1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Villamosenergia-termelés, energiagazdálkodás

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - Batka által indítva @ 2013. május 4..

  1. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Az ugye megvan srácok, hogy ez a muki volt a tulaja az XMS nevű Apple Premium Reseller boltláncnak, amíg be nem olvasztották az iStyleba?
    Én sem vagyok tisztában az anyagi helyzetével, de szerintem ez neki inkább csak hobbi. Ha meg pénzt is kap érte.....?!?!
    Hja meg nem vagyok a rajongója, mert idegesít a stílusa, de "megélhetési vloggernek" hívni? :rolleyes:
     
  2. ghostface

    ghostface Well-Known Member

    Ha hobbi, akkor miért keres anyagi tàmogatókat?
     
  3. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Miért ne? Te nem szeretnél pénzt keresni a hobbidból?
    Nem ismerem a motivációit. Nincs elektromos autóm, ahogy gyanítom ebben a topicban senkinek sem. Szerintem bízzuk rá, meg a piacra ezt a dolgot...
     
  4. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Mert minimál munka, ingyen pénz. Ha nekem kb. havi egy cikkért adna valaki 350k HUF-ot nem ellenkeznék...
    A difi az, hogy én igyekszem nem hülyeséget írni, de Andráska teli talppal áll bele a hülyeségbe. Szent meggyőződéssel.
     
  5. ghostface

    ghostface Well-Known Member

    Láttad már a videóit villanyautó témàban?
    Egyszerűen süt belőlük, hogy a fickó inkàbb egyfajta marketingelési célzattal csinàl ja őket. Kicsit olyan teleshopos hangulata van. Semmi szakmaiság, csak a "hűdeszupermertingyenmegyünk" duma van.
     
    fip7 and molnibalage like this.
  6. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Mondom, hogy ingerel a stílusa. Én egyet láttam csak, abban nem volt semmi marketing. Abban egy Teslát "tuningoltak" egy nagyobb akkuval. Aki szeret ilyeneket nézni, hajrá.
    Te meg ne nézd, akkor ezzel sem támogatod!
     
  7. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

  8. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

  9. blitzkrieg

    blitzkrieg Well-Known Member

    Azért számoltak csak az autók 25%-val, mert az is még legalább 10-15 év lesz Magyarország esetében.
    Ennyi idő alatt meg illik a hálózatra is költeni szolgáltatóéknál, hisz ha lesz 1 millió autó plusz fogyasztó, az jelentős bevétel és profit növekedés nekik.
    Bakker úgy panaszkodik itt mindenki azért, hogy nőni fog az áramfogyasztás, mintha a világ legnagyobb problémája lenne ez a szolgáltatóknak.
    Hahó, az áramszolgáltató abból él, hogy áramot ad el. Az erőmű pedig abból, hogy áramot állít elő. Azzal mindkettő jól jár, ha egyre nagyobb lesz a piacuk.
    Nehogy már azt találjátok mondani, hogy sírni fognak mert egyre nagyobb a kereslet az árujukra.
    Mintha a Samsung azért panaszkodna, hogy egyre több Galaxyt vesznek, ezért új gyárakat kell építsen.

    Az autókra meg kellene rakni egy eszközt, ami méri, mikor töltik. Ha éjszaka, akkor normál áron kapja az áramot, ha nappal, akkor adóztassák meg, mint az üzemanyagot. Ezzel el lehet érni, hogy többnyire éjjel töltsenek.
    Ha pedig többnyire éjjel fognak tölteni, akkor megközelíti az éjszakai fogyasztás a nappalit, vagyis lehet újabb alaperőművet (remélhetőleg Paks 3-at) építeni és leállítani pár csúcserőművet, ami úgyancsak profitot hoz, hisz a csúcserőművek drágábban üzemelnek.
     
  10. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Apró hiba a fogyasztó és a termelő közötti hálózat. Annak is vannak paraméterei. Andráska és sokan ezt felejtik ki nagyvonalúan...

    Hát igen. Könnyű úgy jazkarizni, hogy a hobbidra összedobják a pénzt...

    LoL, akkor 10% körül volt az import, ma lassan 40%. Könnyű úgy leírni marhaságokat, hogy más balanszíroz helyettünk.

    A gridnél meg a konzervatív megközelítés és a helyes és nem az, hogy az a szabályzó, hogy minden erőművet kétségbeesetten leállítanak és negatív árral exportálnak. Ez ma a német grid "stabilitása".

    Jávor Benedek? LOL? Beszélt már szegénykém össze annyi faszágot, ezt már türelmem sem volt elolvasni, mert a reggeli kávé megvolt, nem kell még vérnyomásemelés.

    Jávorka a tipikus megélhetési semmihez sem értő senkiházi politikus.
     
  11. blitzkrieg

    blitzkrieg Well-Known Member

    Nem felejtette ki sem ő, sem én.
    A lakosságot ellátó hálózat délutánonként sem szokott összeomlani, amikor mindenki hazamegy a melóból és elkezd mosni, porszívózni, főzni, TV-ni, számítógépezni, stb.
    Ez a csúcsfogyasztás tart 9-10-ig. Na ezt a csúcsfogyasztást csak tovább fogja fenntartani reggelig a villanyautó.
    Csak azt kell megoldani, hogy ne rögtön kezdjenek el tölteni a villanyautók, ahogy hazaértek melóból, hanem miután már kezdenek lefeküdni az emberek.
    Egyébként ezt mindenféle kényszerítés nélkül is maguktól fogják csinálni az emberek, hisz ha délután hazamegy és berakja tölteni az ajtóját, akkor már nem fog tudni vasalni az asszony, mert lecsap a biztosíték.
     
  12. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    De bakker hányszor kell elmagyarázni, hogy a különböző fogyasztóknak nem csak teljesítményük, hanem hálózat torzító hatásuk is van...? Tudod, induktív/kapacitív jelleg, fázisjavítás és egyebek.
     
    misinator, notaricon and gergo55 like this.
  13. blitzkrieg

    blitzkrieg Well-Known Member

    Na ok, térjünk vissza akkor megint arra a részre, hogy te azt állítod, hogy ha lesz egy jelentős mértékű áramígény növekedés, akkor azt a szolgáltatók nem akarják majd kiszolgálni?
    Hülyék lennének, hisz az nekik nem csak kiadás, hanem bevétel is.
    60 éve még szinte nulla volt a lakossági áramfogyasztás, aztán most meg hol is áll? Ezt a brutális növekedést is kiszolgálták, az ezutánit is ki fogják. Nem egyik napról a másikra kell bővíteni a hálózatot, hanem 2-3 évtized alatt.
     
  14. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Soha nem állítottam ilyet, szóval ezt most tessék abbafejezni. Kurvára elegem van abból, hogy egyes emberek jobban tudják, hogy mit gondolok vagy mondok.

    De a termelők és a hálózat nem ugyanaz. Nem tűnt fel, hogy a villanyszámládon van hálózati vagy hálózat használati díj? A MAVIR az szerinted micsoda...?

    A víművek nem tud neked vizet eladni, ha nincs hozzá megfelelő infrastuktúra. A termelőnek semmi köze nincs ahhoz, ha az adott cella elszáll, mert levágja a védelem a rossz hálózati paraméterek miatt. Szezon és fazon.

    LOL. Pontosan azért vezették be a téli/nyári időszámítást, mert a lakossági áramfogyasztáson is mérhető volt a spórolás. Aztán ahogy az ipar is egyre többet fogyasztott és a kisfogyasztónál is kisebb lett a világítás célú használat úgy vált feleslegessé ez.

    És melyik részét nem érted annak, hogy a hálózat bővítése és az erőművek tulajdonosai az nem azonos szervezetek?

    Már értem miért keresett magának új imádnivaló istenséget.
     
  15. notaricon

    notaricon Well-Known Member

    Miért hiszi azt mindenki, hogy a hálózatfejlesztés az olyan egyszerű meg olcsó? Ott ahol lakossági környetben kell egy (frászt egy, sok!) kvázi ipari lekötést csinálni, főként úgy, hogy közel s távol 0,4 kV hálózat van csak, szerintetek ki fogja megelőlegezni ennek a bődületes költségét? Sok helyen a korábban kiépített nyomvonal már nem felel meg a mai szabványnak ha hozzányúlnak, már csak az új technológiára lesz engedély (légvezetékeket sok helyen majd földbe kell helyezni, szigelteletlen szakaszokat szigeteltre cserélni, stb ami számomra teljesen üdvözlendő, a szolgáltatónak viszont rémálom).
    Egyszerű példa: ahol lakom társasházak és családi házak vannak vegyesen, kb 8000 m2-es háztömb, kb 200 fedett vagy zárt parkolóhellyel. A kábelek a földben futnak az utcán. Ha a jelenlegi hálózat eléri a kapacitásának határát (elég, ha 1-2 társasház kéri, hogy a mélygarázsok beállóit mind lássák el töltővel), akkor bizony a teljes betlehemet cserélni kell az első trafóig (trafót is!) (két utcányira van), de nem ám olyan kapacitásra, ami annak az 1-2 társasháznk elég, hanem akkor a körzet valamennyi fogyasztási helyének átalakulásával számolva kell az új kapacitásszintet meghatározni, ami egy nagyon durva érték lesz. Ennek az ára exponenciálisan növekszik. Az ipari környezetbe tervezett hálózati elemek ára nem két forint.
    Kérdezem én, hogy ekkor a szolgáltató melyik ujját harapja meg? Hárítsa a kérelmezőkre a teljes költséget (a horror nem elég durva szó, hogy mennyi lenne), vagy vállaljon be egy bizonytalan idejű megtérülést egy fickós beruházásra? Segítek: a menedzserek a profit után kapják a prémiumot, egyikük sem fog egy több éves mínuszt bevállalni, hogy majd valamikor valamelyik utódjának 10-20 év múlva jó lesz...
    Ha a lakókra hárítják a kezdeti költségeket, akkor meg senki sem fog belemenni, mert aki dönti a dominót az fizeti a cehet, ha nem kezdi senki akkor nem is fog kiépülni a hálózat, ha nem lesz hálózat nem akarnak majd villanyos kocsit venni az emberek. Sakk-matt.

    Amíg erre nem lesz állami támogatás ez nem fog megkezdődni arra mindenki mérget vehet.
     
    gergo55, misinator, vilmoci and 2 others like this.
  16. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Nem értem a problémádat. A felhasználót miért kellene érdekelne az, hogy milyen költségei vannak a hálózatbővítéssel? A mindenkori áramszámládban benne van egy elég komoly hálózathasználati díj. De ha rá akarsz kapcsolódni a hálozatra, vagy bővíteni szeretnéd a 32A feletti teljesítményre azért nagyon komolyan megvámolnak. Hagy ne kelljen már ezek után még a szolgáltatót sajnálnom!
    Érdeklődve kérdezem, a mobil szolgáltatókat miért nem sajnáltuk, amikor 2-3-4G-re kellett váltaniuk?
    Pedig ott sokkal rövidebb időkerettel kellet a teljes hálózatot átállítani? Vagy mondjuk érdekel az téged, ha a netszolgáltatódnak infrastruktúrát kellett bővíteni, vagy a réz hálózatot optikára kellett cserélni?
    De ugye amiatt sincsennek álmatlan éjszakáid, mert a tejipart nehéz helyzetbe hozza a külföldi dömpingárú tej. Csak leemeled a <200Ft alatti literes tejet a polcról.
    Ami meg az elektromos autók terjedését illeti: Ha az állam látja értelmét a dotállásnak, akkor kapsz kedvezményt. Ezzel együtt sem válik egyik pillanatról a másikra tömegtermékké. Annak, hogy a háztömbödben minden autó hipszi-hopszi elektromossá alakul hírtelen, mennyi az esélye?
    Akkor meg legyen már annyira felelős a szolgáltatód, hogy az igényekhez megfelelően előre 40-50%-kal felül tervezze 1-1 bővítését. Ráadásul egy villamoshálózat nem is olyan jellegű, mint mondjuk egy távközlési hálózat, ahol a hálózat összes elemét kell cserélni 1-1 generáció váltás során. Szóval egy ilyen hálózatbővítés tőbb évtizedig ellátja a funkcióját.
     
    blitzkrieg likes this.
  17. notaricon

    notaricon Well-Known Member

    Látom nem tárgyaltál még áramszolgáltatóval hálózatbővítésről, de még netszolgáltatóval sem akár egy fél utcás bekötésről.
    A te információhiányodon alapuló téves elképzeléseid abból adódnak, hogy szerinted a nagy szolgáltatók rugalmasak és folyamatos proaktivitás jellemzi őket. Hát egy frászt. A bürokrácia nem a magyar hivatalokban kezdődik igazán, hanem egy Telekomnál vagy egy ELMÜ-nél.
    Ha van egy döntés egy nagy átfogó fejlesztésről, akkor azt kivitelezik rohadt szögletesen és szóról szóra. De utána, vagy két ilyen között ne akarj semmit tőlük, mert mindennek meg fogják kérni az árát. Borsosan. Leszarják, hogy neked most kell a kapacitásbővítés. Vagy fizetsz, vagy kivárod a következő fejlesztési ciklust és imádkozol, hogy benne legyen amit akarsz.

    A netszolgáltatót ne hasonlítsd ide mert ott verseny van, egymás elől szedik el az előfizetőket, de az utcán az elektromos hálózatban nincs verseny. Egy hálózat van, senki nem fog mellé húzni neked másikat, ha a mostani gazdája szarik rád.

    Nem tudsz te semmit Havas Jon pöcshuszár. ;):cool:
     
    2ndt likes this.
  18. 2ndt

    2ndt Well-Known Member


    Meg a netszolgaltatora sem igaz. Surun lakott helyeken van valamennyi verseny, mashol a fovaroshoz kepest nevetseges sebessegek es arak vannak.
     
  19. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Viszonyításképpen. Ha le kell tenni egy kb. 5MVA-es trafót, ami 6/0,4 kV-ra visz le (ez kb. 1000 autó lassú töltésére elég, 5 kW) és cirka 50 misit legombolnak érte, akkor az családonként 50k HUF. Ez nem tűnik soknak. A baj az, hogy akkor is ki kell fizetni, ha éppen csak 50-nek kel, akkor meg 1 misi. Fejenként. Na itt kezdenek majd megnyúlni az arcok...

    Az meg igen érdekes húzás lenne, ha az ország hálózati költségét mindenkinek 10%-kal emelik, mert kb. kezdetben 0,1% akar majd villanyautózni.

    Lásd fent. Mert igen kevés ember miatt is gondolva a jövőre iszonyatos költség lesz.
    Az meg miféle eljárás, hogy egy kisebbség miatt fizet mindenki egy rakat pénzt?
    A netszolgáltatók és mobilszolgáltatól példja a legrosszabb (inkább ostobább), amit hozhattál. Mert azok bizony úgy vannak kiépítve, hogy felmérések alapján TUDJÁK, hogy átlagban mennyi a kihasználtság és nem veszed észre, ha éppen nem csúcson hasít a Net.

    Ha a felhasználók kb. 20%-a full sávszélen töltene régen lehalna a rendszer. Szerinted mire találták ki a mozgatható ideiglenese mobil tornyokat? Hogy ahol előrejelezhetően besűrűsödik az igény, ott növelik az áteresztő kapacitást.

    Apró hiba, hogy ezt a villanynál nem tudod megtenni. Maga a rendszer struktúrája miatt, meg mert kurva feltűnő lesz, ha a rendszer levág vagy korlátoz és az 5kW az 1kW lesz és reggel nincs feltöltve a kocsi...
    Ha a mostani trafó kicsi, akkor nem 10%-kal nagyobbat tesznek le...

    A Sziget Fesztiválon senki nem lesz attól a plafonon, ha 20Mbit helyett éppen csak 5-tel megy a Net.
    Vagy pl. hiába van n+1 előfizetőnek a UPC-nélk 100Mbit-es nete, annak esélye, hogy ezek mind egyszerre használják maxon kb. 0.
     
  20. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Tévedsz. Tavaly nyáron kellett belvárosban 3 fázisra bővíttetnem végpontot, elektromos kazán miatt. 3 hónapon belül lecserélték az egész épület elosztó központját, mivel gondolom a friss bővítéssel (és a társasházon belüli egyébb bővülések miatt) már átléphettük az egészséges teljesítmény biztonsági küszöböt. De hagy ne mondjam az elosztó még kb. '60-as évekbeli volt.
    Ami pedig a netet illeti: a digi a lakásunktól 55 méterre megállt a fejlesztéssel. 3 éve nem kötöttek be... Túlélem.

    Akkor mégegyszer kérdezem: ezzel neked mi a problémád?
    Szeretnél a kertedbe egy gyorstöltőt?
    Gyanítom, hogy nem. Akkor miért problémázol más gondjain?
    Ha olyan fontos neked a bővítés, akkor kifizeted a borsos ősszeget. Ha olyan borsos, akkor meg megtermeled magadnak! ;)
    Bár ebben a topicban ez az Ördög megkísértése! :hadonaszos::D:D
     
    blitzkrieg likes this.

Ezen oldal megosztása