1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

UGM-96A Trident I, UGM-133A Trident II

Diskurzus a(z) 'Ballisztikus és taktikai nukleáris, biológiai és v' témában - Jeno által indítva @ 2013. január 6..

  1. fip7

    fip7 Well-Known Member

    gacsat

    A vonalrajzon nincs berajzolva, de a felső képen ott vannak. A 3. fokozat körül foglalnak helyet elvileg.
     
    gacsat likes this.
  2. Tcat

    Tcat Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Kép mellé legyen videón is. 1989 márciusa, a Trident II D5 első, tengerelattjáróról történő indítása. Nem igen jött össze, de azóta azért ugye igen impresszív megbízhatósági mutató jött össze.

     
    wankel and fip7 like this.
  3. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    [​IMG]

    Egy egészen érdekes írást olvastam a technikákról/módszerekről, amit alkalmaztak az amcsik azért, hogy ugyanaz a 33 láb átmérőjű hordozó egyre nagyobb hatótávolságú rakétákkal lehessen felszerelve.

    Polaris-A1 az első 1200 tengeri-mérföld hatótávolságú rakéta.

    Polaris-A2 esetén (1500 tengeri-mérföld)
    - a második fokozatot üvegszálas anyagból csinálták, és amit ezen nyertek tömeget, azzal az első fokozat üzemanyag mennyiségét növelték meg.

    Polaris-A3; 2500 tengeri-mérföld
    - mindkét fokozatot üvegszálas anyagból csinálták
    - a fedélzeti irányító rendszer tömegét 1/3-ra csökkentették

    Poseidon-C3; 2500 tengeri-mérföld
    - kihagyták az indító csőből a belső bélelést, így nőhetett a rakéta átmérője

    Trident-I C4; 4000 tengeri-mérföld
    Igazi kihívás volt az addigra agyon optimalizált (üvegszálas) C3 után még 80% hatótávolság növekedést elérni...
    - átrendezték a harci részeket, így befért közéjük a 3. fokozat
    - új nagy-sűrűségű szilárd hajtóanyagot használtak, amit korábban a Patriot számára fejlesztettek ki
    - az üvegszálas anyagot lecserélték még könnyebb kevlárra
    - aerodinamikai teleszkópot alkalmaztak a légellenállás csökkentésére

    Trident-II D5; 6500 tengeri-mérföld
    Itt már nőtt a siló átmérője, és a hossza is, a hordozó 42 láb átmérőjű lett.
    - kevlár helyett a még könnyebb grafit-epoxy gyanta lett mindhárom fokozat burkolata
    Megtartották az aerodinamikai teleszkópot, és a nagy-sűrűségű szilárd hajtóanyagot.
     
    misinator, fip7, wankel and 6 others like this.
  4. deze75

    deze75 Well-Known Member

    Mekkora a max mélység ahonnan ki tud lőni egy ilyet egy SSBN?
     
  5. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  6. deze75

    deze75 Well-Known Member

  7. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A 30 méter az már periszkópmélység közeli. A II. vh-s Type IX és VII tengóknál volt a p. mélység 12 méter tája. A
     
    deze75 likes this.
  8. notaricon

    notaricon Well-Known Member

Ezen oldal megosztása