Energiagazdálkodás, energiabiztonság, villamosenergia-termelés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
Persze lehet itt számolgatni, meg racionális érvekkel jönni, hogy mi mennyi, hányforint az üzemanyag, meg a többi, meg a hatótáv ,meg a töltési idő stb. Ha csak ez lenne a döntő érv mindenki Yaris HSD-vel járna. Kicsi, de bele lehet zsúfolódni még négyen is némi csomaggal. Hatótáv a villanyoshoz képest nagy. Utántöltés bárhol, pillanatok alatt. Baromi tartós,megbízható (A Priusok között sok van túl a millió km-n). Szívó benzines, környezetbarát. Formája tűrhető. Az ára sincs az egekben. Könyörgöm akkor miért vesz a magyar átlagautós 12 éves 320d-t és B5 Passat TDI-t "németből" és utána havonta tolja bele karbantartásban a Yaris lízingdíját? Miből él a francia autóipar? Emóció, divat, PR kell a vevőnek, nem ésszerűség! Lásd iPhone, Tesla...és célnál is vagyunk.
Ez megint borzalmasan kétbites érvelés. A benzines/go. és másik benzines/go. kocsi között a kora, felszereltsége és mérete alapján választ a vásárló. Ez összemosni azzal, hogy villany vs. másik kettő között miért az utóbbi viszi a prímet totál más.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 344
10 726
113
Ez megint borzalmasan kétbites érvelés. A benzines/go. és másik benzines/go. kocsi között a kora, felszereltsége és mérete alapján választ a vásárló. Ez összemosni azzal, hogy villany vs. másik kettő között miért az utóbbi viszi a prímet totál más.
Ezzel az egy mondatoddal nem értek egyet:
40000 vélemény alapján a Fiat Albea benne van a tíz legjobb típusban Magyarországon.
http://galeria.totalcar.hu/kozelet/2009/03/02/tenyleg_rasszista_a_magyar/3
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/nepitelet40k/
Mellesleg tényleg jó közlekedési eszköz; robusztus a futóműve, kiválóan tűri a rossz útviszonyokat (a harmadik világ útviszonyaira optimalizálták...), csendes (van elég összehasonlítási alapom...), kényelmes, kategóriája legtágasabb típusa, hatalmas a csomagtartója, tényleg keveset fogyaszt, s igen megbízható; a típus indexes fóruma gyakorlatilag vegetál, pedig a legfiatalabb példányok is 11 évesek. Én újonnan vettem, azóta napi használatban van, még nem volt semmilyen meghibásodása. Pontosabban a gyári termosztát viszonylag alacsony hőmérsékleten nyitott, emiatt cseréltem, s így látszott meg, hogy az egyik csőcsonk egy túlhúzott bilincs miatt repedt volt, de ez sem derült volna ki, ha nem lennék olyan fázós.:confused:
Hátrányai: Khm, nem túl szép ( s a Yaris?...:eek:), ""érdekes"" a stabilitásérzete, s hát Fiat...

Mégis a fasorban sincs a használt piaci ára. Bezzeg ha német gyártmány lenne!
Pl. a vele összehasonlítható korú, motorizáltságú, felszereltségű VW Polo-kért másfélszer annyit kérnek a hirdetési oldalakon.
De legalább a Polo utastere szűkebb, az 1.4-es motorja többet fogyaszt, s feleakkora a csomagtartója.
Az Albea átlagítélete a Népítéletben a lehetséges 10-ből 7,83 a Polóé 6.52...

A magyar még mindig nem közlekedési eszközt lát az autóban, hanem presztízst. Ennyi német prémiumot nem gyártottak, mint amennyi összetákolva, gyorskötözőzve mászkál Miskolcon:eek:
 
M

molnibalage

Guest
Ezzel az egy mondatoddal nem értek egyet:
40000 vélemény alapján a Fiat Albea benne van a tíz legjobb típusban Magyarországon.
http://galeria.totalcar.hu/kozelet/2009/03/02/tenyleg_rasszista_a_magyar/3
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/nepitelet40k/[
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/nepitelet40k/
Te most tényleg egy 9 évvel ezelőtti írással jössz, ami a válaság idején készült...?:confused:
Amin meg sem magyarázod, hogy hol cáfol engem... Mert nem látom, hogy hol cáfolna...

A magyar még mindig nem közlekedési eszközt lát az autóban, hanem presztízst. Ennyi német prémiumot nem gyártottak, mint amennyi összetákolva, gyorskötözőzve mászkál Miskolcon:eek:
Tehát nem csak azt dönt, hogy költséghatékony legyen, vagyis nem mindenkinél...
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 344
10 726
113
Molninak és az összes kételkedőknek.
A 19. század végi Molni is pont ugyanezeket az ellenérveket hozhatta fel a benzinmotoros autók megjelenése idején, mint amit most az elektromosok ellen felhoztok.
Mire kell az autó, hisz egy lovaskocsi sokkal jobb annál. A ló bármikor befogható a kocsi elé, míg az autóba ha elfelejtettem benzint venni, akkor mehetek akár tízkilométereket is, amíg találok egy benzint áruló helyet.
A lóval akármilyen távolságra el lehet menni, hisz ha éhes lesz, bármikor meg lehet állni az út szélén, ahol legelhet. Na de ha kifogy a benzin, akkor nem biztos, hogy találok olyan helyet, ahol árulnak, hisz nagyon ritkák a benzinkutak.
Az országban mindenhol kapható széna, meg abrak, így a lovat mindenhol meg tudom etetni, benzint meg kevés helyen árulnak. Most akkor építsünk ki egy párhuzamos rendszert, csak azért mert a városok bűzlenek a lószartól? Ki fogja ezt fizetni? Kinek az adójából fog kiépülni a sok benzinkút?
Külömben is az autót nem lehet szántásra használni, míg a lovat be lehet fogni az eke elé. Most akkor tartsak egy autót, hogy azzal utazgassak és egy lovat is, amivel szántok?
Az autó sokkal drágább is, mint egy lovaskocsi.
A benzin előállítása meg sokkal környezetrombolóbb, mint a széna előállítása (na jó ezt nem mondták, mert nem is tudták, mi az a környezetrombolás). Továbbá honnan lesz annyi kőolaj a benzinhez? Az elfogy egyszer, míg a fű mindig újranő.
Na és kinek lett igaza? Eltelt 50 év és a lovakat már csak a falvakon használták szántásra.
Ugyanez van most az elektromos és a benzinek autók közötti vitában.
Igen, valóban egyes dolgokban a benzines még jobb (az is lehet, hogy mindig jobb is marad), mint az elektromos, más dolgokban viszont az elektromos jobb.
Kérdés az, hogy melyik a fontosabb? Az, hogy kicsit tervezetebben használjuk az autót, vagy az, hogy egészségesebb városaink legyenek? Kinek mi számít jobban?
Nem baj, ha aszmás lesz a gyerek, de legalább az éves nyaralásainkkor 1-2 órával hamarabb leérek az Adriára.

Tetszett az írásod, pár gondolat:D:

1, A lovat akkor is naponta legalább kétszer karbantartani kell, ha csak egy héten egyszer indítod be, az autót nem (még az 1900-as évek elejieket sem).
Egy hét állás után sem a ló, sem az elektromos autó nem 100%-ról fog indulni.
2, A ló teljesítménye a XX. században érdemben már nem nőtt, ami meg van maximális illetve ahhoz közeli, az nem tartható a betankolt üzemanyag teljes elfogyásáig, ellentétben az autóval.
Hoppá! Ez utóbbiban is hasonlít a ló az elektromos autóhoz!
3,A városok levegője, környezete akkor lenne egészségesebb, ha nem lenne túl nagy a javakat/energiát stb. fogyasztó lélekszám koncentrációja.
Az országok levegője, környezete meg akkor, ha nem az Adriára autózna relaxálni a magyar(szlovák etc.), hanem a hétvégi kertjébe pl. kerékpárral.
A Föld levegője, környezete meg akkor, ha nem 7 milliárdra szaporodna az emberiség a maga fogyasztói szemléletével.
Amíg ezek vannak, addig minden környezetvédelmi intézkedés pótcselekvés, probléma áthárítás máshova...
 

LMzek

Well-Known Member
2017. szeptember 18.
610
523
93
Tetszet az írásod, pár gondolat:D:
... A Föld levegője, környezete meg akkor, ha nem 7 milliárdra szaporodna az emberiség a maga fogyasztói szemléletével.
Amíg ezek vannak, addig minden környezetvédelmi intézkedés pótcselekvés, probléma áthárítás máshova...


A valódi környezet-védelem a lehetőségektől elrugaszkodott népességnövekedés megállítása, amit csak súlyosbít a fogyasztói társadalom fogyasztási hajszája!

Nem véletlenül merült fel már kb. 30 éve is -neves személyek részéről- az afrikai élelmiszersegélyek "árú-kapcsolása" fogamzásgátlással!
 
M

molnibalage

Guest
A 9 évvel ezelőtti energetikai hatástanulmányokat is negligálod, mert már 9 évesek?
Egy ma is létező jelenséget mutattam be, amit látszólag nem akarsz érteni, csak mert téged cáfol.
Hagyjuk.
Az akkori autók ára és feleszereltésge nem azonos a maival és akkor tombolt a válság. Most meg elvileg szalad a gazdaság.
Ezek után nem érzed azt, hogy nem mindenben releváns.
 
T

torsen

Guest
Ez megint borzalmasan kétbites érvelés. A benzines/go. és másik benzines/go. kocsi között a kora, felszereltsége és mérete alapján választ a vásárló. Ez összemosni azzal, hogy villany vs. másik kettő között miért az utóbbi viszi a prímet totál más.

Előszür nem érvelés volt, hanem magyarázat a magyar léek választására.
Másodszor,Mert villanyból csak egyféle van? Hááát? Egészen korrekt alternatíva lehet egy Tesla S-helyett egy Opel Ampera-e a maga kb. 500km hatótávjával és 10 millás árával, vagy van Renault Zoe 8,5-ért...
A kétbites az, ha valaki nem veszi észre, hogy az autó-pláne kis hazánkban- nemcsak használati eszköz, hanem faroknagyobbító, érzelmi töltettel bíró, esztétikai élvezetet nyújtó (hú ba.meg!!!) státuszszimbólum, A magyarnak legalább egy kategóriával nagyobb kocsija van, mint amit a gazdasági státusza szerint logikusan választania kellene. Csak a költségek oldaláról hogy adnál el egy MB SLR-t vagy X6-t vagy egy 20 éves A8-t? Egy darab(!) közepes minőségű féktárcsa 30ezer! Vagy egy 12 éves 250-t futott 320d-t? Mikor 160ezer kilométerenként 200 ezer Ft az örvénycsappantyú sor? A német miért ad túl rajta? A magyar miért veszi meg, mikor gazdasági totálkár? Fejvakarás???
 

sirdavegd

Well-Known Member
2016. január 5.
1 272
2 093
113
Előszür nem érvelés volt, hanem magyarázat a magyar léek választására.
Másodszor,Mert villanyból csak egyféle van? Hááát? Egészen korrekt alternatíva lehet egy Tesla S-helyett egy Opel Ampera-e a maga kb. 500km hatótávjával és 10 millás árával, vagy van Renault Zoe 8,5-ért...
A kétbites az, ha valaki nem veszi észre, hogy az autó-pláne kis hazánkban- nemcsak használati eszköz, hanem faroknagyobbító, érzelmi töltettel bíró, esztétikai élvezetet nyújtó (hú ba.meg!!!) státuszszimbólum, A magyarnak legalább egy kategóriával nagyobb kocsija van, mint amit a gazdasági státusza szerint logikusan választania kellene. Csak a költségek oldaláról hogy adnál el egy MB SLR-t vagy X6-t vagy egy 20 éves A8-t? Egy darab(!) közepes minőségű féktárcsa 30ezer! Vagy egy 12 éves 250-t futott 320d-t? Mikor 160ezer kilométerenként 200 ezer Ft az örvénycsappantyú sor? A német miért ad túl rajta? A magyar miért veszi meg, mikor gazdasági totálkár? Fejvakarás???
Amperával már elég sokat találkoztam forgalomban (hogy ugyanazzal vagy másikkal fene tudja), de ennek az izének nincs hangja (csak gördülési)!!! Egyik hajnalban is mentem anyámhoz 60km-rel odébbra bicajjal (a Molni-féle Gepida Alboin, csak a még nagyobb 300-as verzió - ha jól értelmeztem, neki a 200-as van), még 30-as övezetben városból kifelé. Ilyenkor az ember forgatja a fülikéit, hogy jönnek-e jobbról, megállnak-e balról. Oszt elhúz mellettem egy ilyen osonó soson hátulról. Úgy, hogy a G 300-on jelenlegi konfigban rettenet magasan ülök (bőven átlátok az autók fölött), szóval meglepő volt, hogy így az "árbócból" sem vettem észre az elemes izét.
 
M

molnibalage

Guest
Előszür nem érvelés volt, hanem magyarázat a magyar léek választására.
Másodszor,Mert villanyból csak egyféle van? Hááát? Egészen korrekt alternatíva lehet egy Tesla S-helyett egy Opel Ampera-e a maga kb. 500km hatótávjával és 10 millás árával, vagy van Renault Zoe 8,5-ért...
Tényleg pislogok. Egy 12-17 millás autó helyett az alternatíva a 8,5-10 mis? Alig néhány tízezer család engedheti meg magának itthon azt, hogy ilyen autót vegyen újan... Ezek fényévekre vannak attól, hogy "népautók" legyenek. 4-5 millás új autók túlnyomó része céges autó....

A kétbites az, ha valaki nem veszi észre, hogy az autó-pláne kis hazánkban- nemcsak használati eszköz, hanem faroknagyobbító, érzelmi töltettel bíró, esztétikai élvezetet nyújtó (hú ba.meg!!!) státuszszimbólum, A magyarnak legalább egy kategóriával nagyobb kocsija van, mint amit a gazdasági státusza szerint logikusan választania kellene.
Igen, ezt sokszor láttam leírva. DE valahogy mégis azt látni, hogy pl. a családos átlagmagyar mégis visszatekert órás mezei használt autót keres, amivel lehet családot mozgatni és még a márka / származási ország sem faktor, csak a fals visszatekert km óra és ár alapján dönt.

Csak a költségek oldaláról hogy adnál el egy MB SLR-t vagy X6-t vagy egy 20 éves A8-t? Egy darab(!) közepes minőségű féktárcsa 30ezer! Vagy egy 12 éves 250-t futott 320d-t? Mikor 160ezer kilométerenként 200 ezer Ft az örvénycsappantyú sor? A német miért ad túl rajta? A magyar miért veszi meg, mikor gazdasági totálkár? Fejvakarás???
Azért, mert ostoba és/vagy státusszimbólum. De aki simán használt, nem luxusautót használ ott nem érzem a faroknagyobbító hatást.

Egyelemes minta, de nekem pl. ezért sincs kocsim. Amúgy sem használnám és amúgy sem ez alapján választanám ki azt, hogy milyen legyen.
 
  • Tetszik
Reactions: notaricon
T

torsen

Guest
Amperával már elég sokat találkoztam forgalomban (hogy ugyanazzal vagy másikkal fene tudja), de ennek az izének nincs hangja (csak gördülési)!!! Egyik hajnalban is mentem anyámhoz 60km-rel odébbra bicajjal (a Molni-féle Gepida Alboin, csak a még nagyobb 300-as verzió - ha jól értelmeztem, neki a 200-as van), még 30-as övezetben városból kifelé. Ilyenkor az ember forgatja a fülikéit, hogy jönnek-e jobbról, megállnak-e balról. Oszt elhúz mellettem egy ilyen osonó soson hátulról. Úgy, hogy a G 300-on jelenlegi konfigban rettenet magasan ülök (bőven átlátok az autók fölött), szóval meglepő volt, hogy így az "árbócból" sem vettem észre az elemes izét.

Az Ampera egy régi, soros hibrid konstrukció (más terminológiában hatótáv kiterjesztése villany), az Ampera-e meg egy vadi új model, tiszta vilany.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and sirdavegd
T

torsen

Guest
Tényleg pislogok. Egy 12-17 millás autó helyett az alternatíva a 8,5-10 mis? Alig néhány tízezer család engedheti meg magának itthon azt, hogy ilyen autót vegyen újan... Ezek fényévekre vannak attól, hogy "népautók" legyenek. 4-5 millás új autók túlnyomó része céges autó....

Model S 12-17mFt? Az USA-ban, támogatva 100000dollár körül, a norvégoknál 85000eurónál kezdődik. Egyelőre ez van villany fronton. Nem is népautó egyik sem.

Igen, ezt sokszor láttam leírva. DE valahogy mégis azt látni, hogy pl. a családos átlagmagyar mégis visszatekert órás mezei használt autót keres, amivel lehet családot mozgatni és még a márka / származási ország sem faktor, csak a fals visszatekert km óra és ár alapján dönt.

De számít a márka (nézd meg az importkocsikat, az első tízben csak német autó van, abból négy prémium) , és igenis olcsón akar presztiszt venni.

Azért, mert ostoba és/vagy státusszimbólum. De aki simán használt, nem luxusautót használ ott nem érzem a faroknagyobbító hatást.

Most magadnak mondtál ellen. Akkor most ésszerűen dönt vagy státuszszimbóluumot vesz?

Egyelemes minta, de nekem pl. ezért sincs kocsim. Amúgy sem használnám és amúgy sem ez alapján választanám ki azt, hogy milyen legyen.

Az bbiztos, hogy az autó nagy bukó.Vagy az értékvesztéssel, vagy a karbantartással.Ha lenne jó tömegközlekdés.... Na, és mi alapján döntenél? Mi mellett? Csak kíváncsi vagyok, nem reagálok....
 
D

danielblack

Guest
Molninak és az összes kételkedőknek.
A 19. század végi Molni is pont ugyanezeket az ellenérveket hozhatta fel a benzinmotoros autók megjelenése idején, mint amit most az elektromosok ellen felhoztok.
Mire kell az autó, hisz egy lovaskocsi sokkal jobb annál. A ló bármikor befogható a kocsi elé, míg az autóba ha elfelejtettem benzint venni, akkor mehetek akár tízkilométereket is, amíg találok egy benzint áruló helyet.
A lóval akármilyen távolságra el lehet menni, hisz ha éhes lesz, bármikor meg lehet állni az út szélén, ahol legelhet. Na de ha kifogy a benzin, akkor nem biztos, hogy találok olyan helyet, ahol árulnak, hisz nagyon ritkák a benzinkutak.
Az országban mindenhol kapható széna, meg abrak, így a lovat mindenhol meg tudom etetni, benzint meg kevés helyen árulnak. Most akkor építsünk ki egy párhuzamos rendszert, csak azért mert a városok bűzlenek a lószartól? Ki fogja ezt fizetni? Kinek az adójából fog kiépülni a sok benzinkút?
Külömben is az autót nem lehet szántásra használni, míg a lovat be lehet fogni az eke elé. Most akkor tartsak egy autót, hogy azzal utazgassak és egy lovat is, amivel szántok?
Az autó sokkal drágább is, mint egy lovaskocsi.
A benzin előállítása meg sokkal környezetrombolóbb, mint a széna előállítása (na jó ezt nem mondták, mert nem is tudták, mi az a környezetrombolás). Továbbá honnan lesz annyi kőolaj a benzinhez? Az elfogy egyszer, míg a fű mindig újranő.
Na és kinek lett igaza? Eltelt 50 év és a lovakat már csak a falvakon használták szántásra.
Ugyanez van most az elektromos és a benzinek autók közötti vitában.
Igen, valóban egyes dolgokban a benzines még jobb (az is lehet, hogy mindig jobb is marad), mint az elektromos, más dolgokban viszont az elektromos jobb.
Kérdés az, hogy melyik a fontosabb? Az, hogy kicsit tervezetebben használjuk az autót, vagy az, hogy egészségesebb városaink legyenek? Kinek mi számít jobban?
Nem baj, ha aszmás lesz a gyerek, de legalább az éves nyaralásainkkor 1-2 órával hamarabb leérek az Adriára.
A hét kommentje ;) (y)
 
M

molnibalage

Guest
Model S 12-17mFt? Az USA-ban, támogatva 100000dollár körül, a norvégoknál 85000eurónál kezdődik. Egyelőre ez van villany fronton. Nem is népautó egyik sem.
Lefelé kerekítettem, hogy látszódjon a difi. Németeknél 65-70k EUR áron is láttam Tesla S-t.

De számít a márka (nézd meg az importkocsikat, az első tízben csak német autó van, abból négy prémium) , és igenis olcsón akar presztiszt venni.
Ez megint durván leszűkített vizsgálat. Az fel sem merül benne, hogy az olasz, francia, svájci és más nyugati országban más az autóhasználat kultúrája és lehetség, hogy a korábbi évek importja alapján alakult ki ez a divat és a németek oldalán is a használt autó lepasszolási arányra és irányra van hatása? Ha valahol nincs sok használt eladó autó, akkor nem lehet venni.


Most magadnak mondtál ellen. Akkor most ésszerűen dönt vagy státuszszimbóluumot vesz?
Is-is. Az arányokról nem tudni semmit, mert nem készült statisztika. Ha neked van ilyened, akkor linkelheted.

Az bbiztos, hogy az autó nagy bukó.Vagy az értékvesztéssel, vagy a karbantartással.Ha lenne jó tömegközlekdés.... Na, és mi alapján döntenél? Mi mellett? Csak kíváncsi vagyok, nem reagálok....
A BKV ár/érték aránya nem rossz. Sanszosan akkor sem BKV-nék, ha még jobb lenne, mert szeretek tekerni és mozgok vele. Segít kordában tartani a súlyomat.
Alkalomszerűen használom csak a BKV-t, amikoe logisztikailag nem fér bele a bicó.

A másik, hogy a meló és lakáshely pont olyan, hogy a BKV-ra való felszállás és leszállás min. 6-10 perc séta attól függ, hogy hova megyek. Tehát csak az első eszköz elérése annyi oda vissza, hogy a bringával ennyi idő alatt már 2-3 km-et is megyek. A melóhely felé a legrosszabb. Ha pöccre jön minden, akkor is 37-38 perc, az átlag meg 45-50. Bringával télen is 21-22 perc. Tavasszal és nyáron meg 18-19.

Nem fanatikus elvből tekerek, hanem a kedvelés és praktikusság, hasznosság és olcsóság kombója miatt. A birngára elköltött évi 40-50k is kb. 40%-a ha van BKV bérletnek.
 

sirdavegd

Well-Known Member
2016. január 5.
1 272
2 093
113
Lefelé kerekítettem, hogy látszódjon a difi. Németeknél 65-70k EUR áron is láttam Tesla S-t.


Ez megint durván leszűkített vizsgálat. Az fel sem merül benne, hogy az olasz, francia, svájci és más nyugati országban más az autóhasználat kultúrája és lehetség, hogy a korábbi évek importja alapján alakult ki ez a divat és a németek oldalán is a használt autó lepasszolási arányra és irányra van hatása? Ha valahol nincs sok használt eladó autó, akkor nem lehet venni.



Is-is. Az arányokról nem tudni semmit, mert nem készült statisztika. Ha neked van ilyened, akkor linkelheted.


A BKV ár/érték aránya nem rossz. Sanszosan akkor sem BKV-nék, ha még jobb lenne, mert szeretek tekerni és mozgok vele. Segít kordában tartani a súlyomat.
Alkalomszerűen használom csak a BKV-t, amikoe logisztikailag nem fér bele a bicó.

A másik, hogy a meló és lakáshely pont olyan, hogy a BKV-ra való felszállás és leszállás min. 6-10 perc séta attól függ, hogy hova megyek. Tehát csak az első eszköz elérése annyi oda vissza, hogy a bringával ennyi idő alatt már 2-3 km-et is megyek. A melóhely felé a legrosszabb. Ha pöccre jön minden, akkor is 37-38 perc, az átlag meg 45-50. Bringával télen is 21-22 perc. Tavasszal és nyáron meg 18-19.

Nem fanatikus elvből tekerek, hanem a kedvelés és praktikusság, hasznosság és olcsóság kombója miatt. A birngára elköltött évi 40-50k is kb. 40%-a ha van BKV bérletnek.
Molni-márkatárs! Gepida Alboin 200-asod vagy 300-asod van???

Kerónál addig nem tűnt fel, hogy mennyi hőt ad le az ember, amíg a megmaradt országútim alá nem szereztem egy görgőt. Azóta ott figyel az előszobában felbakolt hátsó kerékkel. Harmad terhelésre állított mágnesfékkel (?) működik, 3-5 fokozatba kapcsolt váltóval. Na egy szál alsó gatyaban és cipőben kell rá felszállni, mert az első 5 perces 20-24km/h tempójú szakaszon elkezd az ember izzadni. Aztán jön a Chemical Bros (erre a fosra tekertem mindig, mert egy 7-8 órás út alatt is lenyugtatott), akkor már jobban megy a zümmzümm. 30km/h fölött már elmebeteg turbina-hangja van (haver kihajtotta 58km/h-ig szilveszterkor, akkor már vonyított), de úgy max 2-3 perc, mielőtt megfőnél. De egyenes háttal (has behúz, farizom feszít, haránthasizommal rögzít), simán lehet közben netezni, emailt írni főnöknek (este 11-kor), vagy filmet nézni 26km/h utazó mellett. Fél óra elteltével meg felmosni a padlót, mert jókora izzadtság-tócsa keletkezik (fuuuuuuuj de guftuftalaaaan). A Top Gearben anno kimérték, hogy ez a produkció még egy elemet se nagyon töltene fel, szóval én nem várom, hogy pizza-elektromos hatású hibrid biciklik lepjék el az utakat.
Mondjuk van olyan haver, aki megesküdött rá, hogy az elemes rásegítős bicajnak van értelme (csak itt a Lapos közepén ez nehezen megítélhető), de utána csajjá változott, 140 kilós lett így nehezen ellenőrizhető az állítása. Viszont anno nagyon nyígott a pilisszántói exponenciális emelkedő felső harmadánál (mely azóta is viseli magán a "L###-ríkató nyereg" megnevezést).
 
M

molnibalage

Guest
Molni-márkatárs! Gepida Alboin 200-asod vagy 300-asod van???
300 CRS, de ehhez elő kellett vennem a papírjait. Fejből lövésem sem volt.

OFF

Egyszer volt már olyan, hogy megállt mellettem egy pasi és erőteljesen bámult. Mosolygott. Kérdeztem min. Az ülést leszámítva teljesen egyforma bringánk volt, még a szín is stimmelt. :)

ON

Mondjuk van olyan haver, aki megesküdött rá, hogy az elemes rásegítős bicajnak van értelme (csak itt a Lapos közepén ez nehezen megítélhető), de utána csajjá változott, 140 kilós lett így nehezen ellenőrizhető az állítása. Viszont anno nagyon nyígott a pilisszántói exponenciális emelkedő felső harmadánál (mely azóta is viseli magán a "L###-ríkató nyereg" megnevezést)
.
Ha fent laksz egy 300 méteres hegyen, akkor van. Egyébként meg lehet lenni nélküle. Ezért van az, hogy Vitézy Dávid között azért, hogy a BKV járművein lehessen kerképárt szállítani. A hűvösvölgyi villamoson és a Fogaskerekűn már lehet, de máshol sajnos csak a HÉV-eken. Mert ezzel növelhető a bringázás aránya. A hegyről lejönni le lehet, de ki fog feltekerni? Kevés olyan állat van, mint én és én sem napi szinten csinálom...
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 665
3 516
113
Már elnézést, de ki a frászt érdekel, hogy mennyi idő alatt van 100-on egy személyautó....? Legyen alacsony a fogyasztása 130-as tempóig, legyen kényelmes, csendes és stabilan működő. Ennyi.

Komllyan mondom, hogy lehidalok. Ezek szerint akkor a legjobb személyautó az F1...?


Mondom, nem életciklusra számolva...

Apró hiba, hogy egy 5 misi vs 12 misis autó esetén hol fog visszajönni a kezdeti beruházi költség és a kettő különbözete által más befektetésből kijövő haszon? Mert a kettő közi 7 millát tehet kötvénytől kezdve bármibe.

Az áram ócsó az áram most, Magyaroszágon. Németországban meg 1 kWh kisfogyasztói áram a hazai cirka 3-szorosa. Na, hogyisvanez ez az olcsó üzem?

Jelenleg ma itthon 38 Ft/kWh-be kerül neked az áram, de a rezsicsökkentés nevű faszság előtt volt 44 Ft/kWh. A villanyautó hatásfoka 90%, cask a töltési hatásfok jó, ha van 80%, de inkább kevesebb. Tehát valójában még a 38 Ft/kWh vett árammból a végén lesz 38Ft-ért 0,72 kWh. Vagyis effektíve 53 Ft/kWh energiát kapsz effektíve.

A benzig / go. áltagosan 10 kWh/l. Most 350 Ft 1 liter, autópályánál 400, akkor legyen 375 Ft = 10 kWh, de az motorok hatásfoka kb. 30%. Tehát 375 Ft-ért kapsz 3 kWh-t
---> 125 Ft/ kWh effektív a vége.

Tehát:

Villany:
  • 53 Ft/kWh effektív, ha 38 Ft/kWh az áram ára.
  • 61 Ft/kWh effektív, ha 44 Ft/kWh az áram ára.
Benzin/gázolaj átlaga:
  • 125 Ft/kWh effektív, ha 44 Ft/kWh az áram ára.
Az villany üzemanyag felannyi úgy, hogy nem jövedéki termék és a rezsicsökkentés azt jelenti, hogy ez illúzió, mert az nem fenntartható / máshogy veszik el a pénzt. Ha leveszed az adót a benziről, akkor rohadtul ugyanannyiba kerül vagy még olcsóbb is lenne a benzin és a gázolaj.

Lássuk a németeket, gázolaj:
http://www.globalpetrolprices.com/Germany/diesel_prices/
Legyen jóindulatúan 1,1 EUR / liter = 345 Ft / liter, nagy difi nincs hazai viszonyokhoz képest.

Villany, kisfogyasztó:
http://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/images/8/8c/Electricity_prices,_first_half_of_year,_2015-2017.png
0,3 EUR / kWh = 94 Ft/ kWh. Ej, már most drágább áramot tankolni ott, mint itthon gázolajat... Ha nő az áram iránti kereslet, annak ára is nőni fog. Erre jön még majd a jövedéki adó...

Egy átlag autó 100 km-en megeszik 7 litert, ami kb. 21 kWh fogyasztásnak felel meg. Innentől fogva te számold ki, hogy mikor térülne meg a benyaköltsége egy villanyautónak. Segítek, kb. soha.


Engem, meg új autó vásárlók 99%át. Ha az lenne amit írtál akkor mindenki 75les Octviát venne. De ki vesz olyat? Segítek: Senki. Nincs.

Már megent nem a kérdésre felelsz. A modell st kuton ingyen tankolod. Tehát 0$=0Ft az üzemanyag költsége. Benziné az adott távra meg 7.000.000Ft. Tudom ez csak átverés, nem igaz satöbbi. Ettől még ez van.
 

szpg9

Well-Known Member
2017. december 17.
1 688
1 195
113
Húha, nem értem mire megy ki a hsz-ek folyama itt. Elkezdtétek a villamos energia termeléssel, (atom vagy nem atom), eddig még fogtam az adást, aztán jön ez a villanyautós áradat a kommenteknél. Nem igazán értem mit próbáltok megoldani? Most meg már bicikliztek.. Hová akartok kilyukadni??? A végén még gyalog kell járni...Nekem kb. két éve volt egy balesetem és nem csináltattam meg az autómat azonnal. Először pénzre vártam, aztán rászoktam a tömegközlekedésre, busz és vonat. Városon belül gyaloglás...Persze, ha a fő vonalaktól messze kellett menni, akkor kaptam mindig egy autót a barátomtól, mert máshogy megoldhatatlan a helyzet. Mondjuk le is fogytam ezzel a sporttal rendesen, de azért kényelemesebb akkor indulni, amikor akarok...Pénteken elhatároztam, busszal megyek be a városba, mert ittam és így nem ülök autóba (postára meg bankba kellett volna mennem). Végül, mivel tudtam, ott áll az autó a ház előtt, addig szarakodtam, míg lekéstem a buszt, így azonnal autóba pattantam, és a kertek alatt mezőgazdasági utakon jutottam el a szomszéd falu postájára, ahol elintéztem a dolgaimat. Miért írtam ezt? Azért mert nem hiszek abban, hogy az emberek összességét akár a jövőbe vetett hit (éghajlatváltozás, stb...) önkéntes együttműködésre lehetne kényszeríteni. Az emberek -egyének- hajlamosak a legkisebb ellenállás irányában tevékenykedni, és a saját életükön időben túlmutató hatásokat meg negligálják eleve...Szerintem amiről írtok ezen fog megbukni, mert világméretű összefogás kellene, ami nincs...és nem is lesz. Mert pld. az afrikainak, aki az idén vesz okostelefont és rácsodálkozik az internetre, nem az fog eszébe jutni,alapból, milyen ökologikusan éltem, miattam nem fog a bolygó az ember számára élhetetlenné válni, hanem arra, én is szeretnék annyit fogyasztani, mint pld. Ausztriában...
 
M

molnibalage

Guest
Engem, meg új autó vásárlók 99%át. Ha az lenne amit írtál akkor mindenki 75les Octviát venne. De ki vesz olyat? Segítek: Senki. Nincs.
Támaszd már alá valami felmérséssel az, hogy pl.a családok úgy választanak autót, hogy megnéznik az autó árát, csomagtaró méretét, árát, stb....
... és aztán a 100-ra való gyorsulás alapján választanak.

Nem tudom, hogy sírjak vagy röhögjek ezen a kijelentése.

Már megent nem a kérdésre felelsz. A modell st kuton ingyen tankolod. Tehát 0$=0Ft az üzemanyag költsége. Benziné az adott távra meg 7.000.000Ft. Tudom ez csak átverés, nem igaz satöbbi. Ettől még ez van.
Már, ha van kút a közeledben, ami eleve kitérő és ott kell szobroznod mellette. Te hogyna árazod be a saját szabadidődet? Ezen felül tömegesség esetén nem lesz ingyen. Mondom, herótom van, amikor egy fenntarható és egy nem fentartható, totálisan eltérő körülmények közötti összehasonlítást csinál valaki. Jobb helyeken erre a hazugság szó dívik...
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger