Urbanisztika, építészet (múlt, jelen, jövő)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
A mono és multicentrikus országok vagy régiók Európában, pár példa:
euromono.jpg

És a fővárosi agglomeráció (az egységes városi térség) aránya az ország népességéhez:
eumono.jpg


Látható, hogy Budapest abszolúte a középmezőnyben van, mondhatni a monocentrikus ország tipikus példája,

Budapest aránya az országhoz mérten az organikusan létrejövő természetes arány.

A történelmi Magyarország egy multicentrikus ország volt, ez megszűnt és nincs is sok esély arra, hogy a csonkaországon belül multicentralizáljunk, mert nincs hozzá adott tér. A három lehetséges fejlődési központból kettő: Győr és Szeged az országhatáron fekszik, a természetes agglomerációjának és regionális központi szerephez szükséges területének a fele a határon kívül fekszik, míg Debrecen esetében ugyanez a terület legalább egyharmadnyi.

Budapesttel minden rendben van.

Amúgy nagyjából így néz ki a nagytérség a városok szempontjából a fejlődést adott esetben gátoló határproblémákkal:
euvarosok.jpg


Az egyetlen magyar nagyváros, aminek Budapesttől függetlenül is van fejlődési potenciálja határon belül az Debrecen, a természetes trend is ezt mutatja.
A táblázat mit akar mutatni?
Mert BP lakossága soha a büdös életben nem volt 2,5 millió, most 1,6 táján van, viszont a RÉGIÓ lakossága meg ennél több tudtommal.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 048
26 592
113
A táblázat mit akar mutatni?
Mert BP lakossága soha a büdös életben nem volt 2,5 millió, most 1,6 táján van, viszont a RÉGIÓ lakossága meg ennél több tudtommal.
Oda van írva: fővárosi agglomeráció (az egységes városi térség)

Budapest tényleges lakossága 2,5 millió a fővárosi agglomeráció területén, amit a jelenlegi városhatár csak értelmetlenül kettévág és ennél pár százezerrel is több a teljes budapesti funkcionális városi térség területén:
urban-audit.png
 
M

molnibalage

Guest
Oda van írva: fővárosi agglomeráció (az egységes városi térség)

Budapest tényleges lakossága 2,5 millió a fővárosi agglomeráció területén, amit a jelenlegi városhatár csak értelmetlenül kettévág és ennél pár százezerrel is több a teljes budapesti funkcionális városi térség területén:
urban-audit.png
Ok, de ezt hol húzzák meg? Mert ez akkor szubjektív. A gyors vasúti elérhetőség miatt ez ma már lényegében Tatabánya, Székesfehérvár, Esztergomig tart, meg akár vácig. A térképen meg valahogy Esztergom is lemaradt meg Fehérvár is...
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 048
26 592
113
Ok, de ezt hol húzzák meg? Mert ez akkor szubjektív. A gyors vasúti elérhetőség miatt ez ma már lényegében Tatabánya, Székesfehérvár, Esztergomig tart, meg akár vácig. A térképen meg valahogy Esztergom is lemaradt meg Fehérvár is...
Azért van egy többségi elv, meg különféle súlyozások. Nem hasraütésre megy, ahogy a korábbi agglomeráció számítások sem. Egy ilyen számítási metódust linkeltem is (ESPON program keretében a funkcionális városi körzet kapcsán). A fennti, országos KSH térkép még az esztergomi vasútvonal felújításának hatása előtti állapotot mutatja. Esztergom integrálódását a budapesti fvk-ba továbbra is akadályozza a közúti kapcsolat (M10 és M0 nyugat autópálya) hiánya, a korszerűsített vasút csak enyhített a közeli város elszigeteltségén.
 

hendrick

Well-Known Member
2018. június 30.
2 813
4 986
113

Hahaha picsognak a településszervezők, hogy meg kellene szervezniük a közszolgáltatásokat a településen. A helyett, hogy örülnének növekszik a lakosság csak problémáznak. Igazán ráléphetne a kisvárosiasodás útjára pl Zsámbék is, itt-ott kijelölhetne magasságkorlátozással társasházi övezetet, létrejönne egy belvárosa a településnek. A tömeges kiköltözőknek létrehozhatnának egy településrészt is, ahol engednének magasabb fokú beépítést, aztán el lehetne dönteni, hogy melyik a kettő közül a rezervátum, a gonosz piréz kiköltözők negyede, vagy a morcos őshonos veszélyeztetett életformák tradicionális falusi házai.
Mi történne itt az országban ha nem fogyna, hanem növekedne a lakosság? A polgármesterek támogatnák a futárral kiküldhető esemény utáni tablettát? Vagy bűncselekményeknél újra bevezetnék a száműzetést, hogy aki vétkezik az szedje a sátorfáját, mert ennyi emberrel nem bírunk, valakitől meg kell szabadulni... bezzeg angliában csak lazán hajóra pakolták akik nem tudtak beilleszkedni. Ajvé de nehéz itt az együttélés...
Amúgy a problémát már Grespik is felvetette, ő a beköltöző külföldieken akarta elverni a port, mármint behajtani a városfejlesztés költségeit, amihez egy külföldről ideköltöző tényleg nem járult hozzá, mert nem volt része a hazai adórendszernek. Persze ami óta EU tagok vagyunk már mondhatja a külföldi, hogy csókolom mennyi EU-s pénzt teccettek befizetni és mennyit lehívni, ott a hozzájárulásom... bonyolult ez az egész és az a baj, hogy a települések finanszírozása nem állandó, folyamatosan változika rendszerváltás óta, tervezni sem lehet valójában.
 

fulcrum11

Well-Known Member
2015. április 17.
246
293
63
Hahaha picsognak a településszervezők, hogy meg kellene szervezniük a közszolgáltatásokat a településen. A helyett, hogy örülnének növekszik a lakosság csak problémáznak. Igazán ráléphetne a kisvárosiasodás útjára pl Zsámbék is, itt-ott kijelölhetne magasságkorlátozással társasházi övezetet, létrejönne egy belvárosa a településnek. A tömeges kiköltözőknek létrehozhatnának egy településrészt is, ahol engednének magasabb fokú beépítést, aztán el lehetne dönteni, hogy melyik a kettő közül a rezervátum, a gonosz piréz kiköltözők negyede, vagy a morcos őshonos veszélyeztetett életformák tradicionális falusi házai.
Mi történne itt az országban ha nem fogyna, hanem növekedne a lakosság? A polgármesterek támogatnák a futárral kiküldhető esemény utáni tablettát? Vagy bűncselekményeknél újra bevezetnék a száműzetést, hogy aki vétkezik az szedje a sátorfáját, mert ennyi emberrel nem bírunk, valakitől meg kell szabadulni... bezzeg angliában csak lazán hajóra pakolták akik nem tudtak beilleszkedni. Ajvé de nehéz itt az együttélés...
Amúgy a problémát már Grespik is felvetette, ő a beköltöző külföldieken akarta elverni a port, mármint behajtani a városfejlesztés költségeit, amihez egy külföldről ideköltöző tényleg nem járult hozzá, mert nem volt része a hazai adórendszernek. Persze ami óta EU tagok vagyunk már mondhatja a külföldi, hogy csókolom mennyi EU-s pénzt teccettek befizetni és mennyit lehívni, ott a hozzájárulásom... bonyolult ez az egész és az a baj, hogy a települések finanszírozása nem állandó, folyamatosan változika rendszerváltás óta, tervezni sem lehet valójában.

Erről a problémáról beszélt a napokban Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója is egy interjú keretei közt. Az interjúban felhívta a figyelmet arra, hogy a zöldmezős lakásépítések során egész egyszerűen annak a lakóhelynek a valós költségét nem fizeti meg az, aki csak a házat építi meg. Előbb-utóbb oda út, vasút, közművek kellenek, amit közösen fizetünk. Egész egyszerűen fenntarthatatlan, mind anyagi, mind környezeti értelemben, ahogy a budapesti várostérség burjánzik.

Ezért.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger

hendrick

Well-Known Member
2018. június 30.
2 813
4 986
113

Erről a problémáról beszélt a napokban Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója is egy interjú keretei közt. Az interjúban felhívta a figyelmet arra, hogy a zöldmezős lakásépítések során egész egyszerűen annak a lakóhelynek a valós költségét nem fizeti meg az, aki csak a házat építi meg. Előbb-utóbb oda út, vasút, közművek kellenek, amit közösen fizetünk. Egész egyszerűen fenntarthatatlan, mind anyagi, mind környezeti értelemben, ahogy a budapesti várostérség burjánzik.

Ezért.
Ismétlem: Mi lenne itt ha valóban népszaporulat lenne... összedőlne a világ... szerencsére vannak még helyek a világon ahol a folyamatosan növekvő népesség kezelhetetlennek tűnő nehézségeivel meg tudnak birkózni...

Érdekes, hogy senki nem írja le, és fel sem veti, hogy az igazi probléma nem az, hogy kiköltöznek az emberek, hanem az amit nem mond ki senki, de minden városfejlesztéssel foglalkozó tud: ez ciklikus. Eltelik jó pár év elindul az exodus, vissza a centrumba a perifériákról... na ez a jojó a probléma. (amúgy vicces, de ez sem kezelhetetlen, mert az üdülőövezetek is ugyanígy működnek, a Balatonparti településeken is meg kell legyen a nyári és a téli infrastruktúra kapacitás is.)
 
M

molnibalage

Guest
Ismétlem: Mi lenne itt ha valóban népszaporulat lenne... összedőlne a világ... szerencsére vannak még helyek a világon ahol a folyamatosan növekvő népesség kezelhetetlennek tűnő nehézségeivel meg tudnak birkózni...

Érdekes, hogy senki nem írja le, és fel sem veti, hogy az igazi probléma nem az, hogy kiköltöznek az emberek, hanem az amit nem mond ki senki, de minden városfejlesztéssel foglalkozó tud: ez ciklikus. Eltelik jó pár év elindul az exodus, vissza a centrumba a perifériákról... na ez a jojó a probléma. (amúgy vicces, de ez sem kezelhetetlen, mert az üdülőövezetek is ugyanígy működnek, a Balatonparti településeken is meg kell legyen a nyári és a téli infrastruktúra kapacitás is.)
Nincs jojo effektus vagy minimális, mondjuk kiköltözött 100k ember, 20k vissza, majd megint 80k ki.
Szigetszentmiklós 40 ezer feletti város úgy, hogy mikor oda születtem még 20 ezres sem volt.
Csak mióta egyetemet kezdtem 2001-ben duplázódott a lakosság és az autóhasználat és birtoklás aránya is 1,5-szeres lett alsó hangon.
Ez úgy 4-szer több kocsi? A be és kivezető utak száma meg csontra ugyanaz... Parkolóhely se lett több, járdán mindenhol ahol elfér kocsi áll.
A lakókörnyezet, amit úgy szerettem, mikor elmentem félig nem létezik... :(

Amúgy az is igen balfasz a CSOK-ban, hogy csak az új házra ad ekkorát, de bezzeg, ha használtat akarsz akkor 10 misi negyedével, ha kiszúrják a szemed vagy akár alig nyolcadával. Nemi mindenki vágyik családi házra és suburbia hell-re...
 
  • Tetszik
Reactions: fulcrum11
M

molnibalage

Guest
Abban mi a jó, hogy kiköltöznek falura a népek társasházba? Mindkét életmód hátrányait ötvözik. Egy fal választ csak el a szomszédtól, de legalább ingázni is kell. Szerintem.
Az a fal lehet jó vastag és cserébe azért lehet még élhető méretű zöld.
Bár látok én olyan sorban épült "családi házat", ahol a "zöld" felét a kocsibeálló fogalja el...

Hogy ezeknek a "családi házaknak" mi értelme van.
Én nem tudom...

Valaki a lakóparkokra használja a lealacsonyító kaptár meg falanszter szót.
Ez akkor mi...????
És ez nem egyedi. nem ennyire kimaxolva, de már itt tart a lakástámogatás áládoss hatása. A mellette levő utca "szélessége" is vicces, kb. járda nem fér el rajta rendesen.

3ORz0Tx.png



De a Bucka felé tartó híd a József Attila telepi híd után párszáz méterre olyan szűk, hogy NINCS járda.
Életveszélyes, autó nélkül gyak. mozogni nem lehet.

Itthon sikerül kimaxlolni normális szabályozás híján a kreténséget.
A rohadt nagy rozsadövezetben is lakótorony épül, amikor simán elférne mellé park.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 644
55 252
113
Járkálnom kellet az utolsó hetekben Bécsben, olyan helyeken, amerre évtizedek óta nem jártam. Döbbenetes mennyiségű önkormányzati lakás épült és épül, komplett iskolákkal, árúházakkal utakkal,közlekedési infrastruktúrával stb. Szóval lehet, csak akarni kell...
 
  • Tetszik
Reactions: ZeiG and hendrick

Árpicsek

Well-Known Member
2016. október 7.
2 762
11 972
113
Az a fal lehet jó vastag és cserébe azért lehet még élhető méretű zöld.
Bár látok én olyan sorban épült "családi házat", ahol a "zöld" felét a kocsibeálló fogalja el...

Hogy ezeknek a "családi házaknak" mi értelme van.
Én nem tudom...

Valaki a lakóparkokra használja a lealacsonyító kaptár meg falanszter szót.
Ez akkor mi...????
És ez nem egyedi. nem ennyire kimaxolva, de már itt tart a lakástámogatás áládoss hatása. A mellette levő utca "szélessége" is vicces, kb. járda nem fér el rajta rendesen.

3ORz0Tx.png



De a Bucka felé tartó híd a József Attila telepi híd után párszáz méterre olyan szűk, hogy NINCS járda.
Életveszélyes, autó nélkül gyak. mozogni nem lehet.

Itthon sikerül kimaxlolni normális szabályozás híján a kreténséget.
A rohadt nagy rozsadövezetben is lakótorony épül, amikor simán elférne mellé park.
Én a többszintes társasházakra gondoltam, amiket egy szimpla kertesház méretű telekre húznak fel falun.
Egy sorházi lakás, egy nagyobb udvarral még értelmezni tudok, de ami a képen van az felfoghatatlan számomra. Miért vesz meg ilyet bárki is csilliárdokért?
 
  • Tetszik
Reactions: cirqle

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 857
15 243
113
Amúgy az is igen balfasz a CSOK-ban, hogy csak az új házra ad ekkorát, de bezzeg, ha használtat akarsz akkor 10 misi negyedével, ha kiszúrják a szemed vagy akár alig nyolcadával. Nemi mindenki vágyik családi házra és suburbia hell-re...

A 10 misis az a 3 gyerek vállalása (és megszületése) esetén járó "ingyen" támogatás.

A CSOK támogatás mellett (ami újépítésű esetén valóban jóval több, de csak a 3 gyerekesnél, 1 v. 2-nél nem akkora a diffi) viszont új/használt közötti különbség nélkül felvehetsz 2 gyerek után 10 millió, 3 vagy több gyerek esetén nagyon kedvező és végig fix kamatozású, államilag támogatott 15 milliós hitelt is + elengedik a komplett vagyonszerzési illetéket (50 misi esetén az önmagában 2 millió forint). Használt lakás esetén is.

Asszem a 2. gyerek után még elengednek egy csomó jelzáloghitelt is a CSOK hitelből. A pár hónappal korábban felvett 0%-os babaváró (újabb 10 millió) pedig beleszámít az esetlegesen ezen felül felvett banki hitel önrészbe is!

A CSOK már az 1. gyerekes változatban is nagyon megéri, már csak az illetékkedvezmény miatt is, persze teljesíteni kell a vállalásokat.
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75 and BJani
M

molnibalage

Guest
A 10 misis az a 3 gyerek vállalása (és megszületése) esetén járó "ingyen" támogatás.A CSOK támogatás mellett (ami újépítésű esetén valóban jóval több, de csak a 3 gyerekesnél, 1 v. 2-nél nem akkora a diffi) viszont új/használt közötti különbség nélkül felvehetsz 2 gyerek után 10 millió, 3 vagy több gyerek esetén nagyon kedvező és végig fix kamatozású, államilag támogatott 15 milliós hitelt is + elengedik a komplett vagyonszerzési illetéket (50 misi esetén az önmagában 2 millió forint). Használt lakás esetén is.
De csak új ingatlanra és, ha jól látom csak családi házra.
Használtam én mindenféle kalkulátort és kemény 1,5 misis CSOK támogatások jöttek ki akármit adtam meg. Amit nem is értettem, de hát ha mind ezt hozza ki..? Meg az ikertesó mondott valamit, hogy talán illetékszerzésit nem kell fizetni, ha első saját ingatlan.
Asszem a 2. gyerek után még elengednek egy csomó jelzáloghitelt is a CSOK hitelből. A pár hónappal korábban felvett 0%-os babaváró (újabb 10 millió) pedig beleszámít az esetlegesen ezen felül felvett banki hitel önrészbe is!
Kb. ez az, ami számít valamit nálam amennyire ki tudtam sakkozni.
A CSOK már az 1. gyerekes változatban is nagyon megéri, már csak az illetékkedvezmény miatt is, persze teljesíteni kell a vállalásokat.
Az első után asszem kamatmentes.
 

hendrick

Well-Known Member
2018. június 30.
2 813
4 986
113
Nincs jojo effektus vagy minimális, mondjuk kiköltözött 100k ember, 20k vissza, majd megint 80k ki.
Szigetszentmiklós 40 ezer feletti város úgy, hogy mikor oda születtem még 20 ezres sem volt.
Csak mióta egyetemet kezdtem 2001-ben duplázódott a lakosság és az autóhasználat és birtoklás aránya is 1,5-szeres lett alsó hangon.
Ez úgy 4-szer több kocsi? A be és kivezető utak száma meg csontra ugyanaz... Parkolóhely se lett több, járdán mindenhol ahol elfér kocsi áll.
A lakókörnyezet, amit úgy szerettem, mikor elmentem félig nem létezik... :(

Amúgy az is igen balfasz a CSOK-ban, hogy csak az új házra ad ekkorát, de bezzeg, ha használtat akarsz akkor 10 misi negyedével, ha kiszúrják a szemed vagy akár alig nyolcadával. Nemi mindenki vágyik családi házra és suburbia hell-re...
De van. Egyetemi tananyag része volt a jogi karon városfejlesztés környezetterhelés környezetvédelmi jog témakörben. Legalábbis kb 20 éve még így gondolták... csak mint mondom az nem években sem hónapokban mérhető, a lépték évtizedekben észlelhető.
 

hendrick

Well-Known Member
2018. június 30.
2 813
4 986
113
Az hagyján, de mint tősgyökeres budai, szerintem állat jól néz ki már a látványterve is:


1640263366-wVT6dhJbc_md.jpg


Az hagyján, de többé nem menne fel 200-300 turistabusz a Gellérthegyre - persze ezt az idióta kamuzöldek nem értik, ők mindig minden ellen tiltakoznak, mert alapvetően egy buta, politikailag szélsőséges luzerek gyülekezete.

960_epiteszforum-a-gellerthegyi-siklo-mint-a-budai-korzo-uj-eleme-2-130-2021-12-17-151650.jpg

960_epiteszforum-a-gellerthegyi-siklo-mint-a-budai-korzo-uj-eleme-0-10-2021-12-17-151614.jpg

960_epiteszforum-a-gellerthegyi-siklo-mint-a-budai-korzo-uj-eleme-1-120-2021-12-17-151650.jpg
Nagyszerű, helyi lakosként én is lelkesedem kezdettől fogva a tervért, de azt még senki sem kötötte az orrunkra, hogy azok a turistabuszok, amik most nem fognak felmenni a hegyre, hol fognak megállni? Hol lesz a turista buszpályaudvar? Erről még sem látványtervet sem írásos koncepciót nem láttam...
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 698
3 924
113
Használtam én mindenféle kalkulátort és kemény 1,5 misis CSOK támogatások jöttek ki akármit adtam meg. Amit nem is értettem, de hát ha mind ezt hozza ki..? Meg az ikertesó mondott valamit, hogy talán illetékszerzésit nem kell fizetni, ha első saját ingatlan.
Összeesküdött ellened még a internet is csak, hogy még egy ilyen hozzád hasonlót ne hordjon a hátán a Föld. :D

Jézus ereje.... van belőled még egy? .... jól besz@tuk... o_O

Illetékszerzésit meg sehanyadik házadra nem kell fizetni (be is b@szna, ha még az iletékszerzésre is kéne külön dodót csengetni :oops:), de ha az elsőt veszed magadnak, akkor a 4% illetéket tényleg elengedik, viszont ha jól tudom, annak van valami felső korhatára, talán be nem töltött 35. életév. Szóval ebből az irányból becummantottad a dolgot, mert már Te is vén szar vagy, mint én :D
Viszont ha felveszed ezt a CSOK izét, akkor meg egyáltalán nem kell illetéket fizetned, ha házat veszel...
De kérdezzél azért meg egy szakembört is. :cool:
 
K

kamm

Guest
Nagyszerű, helyi lakosként én is lelkesedem kezdettől fogva a tervért, de azt még senki sem kötötte az orrunkra, hogy azok a turistabuszok, amik most nem fognak felmenni a hegyre, hol fognak megállni? Hol lesz a turista buszpályaudvar? Erről még sem látványtervet sem írásos koncepciót nem láttam...
Hat mondjuk ugyanott, amikor a furdokbe avagy a Gellertbe viszik oket (jo, utobbit pont bezartak.)
Egyébként a lényeg pont az, hogy ne buszozzanak egyáltalán, hanem pl villamosozzanak, siklozzanak stb.

Én nem aggódom, legalábbis amíg a gellerthegyi zseniális csuszdakat békén hagyják a tervek... szerintem oda mindenki járt jatszani, aki a kerületben nőtt fel. :D
 
M

molnibalage

Guest
Összeesküdött ellened még a internet is csak, hogy még egy ilyen hozzád hasonlót ne hordjon a hátán a Föld. :D

Jézus ereje.... van belőled még egy? .... jól besz@tuk... o_O

Illetékszerzésit meg sehanyadik házadra nem kell fizetni (be is b@szna, ha még az iletékszerzésre is kéne külön dodót csengetni :oops:), de ha az elsőt veszed magadnak, akkor a 4% illetéket tényleg elengedik, viszont ha jól tudom, annak van valami felső korhatára, talán be nem töltött 35. életév. Szóval ebből az irányból becummantottad a dolgot, mert már Te is vén szar vagy, mint én :D
Viszont ha felveszed ezt a CSOK izét, akkor meg egyáltalán nem kell illetéket fizetned, ha házat veszel...
De kérdezzél azért meg egy szakembört is. :cool:
Csak 2021-től érvényes az, hogy CSOK-kal egyáltalán nem kell.
Előtte a CSOK-kal csökkentett értékre kell volna.
Ami aztán "nagy segítség" úgy, hogy értelmes gyereknevelésre alkalmas lakás 40-45 misi alatt nincs használtan sem + felúítás és erre talán 2,5 millió CSOK jár.
 

hendrick

Well-Known Member
2018. június 30.
2 813
4 986
113
Hat mondjuk ugyanott, amikor a furdokbe avagy a Gellertbe viszik oket (jo, utobbit pont bezartak.)
Egyébként a lényeg pont az, hogy ne buszozzanak egyáltalán, hanem pl villamosozzanak, siklozzanak stb.

Én nem aggódom, legalábbis amíg a gellerthegyi zseniális csuszdakat békén hagyják a tervek... szerintem oda mindenki járt jatszani, aki a kerületben nőtt fel. :D

Az persze már technikai kérdés, hogy bár a Gellérthegyi Sikló modernebb lesz, de találnak e olyan megoldást, amely segítségével az óránkénti buszos látogatószám, vagyis a 900 fő kiszolgálható.

A cél tehát az, hogy legyen autómentes, buszmentes – kivéve a tömegközlekedés – a Gellérthegy, és legyen egy alternatív közlekedési eszköz, ez lenne a sikló. A hírekkel ellentétben a főváros nem szeretne buszfordítót az Erzsébet hídhoz, ahogyan azt sem szeretnék, hogy a Tabánban várakozzanak a hatalmas turistabuszok. Köztes megoldást, üzemi területet kell erre kitalálni.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm