1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Villamosenergia-termelés, energiagazdálkodás

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - Batka által indítva @ 2013. május 4..

  1. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Kérlek ne adj nekik tippeket, mert még a végén vegyítik a kettőt.
     
  2. phaidros

    phaidros Well-Known Member

    A boltokra, kocsmákra is igaz, hogy nem a vevők darabszáma, hanem vásárlóereje a fontos, az meg falun általában igencsak lecsökkent -ami egyébként nyilván a lakosságszám változásával is együtt jár. Az, hogy mi éri meg, azt csak akkor lehet kiszámolni, hogy ha a nyerhető teljesítményt, a technológiát, átvételi árat ismeri az ember.
    Lehet, hogy tökre nem érné meg, benne van a pakliban. Igaz, látjuk, hogy a megújuló energiánál -sajnos- nem feltétlen elsődleges szempont a megéri-e piaci alapon kérdéskör.
    A szélturbináknál is milyen jelentős szállítási macera van, ráadásul nagy része túlméretes fuvar; de pl egy ilyen hajóerőműnek meg nem biztos, hogy nagynak kell lennie, hisz a régiek a malom és a lakás miatt álltak két nagyobb részből. Megépíteni meg lehet hajógyárban és elvontatni a rendeltetési helyére. Környezetvédelmi szempontból meg szerintem még jobb is, mint pl. a szélkerék, mert annak ki fogja az alapját felszedni?
    Nyilván nem azt mondom, hogy ha megéri-ha nem szórjuk tele a folyók partját ilyen úszóerőművekkel, csak érdekes a téma, érdekes megvizsgálni, hogy mit lehet kihozni belőle és majd ezután, hogy megérné-e avagy sem.
     
    misinator likes this.
  3. misinator

    misinator Well-Known Member

    Atomcsapda, atomcsapda...megvan! Fekete lyuk!
    Olyan setét, hogy mindent elnyel; értelmes gondolatot, az értelem szikráját.
     
  4. boki

    boki Well-Known Member

  5. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member



    Az egész videó jó, de az része különösen.
     
    ozymandias and fip7 like this.
  6. beta

    beta Well-Known Member

    Ezért kéne rendes teherléghajót építeni. Annak nincsenek méretbeli problémái az árúnál és amúgy is annyi szállítási költsége van, mint egy teherautónak. Ráadásul légvonalban.
     
    blitzkrieg likes this.
  7. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    És még komplikáltabb lenne az útvonal engedélye, lakott területek fölé be se engednék, kerülgethetne mindent ráadásul a levegőben biztos tapadás nélkül.
    Terhelhetősége meg béka segge alatt.
     
    misinator likes this.
  8. ozymandias

    ozymandias Well-Known Member

    Elképzelem a léghajót, ahogy a felfüggesztett, majd 200 nm-es oldalfelületű tollal szenved... Nem jó megoldás
     
    misinator likes this.
  9. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ez a lehető legrosszabb ötlet ever. Olyan nevetséges időjárási limitje van, hogy ehaj. Ja és, az sem vinni ajtótól ajtóig a cuccot.
    A megoldás az, hogy nem kell semmiféle szélturbinát építeni és csá.
     
    blitzkrieg, misinator and notaricon like this.
  10. Szittya

    Szittya Well-Known Member

    A regi melymuvelesu banyakat kell befogni elektromos aram termelesre. Akkora a huzat mint az allat. Maris kesszlenne a huzat eromu :D /nem komolyan irom am :D /mondjuk az biztos hogy stabilabban termelne mint egy szelkerek./
     
    bartinieffektus likes this.
  11. ozymandias

    ozymandias Well-Known Member

    Haha. Röhög a vakbelem.

    A szűkebb lakhelyem környékén (Ludwigshafen, Heidelberg és Karlsruhe háromszög) készítettek egy tanulmányt, hogy mennyi töltō kellene úgy 2 millió emberre.

    A tanulmány az alábbi esetekkel számol:
    - mind több tüzelōanyag-cellás vonat (hogy ennek mennyi az energiaköltsége - pl. hidrogéngyártás, stb, az nincs benne) kell, ami miatt majd kevesebben használnak autót
    - hidrogénes buszok kellenek, hogy ne terheljék a villamos hálózatot (ez annyiban ragoznám csak, hogy ezentúl egy buszon elkövezetett terrortámadás más dimenzióba kerül.. .)
    - a fentiek megvalósulása esetén 2500, modern gyorstöltō kellene..

    Egy gyorstöltō olyan 150kW és 300kW között mozog. Számoljunk 200kW-val. 25 töltōnél ez 5MW. Ebbōl 2500 darab 500MW. Pluszban. Ehhez vedd hozzá, hogy a többi okosságuk energiaigényét, a növekvō igényeket. Szerintem ezt lehet 600MW-tal számolni.

    Ha ezt csak felszórzom a mai 83 milliós lakosságra, akkor a fenti számok 42-vel szorzódnak. Ez úgy saccra majd 42 Paks 2.

    Alakul ez. Az EP-választásokra most mindenhol az zöld hülyítés megy. Vastaps
     
    vata, megazez, misinator and 6 others like this.
  12. 2ndt

    2ndt Well-Known Member

    Ez a 42 Paks 2 hogy jott ki?

    600MW x 42 = 25200 MW igeny
    Paks 2: 2400MW

    Szoval ez durvan 10 Paks 2. Nem?
     
    blitzkrieg likes this.
  13. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Meg nem folyamatos az igény. A lényeg nem ez, hanem hogy műszaki és közgazdasági képtelenség az egész.
    A gyök2 plebs mindent elhisz, mert a fizikához, hülye mint a seggem. A legszomorúbb az, hogy vannak olyan mérnökök is, akiket sikeresen behülyítettek..
     
  14. 2ndt

    2ndt Well-Known Member

    Errol nem kell meggyoznod, csak a szamok nem stimmeltek nekem.
     
  15. ozymandias

    ozymandias Well-Known Member

    600MW-al számoltam, valahol ez volt a fejemben. Azt mindenesetre szemlélteti, hogy az elektromos autó mint olyan, "enyhe" kapacitásbeli gondokkal rendelkezik.

    Az olyan apróságokba már bele sem megyek, hogy mi van akkor, amikor a Rajna vízállása alacsony és a folyami hajózás hónapokra kiesik és napi néhány ezer tonna plusz szállítási igény megy pillanatok alatt a spedítōrökhoz...
     
  16. 2ndt

    2ndt Well-Known Member

    Neked is mondom: egyetertek. Csak nem akarom, hogy jojjon egy sotetzold es ebbe kosson bele. 10 Paks is epp eleg durvan szemlelteti.
     
    ozymandias likes this.
  17. misinator

    misinator Well-Known Member

    Pontosan.
    Na most képzeld el, hogy ezzel a - teherrel együtt is - levegőnél könnyebb "lufival" kéne elvinni és pontosan oszlopra lecsörlőzni a lapátokat a környék érthetően legszelesebb területén...
     
    gergo55 and molnibalage like this.
  18. ozymandias

    ozymandias Well-Known Member

  19. beta

    beta Well-Known Member

    Miért lenne bonyolultabb az útvonalengedélye? Ha nem függesztve szállít, akkor ahol helikopter mehet, ott mehet léghajó is. Bár én is amellett lennék, hogy lakott területet kerüljön. Ami nem nagy kunszt a levegőben.
    Terhelhetősége meg bőven elegendő. Egy szélturbina-lapát valami 5-10-35 tonnás. Kb a közepes léghajók szintje.

    Nem hinném, hogy ez még kamionos szállítás esetén se lenne gond, de nem muszáj lógatva szállítani. Lehet félig vagy teljesen belső térben is vinni. Sőt, vegyes szállítás is lehetséges, a lapátot szállító kamiont kell hozzá szállítani.

    Ha helikopter vagy kisrepülőgép repülhet, akkor repülhet a léghajó is. A méretek korlátozhatják a szállítási célt, de sok szélturbina amúgy sem zsúfolt területen van, tehát legtöbbször nem lehet gond. Másrészt az sem különösebben gond, ha csak a közelben tud leszállni és onnét földi járművel viszik a lapátot a célhoz az utolsó szakaszban.

    Én se vagyok nagy híve a szélkerekeknek, eleve ami mozgó alkatrészt tartalmaz az mindig gyanús :), de most nem is ez a kérdés.
     
  20. misinator

    misinator Well-Known Member

    Olvasd el a cikkben a "
    Így repül 2000 köbméter hélium"
    címmel kezdődő bekezdést.
    https://totalcar.hu/belsoseg/2019/04/13/legugyi_kirandulasaim_az_autos_vilagbol/
    S ez nyavalyás négy utast tud elszállítani...

    Amennyiből építesz neki egy megfelelően masszív ideiglenes kikötő árbócot a a szállítási cím közelében (nagyításhoz kattints a képre):
    [​IMG]
    ...abból már felépíted a madárszeletelőt.

    Hidd el; nem véletlenül nem terjedtek el a léghajók a teherszállításban...

    Ui: Most meg ugye már egyre kiszámíthatatlanabbak a légköri jelenségek; egy kis váratlan leáramlás, egy kis forgószél a semmiből:rolleyes::eek:)
     

Ezen oldal megosztása