Energiagazdálkodás, energiabiztonság, villamosenergia-termelés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 416
46 256
113
családi háznál meg az esővizet is fel lehet használni egyszerűen.

Mi is használjuk, öntözésre pl. de nem bevezetve a rendszerbe.

KI lehet építeni ilyen rendszereket, de drágább lesz a eves mint a hús. (jelenleg)
Miért is?
A tető alá beteszel egy műanyag tartályt, mechanikus szűrővel, amiben gyűjtöd az esővizet, meg levezetsz egy colos csövet a budihoz. Nagyjából minden buditartály kétoldalon táplálós. Minimálisan átalakítással megoldható akár a szimultán feltöltés is. 50-50%-ban tiszta és esővízzel. Ha nincs esővíz, akkor meg 100% ivóvízzel.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 416
46 256
113
Pont ezt mondják ők is, amikor nem hajlandóak elismerni saját hülyeségüket.

Az általam hozott példa pont azt mutatja, hogy 16 és fél év alatt nyer rajta 200k-t, ha SEMMI nem romlik el, főleg a 10 éves garancia lejárta után (el fog).
Ha süt eleget a Nap, hogy betermelje amit egész évben kivesz.
Ha nem kezdik el óvatosan büntetni őket az elkövetkező években.

Ez nem garantált és nem belátható, főleg szabadban levő elektronikai eszköznél.
Ha nem csinálja, akkor van esélye, hogy nyer bármin is? A 17. évben mi lesz? Azonnal megsemmisül az egész kiépített rendszer? :p:D
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 416
46 256
113
Pont ezt mondják ők is, amikor nem hajlandóak elismerni saját hülyeségüket.

Az általam hozott példa pont azt mutatja, hogy 16 és fél év alatt nyer rajta 200k-t, ha SEMMI nem romlik el, főleg a 10 éves garancia lejárta után (el fog).
Ha süt eleget a Nap, hogy betermelje amit egész évben kivesz.
Ha nem kezdik el óvatosan büntetni őket az elkövetkező években.

Ez nem garantált és nem belátható, főleg szabadban levő elektronikai eszköznél.
Még valami:
A fenti adatokat légyszi helyettesítsd be egy autó megvásárlási projektjébe. Azért ezt írtam, mert egy komplett komoly csomag kb. azonos árban van egy új autóéval!
Mennyire örülnél egy ilyen eredménynek egy autó beruházásánál?
 

bagira

Member
2013. február 26.
132
10
18
Erőteljes? Szóljál, ha majd menetrend szerűséget kell tartani a kiserőműveknek és megszűnik a kötelező átvétel és büntetést kell fizetni a tervtől eltérés esetén. Addig itt kb. arról van szó, hogy a többiek összedobják a profitot a napelemeseknek, akiknek telik arra, hogy hitel nélkül feltegyék valahova. Ennyi a történet és nem több.

Én is tudnék olyan pékséget nyereségesen vinni, ha mindig átveszik tőlem fix áron a terméket akár kéri a fogyasztói lánc, akár nem... Ráadásul úgy, hogy az átvételi ár kb. verdesi vagy azonos a végfogyasztói árral. LOL.

A növekedés erőteljes és látványos. Megnéztem a MEKH-nél: 2018-ban a meglévő 240 MW-ra további 81,9 MW-nyi HMKE naperőművet telepítettek hazánkban (további 3060 "versenyző"), az összesen csak HMKE-ből 322 MW + az e felettiek. Ez alaphangon összesen kb. 500 MW-nyi nap és a 2010-ben befagyasztott meglévő kb. 325 MW-nyi szél 2018 végén. A teljes hazai beépített teljesítmény nagyerőművekkel meg kb 8600 MW (ide csak 2017-est találtam). És a nap VE termelési kapacitás még növekedni fog.

Nem kellenek feltételezések! Nem kell menetrendet tartani napos HMKE kiserőművel, nem szűnik meg a kötelező átvétel, és nem kell büntetést fizetni (a csökkentett napelemes termékdíj kivételével). Mert a magyar energiamixben is szükség van/lenne még nagyobb mértékben a megújulókra kis léptékben (az időjárásfüggőkre is). Pláne, hogy a 2020-ig EU-nál közös döntéssel kötelezően vállalt 14,65%-os minimalista összmegújulós részesedésünk is veszélyben van. Pláne, hogy 2030-ig már "brutális" 20%-ot vállaltuk (az összeurópai átlag vállalása 30%)!

Szerintem pékség helyett, maradjunk a VE-nál! És, hogy miért éri meg ma Magyarországon az államnak megnyitni ezt a kaput? Miért is?
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Még valami:
A fenti adatokat légyszi helyettesítsd be egy autó megvásárlási projektjébe. Azért ezt írtam, mert egy komplett komoly csomag kb. azonos árban van egy új autóéval!
Mennyire örülnél egy ilyen eredménynek egy autó beruházásánál?

Az autónak mi köze a villanyszámlához?
Mondom, tiszta laposföldes érvelés.
Tudod mit? Lapos.
 

2ndt

Well-Known Member
2015. július 9.
2 634
1 384
113
Nem gondolod, hogy egy villamos energiára épülő beruházás megtérülését alapjai határozza meg a mindenkori villamos energia ár?
De nem vagyok benne biztos, hogy tudod, hogy hogyan működik egy Power Wall. Íme egy bemutató a szoftverének az üzemmódjairól és a működéséről:

Huh. Mar ertem, miert szokott Molni kiakadni.
Melyik villamosenergia ar?
Az eloallitasi? Az eladasi tamogatott aron?

Elmagyarazom neked a kotelezo atvetelt.

Van ket ember, mindketto vallal koltoztetest.
Az egyik tetocsomagtartoval a privat kocsijaval, a masik meg furgonnal, cegesen.
Az allam ugy dont, hogy az emberek orulnenek, ha az elsot megtamogatnak.

Az elso ember igy 21 Ft-t kap kilometerenkent 20 forintos onkoltseg mellett (hu, de megeri), a furgonos ceg meg semmi tamogatast nem kap, hiaba tudna hatekonyabban fuvarozni.

A felszamolando kilometerdij maximalizalva van allamilag, minden nem ennyire hulye orszagenal dragabb a kornyeken, de a furgonos ceg CSAK AKKOR fuvarozhat, ha az elso ember nem tud fuvarozni, hiaba lenne mindenkinek jobb az orszag szempontjabol, ha szabad verseny lenne.

Mi az eredmeny? Egy brutal torzitott piac, ami gyakorlatilag NEM piaci (kapitalista) korulmenyek kozott mukodik.
 

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 744
4 492
113
  • Tetszik
Reactions: bagira
M

molnibalage

Guest
A növekedés erőteljes és látványos. Megnéztem a MEKH-nél: 2018-ban a meglévő 240 MW-ra további 81,9 MW-nyi HMKE naperőművet telepítettek hazánkban (további 3060 "versenyző"), az összesen csak HMKE-ből 322 MW + az e felettiek. Ez alaphangon összesen kb. 500 MW-nyi nap és a 2010-ben befagyasztott meglévő kb. 325 MW-nyi szél 2018 végén. A teljes hazai beépített teljesítmény nagyerőművekkel meg kb 8600 MW (ide csak 2017-est találtam). És a nap VE termelési kapacitás még növekedni fog.

Nem kellenek feltételezések! Nem kell menetrendet tartani napos HMKE kiserőművel, nem szűnik meg a kötelező átvétel, és nem kell büntetést fizetni (a csökkentett napelemes termékdíj kivételével). Mert a magyar energiamixben is szükség van/lenne még nagyobb mértékben a megújulókra kis léptékben (az időjárásfüggőkre is). Pláne, hogy a 2020-ig EU-nál közös döntéssel kötelezően vállalt 14,65%-os minimalista összmegújulós részesedésünk is veszélyben van. Pláne, hogy 2030-ig már "brutális" 20%-ot vállaltuk (az összeurópai átlag vállalása 30%)!

Szerintem pékség helyett, maradjunk a VE-nál! És, hogy miért éri meg ma Magyarországon az államnak megnyitni ezt a kaput? Miért is?
Ki mondta, hogy megéri? Annak erheti meg, akinek telik rá zsebből, fel is tudja tenni es eleg nagy a család. Ugy kb. 37 huf eladasi aron, kötelező atvettel. Te tényleg azt hiszed, hogy ha valaha lesz itthon mondjuk 2GWe beépítve es termel, akkor annak nem lesz hatasa az áram árára? Vagy, ha tovabb is engedik?

Annak, akinek nincs haszna se a telepitesen, se az üzemben az a fogyasztók többsége. Valakire ra fogják terhelni ezt vagy áram árban vagy a koltsegvetesbol = mindenki fizeti ezt.

Ráadásul mivel nem tul sok minden hazai gyartmany az egészből ez meg gazdaságilag is szar...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 416
46 256
113
Huh. Mar ertem, miert szokott Molni kiakadni.
Melyik villamosenergia ar?
Az eloallitasi? Az eladasi tamogatott aron?

Elmagyarazom neked a kotelezo atvetelt.

Van ket ember, mindketto vallal koltoztetest.
Az egyik tetocsomagtartoval a privat kocsijaval, a masik meg furgonnal, cegesen.
Az allam ugy dont, hogy az emberek orulnenek, ha az elsot megtamogatnak.

Az elso ember igy 21 Ft-t kap kilometerenkent 20 forintos onkoltseg mellett (hu, de megeri), a furgonos ceg meg semmi tamogatast nem kap, hiaba tudna hatekonyabban fuvarozni.

A felszamolando kilometerdij maximalizalva van allamilag, minden nem ennyire hulye orszagenal dragabb a kornyeken, de a furgonos ceg CSAK AKKOR fuvarozhat, ha az elso ember nem tud fuvarozni, hiaba lenne mindenkinek jobb az orszag szempontjabol, ha szabad verseny lenne.

Mi az eredmeny? Egy brutal torzitott piac, ami gyakorlatilag NEM piaci (kapitalista) korulmenyek kozott mukodik.
Nem! A példád úgy szólna helyesen, hogy a 2 ember közül az egyiknek elektromos autója van, a másiknak meg egy dízel. Az állam az elektromosat támogatja, a másikat nem. Ez így teljesen rendben is van. Az állam a saját társadalmi érdekei szerint torzíthatja a piacot.
És meg is teszi! Különben még mindig EURO 1-es autókkal tolnánk.
Ezért van regisztrációs adó. Ezért van jövedéki adó.
Mondjak még ilyet?
A nők negyven éves munkaviszony után mehetnek nyugdíjba. 4 gyerekes nőknek nem kell SZJA-t fizetni. 3 gyerekes családok családtámogatási rendszere. Soroljam még? Ezen te meglepődsz?
 
M

molnibalage

Guest
Nem! A példád úgy szólna helyesen, hogy a 2 ember közül az egyiknek elektromos autója van, a másiknak meg egy dízel. Az állam az elektromosat támogatja, a másikat nem. Ez így teljesen rendben is van. Az állam a saját társadalmi érdekei szerint torzíthatja a piacot.
És meg is teszi! Különben még mindig EURO 1-es autókkal tolnánk.
Ezért van regisztrációs adó. Ezért van jövedéki adó.
Mondjak még ilyet?
A nők negyven éves munkaviszony után mehetnek nyugdíjba. 4 gyerekes nőknek nem kell SZJA-t fizetni. 3 gyerekes családok családtámogatási rendszere. Soroljam még? Ezen te meglepődsz?
Lol. Szar pelda. Az egyik fuvarozo 92% esellyel er oda es szállít is. A masik meg vagy odaer vagy nem. Vagy szállít vagy nem es ez a random szolgaltatas sem állandó teljesítményű lenne. Es ez utobbi lenne a dragabb

Meg egy peldat sem tudsz rendesen felállítani, de osztod az észt...
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Nem! A példád úgy szólna helyesen, hogy a 2 ember közül az egyiknek elektromos autója van, a másiknak meg egy dízel. Az állam az elektromosat támogatja, a másikat nem. Ez így teljesen rendben is van. Az állam a saját társadalmi érdekei szerint torzíthatja a piacot.
És meg is teszi! Különben még mindig EURO 1-es autókkal tolnánk.
Ezért van regisztrációs adó. Ezért van jövedéki adó.
Mondjak még ilyet?
A nők negyven éves munkaviszony után mehetnek nyugdíjba. 4 gyerekes nőknek nem kell SZJA-t fizetni. 3 gyerekes családok családtámogatási rendszere. Soroljam még? Ezen te meglepődsz?

Mindjárt kiderül, hogy az állam a jóságos tündérkeresztanya aki csak azért veti ki a különféle adókat, hogy az életünket jobbá tegye :D
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 416
46 256
113
Lol. Szar pelda. Az egyik fuvarozo 92% esellyel er oda es szállít is. A masik meg vagy odaer vagy nem. Vagy szállít vagy nem es ez a random szolgaltatas sem állandó teljesítményű lenne. Es ez utobbi lenne a dragabb

Meg egy peldat sem tudsz rendesen felállítani, de osztod az észt...
Akkor legyünk szakszerűek! :D:D
Az egyik fuvarozó 92,45% eséllyel ér oda és szállít. A másik meg egy teljesen random faktor. Vagy szállít vagy nem és a random szolgáltatás sem éri el a konstans teljesítmény szinteket. Ez utóbbi lenne a drágább 53 fityulával!
És mi van, ha az aki 53 fityulával drágábban szolgáltató, mind 3 gyerekes? Akkor ki szolgáltasson?
Neked ez szar lenne, mert vagy csinálsz 3 gyereket (tehát teszel a kedvezményért), vagy beletörődsz, hogy el kell menni szerkezeteket tervezni. Akinek meg van 3 gyereke, annak van biztos bevételi forrása.

Srácok. Elfogyott az érv?
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Akkor legyünk szakszerűek! :D:D
Az egyik fuvarozó 92,45% eséllyel ér oda és szállít. A másik meg egy teljesen random faktor. Vagy szállít vagy nem és a random szolgáltatás sem éri el a konstans teljesítmény szinteket. Ez utóbbi lenne a drágább 53 fityulával!
És mi van, ha az aki 53 fityulával drágábban szolgáltató, mind 3 gyerekes? Akkor ki szolgáltasson?
Neked ez szar lenne, mert vagy csinálsz 3 gyereket (tehát teszel a kedvezményért), vagy beletörődsz, hogy el kell menni szerkezeteket tervezni. Akinek meg van 3 gyereke, annak van biztos bevételi forrása.

Srácok. Elfogyott az érv?

Halandsza.
 
M

molnibalage

Guest
Akkor legyünk szakszerűek! :D:D
Az egyik fuvarozó 92,45% eséllyel ér oda és szállít. A másik meg egy teljesen random faktor. Vagy szállít vagy nem és a random szolgáltatás sem éri el a konstans teljesítmény szinteket. Ez utóbbi lenne a drágább 53 fityulával!
És mi van, ha az aki 53 fityulával drágábban szolgáltató, mind 3 gyerekes? Akkor ki szolgáltasson?
Neked ez szar lenne, mert vagy csinálsz 3 gyereket (tehát teszel a kedvezményért), vagy beletörődsz, hogy el kell menni szerkezeteket tervezni. Akinek meg van 3 gyereke, annak van biztos bevételi forrása.

Srácok. Elfogyott az érv?
Tekintve, hogy írsz ilyen lökött kommentet, miközben egyetlen nyamvadt számolt modell értéket sem sikerült összehozni....
Eelég nagy arc és rohadt vastag arcbőr kellett ehhez a kommenthez.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and 2ndt

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Komolyan decikről, meg esővízgyűjtésről vitatkoztok, mikor nálunk a kertvárosban emberek ivóvízzel locsolják a gyepet meg azzal mossák az udvaron a kocsit. Van egy nyaralónk egy olyan utcában amin nincs szilárd burkolat. Ott a nénik azért locsolják fel egy nap tízszer az utat slagból ivóvízzel, hogy a kocsik ne poroljanak. Olyan picsa messze vagyunk a környezettudatosságtól, hogy arra nincsenek szavak.
 

2ndt

Well-Known Member
2015. július 9.
2 634
1 384
113
Akkor legyünk szakszerűek! :D:D
Az egyik fuvarozó 92,45% eséllyel ér oda és szállít. A másik meg egy teljesen random faktor. Vagy szállít vagy nem és a random szolgáltatás sem éri el a konstans teljesítmény szinteket. Ez utóbbi lenne a drágább 53 fityulával!
És mi van, ha az aki 53 fityulával drágábban szolgáltató, mind 3 gyerekes? Akkor ki szolgáltasson?
Neked ez szar lenne, mert vagy csinálsz 3 gyereket (tehát teszel a kedvezményért), vagy beletörődsz, hogy el kell menni szerkezeteket tervezni. Akinek meg van 3 gyereke, annak van biztos bevételi forrása.

Srácok. Elfogyott az érv?

El, gyoztel. Koszonjuk, hogy felokositottal bennunket.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Tekintve, hogy írsz ilyen lökött kommentet, miközben egyetlen nyamvadt számolt modell értéket sem sikerült összehozni....
Eelég nagy arc és rohadt vastag arcbőr kellett ehhez a kommenthez.

Ajánlom tanulmányozásra:


Ugyanaz a stílus mint a napelemeseinknél, elmagyarázzák a hajógépésznek a navigációt, pilótának az orrállásjelzőt és a chemtrail szoftvert, nemzetközileg elismert fotósnak a fénytant... Csak tudnám akkor miért portásként, használt mobil nepperként és kábítószer-kereskedelemben gyanúsítottként tengődnek...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 416
46 256
113
Ajánlom tanulmányozásra:


Ugyanaz a stílus mint a napelemeseinknél, elmagyarázzák a hajógépésznek a navigációt, pilótának az orrállásjelzőt és a chemtrail szoftvert, nemzetközileg elismert fotósnak a fénytant... Csak tudnám akkor miért portásként, használt mobil nepperként és kábítószer-kereskedelemben gyanúsítottként tengődnek...
Ugye te a vasútnál dolgozol, molni meg valami építész irodában, nem? :rolleyes:o_O