szuvorov Well-Known Member

    Az orosz védelmi minisztérium várhatóan hat darab Tu-22M3 típusú nagy hatótávolságú hadászati bombázó repülőgépet kap az év végéig

    http://www.oroszhirek.hu/index.php/politika/4841-hat-nagy-hatotavolsagu-hadaszati-bombazot-kap-az-orosz-legiero
     
  15. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

    Vajon milyen szinten lesznek felújítva?
    Mondjuk passzol a TU-160 újragyártásának koncepciójával.
     
  16. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

    Tu-22M Backfire "145" gyártmány
    9-9 db Tu-22M0 és M1 előszériás Backfire A 1971-72-ben, majd
    a sorozatgyártású
    Tu-22M2 Backfire B
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Tu-22MP elektronikai harcra kialakított repülőgép az előtérben
    [​IMG]
    [​IMG]

    Tu-22M3 Backfire C
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]


    Raduga Kh-22 Burya/AS-4 Kitchen rakéta
    Vízfelszini célpontok elleni rakéta
    [​IMG]
    Szárazföldi célpontok elleni Kh-22NA rakéta
    [​IMG]
     
  17. czulu

    czulu Well-Known Member

    A nagyra nőtt MIG-23-as. :)
     
  18. blogen

    blogen Well-Known Member

    Ezek a gépek csak akkor lennének stratégiai jelentőségűek, ha lenne legalább egy-egy támaszpontjuk Vietnamban, Szokotrán és Szíriában, amit jelentős vadász, légvédelmi és szárazföldi erők is védenének. Ilyen támaszpontok nélkül, ezzel a hatótávolsággal nincs igazán jelentőségük az orosz védelem számára. Offenzív fegyverek, amiknek előretolt bázisok kellenek.
     
  19. dudi

    dudi Well-Known Member

    Eezek nem stratégiai bombázók.
     
  20. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

    Blogen, itt zavart látok az erőben, mert mi is a stratégia a katonai értelmezésben?
    A stratégia cselekvések egy hosszabb távú terve egy bizonyos cél elérése érdekében, amely gyakran az úgymond „győzelem” avagy egy probléma megoldása. Megkülönböztetjük a taktikától és az azonnali akcióktól, mivel a stratégia a cselekvések és azok végrehajtásához szükséges erőforrások biztosítását időben kiterjedten gondolkodva tervezi meg.

    A szót eredetileg a hadászatban használták, a háború megnyerésének művészetét, a seregek mozgatását és ellátását jelentette. Alakja a görög "stratēgos" szóból ered. Napjainkban ez a terminus már sokkal szerteágazóbb jelentés tartalommal rendelkezik.

    A katonai repülésben megkülönböztetünk kis hatótávolságú (front, vagy harcászati pl. Szu-34), közepes hatótávolságú (hadműveleti pl. Tu-22M), illetve nagy hatótávolságú (hadászati pl. Tu-160) bombázó repülőgépeket. A harcászati bombázó repülőgépeket hívjuk front bombázó, vagy vadászbombázó repülőgépeknek, amelyek harci hatósugara nem éri el a 2.000 km-t. A közepes bombázó repülőgépek harci hatósugara 2.000 - 5.500 km között van, míg a hadászati bombázó repülőgépek harci hatósugara 5.500 km felett van. Ezek az adatok légi utántöltés nélkül értendőek. Természetesen a légi utántöltés alkalmazása esetén átcsúszhatnak a következő kategóriába, de mivel nem erre tervezték őket alapvetően, ezért ezzel nem számolnak alapból.
    A harci hatósugár az a lerepülhető távolság, amely távolságon belül az adott harci repülőgép úgy képes a feladatát elvégezni, hogy a visszaérkezéskor még 20% tartalék üzemanyaggal rendelkezik. Függ az adott repülési profiltól, A-A-A esetén a legkisebb, M-A-M esetén közepes, míg a M-M-M esetén a legnagyobb. A - alacsony (földközeli) repülési magasság, M - optimális, magas repülési magasság. az első betű odarepülés, a középső a harci zóna, a harmadik a vissza repülés. Még létezi pár repülési profil, M-A-A-M, stb.
    A Tu-22M Backfire repülőgépet azért nem vonták be a leszerelési tárgyalásokba a '70-es években, mert a harci hatósugara meg sem közelíti a hadászati szintet (tipikus fegyverfeltöltés esetén maximum 2.500 km légi utántöltés nélkül, pontosan hadműveleti szintre tervezték. Annyit még hozzá tennék, hogy a felosztás kontinentális jellegű, függ attól, hogy az ellenséges terület milyen távolságra van, mert pl. a Tu-22M európai viszonylatban bizony hadászati besorolású lehet, tehát a NATO szempontjából lehet hadászati is, de az USA szempontjából már nem. Ugyan ez igaz a NATO, volt VSZ, jelenleg Oo. viszonylatban is.
    Sokszor beszélnek a harci repülőgépeknél is a maximális hatótávolságról, de igazából katonai értelemben nem igazán van jelentősége, csak tájékoztató adat, mert az átrepülési távolságot jelenti két reptér között. Viszont a teher/utasszállító, esetleg a felderítő repülőgépeknél nagyon fontos érték. A harci repülőgépeknél a harci hatósugár a lényeges.
     

Ezen oldal megosztása