Energiagazdálkodás, energiabiztonság, villamosenergia-termelés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 870
91 386
113
  • Tetszik
Reactions: bel

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 057
30 976
113
Mert valami tonnára számolt fajlagos értékben a nagy autók jobbak.
Persze,hogy jobbak.Egy 40 tonnás kamion simán elmegy 30 liter alatt (persze nem a Brenneren),és akkora kipufogógáz utókezelő van rajta,ami el se fér egy szgk-n.Mérethatékonyság itt is jelentkezik (viszont a vasut méretrhatékonysága úgy is megtévesztő,hogy közben igaz.Mert nem számolnak a rakodási,begyűjtő/teritő/ráhordó ciklus hatásaival)
De ettől még a Dacian kivül nincs "népautó" a piacon,mert nem gyártanak.Egyszerűen a praktikus népautó mint tervezési/gyártási kategória halt ki.De a Dacia léte mutatja,hogy ez nem technikai,környezetvédelkmi probléma-egyszerűen a gyárak nem foglalkoznak vele.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 057
30 976
113
Mert nem éri meg. A degradált felszereltség miatt nem lehet olyan árréssel dolgozni, mint egy közép- vagy felsőkategóriás autón. Inkább azt hazudják, hogy az összes betűszóra szükséged van vezetés közben, mert anélkül vak és béna leszel a közlekedésben, pedig ez koránt sincs így. De az üres kaszniért nem fizet ki senki sok pénzt, hát a legkisebb autót is felpumpálták és telerakták elektronikus kütyükkel.
ABS nagyon is jó dolog-a többi viszont az átlag úrvezetőenek felesleges,a profinak meg nem kell.(sőt,van amit kifejezetten veszélyesnek tartunk)
 
T

Törölt tag 1711

Guest
De ettől még a Dacian kivül nincs "népautó" a piacon,mert nem gyártanak.Egyszerűen a praktikus népautó mint tervezési/gyártási kategória halt ki.De a Dacia léte mutatja,hogy ez nem technikai,környezetvédelkmi probléma-egyszerűen a gyárak nem foglalkoznak vele.

Nonono.
Piacon van.
EU-ban nincs.

Indiában pl. a Suzukinak is van szívó 1.5 literessel szerelt kombija...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 057
30 976
113
Csak ezzel visszajutottunk oda amit Molni is írt, hogy a helyi szabályozás retardáltsága miatt nincs.
És akkor a Dacia hogyhogy van?Tán felmentést kapott a szabályzók alól?
Szerintem sima divat,irányitott fogysztói piac probléma,nem szabályozás/technológiai gond.
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
8 928
48 635
113
Csak ezzel visszajutottunk oda amit Molni is írt, hogy a helyi szabályozás retardáltsága miatt nincs.
Az EU mestere annak, hogy tisztán új szabályozások bevezetésével emberek millióinak teremtsen munkát.
Mi a cégnél meg az EU által elvárt vezetéstámogató cuccokat fejleszthetjük, immár egy hatalmas kereslettel bíró piacon.
M Á G I A ! !
 

rm40

Well-Known Member
2013. február 23.
1 611
3 257
113
Nonono.
Piacon van.
EU-ban nincs.

Indiában pl. a Suzukinak is van szívó 1.5 literessel szerelt kombija...
OFF
Így van. Alapvetően az alábbi dolgok okozzák a problémát:
1. Az EU nem az 1 fő befogadóképességre vetített, hanem a járműtömegre vetített fajlagos fogyasztást nézik és aszerint büntetik keményen vagy k***a keményen a belsőégésű motoros autókat. Ezért jobban megéri nagy batárokat építeni és még a nagy homlokfelület sem számít, hiába szennyezőbbek így végső soron egy utasra vetítve.
2. A belsőégésű motoroknál egy bizonyos hengertérfogat alatt nem lehet környezetbarát motort gyártani -> háromhengeres motorok és az 1. pont miatt így is csak nagyobb méretű gk-kban költséghatékonyak, de így is nagyon nehezen kigazdálkodhatóan, ergo:
3. Teletűzdelik az amúgy is drága gépkocsikat mindenféle, sokszor fölösleges extrákkal, hogy ezek pluszbevételeivel is kompenzálhassák a gyárak az EUR felé fizetendő büntetőadókat. Ha te esetleg extrák nélkül kérnéd a kocsidat, akkor azt az éves gyártási kvóta legvégére fogja sorolni a kocsidat a gyár, mert azon így kisebb profitja lenne. Ezért könnyen a Merkuros időkben találod magad.
4. Az elektromos autók pedig még mindig drágák és sárnehezek, ráadásul a kontinensen sok helyen szénárammal töltik az év- és napszakok nem kis részében.
ON
 
K

kamm

Guest
A muszáj nagy úr.Különben meg volt már tartósan 100dolcsi felett az olajár,inflációval korrigálva az árat,még drágább is volt,mint most.

90

1000_F_1128551_nztOvwSUHRkGPDstP4xTz0klmnJT7V.jpg
 
  • Vicces
Reactions: gafzhu

dkes

Well-Known Member
2019. december 5.
2 385
8 928
113
És akkor a Dacia hogyhogy van?Tán felmentést kapott a szabályzók alól?
Szerintem sima divat,irányitott fogysztói piac probléma,nem szabályozás/technológiai gond.

Hát azért nem teljesen reménytelen a helyzet az EU -ban sem - bár javarészt egyetértek. Nagyjából erre a piaci szegmensre lő a Fiat Tipo és Peugeot 301 is. Esetleg továbbá - kicsit a közelmúltból is - a Skoda Rapid, Renault Fluence, Dacia Logan, Fiat Linea, Chevrolet Aveo, Citroen C-Elysée ...

OK, ebben vannak törökben gyártott modellek jócskán, de EU gyártók modelljei ...
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
8 928
48 635
113
Hát azért nem teljesen reménytelen a helyzet az EU -ban sem - bár javarészt egyetértek. Nagyjából erre a piaci szegmensre lő a Fiat Tipo és Peugeot 301 is. Esetleg továbbá - kicsit a közelmúltból is - a Skoda Rapid, Renault Fluence, Dacia Logan, Fiat Linea, Chevrolet Aveo, Citroen C-Elysée ...

OK, ebben vannak törökben gyártott modellek jócskán, de EU gyártók modelljei ...
Csakhogy az EUban ezek nem éppen népszerű darabok.
 

dkes

Well-Known Member
2019. december 5.
2 385
8 928
113
Csakhogy az EUban ezek nem éppen népszerű darabok.

Jogos, de nem is ez volt a kérdésfelvetés tárgya ... Mondjuk kövezzetek meg, de főleg így képekről a Fiat Tipo még tetszik is (nem ültem még benne) ... Persze az is benne lehet, hogy fiatal koromban volt Fiat -om ...
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Jogos, de nem is ez volt a kérdésfelvetés tárgya ... Mondjuk kövezzetek meg, de főleg így képekről a Fiat Tipo még tetszik is (nem ültem még benne) ... Persze az is benne lehet, hogy fiatal koromban volt Fiat -om ...

Én is szemeztem a Tipo-val, mert kellene egy kombi az SX4 helyett, de már az is 1000-es fingreszelővel van, azért autópályán megpakolva már necces (tudom, hogy van dízel, de azért +1 millió ft, mert "szennyező" kicsit durva)...
 

dkes

Well-Known Member
2019. december 5.
2 385
8 928
113
Én is szemeztem a Tipo-val, mert kellene egy kombi az SX4 helyett, de már az is 1000-es fingreszelővel van, azért autópályán megpakolva már necces (tudom, hogy van dízel, de azért +1 millió ft, mert "szennyező" kicsit durva)...

Igen, átérzem a dolgot. Nem tudom mennyire lenne megpakolva (pl. hajót húznál az Adriára :) ) és/vagy német autópályán csapatni, de azért ezeken kívül a mai 1000 -es fingreszelők azért már élhető alternatívák. Nekem Octavia 1000 -ssel van tapasztalatom - motor terén elmegy ... Mondjuk itt a felfüggesztéssel nem vagyok kibékülve - az 1000 -sbe elég ergya verziót pakolnak (igen, itt motor függvénye is - nem tudom a Tipo szériánál mi újság).
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Igen, átérzem a dolgot. Nem tudom mennyire lenne megpakolva (pl. hajót húznál az Adriára :) ) és/vagy német autópályán csapatni, de azért ezeken kívül a mai 1000 -es fingreszelők azért már élhető alternatívák. Nekem Octavia 1000 -ssel van tapasztalatom - motor terén elmegy ... Mondjuk itt a felfüggesztéssel nem vagyok kibékülve - az 1000 -sbe elég ergya verziót pakolnak (igen, itt motor függvénye is - nem tudom a Tipo szériánál mi újság).

Azért az 1000-es motor sose lesz olyan kiegyensúlyozott, mint egy 4 hengeres szívó, ami terhelésnél/hosszú távon visszaüthet. Ideális világban minden autót sor 6 szívóval szerelnének, ehhez képest a kihalás szélén egyensúlyoz.