Urbanisztika, építészet (múlt, jelen, jövő)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
12 819
31 808
113
170 km+ suburbia.

AHeQOVm.png


Nézegettem jenki városokat, magyar, de még európai szemmel is felfoghatatlan, hogy ezek hogyan alakultak ki ekkora méretben és ilyen gyorsan.
Amikor a kőgazdag olajsejkségeket és ezt látom. akkor valahol elgondolkozom, hogy ezekhez képest a mi ökológiai lábnyomunk érdemben mennyire fing a szélben...

Kemény ez a derékszögű úthálózat ekkora méretben.
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst

hendrick

Well-Known Member
2018. június 30.
2 813
4 986
113

Az aggályokat megértem, tényleg minden aspektust meg kell vizsgálni, de ez a beruházás Budapest érdeke. Ugyanakkor teljesen érthető, hogy a helyiek nem akarják, hogy e miatt rosszabbul éljenek vagy csökkenjen az ingatlanjaik értéke, nyilván megfelelő zajvédelmet kell alkalmazni, ha máshogy nem megy, zárt alagútban kell futtatni a szerelvényeket.

Részben kapcsolódó:

 
M

molnibalage

Guest

Az aggályokat megértem, tényleg minden aspektust meg kell vizsgálni, de ez a beruházás Budapest érdeke. Ugyanakkor teljesen érthető, hogy a helyiek nem akarják, hogy e miatt rosszabbul éljenek vagy csökkenjen az ingatlanjaik értéke, nyilván megfelelő zajvédelmet kell alkalmazni, ha máshogy nem megy, zárt alagútban kell futtatni a szerelvényeket.

Részben kapcsolódó:

Az egész cikk és a bírósági ítélet hűen tükrözi az ország generális kreténségét, de főleg a bíróságért.
Nagyon remélem, hogy a magyar jogszolgáltatással soha nem kell kapcsolatba kerülnöm, mert ezek után attól kell félem, hogy a végén elmarasztalnak, hogy én öltem meg Kennedyt...

  • Milyen alternatívája van a vasúti személyszállítás bővítésnek, mint oda épül, ahova menni akarnak az utasok...? Amúgy az a terület MINDIG IS közlekedésfejlesztése volt kijelölve, konkrétan városi autópályát álmodtak meg anno oda, csak pénzhiány miatt nem épült meg. Szerencsére.

  • A sokszor mantrázott V0 felemlegetése kb. azt hozza elő belőlem, hogy baltát vágnék már a fejébe annak, aki kiejti a száján.
    A személyszállásítás kapacitáshiányos csúcsidőben, amikor NULLAD darab tehervonat jár. Tehát a V0 SEMMIFÉLE előrelépést nem hozna, mert nem növeli a csúcsidei kapacitást, ellenben a tehervonatok egy része eleve a városba jön, nem átmenő forgalom. De emiatt ma éjszaka és hajnalban járnak úgy, hogy zajvédelem semmi.

    Ellenben a fejlesztés után, a mostani teherforgalommal megszűnne az éjszaki tehermozgás és, ami nappal / kora este lenne, ott csendesebb pája, kibővített zajvédelem és új nyílászáró lenne a teljes épület állományon.
De igen, nem foglalkoztak a zajvédelemmel...
Az aggályok nálam kivitelezési időszak alatt lennének, de nem a prezentált műszaki tartalommal.
Az, hogy a V0 szóba kerül egyáltalán kb. annak vegytiszta jele, hogy a felperes és a bíróság teljesen kreténekből áll, ha ezt az érvelést elfogadták.

Kb annyira logikus ez a V0 mantra, mintha egy Duna híd kapacitása elégtelen lenne Bp felett, de a megoldás a civliek szerint az, hogy akkor épüljön egy új híd Mohácsnál, az megoldja a Bp feletti a Dunát átszelők problémáit.

Komolyan mondom, erre szavak nincsenek,

A beruházás meg nem csak BP érdeke, hanem a teljes agglomeráció ÉS BP-é is.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 847
18 961
113
suburgatory :D

szerintem is a középső részen van valami ami nem lakóház illetve a jobb alsó sarokban üzletek lehetnek meg a jobb szélén egy kis részen látszódik hgoy szintén nem lakóházak
A rögtönítélő bíróság már eldöntötte, hogy szar, úgyhogy szar!

A legtávolabbi saroktól 2,3 km-t kell az iskoláig sétálni!
 
  • Tetszik
Reactions: Galthran

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 847
18 961
113
Az egész cikk és a bírósági ítélet hűen tükrözi az ország generális kreténségét, de főleg a bíróságért.
Egyetértve veled a projekt fontosságát illetően: főleg azt, hogy hoppá, mégsem kézi vezérlik itthon a bíróságokat, és egy-két hangos kisebbségi hülye rá tudja erőltetni az akaratát a többségre. Egyébiránt aki vasút mellé költözött, az komolyan, mire számított? A Pilisi tájért aggódókat megértem,elfogado, hogy a természet miatt költöztek oda, de a vasút mellé azért költözik valaki, mert olcsóbb a zaj miatt. Ugyanez igaz a Flórián környéki sebességkorlátozásos bullshitre is.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 847
18 961
113
M

molnibalage

Guest
Az durván fél óra, egy picit már sok. De ha normálisan működő közlekedési rendszert rakunk alá teljesen élhető lehet.
BME-re járva a napi séta mennyiség...

Ki a HÉV-hez, majd 1,5 km.
HÉV 2-es vili 0,3 km
Híd, budai hídfő K épület vagy 0,7 km.
De volt olyan nap, hogy K, E, K épületben volt óra, de tesi esetén a Kármán koli és K épület között volt inga...

Tehát csak az egyetemen belül sétáltam egy nap 3 km+-t

Borároson és Csepelen a 4-6 és HÉV busz 0,3 km és otthon még majd 1 km a busztól.

Ez akkor úgy átlagban egy hosszabb napon volt 5-6 km, de nagyon hosszú napon volt 8 km...

Ennyit sétáltam minden reggel az iskolába. Nem sok.

max síkságon. (a képen az van amúgy), ennyit tekertem dombokon át, és több volt, ha nem már reggel érkezésné leizzadva akartam beérni.
Az ország nagy része itthon síkság, ahogy BP is.
Sokan képtelenek megérteni, hogy a bringa point to point léte mennyire durva dolog amíg az ember 8 km alatti távon utazik.
A kocsival összevetve lényegében nincs parkolási idő, nem kell helyet se keresni, se mélygarázsba menni, se épületen belül szerencsétlenkedni.

A mai SUV-ok akkorák, hogy láttam már majd 2 percig parkolni ezzel tulajt, de 1 perc feletti átlaga van. 2 perc alatt 600 méter felett megyek bringával. Két parkolás az már 3 perc, akkor már 1 km-et mentem...
És nagyjából pont ott teszem le a bringát, ahova megyek. Nem 200-300 méterre tőle, ahogy az utcai parkolásnál örülni lehet, ha ez sikerül...

A tömegezésnél is, ha csak 8 + 4 perc van metróig, és nem kell átszállni, akkor is 12 perc. Ennyi idő alatt 3-3,5 km-et haladok.
Gyakorlatilag a 8. kerületből is gyorsabb a bringa a Forgách utca tájára, ha nem metrópótló lenne ma...
Úgy, hogy a Kassák Lajos utca előttig 0 bringás infra van...
 
M

molnibalage

Guest
Egyetértve veled a projekt fontosságát illetően: főleg azt, hogy hoppá, mégsem kézi vezérlik itthon a bíróságokat, és egy-két hangos kisebbségi hülye rá tudja erőltetni az akaratát a többségre. Egyébiránt aki vasút mellé költözött, az komolyan, mire számított? A Pilisi tájért aggódókat megértem,elfogado, hogy a természet miatt költöztek oda, de a vasút mellé azért költözik valaki, mert olcsóbb a zaj miatt. Ugyanez igaz a Flórián környéki sebességkorlátozásos bullshitre is.
Nem a kézivezérlésről van itt szó.
Az, hogy bármilyen vagy magyar bíróság ugyanazon esetről 3 szinten 3 eltérő ítéletet hoz, az műszaki szemmel egészen nevetséges.
Az még inkább, hogy a bíróság ennyire kretén és érvelésként fogadja el azt, amiért egy mezei vizsgáról kibaszni kéne embert és nem több száz mrd-os projektként elfogadni egy oda nem tartozó dolgot érvként.

Ez az, ami sokkoló.
 
  • Tetszik
Reactions: Sulaco
M

molnibalage

Guest

kb. a minimum az egészséges élethez. Amióta nem csinálom, érezhetően romlott az egészségem, más módokon kell pótolnom, ami éppúgy elvisz napi egy órát.
2021-ben 1137 km-et sétáltam.
2020-ban 754 km-et.

Részben a COVID miatt is, asszonnyal közös időtöltésként.

Idén ez a munkahely és időbeosztás változás és neki is hol HO hol nem HO és egyéb dolgok miatt eddig csak 110 km.
Azért még ez is a napi 2 km-es átlag felett van.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 503
54 441
113
Èn egy lusta disznó vagyok, de azërt 30perc az iskoláig igazán nem a vilâg vège...