Energiagazdálkodás, energiabiztonság, villamosenergia-termelés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
Jah, Skoda aztán népautó, véletlenül se 1400ccm-es Opel Astra-k, TDI VW Golf-ok meg 1000ccm-es Suzuki Swift-ek cirkálnak ma az utakon.
Na, ez a másik fele. 2003-ban (bár ez régen volt) azért terveztem Swift mérethez autóemelőt Gépelemek I-en, mert kb. minden 4-5-dik (!) autó az akkori nyeszlet Swift volt. Hazafelé pár napon keresztül készítettem statisztikát és ez alapján választottam. Utcán odamentem párhoz, lemértem őket és terveztem. :)
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 338
54 934
113
Ez a 100 LE-s határ mi alapján lett meghúzva?
Csak mert a mai kocsik nagyon nehezek, a váltó áttétek meg hosszúak. Gyakorlatilag egy mai autóval 100 LE alatt nem lehet közlekedni.
Ez már nem az Astra F korszak, ahol a 85 LE-s Astra F az már tényleg egy villám volt. Még ma is fürge. (tapasztalat). Annyival másabb egy mai hasonló kategóriájú autó, hogy kb. 110-120 LE -vel tudja csak hozni ugyan azt a dinamizmust, mint amit az Astra F tudod annó 85 LE-vel.
Szóval ne legyen már luxus a 100 LE :)
A három hengerre meg :hadonaszos:
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Az összes röpis csapattársamnak, akiknek újabb vagy új autója van, 1,4-es vagy kisebb turbós kocsija van. Lehidaltam, hogy 3 hengeres motor is van, azt hittem, hogy a páros számú hengerszámot legalább tartják... Hogy ez hány LE azt nem tudom.


A listád azért vicces, mert nincs ok-okozati viszony. Ha gyenge autót akarnál venni, akkor nem tudsz. Nem azért mert nem akarsz, hanem mert nincs mit.


Látom meg se nézted a videót, egy órás gyorstöltéssel a félig üres kocsit nem sikerült feltölteni. A 880 km-et egy nap alatt nemigen tudnád levezetni főleg, ha még hegyet is kell mászni és mondjuk tél is van.
Én személykocsival 1350km-et teszek meg rendszeressen 10-12h alatt
Ez a 100 LE-s határ mi alapján lett meghúzva?
Csak mert a mai kocsik nagyon nehezek, a váltó áttétek meg hosszúak. Gyakorlatilag egy mai autóval 100 LE alatt nem lehet közlekedni.
Ez már nem az Astra F korszak, ahol a 85 LE-s Astra F az már tényleg egy villám volt. Még ma is fürge. (tapasztalat). Annyival másabb egy mai hasonló kategóriájú autó, hogy kb. 110-120 LE -vel tudja csak hozni ugyan azt a dinamizmust, mint amit az Astra F tudod annó 85 LE-vel.
Szóval ne legyen már luxus a 100 LE :)
A három hengerre meg :hadonaszos:
Az emberek többségének bármilyen új autó luxus.Nekem is 13éves 86le autom van
 

szpg9

Well-Known Member
2017. december 17.
1 688
1 195
113
Kérnék egy becslést,kb meddig lehet még benzines,gázos,dízel kocsikkal közlekedni?
10-20év,20-30?

Ha csak azt kérdezed és nézed, hogy a kőolaj és földgáz még meddig lesz elérhető, mint ásványi nyersanyag, akkor a 100 éves becslésem egyáltalán nem volt túlzó, hanem talán még pesszimista is...
 

szpg9

Well-Known Member
2017. december 17.
1 688
1 195
113
A világ melyik részére gondolsz?

A kérdés önmagában vicces/érdekes, mert szemét módon az is lehetne a kérdés, hogy az önálló autóhasználat meddig lesz tolerálható... :)


Azért vicces egy kicsit a vitátok a szemszögömből, mert egy dombtetőn, utaktől távolabb egy 20 x 20 km-es erdő látótávoldágában élek a jó levegón. De ha felmegyek Pestre fuldoklom abban a bűzben, amiben űti éltek valszeg....
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 344
10 720
113
Ez a 100 LE-s határ mi alapján lett meghúzva?
Csak mert a mai kocsik nagyon nehezek, a váltó áttétek meg hosszúak. Gyakorlatilag egy mai autóval 100 LE alatt nem lehet közlekedni.
Ez már nem az Astra F korszak, ahol a 85 LE-s Astra F az már tényleg egy villám volt. Még ma is fürge. (tapasztalat). Annyival másabb egy mai hasonló kategóriájú autó, hogy kb. 110-120 LE -vel tudja csak hozni ugyan azt a dinamizmust, mint amit az Astra F tudod annó 85 LE-vel.
Szóval ne legyen már luxus a 100 LE :)


Hm... Az Albeám 75 lóerős, teljesen elég; igaz csak városban, meg autópályán használom, forgalmas országúton gyakorlatilag nem - a kraft pedig oda kell az előzések miatt.

A céges, 9 személyes Renault Trafic meg 115 lóerős, azzal járok fel Bp-re és környékére Miskolcról. (Vérszállítás, anyagbeszerzés, műszerek javításra etc.)
Most szerdán reggel fél nyolckor indultam, Budapesten - konkrétan Dunakeszitől Budakesziig - 13 címem volt, megebédeltem a Polus Centerben, négy órára Miskolcon voltam.
Most akkor vagy én csinálok valamit rosszul vezetéstechnikailag, vagy te...o_O;)

Ahogy öregszem (jövő héten 48), egyre gyakrabban mondom, hogy mindenkit Skoda 105-el tanítanék vezetni, s az első két évet Nysan, UAZon, meg Roburon szocializálnám!:hadonaszos:
Na jó, időnként vezethetnének Nagypolszkit is...

A három hengerre meg :hadonaszos:
Egyet értünk!!!
Csak a kétütemű Wartburg kap felmentést!:)
 

velizar

Member
2015. június 11.
38
41
18
Ha csak azt kérdezed és nézed, hogy a kőolaj és földgáz még meddig lesz elérhető, mint ásványi nyersanyag, akkor a 100 éves becslésem egyáltalán nem volt túlzó, hanem talán még pesszimista is...
ez az a kőolaj és földgáz, amelyikről 30 éve mondják, hogy még 20 évre elég? nincs igazán értelme az ilyen becsléseknek, nagyon bizonytalanok.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 338
54 934
113
misinator

"Most akkor vagy én csinálok valamit rosszul vezetéstechnikailag, vagy te...o_O;)"

Az a rossz hírem, hogy nem te vagy ügyes és én béna, csak nem néztél utána annak amiről írsz.
A Fiat Albea 1045 kg, lényegében majdnem annyi, mint a fentebb említett Astra F, ami 85 LE-vel kifejezetten fürge.
E mellet egy 10+ éves konstrukciót nem neveznék új kocsinak :)
Az új autó az a Fiat Tipo, amely ugyan ez a kategória csak épp 1200-1300 kg változattól függően. Nincs is hozzá 95 LE-nél gyöngébb motor, pedig az új autók között kifejezetten könnyűnek számít :)
Egy 2008-as Renault Trafic 1600 kg körül van, 2 literes dízel, 114 LE, meg nem mellesleg 290 NM-s nyomatéka van, rövid váltó áttételezés mellet.
Szóval nagyon nem sikerült megcáfolnod azt amit írtam ;-)

A helyzet az, hogy a mai autók tömege mellet 100+ LE-vel lehet normálisan közlekedni. Ez van.
 

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 744
4 492
113
A német energiaforradalom bukása

Részlet a cikkből:

2017-ben a német nap- és szélerőművek csaknem százezer megawattra növekedett beépített teljesítménye a rendszer teljes beépített kapacitásának mintegy 49 százalékát adta, ám az összes nettó áramtermelésnek csak a 26 százalékát biztosította e két időjárásfüggő megújuló, miközben a termelés 61 százalékát továbbra is a szén- és gázerőművek, illetve a bezárásra ítélt atomerőművek biztosították.
A megújulókra, különösen a nap- és szélerőművekre nagy számuk ellenére Németországban sem lehet stabilan alapozni, hiszen termelésük attól függ, hogy éppen süt-e a nap vagy fúj-e a szél.

Vannak olyan téli és nyári időszakok, amikor minimálisra esik a nap- és szélerőművek termelése. 2018. január 11-én például a nap- és szélerőművek százezer megawatt beépített kapacitása még a déli órákban is csak hatezer megawatt értékelhető teljesítményt tudott biztosítani.

Ennek következményeként a megtermelt villamos energiának ezen erőművek csak a négy százalékát biztosították, miközben a 81 százalékát továbbra is a szén-, a gáz-, illetve a bezárásra ítélt atomerőművek adták. Az időjárásfüggő megújulókat és a természet törvényeit politikai döntésekkel nem lehet megváltoztatni. A német zöld lufi kipukkadt, ma egyetlen villamosenergia-rendszer sem üzemeltethető százszázalékosan megújulókkal.

http://magyaridok.hu/velemeny/nemet-energiaforradalom-bukasa-2739127/
 

notaricon

Well-Known Member
2016. január 7.
3 679
12 479
113
misinator

"Most akkor vagy én csinálok valamit rosszul vezetéstechnikailag, vagy te...o_O;)"

Az a rossz hírem, hogy nem te vagy ügyes és én béna, csak nem néztél utána annak amiről írsz.
A Fiat Albea 1045 kg, lényegében majdnem annyi, mint a fentebb említett Astra F, ami 85 LE-vel kifejezetten fürge.
E mellet egy 10+ éves konstrukciót nem neveznék új kocsinak :)
Az új autó az a Fiat Tipo, amely ugyan ez a kategória csak épp 1200-1300 kg változattól függően. Nincs is hozzá 95 LE-nél gyöngébb motor, pedig az új autók között kifejezetten könnyűnek számít :)
Egy 2008-as Renault Trafic 1600 kg körül van, 2 literes dízel, 114 LE, meg nem mellesleg 290 NM-s nyomatéka van, rövid váltó áttételezés mellet.
Szóval nagyon nem sikerült megcáfolnod azt amit írtam ;-)

A helyzet az, hogy a mai autók tömege mellet 100+ LE-vel lehet normálisan közlekedni. Ez van.
Mégiscsak te csinalhatsz valamit rosszul, mert én is 200+ kilométerről járok Pestre, egy céges Skoda Octavia Mk1 SDI címkés csillagrombolóval. Velem együtt 1350kg, 68 LE. 16 év, 430ezer kilométer. A városi forgalomban lehet vele cikazni, csak nem erőből, hanem rutinból, az autópályán meg tartósan előzök szinte mindenkit GPS szerinti 148km\h körül tartott sebességgel. De mondhatnám, hogy a Baja-Jakabszállás-Békéscsaba útvonalon kb 1 órát vertem vele a GPS-re. (Igaz, hogy kaphattam volna ezert egy raklap csekket ha megfognak...)
Elismerem persze, hogy a sajat V6-os Mondeommal ugyanezeket a húzásokat jóval kényelmebben, jóval kevésbé feszítetten, kisebb rizikoval lehetne megtenni, és mellesleg nem nyomnám ki a szemét is. Én is amondó vagyok, hogy nem feltétel a 100+ LE csak rutin kell hozzá.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator

szpg9

Well-Known Member
2017. december 17.
1 688
1 195
113
Mégiscsak te csinalhatsz valamit rosszul, mert én is 200+ kilométerről járok Pestre, egy céges Skoda Octavia Mk1 SDI címkés csillagrombolóval. Velem együtt 1350kg, 68 LE. 16 év, 430ezer kilométer. A városi forgalomban lehet vele cikazni, csak nem erőből, hanem rutinból, az autópályán meg tartósan előzök szinte mindenkit GPS szerinti 148km\h körül tartott sebességgel. De mondhatnám, hogy a Baja-Jakabszállás-Békéscsaba útvonalon kb 1 órát vertem vele a GPS-re. (Igaz, hogy kaphattam volna ezert egy raklap csekket ha megfognak...)
Elismerem persze, hogy a sajat V6-os Mondeommal ugyanezeket a húzásokat jóval kényelmebben, jóval kevésbé feszítetten, kisebb rizikoval lehetne megtenni, és mellesleg nem nyomnám ki a szemét is. Én is amondó vagyok, hogy nem feltétel a 100+ LE csak rutin kell hozzá.


Azért vezessetek biztonságosan, mert herótom van az olyan előzésektől, (mondjuk a szembejövő sávban), amikor a balesetet csak úgy kerülhetem el, ha radikálisan lassítok, vagy padlóba nyomom a féket...
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 762
17 838
113
A német energiaforradalom bukása

Részlet a cikkből:

2017-ben a német nap- és szélerőművek csaknem százezer megawattra növekedett beépített teljesítménye a rendszer teljes beépített kapacitásának mintegy 49 százalékát adta, ám az összes nettó áramtermelésnek csak a 26 százalékát biztosította e két időjárásfüggő megújuló, miközben a termelés 61 százalékát továbbra is a szén- és gázerőművek, illetve a bezárásra ítélt atomerőművek biztosították.
A megújulókra, különösen a nap- és szélerőművekre nagy számuk ellenére Németországban sem lehet stabilan alapozni, hiszen termelésük attól függ, hogy éppen süt-e a nap vagy fúj-e a szél.

Vannak olyan téli és nyári időszakok, amikor minimálisra esik a nap- és szélerőművek termelése. 2018. január 11-én például a nap- és szélerőművek százezer megawatt beépített kapacitása még a déli órákban is csak hatezer megawatt értékelhető teljesítményt tudott biztosítani.

Ennek következményeként a megtermelt villamos energiának ezen erőművek csak a négy százalékát biztosították, miközben a 81 százalékát továbbra is a szén-, a gáz-, illetve a bezárásra ítélt atomerőművek adták. Az időjárásfüggő megújulókat és a természet törvényeit politikai döntésekkel nem lehet megváltoztatni. A német zöld lufi kipukkadt, ma egyetlen villamosenergia-rendszer sem üzemeltethető százszázalékosan megújulókkal.

http://magyaridok.hu/velemeny/nemet-energiaforradalom-bukasa-2739127/
Még nem durrant ki, mert fizettetik a :
- 30cent/kWh-s árat
-ca. 250Eur/év/ingatlan távközlési adót
- a volt NDK-s tartomány kivételével minden tartomány lakosa havi 5,5% szolidalitási adót fizet a volt NDK-s tartományok fejleszésére

Szóval van keret az ilyen hülyeségekre. Kedden kötelezō céges rendezvény keretében kellett 60 percen keresztül hallgatnom, hogy miért jók a szélkerekek.

Továbbra is az a véleményem, hogy ez egy hatalmas szélhámosság.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 338
54 934
113
notaricon

" az autópályán meg tartósan előzök szinte mindenkit GPS szerinti 148km\h körül tartott sebességgel. "
" De mondhatnám, hogy a Baja-Jakabszállás-Békéscsaba útvonalon kb 1 órát vertem vele a GPS-re"


Gratulálok hozzá.... :(

"(Igaz, hogy kaphattam volna ezert egy raklap csekket ha megfognak...) "

Igaz, hogy mindenkit veszélyeztettél a forgalomban. Inkább ez a helyes megfogalmazás.

"Elismerem persze, hogy a sajat V6-os Mondeommal ugyanezeket a húzásokat jóval kényelmebben, jóval kevésbé feszítetten, kisebb rizikoval lehetne megtenni, és mellesleg nem nyomnám ki a szemét is."


Igen, az fantasztikus dolog, amikor 60 LE-s szaroknak kinyomják a szemét, hogy a forgalom ritmusát tudják tartani. Amikor pedig ugyan ilyen autókkal előzgetnek előttem mindenki életét veszélyeztetve azt különösen imádom. :rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd and 2ndt
T

Törölt tag 1711

Guest
Igen, az fantasztikus dolog, amikor 60 LE-s szaroknak kinyomják a szemét, hogy a forgalom ritmusát tudják tartani. Amikor pedig ugyan ilyen autókkal előzgetnek előttem mindenki életét veszélyeztetve azt különösen imádom. :rolleyes:

Én majdnem résztvevője lettem egy tömegkarambolnak amikor az M3-ason lejtőn megindult a belső sáv 140-nel, majd kivágódott a Suzuki Swift (mi más?) a busz mögül kb 100-zal, egész sor satufék, én 3. voltam kb. 10 centire voltam lassítás után az előttem levőtől...

De a 15 éves kivakszolt bmw-vel városban kilóhússzal vergődő nyomorékoktól azért messze van...
 
M

molnibalage

Guest
Én majdnem résztvevője lettem egy tömegkarambolnak amikor az M3-ason lejtőn megindult a belső sáv 140-nel, majd kivágódott a Suzuki Swift (mi más?) a busz mögül kb 100-zal, egész sor satufék, én 3. voltam kb. 10 centire voltam lassítás után az előttem levőtől...

De a 15 éves kivakszolt bmw-vel városban kilóhússzal vergődő nyomorékoktól azért messze van...
OFF

Az autósok kb. 90+ százaléka nem tartja be a követési távolságot. Én persze mazsolva vagyok, a jogsi megszerzése óta 1-szer vezettem, de én legalább 1,5 sec követési távolságot tartottam tanulóként és bringázáskor is óvatos vagyok.

Mindig ámulok azokon a hülyéken, akik autópályán a másiktól kb. tized másodercnyi távolságot tartanak... Persze Isten állítólag a hülyékre vigyáz...
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd and 2ndt
M

molnibalage

Guest
Próbáltam low profile módban maradni. Amíg ezeket az embereket hallgattam, feltaláltam egy új fogalmat:

műszaki prostituált

Pénzért bármirōl írnak olyan véleményt, amit a megrendelō szeretne. Gusztustalan
Páran néztek rám furcsán már, hogy miért ócsárolom a szélerőműveket, amikor áramlástechnikusként végeztem. Mire közöltem az, hogy miként végeztem az nem határozza meg azt, hogy azzal a tudással létrehozott berendezés hasznossága mekkora. Szép műszaki feladat, csak értelmetlen...