Villamosenergia-termelés, energiagazdálkodás

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

vata

Well-Known Member
2015. december 5.
317
512
93
A hagyományos gázkazánnál a füstgáz hőmérséklete 160 fok felett van ,így nem keletkezik a füstgázban
kondenzvíz ( kimegy a kéményen a füsttel együtt).
A kondenzációs kazánnál 60-fok körüli a füstgáz így kondenzvíz keletkezik amit külön el kell vezetni.
A hagyományos gázkazánnál 60 fok feletti víz hőmérsékletnél biztosított a 160 fok feletti füstgáz ezért mondják a szerelők
,hogy 60 fok feletti vízzel kell fűteni.
"A nyílt égésterű kazán elégeti a kondenzvizet "
Nem vagyok kémikus de szerintem a vizet nem lehet elégetni ,legfeljebb vízbontás után a hidrogént.
https://www.vezess.hu/vezetunk/2015/08/14/vizzel-mukodo-motort-krealt-egy-idos-ember/
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and ogretankHU

speziale

Well-Known Member
2016. február 25.
810
549
93
Tippre a hagyományos alatt vagy a vegye tüzelésűt vagy a régi földre telepített gázkazánt értik.

A vegyes tüzelésű kazánokat anno két csővel bekötötték, gravitációs rendszerrel.
Amikor a víz felmelegedik, elindul a keringés, de a visszafolyó ágon ilyenkor általában a hideg víz folyik be a kazánba ami kb 20-on fokos.
Ez képes lehűteni annyira a kazán oldalát, hogy a füstgázok és a nedvesség lecsapódik a kazán oldalán erre találták ki újabban a kazánvédőszelepet.
A lényege, hogy a két csövet a kazán mögött összekötik és az alsó ágba tesznek egy termikus szelepes T elágat,
ami zárja a vissza jövő ágat egy bizonyos hőfokig.
Olyan mint az autónál a termoszt először a motor (kazán) melegszik fel és ha van főlős hőenergia akkor szépen elkezdi bevonnia hűtőradiátort (lakás fűtőradiátort) a körbe ahogy nyit a termosztát.

Itt van érthetőbben :D link

Köszönöm.

nekünk fali kazánunk van és a visszatérő alulról megy be a kazánba. Szóval elvileg nem is tudom, hogyan "talákozhatna" a füstgázzal

"Olyan mint az autónál a termoszt először a motor (kazán) melegszik fel és ha van főlős hőenergia akkor szépen elkezdi bevonnia hűtőradiátort (lakás fűtőradiátort) a körbe ahogy nyit a termosztát."

akkor lehet emiatt van az, hogy a fűtés elején egy darabig a kazán csak 40-45 fokos előremenőt szállít és csak később megy fel a beállított értékig?

de az is érdekes, hogy a leírásban az szerepel, hogy a gyári visszaállítási érték fűtővíz esetében 50 fok. Illetve csatlakoztatható külső hőmérséklet vezérlő és ott a beállított jelleggörbék alapján több olyan is van ami 0 fok külső hőmérsékletnél 55 vagy az alatti előremenő vízfokot csinál
 

ogretankHU

Well-Known Member
2019. december 21.
1 702
2 939
113
egyrészt köszi..

viszont nem kötözködésképpen, mert tényleg nem értek annyira a dologhoz, de mi az, hogy a nyílt égésterű elégeti a kondenzvizet?
a kondenzátum a füstgázban lévő vízgőz kicsapatásával jön létre....csakhogy ez a kondenzációs kazánban cél, ezért van benne egy speciális hőcserélő, viszont mivel a kondezvíz erősen korrozív, ezért nem erre tervezett kazánok esetében probléma

de számomra sem világos, hogy hagyományos kazánokban hogyan jön létre a kondenzáció alacsony hőfoknál...a kondenzációs kazánban van erre egy speckó hőcserélő; de hagyományos kazán esetében mi történik? a füstgáz úgy visszahűl a felszálló ágban, hogy kondenzálódik?

Ha mérem a kondenzációs kazánom kimenő hőfokát 50-60c fok körül van a maximumon gyakorlatilag egy speciális műanyag cső a "kémény" . A hagyományosnál szvsz simán lehet 100 fok feletti , lehet rosszul írtam és nem égeti hanem elpárologtatja .
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
1 138
1 674
113
https://telex.hu/gazdasag/2020/11/2...rna-a-jovo-tartos-aramszuneteire-figyelmeztet
Elsőre (nem tudom miért) nem tűnt fel hogy Aszódi Attila készítette a vizsgálatot amiről beszélnek.
Mai világban ha áram nincsen, akkor nem csak világítás, fűtés sincsen sok házban. Meg a zinternett.
De a szép új jövőben fasza lesz az egész éjszaka az elektromos töltök mellett állók sora. Meg a reggel be nem induló buszok, hiszen nálunk a városokban csak az lehet majd új. (a metró, villamos nyilván megáll)
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2020/02/15/tenyleg_kizarolag_elektromos_buszokat_kell_vennunk/
Vajon ezt már mondták a zöldeknek? Mert a németek tudnak majd korrigálni a sok pénzükkel pár év alatt, de mi nem vagyunk olyan gazdagok hogy a szénerőművet euróval fűtsük...
 

gergo55

Well-Known Member
2014. július 16.
2 054
1 952
113
Nem használ vizet és a felület 80%-t árnyékolja , tehát fokozza a vízmegtartó képességet . Ha kombinálják mondjuk birka tartással akkor gyakorlatilag ingyen bekerített és felügyelt legelő vagy 2000 birkának .

A lecsapódó pára, amit csak az élő növényzet és takart talaj tud megtartani pillanatok alatt elpárolog a napemelekről, de a meztelenül hagyott földekről is.
A fekete test miatt felszálló légáramlat alakul ki, ez a sivatagosodás előszobája.
 
  • Tetszik
Reactions: fulcrum11

gergo55

Well-Known Member
2014. július 16.
2 054
1 952
113
A hagyományos gázkazánnál a füstgáz hőmérséklete 160 fok felett van ,így nem keletkezik a füstgázban
kondenzvíz ( kimegy a kéményen a füsttel együtt).
A kondenzációs kazánnál 60-fok körüli a füstgáz így kondenzvíz keletkezik amit külön el kell vezetni.
A hagyományos gázkazánnál 60 fok feletti víz hőmérsékletnél biztosított a 160 fok feletti füstgáz ezért mondják a szerelők
,hogy 60 fok feletti vízzel kell fűteni.
"A nyílt égésterű kazán elégeti a kondenzvizet "
Nem vagyok kémikus de szerintem a vizet nem lehet elégetni ,legfeljebb vízbontás után a hidrogént.
https://www.vezess.hu/vezetunk/2015/08/14/vizzel-mukodo-motort-krealt-egy-idos-ember/

Nem a vizet kell elégetni, hanem a légnemű szénhidrogéneket, amik 60 fok alatt kicsapódnak, abból lesz a kátrány.
A kondenzációs kazán elégeti ezeket, de utána visszahűtik a füstöt a hatásfok érdekében, így csak a víz tud kicsapódni.
 

ogretankHU

Well-Known Member
2019. december 21.
1 702
2 939
113
A lecsapódó pára, amit csak az élő növényzet és takart talaj tud megtartani pillanatok alatt elpárolog a napemelekről, de a meztelenül hagyott földekről is.
A fekete test miatt felszálló légáramlat alakul ki, ez a sivatagosodás előszobája.


A lecsapodó pára az mire feljön a nap olyan 7-80%-ig lefolyik a ferde napelemről . A sivatagosodásról annyit , hogy ha nem tartunk birkát akkor havonta kell füvet/gazt vágni !
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya

ximix

Active Member
2017. december 1.
131
190
43
https://telex.hu/gazdasag/2020/11/2...rna-a-jovo-tartos-aramszuneteire-figyelmeztet
Elsőre (nem tudom miért) nem tűnt fel hogy Aszódi Attila készítette a vizsgálatot amiről beszélnek.
Mai világban ha áram nincsen, akkor nem csak világítás, fűtés sincsen sok házban. Meg a zinternett.
De a szép új jövőben fasza lesz az egész éjszaka az elektromos töltök mellett állók sora. Meg a reggel be nem induló buszok, hiszen nálunk a városokban csak az lehet majd új. (a metró, villamos nyilván megáll)
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2020/02/15/tenyleg_kizarolag_elektromos_buszokat_kell_vennunk/
Vajon ezt már mondták a zöldeknek? Mert a németek tudnak majd korrigálni a sok pénzükkel pár év alatt, de mi nem vagyunk olyan gazdagok hogy a szénerőművet euróval fűtsük...

Ez csodás, van egy olyan érzésem, hogy ez amolyan pénzköltős buli, ahol nem számít az eredmény és hogy mennyi állami és egyéb zsét égetünk el csak a zseb teljen közben szépen.
Ezek nem olyan új fejlesztések, találmányok, hogy ez lenne az első tartós tesztje ahol kiderül mit is tud.
Más országokból már annyi infó rendelkezésre áll, hogy mi ezt a pénz égetést simán elkerülhetnénk.

Így elsőre a meglévő trolikba egy városhoz méretezett akkumulátor az pl nem rossz ötlet, minimális módosítással beruházással, működhet nagyon jól.
Olyan helyeken ahol nem férne el a légvezeték vagy műemlék vagy egyéb ott simán akkumulátoros üzemmódban közlekedhetne.
Akár még a villamosba is lehetne egy ilyen akku és akkor a problémás csomópontokat meglehetne szüntetni akár.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
30 155
35 145
113
Ez csodás, van egy olyan érzésem, hogy ez amolyan pénzköltős buli, ahol nem számít az eredmény és hogy mennyi állami és egyéb zsét égetünk el csak a zseb teljen közben szépen.
Ezek nem olyan új fejlesztések, találmányok, hogy ez lenne az első tartós tesztje ahol kiderül mit is tud.
Más országokból már annyi infó rendelkezésre áll, hogy mi ezt a pénz égetést simán elkerülhetnénk.

Így elsőre a meglévő trolikba egy városhoz méretezett akkumulátor az pl nem rossz ötlet, minimális módosítással beruházással, működhet nagyon jól.
Olyan helyeken ahol nem férne el a légvezeték vagy műemlék vagy egyéb ott simán akkumulátoros üzemmódban közlekedhetne.
Akár még a villamosba is lehetne egy ilyen akku és akkor a problémás csomópontokat meglehetne szüntetni akár.
Ilyen már most is van Bp-n is.
 

ximix

Active Member
2017. december 1.
131
190
43
Ilyen már most is van Bp-n is.

Az jó.
Nem tudom mennyire lehetne megvalósítani, vagy mekkora hülyeség, hogy szép lassan a belvárosi részből kivonnák a dízel buszokat és csak az aksis trolik maradnának.
Az aksis troliknak meg vagy szerkesztenek olyan útvonalat ahol megfelelő arányban van a drótnélküli és a drótos szakasz, hogy visszatöltődjenek.
Vagy váltanák egymást a fordulóknál, hogy aki lejött a drótról az megy a drótnélkülire és fordítva.
 
  • Tetszik
Reactions: ogretankHU

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
30 155
35 145
113
Az jó.
Nem tudom mennyire lehetne megvalósítani, vagy mekkora hülyeség, hogy szép lassan a belvárosi részből kivonnák a dízel buszokat és csak az aksis trolik maradnának.
Az aksis troliknak meg vagy szerkesztenek olyan útvonalat ahol megfelelő arányban van a drótnélküli és a drótos szakasz, hogy visszatöltődjenek.
Vagy váltanák egymást a fordulóknál, hogy aki lejött a drótról az megy a drótnélkülire és fordítva.
Erős túlzás olyan 3-4 km-es távot képesek áthidalni ott, ahol nincs felsővezeték, mert nehéz, drága, nem szép, stb. De busz méretben, ha te elkezded akksival teletenni, pillanatok alatt dögnehéz lesz. Megfordulhatnak ott, ahol nem tudnának máskülnöben, stb.
 
  • Tetszik
Reactions: laiki

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
3 310
5 872
113
Erős túlzás olyan 3-4 km-es távot képesek áthidalni ott, ahol nincs felsővezeték, mert nehéz, drága, nem szép, stb. De busz méretben, ha te elkezded akksival teletenni, pillanatok alatt dögnehéz lesz. Megfordulhatnak ott, ahol nem tudnának máskülnöben, stb.

Pár napja láttam kigurulni a BYD gyárból egy buszt (utána fél füllel hallottam, hogy vmi Volános vagy BKK-s tenderre).
Két szép nagy dudor van elől-hátul a tetején, elég furán nézett ki alulról nézve.

 
  • Tetszik
Reactions: Szittya

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
3 946
7 122
113
https://atombiztos.blogstar.hu/2020...2xFFwbmYyLcQStK0LR6zuYJ3Ckv6QpPiay4avZNMcDJZY
"Az egyeztetésen elhangzott: az új paksi atomerőmű-blokkok megfelelnek a magyar és az európai uniós szabályoknak és a biztonsági követelményeknek. A klímavédelmi célok elérése érdekében Magyarországnak hosszú távon egyaránt támaszkodnia kell az atomenergiára és a megújuló energiaforrásokra."

Hála valakinek van még esze az energia szektorban.

"A találkozón elhangzott az is, hogy 2021 őszére várható az OAH által kiadott nukleáris létesítési engedély megszerzése; ennek birtokában indulhatnak el az új blokkok tényleges építési, gyártási, beszerzési és szerelési munkái."

Ez viszont gáz, remélem a korona miatt csúszott mert ezt belsős infó alapján még januárban úgy hallottam, hogy idén őszre akarták kiállítani.
 

milagro

Well-Known Member
2019. szeptember 28.
5 838
8 931
113
"Orbán Viktor miniszterelnök ma délelőtt a Karmelita kolostorban fogadta Alekszej Lihacsovot, a Roszatom orosz állami atomenergetikai konszern vezérigazgatóját. A felek értékelése szerint az új paksi atomerőmű-blokkok megfelelnek a magyar és az Európai Uniós szabályoknak és a biztonsági követelményeknek, Paks II. pedig a beruházási ütemtervek szerint halad."
https://www.portfolio.hu/gazdasag/2...targyalt-a-paksi-atomeromu-boviteserol-460226
..
És itt egy hasznos honlap, országokra kattintva láthatóvá válik az aktuális energiamix, érdemes eltenni:
https://www.electricitymap.org/map