Urbanisztika, építészet (múlt, jelen, jövő)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 161
33 514
113
Melyik részét nem érted annak, hogy metrót oda viszel, ahol nagy népsűrűség van?
A budai hegyekben minek menne? Megállót létesíteni amúgy sem tudnál úgy.
Az egyetlen realitása kb. Budaörs alatti alagútnak lenne, hogy a NY-ivégébe menjen metró, de eszmenten drága lenne úgy, hogy közben felszíni vasútállomás elérhető onnan. A körvasúttal a város minden része is elérhető lesz (lenne) onnan.
szerintem alapvető várostervezési probléma hogy ott akarnak enyhíteni a nyomáson ahol van.
és nem mernek belenyúli drasztikusan a város szerkezetébe.

ha a budai hegyekbe viszel metrot a hegy belselyébe (a hegy belsejébe a metrómegálló is elfér miért ne férne el ?)
ott javúl a közlekedés tehát a boltok az üzletek munkahelyek követni fogják és újy csmópont jön létre ami elszívja a töbletet onnét ahol a probléma fennáll és megoldása nehézkesebb...

tehát igen nem kabátot a gombhoz. (jelenlegi helyzet) hanek gombot a kabáthoz. új közlekedési és urbanisztikai központok létrehozására lenne szükség ami kulcs a megközelíthetőség. és a budai hegybe fillérekért alagótrendszert lehetne építeni. úgy hogy a befektetés egy része megtérűlne bányászati termék formáályában. zúzott kő fejtett kő sziklák és kőtéglák. (budai mészkő kerítéstéglák. stb sokan házat építettek belőlle ) pl törökbálinton rengeteg ház épűlt belölle.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 161
33 514
113
pl a budai hegyoldalba 4 színtes 3 emeletes irodaházakra dunára nézőekre nagy kereslet lenne vagy ami a hegy másik oldalára tekint. (máris egy csomóan nem járnának pestre pl.) budáról hanem budán hosszanti irányba közlekednének ezeken a helyeken megjelennének olyan üzletek és szolgáltatások amik eddig a pesti zsúfolt oldalon vóltak jelen. így felpezsdítve buda egy egy völgyének életét kisebb központokat hozva létre. mind emelett buda keresztirányú közlekedése is csökkenne ami színtén nem túl kiépített.
tehát áthelyeznék a túl zsúfolt központokból egy hegy hányadot hogy csökkentsem az oda rányuló mozgást ezzel tehermenesítve azt. úgy hogy ahol probléma van ahhoz hozzá sem kellene nyúlni.
 
M

molnibalage

Guest
szerintem alapvető várostervezési probléma hogy ott akarnak enyhíteni a nyomáson ahol van.
és nem mernek belenyúli drasztikusan a város szerkezetébe.

ha a budai hegyekbe viszel metrot a hegy belselyébe (a hegy belsejébe a metrómegálló is elfér miért ne férne el ?)
ott javúl a közlekedés tehát a boltok az üzletek munkahelyek követni fogják és újy csmópont jön létre ami elszívja a töbletet onnét ahol a probléma fennáll és megoldása nehézkesebb...

tehát igen nem kabátot a gombhoz. (jelenlegi helyzet) hanek gombot a kabáthoz. új közlekedési és urbanisztikai központok létrehozására lenne szükség ami kulcs a megközelíthetőség. és a budai hegybe fillérekért alagótrendszert lehetne építeni. úgy hogy a befektetés egy része megtérűlne bányászati termék formáályában. zúzott kő fejtett kő sziklák és kőtéglák. (budai mészkő kerítéstéglák. stb sokan házat építettek belőlle ) pl törökbálinton rengeteg ház épűlt belölle.
pl a budai hegyoldalba 4 színtes 3 emeletes irodaházakra dunára nézőekre nagy kereslet lenne vagy ami a hegy másik oldalára tekint. (máris egy csomóan nem járnának pestre pl.) budáról hanem budán hosszanti irányba közlekednének ezeken a helyeken megjelennének olyan üzletek és szolgáltatások amik eddig a pesti zsúfolt oldalon vóltak jelen. így felpezsdítve buda egy egy völgyének életét kisebb központokat hozva létre. mind emelett buda keresztirányú közlekedése is csökkenne ami színtén nem túl kiépített.
tehát áthelyeznék a túl zsúfolt központokból egy hegy hányadot hogy csökkentsem az oda rányuló mozgást ezzel tehermenesítve azt. úgy hogy ahol probléma van ahhoz hozzá sem kellene nyúlni.
9d633f036df420f5a38c33a222fcb922.gif
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 940
19 231
113
pl a budai hegyoldalba 4 színtes 3 emeletes irodaházakra dunára nézőekre nagy kereslet lenne vagy ami a hegy másik oldalára tekint. (máris egy csomóan nem járnának pestre pl.) budáról hanem budán hosszanti irányba közlekednének ezeken a helyeken megjelennének olyan üzletek és szolgáltatások amik eddig a pesti zsúfolt oldalon vóltak jelen. így felpezsdítve buda egy egy völgyének életét kisebb központokat hozva létre. mind emelett buda keresztirányú közlekedése is csökkenne ami színtén nem túl kiépített.
tehát áthelyeznék a túl zsúfolt központokból egy hegy hányadot hogy csökkentsem az oda rányuló mozgást ezzel tehermenesítve azt. úgy hogy ahol probléma van ahhoz hozzá sem kellene nyúlni.
Gondolom nem szoktál Budán közlekedni... Ugyanis Pesten is hiába van metró, mégis sokan mással (is) közlekednek... Buda továbbra sem lenne átjárható, csak egy-egy szigeben lenne jól elérhető. De minek? Kiölni Budából a budaiságot, hogy olyan lehessen, mint Pest? Csodás lenne a viszonylag nyugodt és zöld területekből is iroda-flaszter-bevásárlóközpont negyedeket csinálni.
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 368
24 727
113
Talán ide passzol a legjobban.

"A közleményben kitértek arra, hogy Magyarország földrengés-aktivitása közepes, ami azonban

nem jelenti azt, hogy valamennyi földrengés mérsékelt erősségű, csak azt, hogy a nagy rengések ritkák.
A múltban több, komoly pusztítást okozó földrengés sújtotta az országot. A statisztikai vizsgálatok alapján 5-ösnél nagyobb magnitúdójú földrengés Magyarországon átlagosan 40-50 évente fordul elő."


Bár a letölthetőségére várni kell még.

 

hendrick

Well-Known Member
2018. június 30.
2 813
4 986
113
:( Én ennek biztos helyet szorítottam volna... ha átütemezéssel együtt is...
Persze kezdetektől fogva szürreális volt az egész, valószínűtlenül drága és hosszú megtérülésű, de értelmes beruházás lett volna.
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
11 600
14 544
113

 

ZeiG

Well-Known Member
2017. április 4.
871
4 851
93
Új kedvenc szobrot találtam! Haditechnikai vonatkozása is van, mi több, az alkotás magának a hadiiparnak, illetve a hadiipar háborús hőseinek állít grandiózus emléket.

Magnyitogorszkban, a világháború talán legnagyobb hadiipari városában magasodik a 15 méter magas Тыл-фронту (magyarul kb. Hátország (a) - Front(nak)) emlékmű két űrgárdistákat maga mögé utasító alakja.

8AF6EB34-9371-4FED-B7AC-79E6F6277E42_w1080_r0_s.jpg


A szovjet háborús emlékművek brutális monumentalitása Lev Golovnitsky alkotásából is valósággal üvölt: légkalapáccsal faragott arcok, gránitkemény tekintetek, vasgyúró acélmarkok jellemzik a kérlelhetetlenül tömör, vaskos ércalakokat.

photo-37715.jpg


De amitől zseniális lesz az egész, hogy ez a brutálisan súlyos szoborpár minden statikussága ellenére is mozgásban van!
Egy pillantás elég ahhoz, hogy észrevegyük, a tökéletesen vízszintes helyzetben lebegő gigászi kardot nem a feje fölé emeli az egyik érctitán, hanem felnyúl érte az acélüzem láthatatlan vasláncához, hogy (kar)társa segedelmével leemelje onnan, azzal a mozdulattal, amelyet oly gyakran látni a világháborús hadiüzemek munkálatait megörökítő, feszülten ugráló, karcos-kontrasztos mozgóképeken!

38063007.jpg


Nem ismerek hasonló műalkotást sem, amelynél az időtlenség statikus brutalitás ilyen kifinomult kontrasztban egyesülne a pillanat dinamikus varázsával!

36773481610_60d75e384b_b.jpg


Ráadásul a teljes emlékműnél ez tovább fokozódik, részben a háttérben csillogó széles vizek és füstölgő gyárkéményrengeteg hatására, részben pedig az előterében elhelyezett kővirágban lobogó, kohókat idéző lángok nyomán.

1564255574174521771.jpg
 

ZeiG

Well-Known Member
2017. április 4.
871
4 851
93
Amúgy a fentebbi képen nem segít leemelni, hanem a munkás átadja a fegyvert a katonának.
Igen, olvastam, bár nekem mindkettő inkább munkásnak tűnik. Mindenesetre elég látványos, hogy fentről (mintegy az égből) veszik le, illetve át a kardot.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 870
113
Igen, olvastam, bár nekem mindkettő inkább munkásnak tűnik. Mindenesetre elég látványos, hogy fentről (mintegy az égből) veszik le, illetve át a kardot.
Nem tudom, nem olvastam, de aki két kézzel tartja, azon katonaköpeny van, meg orosz katonazubbony (gimnasztyorka).
A katonában már szinte beleérezni azt a mozdulatot is, hogy lesújt a karddal.
Egyébként jó írás.

Nekem valahogy mindig olyan Süsü a sárkány utánérzésem van ha látom.... Nem értek a modern művészethez :(
Látod, mégis értesz hozzá.

De van olyan Hunyadi szobor, amelyről nem Süsü jut az ember eszébe:
Hunyadi_01.jpg


De Süsüről is készült minden értelemben minőségibb alkotás, mint ez a fentebbi modernista Hunyadi:
402733
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
8 039
27 239
113
beruházás visszavonási miniszter akcióba lépett megint....
Lázár lemondott a Kelenföldi Intermodális Csomópontot érintő beruházásokról is.

  • új őrmezői buszpályaudvar ❌
  • indóház felújítása, múzeummal, parkkal ❌ (pedig ennek költéségéhez korábban már az Újbudai Önkormányzat is hozzájárult, illetve a terület egy részét szanálták)
  • tervezett Dél-Budai Centrumkórház megközelíthetőségének tervezése ❌
  • tervezett új P+R parkolók ❌
kedd05_foto02-jpg.4563189

Ezen kívül még újbudai beruházást is visszamondott:
  • kelenföldi Duna-parti sétány ❌
  • gellérthegyi közpark fejlesztése ❌

kedd05_foto02-jpg.4563189
 
  • Szomorú
Reactions: fulcrum11

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
3 977
13 984
113
A Samsara park nyolcmilliárd forint értékű beruházásának keretében 30 japán hangulatvilágú luxusvillát épít és felújítja a Dunakanyar ikonikus strandjának kaszkádos medencerendszerét a tulajdonos Dreamland Holding.

 
  • Tetszik
Reactions: megazez