1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Type 055 - kínai cirkáló osztály

Diskurzus a(z) 'Cirkálók' témában - ghostrider által indítva @ 2016. június 12..

  1. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Azt venni kell, de licencben gyártják az eurocopter Douphint és azt használják párhuzamosan a Kamovval.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Harbin_Z-9
     
    endre likes this.
  2. vilmoci

    vilmoci Well-Known Member

    a semminél jobb....
     
  3. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Hát igen. Olyan csórók is mint a Royal Navy, meg a US Coas Guard is ilyenekkel kell beérje, a Francia Haditengerészetről nem is beszélve (a szaudi haditengerészetet csak zárójelben merem megemlíteni).
    Ez van, a semminél ez is jobb...
     
    endre likes this.
  4. vilmoci

    vilmoci Well-Known Member

    Ahogy nézem az RN, a parti őrség, meg a franciskák is rendelkeznek komolyabb biciklikkel is a hikomatok mellett. A csucsuknak is kell majd valami komoly gép is, de ha tényleg lekopizzák az S-70-est, akkor már szebben lesz lefestve a mese.
     
  5. Roni

    Roni Well-Known Member

    Hát ez csak CGI de akkor is jól néz ki :hadonaszos:
    Persze le lettem már oltva hogy jövök a kínaikkal na de hát érthető is hisz európa legütősebb rombolója (szerintem) a type 45 is csak 48 cellás a type 052d -hez képest és még csak nem is mk41 hanem csak aster rakétákat tud alkalamazni.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Hatalmas tűzerejük van az ilyen hajóknak
    Cj-10 2500km
    Hq-9b
    yj-18
    Főleg ha jó pár cellát megpakolnak ESSM rakétával amiből 4db megy egy cellába akkor még tovább nő a légvédelmi rakéták száma .
    1 ilyen hajó többet ér az én szememben mint az egész észak koreai haderő

    [​IMG]
     
  6. Roni

    Roni Well-Known Member

    A második
    [​IMG]
     
  7. Roni

    Roni Well-Known Member

    Ez felpörgeti a gyártást.


    [​IMG]
     
    zolkas, svajcibeka, fip7 and 2 others like this.
  8. Szittya

    Szittya Well-Known Member

    A kinaiak is rendelkeznek nagyobb helikkel z8a z15 ami egy h175 vagy ott a kevesek altal ismert z18 /mac se nagyon hoz hirt felolle :(\
     
  9. Cifu

    Cifu Well-Known Member

    Először is a Type-48 esetében ott van a hely további 12 cellának, amely lehet strike hosszúságú Mk.41 is.
    Másfelől az Aster-15 / -30 aktív radar önirányítású rakéta, ezért az MBDA (és a britek/olaszok/franciák szerint) elég egy célra egyet indítani. Az US NAVY az SM-2 rakétánál kiemelt fontosságú cél esetében két rakéta per célt tart szükségesnek a kellően magas szintű találati/megsemmisítési esélyhez. Márpedig az Sz-300 alapú légvédelem (HQ-9) alapvetően az SM-2 szintjén mozog, tehát ott sem ártana a két rakéta per cél.

    Ha innen nézed 48db Aster-15/-30 = 96db SM-2MR (vagy HQ-9).
    Így is olyan rosszul hangzik?
     
  10. speziale

    speziale Active Member

    Mondjuk szerintem a sachsen és az f100 osztályok ütősebbek; előbbi 64 essm/sm2 blokk 3-át tud vinni 2 ram-al kiegészítve míg utóbbi 96 essm/sm2-őt tud cipelni
     
  11. dudi

    dudi Well-Known Member

    Az oroszok mindenre kettőt lőnek még légi-harc rakétából is.
     
  12. Cifu

    Cifu Well-Known Member

    Ez a baj a dedikált topicokkal... elindulunk egy osztálytól, és a végén már négyről beszélünk. :)

    Alapvető probléma, hogy a PAAMS (Horizon / Type-45) egy "saját" programja az angol/francia/olasz haditengerészeteknek. A Sachen és az F100 osztály viszont az amerikai fejlesztésekre épít. Most lehet nevetni ezen, de azért hiába horror a PAAMS költségvetése, csak a világ első haditengerészeti ARH légvédelmi rakétarendszere volt, megelőzte még az SM-6-ot, vagy a Barak 8-at is (a Redut meg még a kanyarban sem volt). Igen, opció lehetett volna 64 vagy akár 96 Sylver VLS is a Type-45-ön, ám (bölcsen) felmérték, hogy ennyire aligha se valaha is szükségük. A 48 is igen komoly tűzerő.

    Hogy kicsit ontopicok legyünk, KÍna először a német /spanyol logikát követte, és orosz radarokra és rakétákra épített, most meg a brit/francia/olasz logikával nekiállt saját légvédelmi rendszereket felépíteni (HHQ-9 és társai).

    Igen, a Type-055 messze erősebb, mint a Type-45, csakhogy a briteknek nincsenek szuperhatalmi ambícióik, nem akarják a "legnagyobbat". Száz évvel ezelőtt még olyan időket éltek, olyan gondolatokat kergettek. Ma Kína kerget ilyen gondolatokat...
     
    fishbed and endre like this.
  13. dudi

    dudi Well-Known Member

    Nem lehet bővíteni a Type 45-ök VLS celláit?Arra gondolok,hogy ha beférne 96 is akkor meg van neki a hely a hajótestben csak kihasználatlan.
     
  14. speziale

    speziale Active Member

    Ezeket én is tudom. Bár a Sachsen/Zeven Provincien/Iver Huitfeld osztálynál csak a rakéták USA-kok, a radar rendszer európai, míg az f100/Nansen class azok aegis hajók.
    Csak arra akartam utalni, hogy szerintem tűzerőben a sachsen class/f100 osztály a legerősebb Európában, főleg ha jön az aktív radaros ESSM.
    És egyébként akkor vissza is kanyarodunk egy korábbi beszélgetéshez, mely szerint nehezen értem, hogy miért aster 15 van a hajókon, amikor Meteor-ból lehetne az ESSM-hez haosnlóan 4-et rakni egy a50-es cellába
     
  15. Roni

    Roni Well-Known Member

    Na ez a rész engem nem hagy nyugodni láttam Binkov Attack vs Aegis videóját ahol én is azt vettem észre hogy kettőt indítanak egy rakétára.

    Na már most ha ez így van akkor számomra nagyon nagy csalódás és másfelől meg pazarlás is egyben.

    Akkor mi értelem 96 vl cella meg 112? o_O

    Elég lenne 64 vls aster-30 féle lokátoros rakétával

    Ez borzalmas :oops:
     
  16. Cifu

    Cifu Well-Known Member

    Én meg erre írtam, hogy amíg félaktív rakétákkal rendelkeznek, a saját megítélésem szerint nem erősebbek, mint az ARH rakétás PAAMS rendszerrel szerelt hajók. Az ESSM Block 2 pedig leghamarabb 2020-ban jöhet, tehát az a jövő...

    Ilyen téren lehetne azt mondani, hogy a Type-45-re meg lehetne a szabad 12 VLS helyére 28-32 db CAMM VLS indítót rakni, és ezzel megerősíteni a kis/közepes hatótávolságú légvédelmét...

    1. A első Type-45 2009-ben állt hadrendbe, a Meteor meg 2016-ban, és az nem VLS indítható. Alig 6 év különbség, és akkor már ott van a britteknek a CAMM inkább...
    2. Nem tudok VLS indítású Meteor kezdeményezésről.
    3. Technikailag elképzelhető, hogy nem is rentábilis, a Meteor torlósugaras-hajtóműve ugye relatíve nagyobb magasságra van optimalizálva, tehát egy elég combos gyorsító fokozatnak kellene vagy 3-4km-re felvinni.
    4. Az MBDA maga is ellenérdekelt, van a portfóliójában két (három) VLS indítású ARH rakéta, amelyek alapvetően a Meteor-al azonos technológiára épülnek (VL Mica RF és Aster-15/-30). Azoknak vágna alá egy VLS Meteorral (már ha megvalósítható).
     
    endre and fishbed like this.
  17. Cifu

    Cifu Well-Known Member

    Miért csalódás? Félaktív rávezetésnél ez van. Ezért készül az ARH irányítású ESSM Block 2 és ezért készült az ARH irányítású SM-6.
    A pazarlás ráadásul viszonylagos - a félaktív rakéták harmad-negyed annyiba kerülnek, mint egy aktív radaros...

    Rugalmasság. 96 esetében raksz mondjuk 16 cellába SM-2ER rakétát, 8-ba SM-6-ot, 24 cellába SM-2MR rakétát, 8-ba ESSM-et (ami ugye 32db rakétát jelent), és akkor még van 32 cellád a VL-ASROC rakétatorpedónak (mondjuk 8db) és Tomahawk TLAM-ra (24db).
    Ezt pedig lehet legózni tovább, hiszen AEGIS TBM hajó esetén a TLAM-ok egy része helyére mehet SM-3, ha csapásmérés a fő profil, akkor az SM-6 és SM-2ER helyére mehet még Tomahawk, ha hordozóvédelem a feladat, akkor több ESSM rakéta és így tovább.

    Van nekik olyan, az SM-6.

    Csakhogy ahogy fent is írtam, az ARH rakéták drágák. Az SM-6 ára ma olyan 5-6 millió dollár körül lehet, az Aster-30 Gen10 (mivel kis számban épül és hát európai fejlesztés) pedig cirka 30 millió euro. Ehhez képest egy SM-2MR Block IIIB/C (ami ugye már hibrid SARH / IR irányítású) ~2,5 millió dollár, egy SM-2ER Block III pedig cirka 1-1,5 millió dollár.

    Most mégis mindenki az ARH rakétákat hajszolja (India, Oroszország, Kína, Japán, stb.), mert ez a csúcstechnika, ha távoli a célpont, és az indítás után lebukik a horizont alá (ami a SARH irányítás esetén megmenti az életét), akkor is megtalálhatja és képes lehet elkapni azt. Ráadásul az eddigi 3-4 vágfázis célcsatorna hirtelen jelentősen megnő (ez macera, a korlátozó tényező a középső fázisú irányítás, AEGIS és hasonló hajóknál ez cirka 20 per radar (tehát 4x20, de egy irányba csak 20 rakéta mehet), de például a Redut-Poliment esetében mindössze 4 per radar (ez nincs pontosan kifejtve, de ez az ismert adat).
     
    endre, Roni and arbalest like this.
  18. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ez ebben a formában nem igaz. A hh alatt volt jellemző, hogy kényszerből, az asszimetria mellett kellett kettőt indítani a MiG-25-ről pl. De a MiG-29 miért indítana kapásből két R-73-at vagy két R-27-et? Annak pl. csak radaros R-27-je van. A Szu-27-en is csak 2 függesztési helyre mehet R-27T és igen ritkán látni gépeken.
     
  19. Cifu

    Cifu Well-Known Member

    Bocsi Molni, de ezt biztosan ide szeretted volna? :confused:o_O
     
  20. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Lehet, hogy topikok között kellett volna linkelni, de mivel általános komment volt, ezért itt válaszoltam. A komment is itt volt..,
     

Ezen oldal megosztása